Jeg tror egentlig det er meget rigtigt det handler om hvad man er vokset op med. Jeg er vokset op med tossede historier, om nisser, glaspåskehøner der lagde chokoladeæg, min gamle skaldede morfar havde langt fint prinsessehår som kun de kloge kunne se, vi fandt ansigter i skovene, jeg var misundelig på at jeg aldrig nåede at se de nisser min morfar så, osv. osv.. Tilgengæld er jeg ikke vokset op med religion så det er for mig helt tosset at bilde børn ind at en gud har skabt verden.
Så det smitter da klart af på min opdragelse at jeg selv er vokset op med den slags og elskede det, samt ikke har haft dårlige følelser da jeg som lidt for stor indså at det der med min bedstefars lange prinsessehår nok mere var en røver end en sandhed. Mine piger er også pt overbevist om at jeg er en ægte heks, fordi vi var på Frilandsmuseet til halloween hvor der var en hekseforhindringsbane, jeg sagde de skulle være forsigtige når de satte sig på kosten fordi var man en heks ville man jo flyve op i himlen. De tog banen mange gange og spurgte om jeg ville prøve, jeg kom så et ben over kosten og hev den op så det lignede den prøvede at flyve med mig og sprang hurtigt af og sagde at jeg ikke havde lyst alligevel. De var færdige af grin og har flere gange siden fortalt mig at de altså godt så kosten flyve og derfor godt ved jeg er en ægte heks
I deres hukommelse er historien også blevet vildere og de er sikre på at de så mig flyve mindst en meter op i luften.
Ja, det er måske fjollet og dumt med den slags, men det er også hyggeligt. Og samtidig med alt fjolleriet så lærer jeg også mine børn om big bang, dinosaur, kemiforsøg, bygger 3d printere osv. osv.. Jeg tænker der er fint plads til begge dele og jeg har fint selv kunne skille tingene ad som jeg voksede op, så det satser jeg på at mine børn også er intelligente nok til, og at de vil sætte pris på den type fjollerier også var en del af deres barndom.