Leggings / træningsbukser

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3699
Likede indlæg: 30540

Leggings / træningsbukser

Indlægaf Wizzze » 27. mar 2017, 15:44

I USA & UK er der meget kontrovers om brugen af Leggings / træningsbukser, og om det er "sømmelig" beklædning, som man kan vise sig i?
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39401960

http://www.bbc.com/news/magazine-31447905

Hvordan er det med DK? er det også et faux pas at bevæge sig rundt offentligt i den slags bukser? Og hvorfor i givet fald, for det er vel bare som strømpebukser bare uden fødder? :gruble: Og strømpebukser er vel meget normalt og udbredt?

Herhjemme vil frk kæreste ikke gå ind og handle på vej hjem fra træning, hvis hun har de der træningsbukser på, og mine argumenter om at folk da er fløjtende ligeglade virker ikke rigtig, så er der noget om det? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1679
Likede indlæg: 24272

Re: Leggings / træningsbukser

Indlægaf Pandesteg » 27. mar 2017, 16:02

Jeg bruger ikke træningstøj som almindeligt tøj (dvs går ikke på arbejde i det eller i byen med det på). Men kan da sagtens gå omkring supermarkedet med det - ligesom jeg har alle mulige andre grimme/kiksede outfits på i fakta, hvis jeg ikke gider skifte, men har lyst til chokolade en søndag eftermiddag. Jeg er virkelig bedøvende ligeglad med, om folk synes jeg er grim i natbukser/tights eller lign. Mit liv er for kort til at bekymre mig om fremmede menneskers mening om mig.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Indlægaf Chachacha » 27. mar 2017, 16:30

Altså jeg går konsekvent i yogatøj, når jeg har fri, hvis jeg ikke skal noget. Derfor kan jeg sagtens handle/gå tur/andre små ærinder i træningstøj.

Mine er dog ALDRIG gennemsigtige.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3699
Likede indlæg: 30540

Indlægaf Wizzze » 27. mar 2017, 17:23

Ingen der har oplevet et skævt blik eller en italesættelse ala i artiklen?
Så omtalte benklæders dårlige "image" er mest en UK/US ting?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 568
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8616

Indlægaf Studsgaard » 27. mar 2017, 17:31

Jeg ser en del der går i træningsbukser. Specielt er der flere af de unge piger der arbejder i vores to lokale butikker der har dem på på arbejde. Måske er det bare en tendens her i vores lille by. Men jeg tror det ikke da jeg også ser folk i stører byer med træningsbukser og leggings på.

Jeg selv går meget i kjole så jeg har ofte strømpebukser eller leggings på. Men ALTID med noget langt som en kjole eller tunika over. Jeg syntes ikke det er pænt at bruge dem som en alm buks, der bliver røven alt for synlig også selvom det ikke er noget gennemsigtigt.
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Indlægaf Chachacha » 27. mar 2017, 20:32

Jeg synes bare der er kæmpe forskel på de øverste billeder her, og så de nederste to. Fordi leggingsne på de øverste kvinder er gennemsigtige og strammere om især ballerne.

De nederste er sådan jeg selv går ud i mine på lazy sundays, og man kan ærlig talt ikke skimte mere af min behind i den slags tykke træningsleggings i forhold til almindelige slimfit jeans.

leggings-pants-1.jpg

896f818f1d612009367ffc055c2209be.jpg
a08cebef7ad141f8b19917aedbf36a10.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Chachacha 2. jan 2021, 14:08, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1559
Likede indlæg: 33271

Indlægaf sigge » 28. mar 2017, 07:25

Så længe, de på ingen måde er gennemsigtige, kan jeg virkelig ikke se noget "upassende" i at gå i leggings, når man selv har lyst.

Jeg har så ikke selv lyst, fordi jeg ikke har lyst til at fremhæve mine alt for tykke og bulede lår i noget, der sidder helt stramt. Jeg går heller aldrig i slimfit jeans uden en lang top udover, som dækker bagdelen og det øverste af lårene.

Selv bruger jeg kun leggings på samme måde som strømpebukser - altså som noget, jeg har på under en kjole eller nederdel. Men mine leggings er så også de kraftige mikrofiber-slags, som ikke er gennemsigtige almindeligvis, men godt kan blive det på udsatte steder, hvor stoffet strækkes meget som f.eks. på knæene, når jeg sidder ned, eller over bagdelen.
0
You can't spell awesome without me.
HappyHippo
Kort karma: 172
Likede indlæg: 4416

Indlægaf HappyHippo » 28. mar 2017, 07:55

jeg elsker mine træningstights, de er så behagelige og ikke gennemsigtige :) dog har jeg altid en lang jakke på til/fra træning. Jeg kan godt finde på at bruge dem til hverdag,men med en lang trøje over.

Jeg er muligvis farvet af min hverdag, hvor rigtig mange på studiet bruger træningstøj.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1295

Indlægaf Jydepigen » 28. mar 2017, 08:21

Jeg elsker at gå i træningstights når jeg har fri, men det er af den tykke slags, der ikke er gennemsigtige. Leggins hører kun til under en lang kjole/trøje, da de næsten altid er gennemsigtige - i hvert fald efter min mening.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2017, 08:43

Ballademager skrev:
Jydepigen skrev:Jeg elsker at gå i træningstights når jeg har fri, men det er af den tykke slags, der ikke er gennemsigtige. Leggins hører kun til under en lang kjole/trøje, da de næsten altid er gennemsigtige - i hvert fald efter min mening.

Men uanset, om de er gennemsigtige eller ej, så kan man da stadig se trussekanten, hvis man ikke går i g-streng? Og går man i g-streng, så synes jeg, at formen på ballerne er meget eksponeret? :genert:

Ja det kan man :) Mht. om man kan se min trussekant, så holdt jeg for mange år siden op med at bekymre mig om det. Altså ja, jeg har trusser på og? Det vigtigste er at jeg føler mig tilpas, så må folk lade være med at kikke på min røv, hvis de ikke vil se en trussekant.

Jeg er måske bare ikke så selvbevidst forstået på den måde, at hvis folk vil kikke og rulle øjne og tænke jeg er klam eller mærkelig, at jeg har stramme træningsbukser på, så må de jo gøre det. Jeg tager det på, som jeg kan lide at træne i og hvis andres øjne ikke kan tåle synet, så... Tough titty said the kitty :)

Jeg gider simpelthen ikke at tage så meget hensyn, at jeg skal skifte bukser fra træningsbukser til almindelige bukser for at gå 5 minutter i offentligheden. Så vil jeg faktisk hellere have at folk ruller øjne af mit udseende end gemme mig væk fordi nogle måske finder, at jeg udstiller min røv for meget.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2017, 08:53

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:
Ballademager skrev:
Jydepigen skrev:Jeg elsker at gå i træningstights når jeg har fri, men det er af den tykke slags, der ikke er gennemsigtige. Leggins hører kun til under en lang kjole/trøje, da de næsten altid er gennemsigtige - i hvert fald efter min mening.

Men uanset, om de er gennemsigtige eller ej, så kan man da stadig se trussekanten, hvis man ikke går i g-streng? Og går man i g-streng, så synes jeg, at formen på ballerne er meget eksponeret? :genert:

Ja det kan man :) Mht. om man kan se min trussekant, så holdt jeg for mange år siden op med at bekymre mig om det. Altså ja, jeg har trusser på og? Det vigtigste er at jeg føler mig tilpas, så må folk lade være med at kikke på min røv, hvis de ikke vil se en trussekant.

Jeg er måske bare ikke så selvbevidst forstået på den måde, at hvis folk vil kikke og rulle øjne og tænke jeg er klam eller mærkelig, at jeg har stramme træningsbukser på, så må de jo gøre det. Jeg tager det på, som jeg kan lide at træne i og hvis andres øjne ikke kan tåle synet, så... Tough titty said the kitty :)

Jeg gider simpelthen ikke at tage så meget hensyn, at jeg skal skifte bukser fra træningsbukser til almindelige bukser for at gå 5 minutter i offentligheden. Så vil jeg faktisk hellere have at folk ruller øjne af mit udseende end gemme mig væk fordi nogle måske finder, at jeg udstiller min røv for meget.

Det handler ikke om at tage hensyn til andre, for som sagt i et tidligere indlæg er det folks egen sag. Jeg gider bare personligt ikke udstille min røv på den måde. Føler mig simpelthen ikke tilpas med det.

Men der har vi jo så forskellige grænser, det er vel ikke så mærkeligt? Jeg føler virkelig ikke, at jeg "udstiller" min røv fordi jeg har træningstights på, uagtet at de sidder stramt. Det gør rigtig meget af mit normale tøj (kjoler, nederdele osv.) også.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 737
Likede indlæg: 10984

Indlægaf lillebjoern » 28. mar 2017, 09:50

Her på Nørrebro er det som om at løbebukser nu er blevet en helt almindelig form for tøj. ALLE har løbebukser på. Fair nok hvis man har været nede og træne, men her den anden dag var jeg fx sammen med en veninde, som også havde løbebukser på, og jeg ved, at hun slet ikke træner. Folk må selvfølgelig selvom det, men jeg synes det er lidt fjollet - især når man kan få ligeså behagelige hverdagsbukser.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Jydepigen

Indlægaf Jydepigen » 28. mar 2017, 11:35

Ballademager skrev:

Trussekanten kommer jo an på hvilke slags trusser man har på. Jeg har mange seamless trusser, både som hipster og g-streng, og dem kan man ikke se formen af. Men hvis man går i stramme bløde cowboybukser, er det jo samme problem med at se aftegningen af trusserne. Jeg synes netop at popo´en er formet flottest hvis man har g-streng på (i hvert fald min). Jeg træner meget og er tilfreds med ben og popo, så har ikke noget imod at eksponere den :P Så længe tightsene ikke er gennemsigtige.
0
Brugeravatar
Jydepigen

Indlægaf Jydepigen » 28. mar 2017, 11:40

lillebjoern skrev:Her på Nørrebro er det som om at løbebukser nu er blevet en helt almindelig form for tøj. ALLE har løbebukser på. Fair nok hvis man har været nede og træne, men her den anden dag var jeg fx sammen med en veninde, som også havde løbebukser på, og jeg ved, at hun slet ikke træner. Folk må selvfølgelig selvom det, men jeg synes det er lidt fjollet - især når man kan få ligeså behagelige hverdagsbukser.

Enig, synes også at det mærkeligt hvis man altid går i tights, specielt hvis man ikke træner, men hver sin smag.
De er mega behagelige at have på, specielt i forhold til alm. cowboybukser. Jeg har noget ekstra mave, så der holder de maven godt ind og strammer godt op, så derfor vælger jeg at trække i dem, hvis jeg alligevel skal ud at træne senere. Men vil ikke have dem på, hvis jeg fx skal på kaffedate med en veninde. Men en indkøbstur i supermarkedet gør mig ingenting :)
1
Akehurst2
Likede indlæg: 82914

Indlægaf Akehurst2 » 28. mar 2017, 11:56

lillebjoern skrev:Her på Nørrebro er det som om at løbebukser nu er blevet en helt almindelig form for tøj. ALLE har løbebukser på. Fair nok hvis man har været nede og træne, men her den anden dag var jeg fx sammen med en veninde, som også havde løbebukser på, og jeg ved, at hun slet ikke træner. Folk må selvfølgelig selvom det, men jeg synes det er lidt fjollet - især når man kan få ligeså behagelige hverdagsbukser.

Billede
2

Tilbage til "Mode"