Numsegrams

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15899

Re: Numsegrams

Indlægaf Aima » 30. dec 2018, 20:25

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Kaffe skrev:
ajnaM skrev:Jeg har i øvrigt også selv været nederen af mange omgange. Har blandt andet flashet en politibetjent ( :genert: ), har helt sikkert også råbt af nogle mænd, og muligvis også taget på et par stykker uden direkte invitation.

Mit indtryk er, at man var mindre 'snerpet' dengang. Jeg ved ikke, om snerpet er det rigtige ord for det - men det betød ikke så meget og kunne endda også være smigrende eller en del af en flirt. I dag, og særligt efter Me Too-bølgen, tror jeg, det vil blive opfattet helt anderledes. :gruble:


Tja, jeg kan nemlig heller ikke huske, om det overhovedet var et issue, da jeg gik i byen førhen :gruble: Det var ikke noget, vi snakkede om eller noget jeg har set på den måde, som det beskeives i tråden her. Måske var vi ligeglade dengang? Måske kan noget blive til et issue, når der bliver snakket nok om det på en særlig måde.

Det med at nogen bliver gramset i skridtet må godt nok være ubehageligt. Det ville jeg nu nok huske, hvis det var sket.


Jeg syntes heller ikke nødvendigvis det var et issue dengang, altså det var ikke noget jeg fandt nice eller smigrende, det var mere bare sådan det var. Noget der fulgte med at være kvinde i nattelivet-agtigt. Jeg har, altså dengang, til nye (kvindelige) kollegaer udtalt ting som “man skal nok kunne tåle et klap i numsen i denne her branche”. Det kan jeg få det helt trælst med at tænke tilbage på i dag, altså at det faktisk var min opfattelse.


Dengang var det jo også fjong at drikke i arbejdstiden, køre spritkørsel, lave sort arbejde eller snyde staten, man var jo nærmest idiot hvis man ikke snød i skat og den slags. Vi har jo faktisk udviklet os. Heldigvis også omkring det med personlige grænser og overtrædelse af samme. Tror ikke det er snerpethed, måske mænd bare helt grundlæggende er begyndt at tænke sig om, og måske også har ændret opfattelse af hvad en mand/mandeopførsel er :gruble:
Det der begreb "en rigtig mand" har ændret sig meget de sidste 20år, man er ikke længere en helvedes karl, bare fordi man ryger, drikker, og behandler kvinder som sexobjekter.


Det minder mig om en samtale, jeg havde med en kvinde fra mine forældres generation. Vi snakkede sådan lidt overfladisk om hendes parforhold, og hun var så glad for sin partner hun anså som en rigtig god mand, for “han drikker hverken for mange bajere eller slår mig”

Jeg glemmer simpelthen aldrig den udtalelse :lol:
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9141
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22070

Re: Numsegrams

Indlægaf Purple Haze » 30. dec 2018, 20:32

avdotja skrev:
abcd skrev:
avdotja skrev:
abcd skrev:
avdotja skrev:
abcd skrev:...
Mht. koncerter har det undret mig at der findes kvinder som crowdsurfer. Når jeg har set dem gøre det, bliver de jo begramset fuldstændigt uhæmmet. Men det er måske prisen værd...

Eller også er man bare ikke opmærksom på alle de ting man ikke “kan” gøre fordi man tilfældigvis er kvinde. Som du kan se er der jo temmelig mange ting man skal holde sig fra, hvis man er kvinde og gerne vil undgå gramseri, feks en helt almindelig bytur.


Jeg tænker det er mindre farligt at crowdsurfe som kvinde - folk passer bedre på kvinder. Så det er et trade-off.

Byture er nu heller ikke ufarlige for mænd, jeg har været ved at få tæsk flere gange i byen, det har mange mænd nok - det er ikke svært at finde et muskelbundt som er klar til kamp fordi man kom til at skubbe ham eller noget.

Men hvorfor er din undren så specifikt rettet mod kvinder?


Mht. crowdsurfing er det specifikt det med gramseriet som er rettet imod kvinder. For de må da vide at det er det der vil ske når de lader hundredevis af hænder røre dem.

Jeg forstår ikke hvorfor nogen vil crowdsurfe i det hele taget, det virker farligt.

Jeg aner intet om crowdsurfing og kan hverken udtale mig om gramseri eller skadefrekvens. Men jeg har det lidt anstrengt med den slags argumenter. Som om man (eller dvs: kvinder) må acceptere fuldstændig uacceptabel opførelse eller bliver væk. Det er et argument der kan bruges (hvilket det så sandelig også bliver) i rigtig, rigtig mange situationer. Og hovedessensen er den samme: du er kvinde, ergo må du forvente at blive behandlet dårligere hvis du insisterer på at gøre det samme som mænd. Så afstå hellere fra at gøre det - og hvis du insisterer, ja så har du også accepteret at blive udsat for X.


Ligesom det fremhævede fortæller om en meget lille tiltro til mænd.
Men der er nok en del der mener at hvis der er en kvinde til stede som man(d) kan gramse på, uagtet at hun ikke er med på den, men det sandsynligvis er uden konsekvenser for en, så gør man selvfølgelig det som mand.

Jeg har crowdsurfet, og der var en masse der rørte ved mig, men oplevede ikke at folk forsøgte at gramse på mig.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9141
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22070

Re: Numsegrams

Indlægaf Purple Haze » 30. dec 2018, 20:33

Aima skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:
Kaffe skrev:
ajnaM skrev:Jeg har i øvrigt også selv været nederen af mange omgange. Har blandt andet flashet en politibetjent ( :genert: ), har helt sikkert også råbt af nogle mænd, og muligvis også taget på et par stykker uden direkte invitation.

Mit indtryk er, at man var mindre 'snerpet' dengang. Jeg ved ikke, om snerpet er det rigtige ord for det - men det betød ikke så meget og kunne endda også være smigrende eller en del af en flirt. I dag, og særligt efter Me Too-bølgen, tror jeg, det vil blive opfattet helt anderledes. :gruble:


Tja, jeg kan nemlig heller ikke huske, om det overhovedet var et issue, da jeg gik i byen førhen :gruble: Det var ikke noget, vi snakkede om eller noget jeg har set på den måde, som det beskeives i tråden her. Måske var vi ligeglade dengang? Måske kan noget blive til et issue, når der bliver snakket nok om det på en særlig måde.

Det med at nogen bliver gramset i skridtet må godt nok være ubehageligt. Det ville jeg nu nok huske, hvis det var sket.


Jeg syntes heller ikke nødvendigvis det var et issue dengang, altså det var ikke noget jeg fandt nice eller smigrende, det var mere bare sådan det var. Noget der fulgte med at være kvinde i nattelivet-agtigt. Jeg har, altså dengang, til nye (kvindelige) kollegaer udtalt ting som “man skal nok kunne tåle et klap i numsen i denne her branche”. Det kan jeg få det helt trælst med at tænke tilbage på i dag, altså at det faktisk var min opfattelse.


Dengang var det jo også fjong at drikke i arbejdstiden, køre spritkørsel, lave sort arbejde eller snyde staten, man var jo nærmest idiot hvis man ikke snød i skat og den slags. Vi har jo faktisk udviklet os. Heldigvis også omkring det med personlige grænser og overtrædelse af samme. Tror ikke det er snerpethed, måske mænd bare helt grundlæggende er begyndt at tænke sig om, og måske også har ændret opfattelse af hvad en mand/mandeopførsel er :gruble:
Det der begreb "en rigtig mand" har ændret sig meget de sidste 20år, man er ikke længere en helvedes karl, bare fordi man ryger, drikker, og behandler kvinder som sexobjekter.


Det minder mig om en samtale, jeg havde med en kvinde fra mine forældres generation. Vi snakkede sådan lidt overfladisk om hendes parforhold, og hun var så glad for sin partner hun anså som en rigtig god mand, for “han drikker hverken for mange bajere eller slår mig”

Jeg glemmer simpelthen aldrig den udtalelse :lol:


Og sådan er det jo desværre stadig nogen steder :(
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
avdotja
Indlæg: 4965
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14847

Re: Numsegrams

Indlægaf avdotja » 30. dec 2018, 20:37

Jeg tror de færreste har et problem med at en man flirter med i byen, placerer en hånd på ens bagdel. Men det der først og fremmest beskrives her er jo fuldstændig ukendte folk der begynder at rage på en ud af det blå - hvilket vi forhåbentlig godt kan blive enige om er noget helt andet.

Personligt har jeg aldrig gået så meget i byen de gængse steder, men har da fået et par uvelkomne klaps.

Udover nattelivet har jeg også haft flere episoder med mænd der er begyndt at rage på mig når jeg har været ude at gå tur både om aftenen og i fuldt dagslys (har en mindre hund. Havde det været en rottweiler havde situationen måske været en anden). En enkelt gang havde jeg svært ved at få ham til at gå væk (bagefter ville jeg ønske jeg bare havde stukket ham en og forhåbentlig brækket næsen på ham. Han var virkelig ubehagelig og blev ved med at følge efter mig, rage på mig og trække sine bukser ned. Men desværre må jeg erkende at jeg er typen der i situationen ender ud i “er det virkelig så slemt? Kan jeg godt tillade mig det? Det er jo også synd for ham hvis hans telefon går i stykker” :rulle: ) men størstedelen har bare raget på mig og derefter skyndt sig væk.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Numsegrams

Indlægaf Zombie » 30. dec 2018, 20:49

abcd skrev:
avdotja skrev:
abcd skrev:...
Mht. koncerter har det undret mig at der findes kvinder som crowdsurfer. Når jeg har set dem gøre det, bliver de jo begramset fuldstændigt uhæmmet. Men det er måske prisen værd...

Eller også er man bare ikke opmærksom på alle de ting man ikke “kan” gøre fordi man tilfældigvis er kvinde. Som du kan se er der jo temmelig mange ting man skal holde sig fra, hvis man er kvinde og gerne vil undgå gramseri, feks en helt almindelig bytur.


Jeg tænker det er mindre farligt at crowdsurfe som kvinde - folk passer bedre på kvinder. Så det er et trade-off.

Byture er nu heller ikke ufarlige for mænd, jeg har været ved at få tæsk flere gange i byen, det har mange mænd nok - det er ikke svært at finde et muskelbundt som er klar til kamp fordi man kom til at skubbe ham eller noget.


Min veninde crowdsurfede første og eneste gang til sidste Copenhell. Hun havde blå mærker på brysterne og var så øm i tissekonen trods jeans, at hun ikke kunne cykle derud igen næste dag, men måtte tage bussen.

Så ikke verdens bedste trade off...
0
aka Forbies

:gammel:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Numsegrams

Indlægaf 1234 » 30. dec 2018, 20:59

paint skrev:
ajnaM skrev:Jeg har i øvrigt også selv været nederen af mange omgange. Har blandt andet flashet en politibetjent ( :genert: ), har helt sikkert også råbt af nogle mænd, og muligvis også taget på et par stykker uden direkte invitation.

Mit indtryk er, at man var mindre 'snerpet' dengang. Jeg ved ikke, om snerpet er det rigtige ord for det - men det betød ikke så meget og kunne endda også være smigrende eller en del af en flirt. I dag, og særligt efter Me Too-bølgen, tror jeg, det vil blive opfattet helt anderledes. :gruble:


Det er også mit indtryk. Jeg ved heller ikke rigtig om "snerpet" er den rigtige betegnelse, men 'man' tog det ikke så tungt eller lagde så meget i det. Måske var der, ovenikøbet, ikke så meget i det - selvfølgelig afhængig af omstændighederne, hvorunder det skete :gruble:


Jeg er dybt uenig. Det er 11-12 år siden jeg prøvede det første gang og jeg fandt det dybt ubehageligt og det samme gjorde de veninder jeg talte med det om. Der var ikke noget man bare tog let på. Det er sådan set et ret voldsomt brud på ens intimsfære.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15523
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25962

Re: Numsegrams

Indlægaf Delfin » 30. dec 2018, 21:01

Det er da hændt, når jeg gik i byen dengang i Ruder konges tid, men det er ikke noget, jeg gik/går og græmmes over. Jeg vendte mig bare og bad dem holde nallerne for sig selv. Oftest var det dog en dansepartner som lod hånden glide prøvende nedad, når det var en 'sjæler' (hedder det stadig det?), men så var der jo også kontakt på forhånd, og de fleste fangede signalet, når man trak sig ud på afstand. Det ser jeg egentlig ikke som et problem.

Jeg er også blevet befølt på låret på en bænk i en ventesal. Først troede jeg, det var et uheld og rykkede mig lidt, men da hånden kom snigende tilbage, hvæsede jeg af ham og flyttede mig. Han blev vist flov, for han luskede hurtigt af, da folk begyndte at kigge. Det er derimod ikke ok.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Numsegrams

Indlægaf Slettet bruger » 30. dec 2018, 21:32

avdotja skrev:Jeg aner intet om crowdsurfing og kan hverken udtale mig om gramseri eller skadefrekvens. Men jeg har det lidt anstrengt med den slags argumenter. Som om man (eller dvs: kvinder) må acceptere fuldstændig uacceptabel opførelse eller bliver væk. Det er et argument der kan bruges (hvilket det så sandelig også bliver) i rigtig, rigtig mange situationer. Og hovedessensen er den samme: du er kvinde, ergo må du forvente at blive behandlet dårligere hvis du insisterer på at gøre det samme som mænd. Så afstå hellere fra at gøre det - og hvis du insisterer, ja så har du også accepteret at blive udsat for X.


Jeg synes ikke man behøver acceptere at det er sådan for at erkende det. Vi kan da hurtigt blive enige om at det er for dårligt, men det ændrer jo ikke på virkeligheden.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20606
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44163

Re: Numsegrams

Indlægaf paint » 30. dec 2018, 22:50

1234 skrev:
paint skrev:
ajnaM skrev:Jeg har i øvrigt også selv været nederen af mange omgange. Har blandt andet flashet en politibetjent ( :genert: ), har helt sikkert også råbt af nogle mænd, og muligvis også taget på et par stykker uden direkte invitation.

Mit indtryk er, at man var mindre 'snerpet' dengang. Jeg ved ikke, om snerpet er det rigtige ord for det - men det betød ikke så meget og kunne endda også være smigrende eller en del af en flirt. I dag, og særligt efter Me Too-bølgen, tror jeg, det vil blive opfattet helt anderledes. :gruble:


Det er også mit indtryk. Jeg ved heller ikke rigtig om "snerpet" er den rigtige betegnelse, men 'man' tog det ikke så tungt eller lagde så meget i det. Måske var der, ovenikøbet, ikke så meget i det - selvfølgelig afhængig af omstændighederne, hvorunder det skete :gruble:


Jeg er dybt uenig. Det er 11-12 år siden jeg prøvede det første gang og jeg fandt det dybt ubehageligt og det samme gjorde de veninder jeg talte med det om. Der var ikke noget man bare tog let på. Det er sådan set et ret voldsomt brud på ens intimsfære.


Ham fyren på billedet, ser heller ikke ud til at tage det let ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Numsegrams

Indlægaf zembra1986 » 30. dec 2018, 22:54

Det har jeg oplevet ofte, når jeg har været i byen førhen. Jeg har så ikke været i byen i et par år nu :genert: så skal ikke sige om tiderne har ændret sig......måske som følge af metoo.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8770
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Numsegrams

Indlægaf Artem » 30. dec 2018, 23:00

paint skrev:
Ham fyren på billedet, ser heller ikke ud til at tage det let ;)

Billede

Hun er jo bare ved at undersøge om han er en ægte BBC :slem: Det er vil fair nok :lol:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Numsegrams

Indlægaf Annione » 30. dec 2018, 23:07

Utallige gange. Har dog ikke oplevet det særligt ofte de sidste par år, men det er sket. Også i år.
Sådan en koncert eller lignende, hvor man står helt tæt, og man faktisk ikke kan nå at se, hvem der gramsede... det er så klamt!

Da jeg gik i byen i Aalborg, da jeg var omkring 23 skete det nok 10 gange hver aften.

Amøber!
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Numsegrams

Indlægaf Planten » 30. dec 2018, 23:10

Jeg har oplevet at blive spurgt af en ung mand, om han måtte "crab that ass?". Jeg sagde nej tak - og grinede helt vildt. Han skulle næsten have haft lov :D Bagefter kom hans kammerat hen og sagde, at han altså havde sagt, at han skulle spørge :lol:
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Numsegrams

Indlægaf Krølle » 30. dec 2018, 23:16

Stort set aldrig - det er vist sket et par gange, men grundlæggende udstråler jeg åbenbart en kombi af Frosty the Snowbitch og “I shall kill you if you try”, så det har ikke været et stort problem.

Jeg har faktisk overvejet, om højde kan have noget med det at gøre? Med hæle rammer jeg ofte 190 cm, hvilket erfaringsvis får mænd af den mere pågående type til at holde sig på afstand.
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Numsegrams

Indlægaf Lisva » 30. dec 2018, 23:55

Annione skrev:Utallige gange. Har dog ikke oplevet det særligt ofte de sidste par år, men det er sket. Også i år.
Sådan en koncert eller lignende, hvor man står helt tæt, og man faktisk ikke kan nå at se, hvem der gramsede... det er så klamt!

Da jeg gik i byen i Aalborg, da jeg var omkring 23 skete det nok 10 gange hver aften.

Amøber!


Jeg er også fra Aalborg og har gået rigtig meget i byen. Det er sket virkelig få gange, at jeg ikke er blevet begramset. Hundredvis af gange med røvbefamling og (et slag på tasken, hæhæ!) 30 ganges brystgrams. Det mest skræmmende er egentlig, at mine veninder og jeg aldrig lagde noget særligt i det. Det var ligesom bare sådan, det var, når man gik i byen. :tie:

I dag går jeg sjældent i byen, men jeg oplever det aldrig. Jeg troede egentlig, det var fordi, jeg var 40 år, og at der ikke længere var nogen om budet. :genert: :D Men det kunne da være rart, hvis tendensen rent faktisk er ved at vende. Jeg kan mærke, at jeg nok ikke vil være lige så overbærende, hvis nogle skulle formaste sig til at beføle min datter, når hun engang begynder at gå i byen. :nerve:
4

Tilbage til "Forhold og sex"