Sover dårligt i autostol

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 05:56

Vores 5-årige er rykket over i den store/sidste autostol. Vi har ofte gjort det at køre omkring puttetid, så hun falder i søvn i autostolen og derefter bliver rykket over i sin seng. Men hun sover elendigt i den autostol! Hun vågner efter en halv time og klager over ondt i nakken. Jeg tænker at det at sidde mere ret op er et problem, så hun nu mangler støtten til hovedet.

Andre med samme problem? Kan det løses med en anden model stol? Nakkepude? Tilvænning? Forslag?
0
Tally-ho
didaa
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2379

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf didaa » 6. aug 2019, 06:55

Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.
14
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 08:34

didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Charly » 6. aug 2019, 08:45

Hvad med sådan nogle nakkepuder man kan bruge på fly - kunne det hjælpe?
0
DannyZuko
Indlæg: 430
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 746

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf DannyZuko » 6. aug 2019, 08:56

Altså, det er en stol med ryg og hovedstøtte, eller er det bare en selepude?
Man kan købe separate hovedstøtter, hvis det bare er en selepude:
https://netbutik.fdm.dk/justerbar-hoved ... drest.html

Jeg har også tit fået reklamer fra Wish og lignende med sådan en slags pandebånd der holder på hovedet, så det ikke ryger forover.
880219cd0fa53b2843a176905ee772e2.jpg


Vi har købt en fodstøtte til min søn (på Amazon), da han klagede over, at fødder og ben gjorde ondt, når de hang og dinglede. Det er som om, at den generelt giver ham en bedre siddestilling.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 09:15

Tror vi prøver nakkestøtte. :gogo:

Har også set de der pandebånd, Danny, men er de sikre ved sammenstød? Jeg tænker, hvad der sker med nakken, hvis hovedet holdes fast?
0
Tally-ho
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf HappyHippo » 6. aug 2019, 09:18

milisa skrev:
didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.


Er der en særlig grund til hun kun kan sove /falde i søvn sådan eller er det bare en dårlig vane, for det undrer også mig
0
DannyZuko
Indlæg: 430
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 746

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf DannyZuko » 6. aug 2019, 09:18

milisa skrev:Tror vi prøver nakkestøtte. :gogo:

Har også set de der pandebånd, Danny, men er de sikre ved sammenstød? Jeg tænker, hvad der sker med nakken, hvis hovedet holdes fast?

Jeg ved ingenting om dem, har bare set at de findes.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 10:00

HappyHippo skrev:
milisa skrev:
didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.


Er der en særlig grund til hun kun kan sove /falde i søvn sådan eller er det bare en dårlig vane, for det undrer også mig


Jeg tror, I tolker lige meget vel ind i mit indlæg. Som i grotesk meget.... Jeg taler naturligvis IKKE om, at det er noget, vi skal gøre hver eneste aften, og er temmelig wtf over at være nødt til at specificere dette, men here goes:

NÅR VI FX SKAL PÅ ROADTRIP ELLER SKAL HJEM FRA VENNEAFTENER OG/ELLER FAMILIEFESTER, så gør vi ofte det, at vi kører, så det passer med puttetid, da vi derfor kan spise aftensmad hos dem, vi besøger og ikke skal køre allerede ved eftermiddagstid, og dette gør vi, fordi vi har en hverdag, der gør, at vi ikke er så meget hjemme og derfor gerne både vil besøge familie/venner OG være hjemme, modsat hver gang at være nødt til at overnatte, fordi vi bor et stykke fra omgangskredsen.

Så burde det være krystalklart....
5
Tally-ho
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Sangius » 6. aug 2019, 10:01

Som mor til et barn med søvnbesvær har jeg virkelig lært ikke at gøre mig klog på, hvad der skal til for andres børn. Jeg har selv fået en million "gode råd", undrende blikke og til tider direkte beskyldninger, fordi de mente at der vi gjorde var "dårlige vaner".
Jeg ville råde andre til ikke at gøre sig klog på andres folk børn. De færreste gør vilde krumspring for at få de små til at sove, hvis løsningen bare var at ændre vaner.

Det sagt. Hvilken autostol bruger I? Maxi Codi Rodifix Airprotect kan lænes lidt tilbage, og er den bedste stol i den vægtklasse i forhold til hvileposition, hvis du spørger mig :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1857

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Mette » 6. aug 2019, 10:51

Sådan gør vi også med vores børn. Ellers ville vi aldrig kunne lave noget.
Mine klager dog ikke over ondt nogen steder.
Men tænker en nakkepude og noget at støtte fødderne på, ville løse problemet.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf FruKuk » 6. aug 2019, 13:06

milisa skrev:
HappyHippo skrev:
milisa skrev:
didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.


Er der en særlig grund til hun kun kan sove /falde i søvn sådan eller er det bare en dårlig vane, for det undrer også mig


Jeg tror, I tolker lige meget vel ind i mit indlæg. Som i grotesk meget.... Jeg taler naturligvis IKKE om, at det er noget, vi skal gøre hver eneste aften, og er temmelig wtf over at være nødt til at specificere dette, men here goes:

NÅR VI FX SKAL PÅ ROADTRIP ELLER SKAL HJEM FRA VENNEAFTENER OG/ELLER FAMILIEFESTER, så gør vi ofte det, at vi kører, så det passer med puttetid, da vi derfor kan spise aftensmad hos dem, vi besøger og ikke skal køre allerede ved eftermiddagstid, og dette gør vi, fordi vi har en hverdag, der gør, at vi ikke er så meget hjemme og derfor gerne både vil besøge familie/venner OG være hjemme, modsat hver gang at være nødt til at overnatte, fordi vi bor et stykke fra omgangskredsen.

Så burde det være krystalklart....


Jeg indrømmer blankt, at jeg læste dit første indlæg som om, der var tale om en køretur som en del af den faste putterutine. Tak for opklaring - det andet lød ret omstændigt :-D
14
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 14:18

FruKuk skrev:
Jeg indrømmer blankt, at jeg læste dit første indlæg som om, der var tale om en køretur som en del af den faste putterutine. Tak for opklaring - det andet lød ret omstændigt :-D


Omstændigt er vist ikke engang ordet... :shock:

Men jeg må jo bare lægge mig fladt ned og erkende at have formuleret mig uklart. Jeg havde bare ikke i min vildeste fantasi set den tolkning komme!
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 14:19

Sangius skrev:Som mor til et barn med søvnbesvær har jeg virkelig lært ikke at gøre mig klog på, hvad der skal til for andres børn. Jeg har selv fået en million "gode råd", undrende blikke og til tider direkte beskyldninger, fordi de mente at der vi gjorde var "dårlige vaner".
Jeg ville råde andre til ikke at gøre sig klog på andres folk børn. De færreste gør vilde krumspring for at få de små til at sove, hvis løsningen bare var at ændre vaner.

Det sagt. Hvilken autostol bruger I? Maxi Codi Rodifix Airprotect kan lænes lidt tilbage, og er den bedste stol i den vægtklasse i forhold til hvileposition, hvis du spørger mig :)


Ooooh, den lyder bestemt som noget, vi skal kigge på!
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 6. aug 2019, 14:22

[youtube][/youtube]
Mette skrev:Sådan gør vi også med vores børn. Ellers ville vi aldrig kunne lave noget.
Mine klager dog ikke over ondt nogen steder.
Men tænker en nakkepude og noget at støtte fødderne på, ville løse problemet.


Ja, nu jeg tænker over det, så er en fodstøtte nok også en god idé. Tænker, vi starter der + nakkepude. Det er en lidt mere spiselig løsning rent økonomisk! Dog har den stol, Sangius nævner vakt min nysgerrighed!
0
Tally-ho

Tilbage til "Børn"