Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2024, 16:02

Havde jo rigtig dårlig erfaring med dem med min store, og det lader til de heller ikke rigtig gør noget denne gang, har pt taget de første 4 piller og her sker intet, så der går sikkert et par dage. Jeg keder mig allerede :genert: Min bror ligger dog på en anden afdeling så som tidsfordriv kan jeg gå over og besøge ham.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 11. apr 2024, 17:59

godtnavn skrev:Havde jo rigtig dårlig erfaring med dem med min store, og det lader til de heller ikke rigtig gør noget denne gang, har pt taget de første 4 piller og her sker intet, så der går sikkert et par dage. Jeg keder mig allerede :genert: Min bror ligger dog på en anden afdeling så som tidsfordriv kan jeg gå over og besøge ham.

God bedring med din bror og vestøv til dig :preggo1:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 11. apr 2024, 18:12

godtnavn skrev:Havde jo rigtig dårlig erfaring med dem med min store, og det lader til de heller ikke rigtig gør noget denne gang, har pt taget de første 4 piller og her sker intet, så der går sikkert et par dage. Jeg keder mig allerede :genert: Min bror ligger dog på en anden afdeling så som tidsfordriv kan jeg gå over og besøge ham.


Håber der alligevel sker noget snart, og det ender som en god/bedre oplevelse end sidst :kryds:

Under alle omstændigheder kan du snart se frem til at have din lille dreng i armene :love2:
1
Hattie
Indlæg: 443
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 518

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Hattie » 11. apr 2024, 18:29

godtnavn skrev:Havde jo rigtig dårlig erfaring med dem med min store, og det lader til de heller ikke rigtig gør noget denne gang, har pt taget de første 4 piller og her sker intet, så der går sikkert et par dage. Jeg keder mig allerede :genert: Min bror ligger dog på en anden afdeling så som tidsfordriv kan jeg gå over og besøge ham.



Jeg nåede at få to x 4 omgange før der skete noget, eller dvs de holdt pause, da vi nåede til natten, men havde hele tiden veer, som de kunne måle på en eller anden skærm.

Krydser fingre for, at alt går godt. :ae:
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2024, 19:50

Her sker stadig absolut ingenting. Har sendt manden hjem og sove, vores nabo holdt selvfølgelig solofest i nat (høj musik og skrålen) så han var træt, og tænker det er bedre han får sovet og er frisk i morgen hvor jeg forhåbentlig føder end at han sidder her og kigger på mig mens der intet sker.

Min største krise pt er at jeg i mørke ramte en forkert knap på fjernbetjeningen til sengen og jeg simpelthen ikke kan få den til at være lige igen :genert: Så bliver spændende om jeg får sovet ordentligt. Men nu skal der lige køres kurve om en times tid før jeg hopper i seng.

Har taget 2*3 piller uden nogen effekt, så regner ikke med der sker noget med pillerne, så ser nok frem til ballonkateter, de tager vandet og vedrop, uanset bliver det en skodfødsel fordi jeg ikke kan komme i vand eller bare bevæge mig frit under fødslen men skal ligge relativt stille med diverse målere på, det er ret ufedt med veer og for mig umuliggør det at arbejde med veerne, og så fik jeg klaustrofobi af alle målerne sidst, så fødslen skal bare overstås, heldigvis har jeg født hurtigt de andre gange.
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 12. apr 2024, 15:16

Stadig intet her, til gengæld er jeg total drænet for energi både fysisk og psykisk efter 1½ døgn på hospitalet (sover dårligt her og psykisk er der for mange flashback til de to vi har mistet), så jeg ved ikke helt hvor jeg skal finde overskuddet til at føde når fødslen en gang starter :genert:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 12. apr 2024, 17:55

godtnavn skrev:Stadig intet her, til gengæld er jeg total drænet for energi både fysisk og psykisk efter 1½ døgn på hospitalet (sover dårligt her og psykisk er der for mange flashback til de to vi har mistet), så jeg ved ikke helt hvor jeg skal finde overskuddet til at føde når fødslen en gang starter :genert:

Det er godt nok en barsk omgang. Kan din mand være hos dig ind imellem?
0
Livslinjen: 70 201 201
Sorenspige
Indlæg: 7152
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9548

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2024, 13:51

Håber, der sker noget godt hos dig Godtnavn.
4
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. apr 2024, 14:31

Han er født.

De kunne tage vandet lørdag morgen, det var lidt svært da jeg ikke helt var klar, men omvendt var min livmoderhals så blød at et ballonkateter bare ville falde ud, så de prøvede og det lykkedes heldigvis. Efterfølgende fik jeg et mindre panikanfald da de satte måler på og ikke kunne finde hjertelyd, men det var heldigvis måleren den var gal med og ikke manglende hjertelyd. I det hele taget var jeg rigtig bange undervejs og var tæt på at give op da veerne endelig startede, jeg var bare så bange for noget gik galt og derfor havde jeg sværere ved at være i smerterne end de andre gange. Grundet mit blodtryk anbefalede de en epiduralblokade, den blev lagt da jeg kun var et par cm åben og de kunne sætte en måler på babys hoved da måleren uden på maven af og til havde svært ved at fange hjertelyd selvom han havde det fint derinde.

Der gik ca 20 minutter før den rigtig virkede, og gal det er sært at have veer uden det gør rigtig ondt, mine to store er født uden nogen smertelindring så det var lidt en vild ting at prøve. Da den virkede skulle jordemoderen lige ind og ordne noget, hun nåede dog ikke at være væk mange minutter før vi trak i snoren fordi jeg skulle på toilettet, der kom først en hjælper ind og jeg blev lidt sur over hun ikke bare tog måleren af men lige ville have jordemoderen ind fordi jeg skulle altså på toilettet, men det var nok meget godt, for da jordemoderen kom blev hun ret overrasket for det var baby der var på vej ud, hun guidede mig gennem to presseveer og så var lillebror ude. Så havde fuld glæde af epidural i under 10 minutter :lol:

Så blev en lynfødsel på 1½ time fra veerne startede til han var ude, og han fløj let ud trods at de havde skudt ham mindre end han var, han kom ud hele 56 cm og 4550 g!
45
Sorenspige
Indlæg: 7152
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9548

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. apr 2024, 14:41

Stort tillykke, Godtnavn :banan:.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2631
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3954

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Anlewi » 14. apr 2024, 15:15

godtnavn skrev:Han er født.

De kunne tage vandet lørdag morgen, det var lidt svært da jeg ikke helt var klar, men omvendt var min livmoderhals så blød at et ballonkateter bare ville falde ud, så de prøvede og det lykkedes heldigvis. Efterfølgende fik jeg et mindre panikanfald da de satte måler på og ikke kunne finde hjertelyd, men det var heldigvis måleren den var gal med og ikke manglende hjertelyd. I det hele taget var jeg rigtig bange undervejs og var tæt på at give op da veerne endelig startede, jeg var bare så bange for noget gik galt og derfor havde jeg sværere ved at være i smerterne end de andre gange. Grundet mit blodtryk anbefalede de en epiduralblokade, den blev lagt da jeg kun var et par cm åben og de kunne sætte en måler på babys hoved da måleren uden på maven af og til havde svært ved at fange hjertelyd selvom han havde det fint derinde.

Der gik ca 20 minutter før den rigtig virkede, og gal det er sært at have veer uden det gør rigtig ondt, mine to store er født uden nogen smertelindring så det var lidt en vild ting at prøve. Da den virkede skulle jordemoderen lige ind og ordne noget, hun nåede dog ikke at være væk mange minutter før vi trak i snoren fordi jeg skulle på toilettet, der kom først en hjælper ind og jeg blev lidt sur over hun ikke bare tog måleren af men lige ville have jordemoderen ind fordi jeg skulle altså på toilettet, men det var nok meget godt, for da jordemoderen kom blev hun ret overrasket for det var baby der var på vej ud, hun guidede mig gennem to presseveer og så var lillebror ude. Så havde fuld glæde af epidural i under 10 minutter :lol:

Så blev en lynfødsel på 1½ time fra veerne startede til han var ude, og han fløj let ud trods at de havde skudt ham mindre end han var, han kom ud hele 56 cm og 4550 g!


Stort tillykke
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5401
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 705
Likede indlæg: 10435

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 14. apr 2024, 18:10

Stort tillykke med ham!
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 14. apr 2024, 18:18

Stort tillykke med ham! :love2:
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16486
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf TinaW » 14. apr 2024, 18:25

Tillykke. Det lyder til, det trods alt gik bedre, end du havde frygtet?
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 14. apr 2024, 19:58

Hvor er det godt, godtnavn. Tillykke med ham! Jeg håber, at det var en god fødsel, når du får panikanfaldene lidt på afstand.

Min veninde fødte også nr. 3 på epiduralblokade efter igangsættelse, og hun havde den samme syrede oplevelse af ikke at føle smerte under veerne.

Hvor fødte du henne? Jeg blev sat i gang pga. forhøjet blodtryk, men hørte aldrig om epidural.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"