Perler fra ungerne
Re: Perler fra ungerne
Denne sms-korrespondance med min søn er bare et godt blik på, hvad der sker i en 11-årigs hoved.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
-
- Kort karma: 458
- Likede indlæg: 10201
Det er mere sødt end sjovt;
Mine børnebørn har været på besøg i eftermiddag, og jeg har min symaskine fremme, så de fik øje på nogle knappenåle med farvede hoveder, som de blev meget optaget af.
Jeg havde et lager af runddeler med nåle, der ikke var pakket ud, så jeg skyndte mig at sy to nålepuder, og så fik pigerne ellers lov til at pakke hver deres runddel med kanppenåle ud og sætte dem i nålepuden.
Det var både spændende og lidt krævende. Jeg viste dem, hvordan de skulle passe på ikke at stikke nålen for dybt i, fordi man så kan stikke sig på den anden side af puden.
Det tog noget tid, og mens de sad der og "arbejdede" kiggede den ene af dem op på mig og sagde; "Farmor, du er så sød". - Så ved man, at man har fået en god ide.
Mine børnebørn har været på besøg i eftermiddag, og jeg har min symaskine fremme, så de fik øje på nogle knappenåle med farvede hoveder, som de blev meget optaget af.
Jeg havde et lager af runddeler med nåle, der ikke var pakket ud, så jeg skyndte mig at sy to nålepuder, og så fik pigerne ellers lov til at pakke hver deres runddel med kanppenåle ud og sætte dem i nålepuden.
Det var både spændende og lidt krævende. Jeg viste dem, hvordan de skulle passe på ikke at stikke nålen for dybt i, fordi man så kan stikke sig på den anden side af puden.
Det tog noget tid, og mens de sad der og "arbejdede" kiggede den ene af dem op på mig og sagde; "Farmor, du er så sød". - Så ved man, at man har fået en god ide.
15
A: Er der legetøj i en babybutik?
Mig: Ja?
A: Kan vi ikke bytte lillebror til noget legetøj fra min ønskeseddel?
Den 4 årige synes det er lidt hårdt at skulle dele mor med lillebror Hun elsker ham dog helt tydeligt også, og vil holde ham, give ham bamse osv.. men nogle gange er det bare ikke sjovt at være storesøster til en nyfødt.
Mig: Ja?
A: Kan vi ikke bytte lillebror til noget legetøj fra min ønskeseddel?
Den 4 årige synes det er lidt hårdt at skulle dele mor med lillebror Hun elsker ham dog helt tydeligt også, og vil holde ham, give ham bamse osv.. men nogle gange er det bare ikke sjovt at være storesøster til en nyfødt.
6
-
- Kort karma: 458
- Likede indlæg: 10201
Jævnfør mit tidligere indlæg om nålepuder, havde vi talt om, at jeg skulle købe nogle synåle, der ikke kan stikke, fordi pigerne gerne vil prøve at sy.
Det har jeg gjort, og i dag var de lige et smut forbi, og jeg viste dem nålene.
Farmor!!!! Hvordan huskede du det???? spurgte det ene barn både forbløffet og imponeret (og lidt vantro).
Det har jeg gjort, og i dag var de lige et smut forbi, og jeg viste dem nålene.
Farmor!!!! Hvordan huskede du det???? spurgte det ene barn både forbløffet og imponeret (og lidt vantro).
8
Sofakartoflen skrev:Det er mere sødt end sjovt;
Hvor er det sødt
Vores søn elsker også at sidde og lege med knappenåle med sin farmor
1
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46203
Fra i nat, hvor hun kastede op tre gange på en time.
Efter første omgang sagde jeg til hende, at hun gerne måtte sidde hos mig.
"Kan vi så godt se Ib, mor?"
Det kunne mor ikke stå for, så hun fik lov at se Hunden Ib.
Midt i anden runde kom der et dybfølt
"Jeg gider ikke mere!"
Da vi skulle forsøge at få lidt mad i hende her til morgen, ville hun gerne have "migungi" (vingummi). Jeg sagde ok og gav hende en.
"Også en til den anden hånd!"
Tapre lille mus
Efter første omgang sagde jeg til hende, at hun gerne måtte sidde hos mig.
"Kan vi så godt se Ib, mor?"
Det kunne mor ikke stå for, så hun fik lov at se Hunden Ib.
Midt i anden runde kom der et dybfølt
"Jeg gider ikke mere!"
Da vi skulle forsøge at få lidt mad i hende her til morgen, ville hun gerne have "migungi" (vingummi). Jeg sagde ok og gav hende en.
"Også en til den anden hånd!"
Tapre lille mus
11
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
Vores søn er syg, så det er sparsomt med søvn jeg har fået de sidste nætter. I morges gabte jeg, hvortil han sagde:
Du er sikkert træt mor. Du skulle prøve at sove.
…
…
…
…
…
…
12
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46203
MissB skrev:Vores søn er syg, så det er sparsomt med søvn jeg har fået de sidste nætter. I morges gabte jeg, hvortil han sagde:
…
…
…
Apropos, så poppede denne her op på Insta forleden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
- Mi55y
- Kort karma: 1088
- Geografisk sted: Århus med bolleÅ
- Likede indlæg: 18864
De har eventyrtema i institutionen for tiden, så jeg spurgte den 5-årige til, hvilket eventyr de er i gang med nu;
- Remoulademageren og den store guldklump. Du kender det nok ikke, det er kun mig og min usynlige ven, der kender det...
- Remoulademageren og den store guldklump. Du kender det nok ikke, det er kun mig og min usynlige ven, der kender det...
7
S - 09.10.18
K - 05.03.21
K - 05.03.21
Lillebror har ondt i maven og skreg utrøsteligt og jeg havde prøvet nærmest alt. Så for at give ham ro vugger jeg ham og synger en sang for ham, mens han skriger. Alva kommer ind i stuen og skal hente noget, kigger alvorligt på mig og siger "jeg tror altså ikke lillebror kan lide den sang mor"
15
Storebror synes ikke altid, det er så spændende at sige godnat til sin søster. Så han stak hende et hurtigt kram i dag og begyndte så at gå ned ad trappen mod stuen, hvilket medførte af lillesøster, med den helt perfekte mængde desperation og ulykke i stemmen råbte efter ham:
“Men… men jeg elsker dig jo, storebror!”
“Men… men jeg elsker dig jo, storebror!”
17
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
- Onkel Reje
Alvas manglende evne til at forstå vittigheder fortsætter:
Alva: "Mor, hvad kommer efter politiet?"
Mig: "Røvere?"
Alva: "KAn du ikke en gang tælle til 45?"
Hvorefter hun er færdig af grin
Storesøster spørg dagligt hvad der kommer efter 20 men det er som om Alva ikke helt har fanget vittigheder, prutten græder også stadig fordi nogen har sparket til den, ikke fordi nogen har slået den
Alva: "Mor, hvad kommer efter politiet?"
Mig: "Røvere?"
Alva: "KAn du ikke en gang tælle til 45?"
Hvorefter hun er færdig af grin
Storesøster spørg dagligt hvad der kommer efter 20 men det er som om Alva ikke helt har fanget vittigheder, prutten græder også stadig fordi nogen har sparket til den, ikke fordi nogen har slået den
4
- POCKETKITTEN
- Kort karma: 1510
- Likede indlæg: 23573
Far: “Du skal komme ud af badet nu, så du ikke står og bliver kold!”
Toårig: “Øøøv. Men jeg vil så gerne stå og blive kold. “
Toårig: “Øøøv. Men jeg vil så gerne stå og blive kold. “
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
- Mi55y
- Kort karma: 1088
- Geografisk sted: Århus med bolleÅ
- Likede indlæg: 18864
Sofie under putningen:
I dag lavede mig og X venindekort til hinanden, fordi vi skal gå i klasse sammen. Men kan jeg overhovedet klare at få en ny ven? Det føles som om, at mit hoved er ved at sprænge! Men jeg glæder mig til skolen, fordi jeg har en ven nu!
Store tanker for en 5-årig...
I dag lavede mig og X venindekort til hinanden, fordi vi skal gå i klasse sammen. Men kan jeg overhovedet klare at få en ny ven? Det føles som om, at mit hoved er ved at sprænge! Men jeg glæder mig til skolen, fordi jeg har en ven nu!
Store tanker for en 5-årig...
8
S - 09.10.18
K - 05.03.21
K - 05.03.21
Min datter på 8 i går aftes, da vi, som vi plejer inden sengetid, skulle lytte til og synge med på to salmer sunget af sigurd barrett:
"Jeg synes simpelthen at Sigurd er sådan en flot fyr!"
"Jeg synes simpelthen at Sigurd er sådan en flot fyr!"
3