Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Muspel
Indlæg: 3884
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10769

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Muspel » 1. okt 2019, 18:15

Jeg er blevet pinligt bevidst om mængden af hår på min overlæbe. Jeg overvejer at gå til kosmetolog og få det fjernet. Det vil være første gang.

Problemet er, at jeg kun har tid på torsdag, hvor jeg skal til koncert. (Jeg vil gerne nå det inden fredag, hvor jeg har stor fest)

Hvad er jeres erfaringer? Bliver man mega-rød? Hvad kan jeg regne med?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 1. okt 2019, 20:20

Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?

Derudover er jeg jo næsten lige blevet klippet, fordi mit hår var blevet helt vildt slidt og umuligt, hvilket er noget mit hår har en tendens til. Jeg er efterhånden træt af at blive klippet hver gang det er ved at nå en ordenlig længde - og derfor vil jeg gerne prøve at gøre en del mere for at passe på det. Jeg er dog ikke villig til at holde op med at farve det. Jeg tænker bland andet at noget kosttilskud er vejen frem. Giver det mening at bruge både biotin og silica - eller kan jeg lige så godt nøjes med den ene, og i så fald hvilken er bedst?
0
...
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1945

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf In_your_eyes » 1. okt 2019, 20:27

LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?


Jeg er meget glad for min Matas carbamid bodylotion 10%, især om vinteren hvor min hud kan få mange tørre pletter. Er det helt slemt med knæ og albuer, så får de en tur med min Matas fod og hælekur, når fødderne får en tur.
1
:pompom:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 1. okt 2019, 20:46

In_your_eyes skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?


Jeg er meget glad for min Matas carbamid bodylotion 10%, især om vinteren hvor min hud kan få mange tørre pletter. Er det helt slemt med knæ og albuer, så får de en tur med min Matas fod og hælekur, når fødderne får en tur.


Tak for anbefalingen. Den vil jeg kigge på, men er den bedre end creme når huden er så tør?
0
...
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1945

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf In_your_eyes » 1. okt 2019, 20:54

LadyFox skrev:
In_your_eyes skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?


Jeg er meget glad for min Matas carbamid bodylotion 10%, især om vinteren hvor min hud kan få mange tørre pletter. Er det helt slemt med knæ og albuer, så får de en tur med min Matas fod og hælekur, når fødderne får en tur.


Tak for anbefalingen. Den vil jeg kigge på, men er den bedre end creme når huden er så tør?


Ved mig er den, jeg skifter altid over til den når det bliver efterår/vinter. Det er, for min hud, carbamiden der gør forskellen og det er bedst hvis der er 10%, eller over, carbamid i, hvilket også er grunden til at jeg af og til giver albuer og knæ en tur med fodkuren, den indeholder 25%.
0
:pompom:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 1. okt 2019, 21:09

In_your_eyes skrev:
LadyFox skrev:
In_your_eyes skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?


Jeg er meget glad for min Matas carbamid bodylotion 10%, især om vinteren hvor min hud kan få mange tørre pletter. Er det helt slemt med knæ og albuer, så får de en tur med min Matas fod og hælekur, når fødderne får en tur.


Tak for anbefalingen. Den vil jeg kigge på, men er den bedre end creme når huden er så tør?


Ved mig er den, jeg skifter altid over til den når det bliver efterår/vinter. Det er, for min hud, carbamiden der gør forskellen og det er bedst hvis der er 10%, eller over, carbamid i, hvilket også er grunden til at jeg af og til giver albuer og knæ en tur med fodkuren, den indeholder 25%.


Jeg kan se at den er ret billig, så jeg kan lige så godt give den et forsøg :) :gogo:
1
...
avdotja
Indlæg: 4964
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 540
Likede indlæg: 14833

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 2. okt 2019, 14:34

Muspel skrev:Jeg er blevet pinligt bevidst om mængden af hår på min overlæbe. Jeg overvejer at gå til kosmetolog og få det fjernet. Det vil være første gang.

Problemet er, at jeg kun har tid på torsdag, hvor jeg skal til koncert. (Jeg vil gerne nå det inden fredag, hvor jeg har stor fest)

Hvad er jeres erfaringer? Bliver man mega-rød? Hvad kan jeg regne med?

Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men jeg ville ikke gøre det. Jeg fjerner nogle gange hår på overlæben med en pincet og det skal gøres om aftenen, hvis jeg ikke vil på arbejde med rød overlæbe :) Men jeg har også følsom hud.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11701
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18872

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 2. okt 2019, 15:34

Jeg barberer bare hårene på overlæben :genert: Oplever ikke, at de bliver stridere, mørkere eller andet overhovedet.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Muspel
Indlæg: 3884
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10769

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Muspel » 2. okt 2019, 16:46

avdotja skrev:
Muspel skrev:Jeg er blevet pinligt bevidst om mængden af hår på min overlæbe. Jeg overvejer at gå til kosmetolog og få det fjernet. Det vil være første gang.

Problemet er, at jeg kun har tid på torsdag, hvor jeg skal til koncert. (Jeg vil gerne nå det inden fredag, hvor jeg har stor fest)

Hvad er jeres erfaringer? Bliver man mega-rød? Hvad kan jeg regne med?

Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men jeg ville ikke gøre det. Jeg fjerner nogle gange hår på overlæben med en pincet og det skal gøres om aftenen, hvis jeg ikke vil på arbejde med rød overlæbe :) Men jeg har også følsom hud.


Tak. Jeg har også valgt ikke at gøre det.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 5. okt 2019, 17:33

LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?

Derudover er jeg jo næsten lige blevet klippet, fordi mit hår var blevet helt vildt slidt og umuligt, hvilket er noget mit hår har en tendens til. Jeg er efterhånden træt af at blive klippet hver gang det er ved at nå en ordenlig længde - og derfor vil jeg gerne prøve at gøre en del mere for at passe på det. Jeg er dog ikke villig til at holde op med at farve det. Jeg tænker bland andet at noget kosttilskud er vejen frem. Giver det mening at bruge både biotin og silica - eller kan jeg lige så godt nøjes med den ene, og i så fald hvilken er bedst?

Hvis du bliver ved med at farve, vil håret også fortsætte med at blive ødelagt. Kosttilskuddet virker jo kun på det nye hår, som vokser ud. Så du skal nok mere tænke i beskyttelse og pleje af længderne.
Jeg er gået fra mørkfarvet til platinblond til mørkfarvet igen. Det kan ses og mærkes. Men det er gået overraskende godt, trods alt, fordi jeg er konsekvent med pleje. Kur og balsam ved hver eneste vask. Det er omstændigt, men virker. De seneste par måneder, har jeg brugt leave-in balsam spray fra Matas. Den er lilla og vist med protein. Det gør det lidt nemmere, og den er faktisk rigtig god til prisen :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46499

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LadyFox » 5. okt 2019, 17:43

Knirkemis skrev:
LadyFox skrev:Jeg har lige to spørgsmål :)

Jeg har pludselig fået sindssygt tør hud på knæ og albuer, jeg tror faktisk aldrig jeg har prøvet at have så tør hud nogensinde. Derfor er jeg også gået fra lotion over til creme - men jeg synes overhovedet ikke at det gør nogen forskel. Derfor tænker jeg at give en fedtcreme et forsøg, men er det ikke ligegyldigt hvilken fedtcreme jeg vælger?

Derudover er jeg jo næsten lige blevet klippet, fordi mit hår var blevet helt vildt slidt og umuligt, hvilket er noget mit hår har en tendens til. Jeg er efterhånden træt af at blive klippet hver gang det er ved at nå en ordenlig længde - og derfor vil jeg gerne prøve at gøre en del mere for at passe på det. Jeg er dog ikke villig til at holde op med at farve det. Jeg tænker bland andet at noget kosttilskud er vejen frem. Giver det mening at bruge både biotin og silica - eller kan jeg lige så godt nøjes med den ene, og i så fald hvilken er bedst?

Hvis du bliver ved med at farve, vil håret også fortsætte med at blive ødelagt. Kosttilskuddet virker jo kun på det nye hår, som vokser ud. Så du skal nok mere tænke i beskyttelse og pleje af længderne.
Jeg er gået fra mørkfarvet til platinblond til mørkfarvet igen. Det kan ses og mærkes. Men det er gået overraskende godt, trods alt, fordi jeg er konsekvent med pleje. Kur og balsam ved hver eneste vask. Det er omstændigt, men virker. De seneste par måneder, har jeg brugt leave-in balsam spray fra Matas. Den er lilla og vist med protein. Det gør det lidt nemmere, og den er faktisk rigtig god til prisen :)


Jeg plejer allerede håret, det er mere at jeg tænker at håret kan modstå lidt mere hvis det er stærkere til at starte med.
0
...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Ficus » 6. okt 2019, 18:26

Er der nogen der kan anbefale et sted at få ordnet (plukket/formet og farvet) øjenbryn et sted mellem Lyngby/Hellerup og Helsingør?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 7. okt 2019, 07:19

LadyFox skrev:
Jeg plejer allerede håret, det er mere at jeg tænker at håret kan modstå lidt mere hvis det er stærkere til at starte med.

Jeg er ikke ekspert, men jeg tror egentlig ikke, at håret bliver væsentligt stærkere af tilskud. Jeg læste på Pudderdåsernes blog, at alle de tilskud der er, kun har en effekt, hvis man har mangler i forhold til vitaminer/mineraler mm. Så de får muligvis håret til at vokse lidt hurtigere, men der er nok ikke tale om mirakelmidler. Jeg har taget Hairvolume i et halvt år, men det har ikke gjort den vilde forskel, så jeg har droppet det igen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17041
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21274

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Misantropen » 13. okt 2019, 03:14

Jeg har brug for hjælp til et ord for en tilstand i huden. Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad det hedder!

Det er når en lille del i/af huden bliver fortykket/forhornet som en knoldet negl. Jeg mener ikke det har noget med en hårsæk, talgkirtel eller cyste at gøre. Det vokser ud og kommer igen som hård hud på en hæl fx, hvis man fjerner det.

Størrelsen bliver ca 5 mm i diameter. Jeg ved ikke hvor tykke/høje fra huden de kan blive, men under 1 cm vil jeg tro. Jeg tror normalvis kun der danner sig en og ikke flere ved samme område som ved keratosis pilaris, men ellers tror jeg det er lidt ala det samme.

Hjælp :genert:
0
Lykke
Indlæg: 6946
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Lykke » 13. okt 2019, 04:21

Misantropen skrev:Jeg har brug for hjælp til et ord for en tilstand i huden. Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad det hedder!

Det er når en lille del i/af huden bliver fortykket/forhornet som en knoldet negl. Jeg mener ikke det har noget med en hårsæk, talgkirtel eller cyste at gøre. Det vokser ud og kommer igen som hård hud på en hæl fx, hvis man fjerner det.

Størrelsen bliver ca 5 mm i diameter. Jeg ved ikke hvor tykke/høje fra huden de kan blive, men under 1 cm vil jeg tro. Jeg tror normalvis kun der danner sig en og ikke flere ved samme område som ved keratosis pilaris, men ellers tror jeg det er lidt ala det samme.

Hjælp :genert:


https://netdoktor.dk/tema/hudoghaar/haa ... gtorne.htm
0

Tilbage til "Skønhed"