Luffegås skrev:Lidt off-topic men jeg har brug for at lufte det et sted..
Min mand og jeg er blevet ret forskellige på de punkter. Han elsker luksus. Jeg er vokset op med golf 1'ere og jeg synes min mor var fin på den da hun købte en brugt Mazda i 1999... MIn første bil fik jeg i 2007, det var en Opel Vectra fra 1992, og det var meget Prolle for sådan en 18 årig pige for mig, men den var fin.
Men min mand savler over Teslaer og al den dur og det er slet ikke mig. Han synes gerne vi må bruge 5000 kr. månedligt på at afdrage på en bil, jeg synes det var vildt da jeg købte min UP til 119.000 . Vi leasede en helt ny flot Ford, og den BLEV mig, men vi gik af med den pga. leasing var for dyrt, og min mand ville spare sammen til hus.
Lige nu kører vi en gammel Skoda fra 2012 og den føles mere og mere "prolle" for hver dag der går, men derfra og så til Tesla er der bare langt fra mig.
Vi var også engang ude og se udstillingshuse i en forstad. Han var vild med de huse med højt til loftet, mærkelige fliser på gulv, og generelt stort. Jeg var til det lille typehus.
Jeg har sagt jeg ikke sætter min fod i en tesla før det vil blive en besparelse. Nu har han så endelig fundet en Tesla 3 der kan give os en besparelse på 500 kr. i måneden alt inkl. (Forsikring, lån, afgift og forbrug) og jeg er villig til sige ja. Men signalværdien for mig er bare helt off. Jeg er indrømmet nok bare stadiet over dansk Trailer-Trash, jeg er så jævn, altid boet på 2. sal i sociale boligområder, og nu kalder folk Teslaen for en Hellerup-Berlingo. Det hjælper så på for mig at tænke "det er jo nok bare en bil"... Altså mere er der heller ikke i den.
Jeg er meget mere til SUV hvis det endelig skulle være helt nyt, jeg vil helst have en bil jeg stiger OP i.
*EDIT* at skrive ovenstående fik mig til at tænke at han altid snakker om køreglæde. Hvis Teslaen for ham kan være et fint komppromis, så er det sådan det bliver. Happy man happy life
Har i prøvet en længere tur i en Tesla?
Personligt synes jeg slet ikke de er luksus men virker billige i deres byggekvalitet, både at se på ude, og specielt inde i kabinen. Det er virkelig ikke mig og man kan tydeligt se at de er en ny bilproducent, hvor de gamle mærker har produceret biler i 100 år. Det mærker man også på kørekomfort hvor den er alt for hård.
Men rent økonomisk og hvis man kører lidt km kan det være en god ide, hvor man kan købere en dyrer elbil end normal, da den er billigere i grøn ejerafgift, service, og "brændstof".