Ubiquitous skrev:Dane skrev:Vrøvl, du skriver at det genetisk sammenfald er en sandhed som Israels regering ikke dyrker - underforstået at det er en sandhed som Gazas regering Hamas dyrker !
Det kan du åbenbart ikke bevise så hvorfor overhovedet trække genetik ind i debatten når ingen af de stridende parter dyrker det ?
Både palæstinenserne og israelerne er semitter, så jeg er enig i, at det ikke er specielt overraskende, men du kan se her i debatten, hvordan palæstinenserne bliver beskrevet som "statsløse jordanske flygtninge" for ligesom at understrege, at de kommer et andet sted fra, selvom de i virkeligheden hele tiden har boet der.
I øvrigt er jeg helt enig i, at det er vigtigt at adskille staten Israel fra jødedom, men jeg kan godt forstå nogle har lidt svært ved det, når Israel afviser enhver kritik med, at det er antisemitisme. Med andre ord bruger Israel jøderne som skjold.
Det er mange jøder bestemt ikke tilfredse med. Her er det for eksempel senator Sanders, der siger det samme som så mange har sagt før ham: https://www.youtube.com/watch?v=EgBsjxMVEiE
Det man ser her i debatten er, at folk, der ønsker at deportere muslimerne ud af Europa samtidig bevidstløst støtter israelernes udryddelse af palæstinenserne. De har sådan set ikke noget forhold til Israel eller israelere som sådan, men de kan bruges som argumenter i deres egne udrensningsfantasier. Jeg synes det er skræmmende, men jeg kan varme mig lidt ved min egen fordom som er, at den slags folk typisk er gamle hvide mænd på overførselsindkomst, som ingen, udover Socialdemokratiet, tager særligt alvorligt.
Jeg har ikke sagt, israelernes udryddelse af palæstinenserne, hvilket jeg benægter finder sted.
Jeg har sagt, at palæstinenserne som arabiske muslimer, burde forlade Israel og søge til de islamiske nationer, som allerede er befolket med arabiske muslimer, eksempelvis Jordan, hvor de fleste har rødder fra.
Lad Israel forblive landet for det israelske folk og afslut de ellers uendelige krige.
Islam hører ikke til i Europa, og alle de muslimer, som ønsker at fastholde deres religion, ser jeg gerne forlade Europa, fordi de destabiliserer, skaber omkostninger og strid i Europa. Vi har ikke blot, ikke brug for dem, de er til direkte skade for os, derfor. Kun dem, som definitivt vil sætte stat og samfund over deres tro, kan have en fremtid her uden konflikter.