Teenager med akne
- 2SHY
- Kort karma: 1657
- Geografisk sted: Aalborg
- Likede indlæg: 21498
Re: Teenager med akne
Hvis intet hjælper, så bed om en henvisning til hudlæge
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
ajnaM skrev:JoyNips skrev:Med akne er det ikke altid et spørgsmål om skrappere midler, men faktisk om blidere. Så jeg vil råde til at være varsom med alt for skrap exfoliering osv. Man skal selvfølgelig rense og fjerne døde hudceller, men jeg vil anbefale at prøve produkter af til sart hud.
Og så skal man være varsom med hvad man bruger til at fugte, det skal være vandig fugt og ikke olie-fugt.
Et tip er også kun at sove én nat på hver side af puden og så skifte betræk. Så spredes talg og bakterier mindst muligt rundt på huden.
Som sidste udvej er der selvfølgelig isotretinoin. It works. Men det er skrapt stads, man skal have taget blodprøve månedligt for at holde styr på levertal mm og man må ikke drikke alkohol, så det er måske noget træls for en 16-årig. Personligt ville jeg dog hellere have undværet alkohol og haft pæn hud som teenager end at have døjet med akne og været mega-selvbevidst om det. Jeg fik først isotretinoin i mine 20ere fordi min forældre ikke ville lade mig få det som teenager. Hvis mine børn har arvet min teenager-hud og gerne vil gøre noget ved det, så må de gerne få isotretinoin.
Helt enig.
Jeg fik p-piller som teenager, men var det mit eget barn, ville jeg nok se mod isotretinoin, før jeg gik med hardcore hormoner, som de p-piller, der virker på acne, er. Ja, det hele har bivirkninger, men det har det altså også, hvis man er hæmmet af acne i teenageårene.
Lige præcis. Okay, isotretinoin forøger risikoen for depression - men hvad gør det lige at have bærret fuld af bumser?!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
- Onkel Reje
-
- Kort karma: 169
- Likede indlæg: 3530
Det kan være ret individuelt hvad ens hud reagerer godt på. Der er allerede gode bud, især at bruge en mild rens og ikke fedtende fugtighedscreme. Jeg ville anbefale at finde en god kosmetolog at gå hos fx en gang om måneden og få lavet en dydberensende ansigtsbehandling
1
-
- Kort karma: 94
- Likede indlæg: 2228
Jeg har bestilt produkter fra danish skincare. De skulle være milde. Og så har hun brugt zz creme i en uge, som faktisk allerede viser flotte resultater! Jeg er ret imponeret!
0