Ny regering hvornår?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5802

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf Tux » 29. jun 2019, 15:45

ajnaM skrev:
Tux skrev:Det er dig der siger der er forskel, hvis man virkelig gik op i at skabe ligestilling, ville man da insistere på det ville være det samme som hvis det var en kvinde.


Hvis der ikke var forskel, var der ingen grund til at tale om ligestilling. Men det mener jeg, der er. Og så giver det da netop mening at italeæstte den forskel? Hvorfor skulle jeg lade som om, den ikke var der? Mener du, det skulle fremme ligestillingen, at man insisterer på, at det er det samme, selvom det ikke er? :gruble:

Der er jo kun en forskel, hvis man mener der er en forskel. Principielt mener jeg vurderingen må være den samme, uagtet om det er er en mand eller kvinde - det mener du så ikke åbenbart, siden du skriver som du skriver.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 816
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 799

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf A 7 » 29. jun 2019, 16:08

ajnaM skrev:
Jeg går ind for ligestilling, men bestemt ikke for at voksne mennesker er sammen med 15-årige børn, som de tilmed står i en magtposition overfor. Det er for mig fuldkommen ligegyldigt, om det er en mand eller en kvinde, der gør det - jeg synes, det er akkurat lige forkert.
Dvs. du vil hæve den seksuelle lavalder? Så opret en tråd om det.

ajnaM skrev:Når jeg alligevel påpeger det, er det fordi, magtforholdet mellem en 15-årig pige og en 34-årig etableret politiker er noget andet, end det ville være mellem en 15-årig dreng og en 34-årig etableret politiker. Miljøet i de politiske kredse og de generelle strukturer omkring køn er med til at forstærke det magtforhold. Det betyder ikke, at jeg går ind for, at det er sådan - eller at jeg mener, Jeppe Kofod på beregnende vis har udnyttet det, men ubalancen er der, og jeg mener, man burde være klogere som 34-årig mand.

Altså du mener at 15-årige piger i højere grad er nogle starfuckere end 15-årige drenge? Og det vil du meget gerne have, at de piger holder op med?
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3886
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3551

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf FruitFly » 29. jun 2019, 18:35

A 7 skrev:Hvis du gik ind for ligestilling, så skulle du arbejde for at gøre op med strukturelle ubalancer i stedet for aktivt at bruge dem til at forsætte dit raid mod JK.

At hævde, at manden pr. definition undertrykker en kvinde, han har sex med - når begge parter er over 15 år - er lige så sort, som at hævde, at en kvinde pr. definition må være en dårlig leder.

Hørt!
1
#Klimatosse
ajnaM
Indlæg: 10093
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27637

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf ajnaM » 29. jun 2019, 22:01

A 7 skrev:
ajnaM skrev:
Jeg går ind for ligestilling, men bestemt ikke for at voksne mennesker er sammen med 15-årige børn, som de tilmed står i en magtposition overfor. Det er for mig fuldkommen ligegyldigt, om det er en mand eller en kvinde, der gør det - jeg synes, det er akkurat lige forkert.
Dvs. du vil hæve den seksuelle lavalder? Så opret en tråd om det.

ajnaM skrev:Når jeg alligevel påpeger det, er det fordi, magtforholdet mellem en 15-årig pige og en 34-årig etableret politiker er noget andet, end det ville være mellem en 15-årig dreng og en 34-årig etableret politiker. Miljøet i de politiske kredse og de generelle strukturer omkring køn er med til at forstærke det magtforhold. Det betyder ikke, at jeg går ind for, at det er sådan - eller at jeg mener, Jeppe Kofod på beregnende vis har udnyttet det, men ubalancen er der, og jeg mener, man burde være klogere som 34-årig mand.

Altså du mener at 15-årige piger i højere grad er nogle starfuckere end 15-årige drenge? Og det vil du meget gerne have, at de piger holder op med?


Der gælder særlige regler for mindreårige mellem 15 og 18 år. Blandt andet må undervisere ikke være sammen med en mindreårig, selvom de er over den seksuelle lavalder. Jeg er klar over, at Jeppe Kofod ikke er lærer - men han var oplægsholder på en faglig weekend for ungdomspartiet. Jeg synes, vi er langt inde i gråzonen - hvilket understreges af, at Jeppe Kofod selv synes, det var forkert.

Jeg har ikke hørt nogen, der synes, det var helt i orden, at han var sammen med hende - men det mener du måske?

Og jeg synes faktisk, det er lidt lavt at bruge ordet 'starfucker'. Og i øvrigt lavt at dreje samtalen over på hende - det er ikke hende, der har gjort noget forkert. Hun skulle ikke holde op med noget som helst, men det skulle han.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20606
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44161

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf paint » 29. jun 2019, 22:51

ajnaM skrev:
A 7 skrev:
ajnaM skrev:
Jeg går ind for ligestilling, men bestemt ikke for at voksne mennesker er sammen med 15-årige børn, som de tilmed står i en magtposition overfor. Det er for mig fuldkommen ligegyldigt, om det er en mand eller en kvinde, der gør det - jeg synes, det er akkurat lige forkert.
Dvs. du vil hæve den seksuelle lavalder? Så opret en tråd om det.

ajnaM skrev:Når jeg alligevel påpeger det, er det fordi, magtforholdet mellem en 15-årig pige og en 34-årig etableret politiker er noget andet, end det ville være mellem en 15-årig dreng og en 34-årig etableret politiker. Miljøet i de politiske kredse og de generelle strukturer omkring køn er med til at forstærke det magtforhold. Det betyder ikke, at jeg går ind for, at det er sådan - eller at jeg mener, Jeppe Kofod på beregnende vis har udnyttet det, men ubalancen er der, og jeg mener, man burde være klogere som 34-årig mand.

Altså du mener at 15-årige piger i højere grad er nogle starfuckere end 15-årige drenge? Og det vil du meget gerne have, at de piger holder op med?


Der gælder særlige regler for mindreårige mellem 15 og 18 år. Blandt andet må undervisere ikke være sammen med en mindreårig, selvom de er over den seksuelle lavalder. Jeg er klar over, at Jeppe Kofod ikke er lærer - men han var oplægsholder på en faglig weekend for ungdomspartiet. Jeg synes, vi er langt inde i gråzonen - hvilket understreges af, at Jeppe Kofod selv synes, det var forkert.

Jeg har ikke hørt nogen, der synes, det var helt i orden, at han var sammen med hende - men det mener du måske?

Og jeg synes faktisk, det er lidt lavt at bruge ordet 'starfucker'. Og i øvrigt lavt at dreje samtalen over på hende - det er ikke hende, der har gjort noget forkert. Hun skulle ikke holde op med noget som helst, men det skulle han.


Det lyder da ellers umiddelbart som en god ide, hvis 15årige piger undlod at gå i seng med mænd i 30erne. ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 816
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 799

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf A 7 » 30. jun 2019, 11:05

ajnaM skrev:
A 7 skrev:
ajnaM skrev:
Jeg går ind for ligestilling, men bestemt ikke for at voksne mennesker er sammen med 15-årige børn, som de tilmed står i en magtposition overfor. Det er for mig fuldkommen ligegyldigt, om det er en mand eller en kvinde, der gør det - jeg synes, det er akkurat lige forkert.
Dvs. du vil hæve den seksuelle lavalder? Så opret en tråd om det.

ajnaM skrev:Når jeg alligevel påpeger det, er det fordi, magtforholdet mellem en 15-årig pige og en 34-årig etableret politiker er noget andet, end det ville være mellem en 15-årig dreng og en 34-årig etableret politiker. Miljøet i de politiske kredse og de generelle strukturer omkring køn er med til at forstærke det magtforhold. Det betyder ikke, at jeg går ind for, at det er sådan - eller at jeg mener, Jeppe Kofod på beregnende vis har udnyttet det, men ubalancen er der, og jeg mener, man burde være klogere som 34-årig mand.

Altså du mener at 15-årige piger i højere grad er nogle starfuckere end 15-årige drenge? Og det vil du meget gerne have, at de piger holder op med?


Der gælder særlige regler for mindreårige mellem 15 og 18 år. Blandt andet må undervisere ikke være sammen med en mindreårig, selvom de er over den seksuelle lavalder. Jeg er klar over, at Jeppe Kofod ikke er lærer - men han var oplægsholder på en faglig weekend for ungdomspartiet. Jeg synes, vi er langt inde i gråzonen - hvilket understreges af, at Jeppe Kofod selv synes, det var forkert.

Jeg har ikke hørt nogen, der synes, det var helt i orden, at han var sammen med hende - men det mener du måske?

Og jeg synes faktisk, det er lidt lavt at bruge ordet 'starfucker'. Og i øvrigt lavt at dreje samtalen over på hende - det er ikke hende, der har gjort noget forkert. Hun skulle ikke holde op med noget som helst, men det skulle han.


Men hvad er det så for nogle magtstrukturer, du taler om? Hvis det trigger noget inde i dig, at en 15-årig pige kan tænde på politikere i midt-30'erne, så stå da ved det i stedet for at tale udenom.

Og vi diskuterer ikke, om det var i orden, at han var sammen med hende. Vi diskuterer, om det - her 11 år efter, at han dengang lagde sig fladt ned og undskyldte, og han efterfølgende har været valgt til Europaparlamentet og gjort det godt - kan diskvalificere ham fra at blive udenrigsminister. Det mener jeg ikke, det kan.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf Wizzze » 6. jul 2019, 04:34

Så er løftebrudssnakken allerede gået i gang

https://www.bt.dk/politik/danskere-til- ... loeftebrud

Mette og Wammen får travlt, hvis indtrykket ikke skal sætte sig fast.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf Stars » 6. jul 2019, 07:40

Wizzze skrev:Så er løftebrudssnakken allerede gået i gang

https://www.bt.dk/politik/danskere-til- ... loeftebrud

Mette og Wammen får travlt, hvis indtrykket ikke skal sætte sig fast.

Seriøst?

Hvad havde de tænkt sig?

At Mette Frederiksen havde medbragt en pistol, sat den mod Morten Østergaards tinding og forlangt, han skrev under på en aftale om tidlig tilbagetrækning. Jeg ser ikke mange andre scenarier, hvor De Radikale ville skrive under.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22578
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53123

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf fisken80 » 6. jul 2019, 08:31

Stars skrev:
Wizzze skrev:Så er løftebrudssnakken allerede gået i gang

https://www.bt.dk/politik/danskere-til- ... loeftebrud

Mette og Wammen får travlt, hvis indtrykket ikke skal sætte sig fast.

Seriøst?

Hvad havde de tænkt sig?

At Mette Frederiksen havde medbragt en pistol, sat den mod Morten Østergaards tinding og forlangt, han skrev under på en aftale om tidlig tilbagetrækning. Jeg ser ikke mange andre scenarier, hvor De Radikale ville skrive under.


Desuden har Mette Frederiksen hele tiden sagt, at hun også vil inddrage fagbevægelsen i arbejdet med en ny pensionsreform. Så giv dog lige lidt tid altså. Folk er sgu mærkelige.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23829
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22079

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf dgd2007 » 6. jul 2019, 13:37

fisken80 skrev:Desuden har Mette Frederiksen hele tiden sagt, at hun også vil inddrage fagbevægelsen i arbejdet med en ny pensionsreform. Så giv dog lige lidt tid altså. Folk er sgu mærkelige.

Enig - men man kan åbenbart få folk (undskyld "danskere") til at stemme for og imod hvad som helst på yougov.

Hvis hun bare arbejder på sagen, tror jeg ikke hun har noget problem. Hvis det så lykkes at lave et konkret forslag, så er aben jo tilbage hos DF og andre, der skal forklare hvorfor de er imod det.

Men helt åndssvagt at det løftebrud. Når hun ikke har 90 mandater, kan hun jo ikke gennemføre det med det samme. Den danske statsførelse virker ikke ved "executive orders" fra statsministeren.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf landsbytossen » 6. jul 2019, 16:51

Løftebryderen Mette Trump sviner om sig med samfundets penge, når hun ansætter 3 spindoktorer.

Hvad blev der af hendes loft over udgifter til konsulenter i det offentlige. Det gælder måske kun alle andre end hende selv. Det er et klart løftebrud, fordi kun hun har indflydelse på antal af spindoktorer.

Hendes 70 % mindre co2 har hun også allerede lavet et løftebrud mod. Hun fløj til EU-møde i forsvarets maskine. Igen gælder det åbenbart ikke for Mette Trump selv
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5802

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf Tux » 6. jul 2019, 18:02

landsbytossen skrev:Løftebryderen Mette Trump sviner om sig med samfundets penge, når hun ansætter 3 spindoktorer.

Hvad blev der af hendes loft over udgifter til konsulenter i det offentlige. Det gælder måske kun alle andre end hende selv. Det er et klart løftebrud, fordi kun hun har indflydelse på antal af spindoktorer.

Hendes 70 % mindre co2 har hun også allerede lavet et løftebrud mod. Hun fløj til EU-møde i forsvarets maskine. Igen gælder det åbenbart ikke for Mette Trump selv

Troll..
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Ny regering hvornår?

Indlægaf landsbytossen » 6. jul 2019, 18:10

Tux skrev:
landsbytossen skrev:Løftebryderen Mette Trump sviner om sig med samfundets penge, når hun ansætter 3 spindoktorer.

Hvad blev der af hendes loft over udgifter til konsulenter i det offentlige. Det gælder måske kun alle andre end hende selv. Det er et klart løftebrud, fordi kun hun har indflydelse på antal af spindoktorer.

Hendes 70 % mindre co2 har hun også allerede lavet et løftebrud mod. Hun fløj til EU-møde i forsvarets maskine. Igen gælder det åbenbart ikke for Mette Trump selv

Troll..

Forkert tråd, makker

Vil du præsentere dig selv, kan du gøre det her viewtopic.php?f=30&t=9&start=855
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"