Vi der venter på storken!

Muspel
Indlæg: 3884
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10769

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Muspel » 17. okt 2022, 21:33

Rapfisk skrev:Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.


Jeg har oplevet det samme, men da slimhinde havde rigtig tykkelse, så lægen intet problem.

Jeg tror dog personligt, at jeg nu ville hoppe en måned over, måske er kroppen træt. Og jeg er begyndt at tænke, at I det store billede er en ekstra cyklus jo ingenting..
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Summer » 18. okt 2022, 17:57

Det er næsten 5 uger siden jeg havde ægløsning, og graviditetstests viser fortsat negativt, så der har ikke været gevinst i denne omgang. Har det fint nok med det. Det der irriterer mig mest er, at jeg stadig ikke har fået min menstruation siden jeg stoppede på p-piller for 3 måneder siden.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17406
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42493

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2022, 18:13

Rapfisk skrev:
LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.


Hvad siger klinikken om at holde en pause? Hvis de er trygge ved det, så er det måske godt at unde dig selv er lille åndehul?

Jeg har ikke spurgt dem (endnu?), men de plejer ikke at fraråde pauser, selv om de heller ikke opererer med faste pauser.


Så tror jeg, at det er godt med en pause. Hvis du har været i en stimulering, så er det godt nok også hardcore at starte på en ny med det samme.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 18. okt 2022, 19:43

LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:
LaMariposa skrev:
Rapfisk skrev:Jeg går og venter min menstruation. Det er meningen, at vi skal starte et nyt forsøg, efter vi har besluttet at købe en ny pakke.

Omvendt har jeg også pletblødt hele denne cyklus, næsten hver dag. Det er ikke til at holde ud, og jeg er SÅ træt både fysisk og mentalt. Måske hælder jeg til at vente og springe denne måned over. Men det er også svært, når det føles som om, tiden rinder ud.


Hvad siger klinikken om at holde en pause? Hvis de er trygge ved det, så er det måske godt at unde dig selv er lille åndehul?

Jeg har ikke spurgt dem (endnu?), men de plejer ikke at fraråde pauser, selv om de heller ikke opererer med faste pauser.


Så tror jeg, at det er godt med en pause. Hvis du har været i en stimulering, så er det godt nok også hardcore at starte på en ny med det samme.

Jeg har jo bare været i det, men på det seneste er det gået op for mig, at vi (jeg) har haft fire ægudtagninger fra april til september, og at det faktisk har været et ret vildt forløb
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 26. okt 2022, 17:13

Jeg har lige for anden måned i træk testet positiv for derefter at få menstruation kort tid efter. Det er sgu lidt nederen. Næste cyklus holder vi lige en pause fordi jeg ellers vil have termin lige oveni vores søns fødselsdag - det vil jeg gerne undgå.

Så nu må vi se om der bliver en efterårsbaby i 2023 :mellow:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 26. okt 2022, 18:48

Zonta skrev:Jeg har lige for anden måned i træk testet positiv for derefter at få menstruation kort tid efter. Det er sgu lidt nederen. Næste cyklus holder vi lige en pause fordi jeg ellers vil have termin lige oveni vores søns fødselsdag - det vil jeg gerne undgå.

Så nu må vi se om der bliver en efterårsbaby i 2023 :mellow:

Det er virkelig grove løjer. Jeg håber, at pausen gør jer godt.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 26. okt 2022, 20:24

Rapfisk skrev:
Zonta skrev:Jeg har lige for anden måned i træk testet positiv for derefter at få menstruation kort tid efter. Det er sgu lidt nederen. Næste cyklus holder vi lige en pause fordi jeg ellers vil have termin lige oveni vores søns fødselsdag - det vil jeg gerne undgå.

Så nu må vi se om der bliver en efterårsbaby i 2023 :mellow:

Det er virkelig grove løjer. Jeg håber, at pausen gør jer godt.

Altså det positive er jo, at noget virker - rent kropsmæssigt. Nu skal vi bare lige have det sidste og vigtigste med. Men ja, det er sgu da pisse irriterende. Og tak :kys:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 27. okt 2022, 05:09

MissSophie skrev:
Zonta skrev:
Rapfisk skrev:
Zonta skrev:Jeg har lige for anden måned i træk testet positiv for derefter at få menstruation kort tid efter. Det er sgu lidt nederen. Næste cyklus holder vi lige en pause fordi jeg ellers vil have termin lige oveni vores søns fødselsdag - det vil jeg gerne undgå.

Så nu må vi se om der bliver en efterårsbaby i 2023 :mellow:

Det er virkelig grove løjer. Jeg håber, at pausen gør jer godt.

Altså det positive er jo, at noget virker - rent kropsmæssigt. Nu skal vi bare lige have det sidste og vigtigste med. Men ja, det er sgu da pisse irriterende. Og tak :kys:


Årh det er hårdt, når man lige når at håbe. Har du testet negativ mellem de to menstruationer? Nogen får jo “menstruation”, når de er gravide, så det kunne måske være en mulighed, at den har været positiv hele tiden. Men ja, der er jo også mulighed for to tidlige aborter.

Ja, for jeg fik ringet til lægen og sat alt det gængse i værk, så jeg blev fulgt med blodprøver til hcg var 0. Så det er desværre to gange biokemisk/meget tidlig abort i træk. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal definere det :gruble: Men både sidste måned og denne måneds menstruation har været en del kraftigere og med flere smerter end normalt, så der har nok været noget i gang.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 28. okt 2022, 05:41

MissSophie skrev:Nå øv. Det er jeg ked af at høre. Men ja, så er det ikke det. Tænker det er bio, hvis det er opdaget, fordi man tester før menstruationen skulle være kommet (og menstruationen så kommer som normalt alligevel) og tidlig abort, hvis man ikke får menstruation og kan teste positiv efter dagen og først bløder senere. Men det er da lidt en gråzone måske, især hvis ens cyklus ikke er 100% regelmæssig.

Første måned blødte jeg efter 35 dage, denne gang 33 dage. Min normale cyklus er ca. 29 dage (gennemsnit af de sidste par år), men har enkelte gange været 32-33 dage.

Så næste gang vi prøver, tror jeg ikke jeg tester så "tidligt", selvom det egentlig ikke nødvendigvis har været før tid.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 28. okt 2022, 14:31

MissSophie skrev:
Zonta skrev:
MissSophie skrev:Nå øv. Det er jeg ked af at høre. Men ja, så er det ikke det. Tænker det er bio, hvis det er opdaget, fordi man tester før menstruationen skulle være kommet (og menstruationen så kommer som normalt alligevel) og tidlig abort, hvis man ikke får menstruation og kan teste positiv efter dagen og først bløder senere. Men det er da lidt en gråzone måske, især hvis ens cyklus ikke er 100% regelmæssig.

Første måned blødte jeg efter 35 dage, denne gang 33 dage. Min normale cyklus er ca. 29 dage (gennemsnit af de sidste par år), men har enkelte gange været 32-33 dage.

Så næste gang vi prøver, tror jeg ikke jeg tester så "tidligt", selvom det egentlig ikke nødvendigvis har været før tid.


Men uanset hvad man kalder det, så er der jo produceret HCG nok i kroppen til, at det kan ses, så et eller andet er der i hvert fald sket. Hvis man mister hver gang på samme tid, kan det jo være rart at være opmærksom på det, så der evt kan handles på det, så jeg synes ikke, der nødvendigvis er noget galt med at teste tidligt. Man skal bare kunne holde det ud følelsesmæssigt og ikke gå helt ned på det hver gang, så det er nok også en smagssag. Vil man vide alt og være lidt faktuel omkring det, eller vil man leve i “lykkelig uvidenhed” og først få svar, når man mere sikkert er gået over tiden.

Min cyklus svinger også mellem ca 27-41 dage med et snit på 30, og sidst testede jeg først på dag 42, hvor den så var positiv. Så på den ene side testede jeg på dagen efter forventet menstruation og på den anden side var det 15 dage over. :forvirret2:

Præcis - det er lige præcis sidste afsnit, der også passer på mig. Dog med knap så lang en cyklus, men mellem 27 og 33 dage.

Jeg ved sgu stadig ikke helt - den kommende cyklus holder vi pause og så må vi se hvad cyklussen derefter bringer.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zombie » 17. nov 2022, 13:18

Jeg har menstruation lige nu, og så skal vi give den en skalle denne måned. Vi er udfordret af et semi "dead bedroom" som skyldes udmattelse (begge) og stress (mig). Og det skal føles rigtigt og ikke forceres, så jeg regner ikke med, det går helt amok den første måned eller to. Men vi er i bedring i den retning og ja... nu vil vi altså gerne.

Vi har S på 2 år, 3 mdr.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sophaya » 23. nov 2022, 11:07

Jeg forventer mens i weekenden. Vi har været ekstra flittige i forsøget denne måned, så min mand har høje forventninger. Jeg har svært ved at have håb. Vi har aftalt, at vi booker tid til fertilitetsudredning i januar. Så må vi se hvad vi har at arbejde med. Nu er vi i hvert fald over et år med timing af ÆL og gentagne knuste drømme.
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sophaya » 27. nov 2022, 17:53

Som forventet. No luck :(
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Summer » 30. nov 2022, 14:18

Jeg testede positivt på ÆL-test for snart 4 uger siden, og havde også ÆL-smerter. Tog en test i dag og den var negativ. Jeg kan godt mærke at det irriterer mig noget i denne gang end sidst.

Derudover har jeg ikke fået min menstruation siden jeg stoppede på p-piller for 4 måneder sig. Jeg får menstruationssmerter hver måned, og det passer altid med at de smerter kommer ca. 14 dage efter positiv ÆL-test. Men det bliver så også ved dét - altså at smerterne er der, men menstruationen udebliver. I weekenden havde jeg nogle mere kraftige smerter som mindede om menstruationssmerter. I weekenden havde vi så samleje, og det føltes ømt i underlivet. Efter samlejet (sorry for deltaljerne) havde jeg kraftige smerter i underlivet i ca. 5 minutter. Jeg måtte simpelthen bukke mig for smerterne og ligge på knæerne indtil det gik over. De efterfølgende dage har der ikke været noget ud over at det har “nevet” lidt i underlivet.

Jeg er der hvor jeg overvejer at bestille tid hos lægen ift. at få undersøgt om der er et eller andet galt.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 30. nov 2022, 15:14

Summer skrev:Jeg testede positivt på ÆL-test for snart 4 uger siden, og havde også ÆL-smerter. Tog en test i dag og den var negativ. Jeg kan godt mærke at det irriterer mig noget i denne gang end sidst.

Derudover har jeg ikke fået min menstruation siden jeg stoppede på p-piller for 4 måneder sig. Jeg får menstruationssmerter hver måned, og det passer altid med at de smerter kommer ca. 14 dage efter positiv ÆL-test. Men det bliver så også ved dét - altså at smerterne er der, men menstruationen udebliver. I weekenden havde jeg nogle mere kraftige smerter som mindede om menstruationssmerter. I weekenden havde vi så samleje, og det føltes ømt i underlivet. Efter samlejet (sorry for deltaljerne) havde jeg kraftige smerter i underlivet i ca. 5 minutter. Jeg måtte simpelthen bukke mig for smerterne og ligge på knæerne indtil det gik over. De efterfølgende dage har der ikke været noget ud over at det har “nevet” lidt i underlivet.

Jeg er der hvor jeg overvejer at bestille tid hos lægen ift. at få undersøgt om der er et eller andet galt.

Jeg ville i den grad søge læge. Man skal ikke have så ondt efter samleje.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"