Det er bare såååå magisk at være kvinde
-
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Kort karma: 266
- Likede indlæg: 6960
Re: Det er bare såååå magisk at være kvinde
Nogen der kan anbefale en gynækolog i København?
Jeg har fået en henvisning, da min menstruation lige er til den kraftig side efter mine fødsler.
Jeg har fået en henvisning, da min menstruation lige er til den kraftig side efter mine fødsler.
0
LaMariposa skrev:Jeg overvejer at blive steriliseret, da jeg er virkelig træt af at skulle prøve at navigere i min cyklus uden hormonprævention. Men jeg kan ikke helt overskue endnu et indgreb i region syd.
Til jer, der har prøvet det, var det et slemt indgreb? Og hvor lang tid gik der, før I var kommet jer igen?
Jeg blev steriliseret som bi-indgreb, til et andet indgreb jeg skulle have lavet. Det var i fuld bedøvelse, tog ca. en time. Jeg havde nogle gener, da den luft, der pustes ind i bughulen skulle forsvinde igen. Det skal den gennem huden, og der er en varmepude god at have.
Jeg kom hjem samme dag, måtte ikke være alene et døgn efter. Har ikke haft gener efter, men er bare glad og tilfreds med ikke at skulle tage hormoner.
0
1234 skrev:Nogen der kan anbefale en gynækolog i København?
Hvis det må være lidt udenfor København var jeg rigtig glad for Jacob Philipsen i Bagsværd da jeg boede i Danmark. Jeg fik foretaget min biopsi, keglesnit og efterfølgende kontrol hos ham, og han var simpelthen så behagelig og rar. Han er god til at forklare, lytte og er super empatisk. Han er, eller var i hvertfald den gang, research-orienteret, og var opdateret på den seneste forskning.
1
- Nevertheless she persisted -
Thue Bryndorf er virkelig behagelig.
2
- Purple Haze
- Kort karma: 1051
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 22960
Kanga skrev:LaMariposa skrev:Jeg overvejer at blive steriliseret, da jeg er virkelig træt af at skulle prøve at navigere i min cyklus uden hormonprævention. Men jeg kan ikke helt overskue endnu et indgreb i region syd.
Til jer, der har prøvet det, var det et slemt indgreb? Og hvor lang tid gik der, før I var kommet jer igen?
Jeg blev steriliseret som bi-indgreb, til et andet indgreb jeg skulle have lavet. Det var i fuld bedøvelse, tog ca. en time. Jeg havde nogle gener, da den luft, der pustes ind i bughulen skulle forsvinde igen. Det skal den gennem huden, og der er en varmepude god at have.
Jeg kom hjem samme dag, måtte ikke være alene et døgn efter. Har ikke haft gener efter, men er bare glad og tilfreds med ikke at skulle tage hormoner.
Det er rigtigt, havde helt glemt luften.
Luften var det værste synes jeg. Men fandt ud af at det hjalp at skifte stilling, så det hele ikke endte med at skulle ud gennem skuldrene. Så lå ned, sad op, lå på siden, den anden side, sad med benene oppe, lå ned osv.
(Har ingen ide Im det virker sådan, men det hjalp mig).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
- Guilded_Lily
- Kort karma: 959
- Likede indlæg: 13483
- Jungletiger
- Kort karma: 67
- Geografisk sted: Søborg
- Likede indlæg: 609
Christian hos Kvindeklinikken København (ligger i Brønshøj). Han er noget så sød
1
LaMariposa skrev:Jeg overvejer at blive steriliseret, da jeg er virkelig træt af at skulle prøve at navigere i min cyklus uden hormonprævention. Men jeg kan ikke helt overskue endnu et indgreb i region syd.
Skal lige forstå dig ret - er det kun for præventionens skyld du overvejer at blive steriliseret eller er det fordi du tænker, at din cyklus ville ændre sig? Jeg har selv overvejet at blive steriliseret, men hører meget forskelligt om hvordan ens menstruation opfører sig efter. Jeg bløder nemlig en del uden hormonprævention og det gider jeg ærlig talt ikke
0
J, juli 2018.
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46203
Zonta skrev:LaMariposa skrev:Jeg overvejer at blive steriliseret, da jeg er virkelig træt af at skulle prøve at navigere i min cyklus uden hormonprævention. Men jeg kan ikke helt overskue endnu et indgreb i region syd.
Skal lige forstå dig ret - er det kun for præventionens skyld du overvejer at blive steriliseret eller er det fordi du tænker, at din cyklus ville ændre sig? Jeg har selv overvejet at blive steriliseret, men hører meget forskelligt om hvordan ens menstruation opfører sig efter. Jeg bløder nemlig en del uden hormonprævention og det gider jeg ærlig talt ikke
Det er udelukkende pga prævention. Har ikke overvejet, at det kunne ændre blødningen, men det ville da være fantastisk, hvis den kunne.
1
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46203
Men nej, jeg gider heller ikke de kraftige blødninger, smerter og ubehag. Jeg mærker min ægløsning meget nu, så reelt set er der vel kun små 14 dage om måneden, hvor jeg ikke er genereret af mit underliv.
0
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
Lys skrev:1234 skrev:Nogen der kan anbefale en gynækolog i København?
Thue Bryndorf er virkelig behagelig.
Ham vil jeg også anbefale
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it!
Møgdag.
Tre ugers småblødning er kulmineret i reel menses de sidste 4-5 dage. Og i dag er der tryk på.
Havde lidt ondt i morges, men ikke noget der afholdt mig fra at tage på arbejde.
Da vi har frokostpause, kan jeg mærke at jeg bløder meget, rejser mig for at gå på toilettet og tjekke, og WUSH!!! Kæmpe skyl lige der.
Jeg har sort tøj på i dag (af samme grund!) så jeg tænker at jeg godt kan blive de sidste timer.
Men så fik jeg det dårligt; kvalme og smerte.
Så jeg måtte melde mig syg og køre hjem.
Nu har pillerne taget det værste og jeg tror en lur er på vej.
Fuck, hvor jeg glæder mig til jeg en dag er færdig med det her shit.
Tre ugers småblødning er kulmineret i reel menses de sidste 4-5 dage. Og i dag er der tryk på.
Havde lidt ondt i morges, men ikke noget der afholdt mig fra at tage på arbejde.
Da vi har frokostpause, kan jeg mærke at jeg bløder meget, rejser mig for at gå på toilettet og tjekke, og WUSH!!! Kæmpe skyl lige der.
Jeg har sort tøj på i dag (af samme grund!) så jeg tænker at jeg godt kan blive de sidste timer.
Men så fik jeg det dårligt; kvalme og smerte.
Så jeg måtte melde mig syg og køre hjem.
Nu har pillerne taget det værste og jeg tror en lur er på vej.
Fuck, hvor jeg glæder mig til jeg en dag er færdig med det her shit.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget.
- Guilded_Lily
- Kort karma: 959
- Likede indlæg: 13483
Så kom det her. Dvs det er dag 2 i morgen. Jeg skal stå i et naturområde i fem timer - efterfulgt af en to timers kørsel t/r efter min nye bil.
Jeg har fået besked på at sidde på en pose i bilen.
Fedt mand!
Jeg har fået besked på at sidde på en pose i bilen.
Fedt mand!
0
-
- Kort karma: 138
- Geografisk sted: Odense
- Likede indlæg: 2856
Øj jeg er træt af mens.
Siden mens kom retur efter fødsel af min yngste, så bliver min cyklus bare kortere og kortere!
Førhen var den mellem 30 og 32 dage, og det var fint.
Nu er den typisk 26 dage, men kan være alt fra 24 til 28 dage. Jeg magten simpelthen ikke at skulle have mens to gange i måneden de næste 15 ish år. Jeg er 36, der er fandtes længe til at det pjat slutter.
Findes der noget ud over p-piller der kan styre det bare lidt? Min mand er steriliseret, så det er vores prævention og jeg vil helst ikke ud i hormoner, tror jeg.
Siden mens kom retur efter fødsel af min yngste, så bliver min cyklus bare kortere og kortere!
Nu er den typisk 26 dage, men kan være alt fra 24 til 28 dage. Jeg magten simpelthen ikke at skulle have mens to gange i måneden de næste 15 ish år. Jeg er 36, der er fandtes længe til at det pjat slutter.
Findes der noget ud over p-piller der kan styre det bare lidt? Min mand er steriliseret, så det er vores prævention og jeg vil helst ikke ud i hormoner, tror jeg.
0
- Purple Haze
- Kort karma: 1051
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 22960
Lulu skrev:Øj jeg er træt af mens.
Minipiller, har en del mindre hormon end Ppiller.
Ellers hormonspiral.
Ved ikke om der er andet - der findes en del naturmedicin til overgangsalderen - har ikke undersøgt om der måske findes noget til cyklusregulering også.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!