Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23808
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 12:45

Lemonella skrev:[...]
Og jeg synes ikke det er upassende, at man lige i øjeblikket man har vundet, hvor man måske har været spændt som en flitsbue i lang tid, reagerer som de gjorde.
Det kan i hvert fald ikke bringe mit pis i kog.

Men det er vel ikke usædvanligt i denne tråd, at nogle undrer sig over ting, som andre finder helt normale eller ok? :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23808
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 13:06

Lemonella skrev:Jamen du undrede dig jo ikke. Du syntes det var upassende. Måske du fik fat i en forkert tråd. :D

Tja, jeg undrede mig over, at noget så upassende var blevet så moderne :)
Men ok, den burde måske have været i "Hvad irriterer dig grænseløst"-tråden. Men så slemt er det heller ikke. Det er jo også for sent nu, anyhouse.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 13:11

Smiling_Goat skrev:Nogle menneskers forståelse (eller mangel deraf) for økonomi. Hvad nogle mennesker kan få overbevist sig selv om er en god idé, er mig en gåde.

Jeg har nogle bekendte, der efter nogle måneders bekendtskab valgte, at det skulle være dem resten af livet. Så de skulle selvfølgelig købe hus sammen - og have børn - og gerne i går. Hun blev gravid, og de fandt et hus laaangt ude på landet. De havde ingen opsparing, og ville låne det hele i banken, som selvfølgelig sagde nej, eftersom han er i RKI. Det skulle dog ikke være nogen hindring, så de lånte beløbet via pantebreve. De havde valgt huset ud fra deres samlede løn, hvoraf hendes kom fra et nyt job. To måneder inde i sin nye ansættelse, gik hun på barsel, og til sin store overraskelse blev hun opsagt fra arbejdet umiddelbart efter (tre måneders prøvetid og alt det.)

Nu bor de så i et hus, de fik ganske billigt, fordi det var et håndværkertilbud, men de har ikke rigtigt råd til at istandsætte det. Samtidig kommer de til at betale lidt over 1 mio. kr. for det (de gav 350.000 kr.) og de er i banken nærmest en gang om måneden for at hæve kassekreditten, fordi de ikke kan betale deres regninger. Samtidig er der kun ét børneværelse, og eftersom de har et fællesbarn samt et weekendbarn fra et tidligere forhold, har de forsøgt at gøre et walk-in-closet til et børneværelse.

Hun skal også snart tilbage fra barsel og finde et arbejde, og eftersom de bor laaangt ude på landet, skal de have en bil mere - som de selvfølgelig heller ikke har råd til.

Hvorfor er der ikke én af dem, der har kigget på den anden og sagt: "Det her er måske ikke den bedste idé i verden."

Hvordan kan man ende i sådan en situation? Jeg forstår det virkelig ikke.


De er lige klar til Luksus Fælden :klap:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 22. aug 2016, 14:10

Hvorfor kalder man det en ulykke, når folk kaster sten ned på motorvejen fra en bro? Det er ikke en skid ulykke, det er dumhed og ondt! Og med forsæt til at gøre andre ondt. Jeg håber, man dømmer for drab, hvis man finder dem som kastede den der betonfidus, som slog en kvinde ihjel i weekenden.
11
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11342
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23488

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 22. aug 2016, 14:22

Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 14:27

Sjo skrev:Hvorfor kalder man det en ulykke, når folk kaster sten ned på motorvejen fra en bro? Det er ikke en skid ulykke, det er dumhed og ondt! Og med forsæt til at gøre andre ondt. Jeg håber, man dømmer for drab, hvis man finder dem som kastede den der betonfidus, som slog en kvinde ihjel i weekenden.


Ja, jeg forstår det heller ikke. Det er lige som, når de kalder sådan noget for "drengestreger". Jeg bliver så gal over de ordvalg, for det sender et signal om, at "de da ikke gjorde det med vilje" eller " at de ikke vidste bedre". Gu' gjorde de så.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 14:37

Mani skrev:Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'


Der er også et begreb, der kaldes "dårlig vinder". Dem, synes jeg, er der mange af i vores verden, men det kommer vel af, at man i dag opflaskes med, at nr. 2 og 3 ikke er godt nok. Når først de har offentliggjort nr. 1, bliver "taberne" ignoreret herefter og står bare der på scenen, mens nr. 1 får al opmærksomheden. Her bliver der heller ikke taget hensyn til deres (tabernes) følelser.

Jeg tror, at folk lykkeligt glemmer, at det selvfølgelig er et spørgsmål om evner og talent, men at det altså også er et samspil med tilfældigheder og held, der gjorde dem til vindere, og at de burde anerkende modspillernes indsats, for uden dem ville de heller ikke selv stå der (intet spil uden modstandere).
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 14:47

FruDulle skrev:
Mani skrev:Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'

Det er jo et øjebliks lykkerus. Det kan jeg ikke se hvordan man skal undertrykke ved at gå hen og give hånd og så juble. Det sker nu og her med adrenalin og endorfiner


Måske man kunne søge den gyldne middelvej? Det behøver jo ikke være enten-eller.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11342
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23488

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 22. aug 2016, 14:48

FruDulle skrev:
Mani skrev:Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'

Det er jo et øjebliks lykkerus. Det kan jeg ikke se hvordan man skal undertrykke ved at gå hen og give hånd og så juble. Det sker nu og her med adrenalin og endorfiner

Men hvis man som taber skal bide ærgrelsen i sig til man har sagt pænt 'Tak for kampen' er det vel fair nok at vinderen gør det samme med sin lykke?

Jeg forstår da fuldt ud, at man jubler og er oven ud lykkelig - og at man tuder. Jeg mener bare, at 'Tak for kampen' er en del af ritualet om kampen - så gør lige det først - også så taberen ikke skal stå der høfligt og se på.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 14:55

Lemonella skrev:
decibell skrev:
Mani skrev:Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'


Der er også et begreb, der kaldes "dårlig vinder". Dem, synes jeg, er der mange af i vores verden, men det kommer vel af, at man i dag opflaskes med, at nr. 2 og 3 ikke er godt nok. Når først de har offentliggjort nr. 1, bliver "taberne" ignoreret herefter og står bare der på scenen, mens nr. 1 får al opmærksomheden. Her bliver der heller ikke taget hensyn til deres (tabernes) følelser.

Jeg tror, at folk lykkeligt glemmer, at det selvfølgelig er et spørgsmål om evner og talent, men at det altså også er et samspil med tilfældigheder og held, der gjorde dem til vindere, og at de burde anerkende modspillernes indsats, for uden dem ville de heller ikke selv stå der (intet spil uden modstandere).


Det er vel også derfor man giver medaljerne i rækkefølgen bronze, sølv og guld. På den måde bliver alle 3 deltagere tilgodeset. Sådan var det ikke i "gamle dage". Der fik nr. 1 først og så de andre i rækken.
Jeg synes faktisk man gør det på en fin måde.

At nogen "eksploderer" i glædesrus og udtrykker følelserne med det samme, er jo ikke det samme som, at man ikke anerkender modstanderens medvirken og præstation.


Men det kan opfattes sådan, når den glædesrus bare bliver ved og ved, mens taberen får lov at stå længe, som jeg synes, det ofte sker. Igen, middelvej - vær gerne glad, men husk også din modspiller, for uden dem havde du ikke vundet noget.

Jeg husker især en tenniskamp, jeg engang så, hvor vinderen lod sig glide hen af gulvet nede i knæ (giver det mening?) med armene pumpende i luften, mens han bruge adskillige minutter på at huje og råbe som en sindssyg. Det var godt nok lidt for meget af det gode.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19669
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 15:24

decibell skrev:
Mani skrev:Jeg synes det er fint at vise følelser, men undre mig som DGD over at man ikke lige siger 'Tak for kampen' først. Hvis det var taberen, som gav udtryk for sin frustration frem for at sige 'Tak for kampen' ville mærkatet hurtigt blive 'en dårlig taber'


Der er også et begreb, der kaldes "dårlig vinder". Dem, synes jeg, er der mange af i vores verden, men det kommer vel af, at man i dag opflaskes med, at nr. 2 og 3 ikke er godt nok. Når først de har offentliggjort nr. 1, bliver "taberne" ignoreret herefter og står bare der på scenen, mens nr. 1 får al opmærksomheden. Her bliver der heller ikke taget hensyn til deres (tabernes) følelser.

Jeg tror, at folk lykkeligt glemmer, at det selvfølgelig er et spørgsmål om evner og talent, men at det altså også er et samspil med tilfældigheder og held, der gjorde dem til vindere, og at de burde anerkende modspillernes indsats, for uden dem ville de heller ikke selv stå der (intet spil uden modstandere).

Jeg tror faktisk det for mange er nødvendigt at have en mentalitet der siger at målet er at blive nummer 1, og altså ikke nummer to eller tre, for overhovedet at blive nummer 1 i noget på så højt et niveau. Dels fordi at det lidt kræver at man er et stort konkurrence menneske, og dels fordi det kræver at man presser sig selv til det yderste og mere til. Man bliver sjældent den bedste hvis man fint kan lade sig takke med at være nummer to, eller tre.
2
...
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 15:27

Jo, de andre kan da sikkert både forstå det og ville måske også selv gøre det, fordi det nu engang er blevet normen og acceptabelt i sportsverdenen i dag - det gør det bare ikke mere sympatisk at se på, når det går over gevind (altså hvor de glemmer taberen i flere minutter).

Jeg tror, at det netop er et spørgsmål om kultur og normer. For hvis det var kulturen at gøre det modsatte, er jeg sikker på, de nok skulle finde selvbeherskelsen frem noget mere.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Lykke
Indlæg: 6942
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 22. aug 2016, 15:34

Ja jeg har kørt meget med offentlig transport i dag..

-Folk som konstant smasker med tyggegummi og laver bobler.
- At nogen har tastelyde til på deres telefon.
- Folk som ytrer sig ganske rascistisk, på en højlydt hviskende måde, blandt mange menensker.
- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.

Det skal nok blive to dejlige pendlerår ;)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19669
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 15:38

Lykke skrev:Ja jeg har kørt meget med offentlig transport i dag..

-Folk som konstant smasker med tyggegummi og laver bobler.
- At nogen har tastelyde til på deres telefon.
- Folk som ytrer sig ganske rascistisk, på en højlydt hviskende måde, blandt mange menensker.
- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.

Det skal nok blive to dejlige pendlerår ;)

Ahva gør de? :genert:
1
...
Lykke
Indlæg: 6942
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 22. aug 2016, 15:40

LadyFox skrev:
Lykke skrev:Ja jeg har kørt meget med offentlig transport i dag..

-Folk som konstant smasker med tyggegummi og laver bobler.
- At nogen har tastelyde til på deres telefon.
- Folk som ytrer sig ganske rascistisk, på en højlydt hviskende måde, blandt mange menensker.
- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.

Det skal nok blive to dejlige pendlerår ;)

Ahva gør de? :genert:[/

File - skulle der stå.
0

Tilbage til "Generelt"