Fertilitetsmonitor

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 20. nov 2021, 15:50

Jeg svarer dig lige her :kys:

Jeg testede for ÆL efter et par måneder da vi prøvede første gang, og da lykkedes det første gang jeg gjorde det. Det var vist fjerde eller femte cyklus.

Her anden gang prøvede jeg samme metode, og der skete bare intet. Efter at have prøvet i over et halvt år købte jeg en clearblue fertilitetsmonitor - den første måned skulle den lige lære min cyklus at kende, og det kostede en del i tests. Anden cyklus var der gevinst. Tror det var niende eller tiende cyklus.

Jeg var også ret desperat til sidst fordi vores sexliv virkelig led under det, og det var frustrerende når ÆL lå lige oven i weekendarbejde eller efter det.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 20. nov 2021, 16:07

kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:Jeg svarer dig lige her :kys:

Jeg testede for ÆL efter et par måneder da vi prøvede første gang, og da lykkedes det første gang jeg gjorde det. Det var vist fjerde eller femte cyklus.

Her anden gang prøvede jeg samme metode, og der skete bare intet. Efter at have prøvet i over et halvt år købte jeg en clearblue fertilitetsmonitor - den første måned skulle den lige lære min cyklus at kende, og det kostede en del i tests. Anden cyklus var der gevinst. Tror det var niende eller tiende cyklus.

Jeg var også ret desperat til sidst fordi vores sexliv virkelig led under det, og det var frustrerende når ÆL lå lige oven i weekendarbejde eller efter det.


Tak :kys: tænkte jeg ligeså godt kunne gå public - måske flere kunne få glæde af svar

Cool. Jeg er (relativt) ligeglad med udgifter så længe vi kan få lidt mere ro på vores sexliv og ikke skulle tolke streger osv.
alle omkring os er bare gravide eller har en baby og jeg har brug for at gøre noget konkret.

Tak for info :kys; prøver sgu nok at købe en brugt. Så skal det nok passe det er lykkedes denne gang


Altså jeg havde kørt alt i stilling til at forsøge med hjemmeinseminering den måned jeg testede positiv :lol: jeg orkede ikke mere pligtsex og dårlig timing.

Vær opmærksom på at monitoren i sig selv ikke er så dyr, men testene er, så den skal være billig brugt hvis det skal kunne betale sig. Man kan dog få dem til cirka halv pris på tysk amazon ifht danske webshops.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 20. nov 2021, 16:39

kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:
kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:Jeg svarer dig lige her :kys:

Jeg testede for ÆL efter et par måneder da vi prøvede første gang, og da lykkedes det første gang jeg gjorde det. Det var vist fjerde eller femte cyklus.

Her anden gang prøvede jeg samme metode, og der skete bare intet. Efter at have prøvet i over et halvt år købte jeg en clearblue fertilitetsmonitor - den første måned skulle den lige lære min cyklus at kende, og det kostede en del i tests. Anden cyklus var der gevinst. Tror det var niende eller tiende cyklus.

Jeg var også ret desperat til sidst fordi vores sexliv virkelig led under det, og det var frustrerende når ÆL lå lige oven i weekendarbejde eller efter det.


Tak :kys: tænkte jeg ligeså godt kunne gå public - måske flere kunne få glæde af svar

Cool. Jeg er (relativt) ligeglad med udgifter så længe vi kan få lidt mere ro på vores sexliv og ikke skulle tolke streger osv.
alle omkring os er bare gravide eller har en baby og jeg har brug for at gøre noget konkret.

Tak for info :kys; prøver sgu nok at købe en brugt. Så skal det nok passe det er lykkedes denne gang


Altså jeg havde kørt alt i stilling til at forsøge med hjemmeinseminering den måned jeg testede positiv :lol: jeg orkede ikke mere pligtsex og dårlig timing.

Vær opmærksom på at monitoren i sig selv ikke er så dyr, men testene er, så den skal være billig brugt hvis det skal kunne betale sig. Man kan dog få dem til cirka halv pris på tysk amazon ifht danske webshops.


Jeg har fået en til 500 kr inkl 14 ÆL-test og 3 G-test fra en tidligere kollega :gogo:
Tak for tip.

Og ja præcis :tie: det dræber altså meget hvis man ikke naturligt knalder hele tiden. Vi har ikke sjældent sex men vi har kendt hinanden i 10 år og hver dag er sgu ikke lige standard.
Og så kombineret med et hårdt år

Hvis du har en lang cyklus (min er 30-31 dage, det var nok) så skal du vist bruge 20 tests i første måned du måler. Alle tests skal være fra samme pakke.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 20. nov 2021, 17:58

kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:
kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:
kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:Jeg svarer dig lige her :kys:

Jeg testede for ÆL efter et par måneder da vi prøvede første gang, og da lykkedes det første gang jeg gjorde det. Det var vist fjerde eller femte cyklus.

Her anden gang prøvede jeg samme metode, og der skete bare intet. Efter at have prøvet i over et halvt år købte jeg en clearblue fertilitetsmonitor - den første måned skulle den lige lære min cyklus at kende, og det kostede en del i tests. Anden cyklus var der gevinst. Tror det var niende eller tiende cyklus.

Jeg var også ret desperat til sidst fordi vores sexliv virkelig led under det, og det var frustrerende når ÆL lå lige oven i weekendarbejde eller efter det.


Tak :kys: tænkte jeg ligeså godt kunne gå public - måske flere kunne få glæde af svar

Cool. Jeg er (relativt) ligeglad med udgifter så længe vi kan få lidt mere ro på vores sexliv og ikke skulle tolke streger osv.
alle omkring os er bare gravide eller har en baby og jeg har brug for at gøre noget konkret.

Tak for info :kys; prøver sgu nok at købe en brugt. Så skal det nok passe det er lykkedes denne gang


Altså jeg havde kørt alt i stilling til at forsøge med hjemmeinseminering den måned jeg testede positiv :lol: jeg orkede ikke mere pligtsex og dårlig timing.

Vær opmærksom på at monitoren i sig selv ikke er så dyr, men testene er, så den skal være billig brugt hvis det skal kunne betale sig. Man kan dog få dem til cirka halv pris på tysk amazon ifht danske webshops.


Jeg har fået en til 500 kr inkl 14 ÆL-test og 3 G-test fra en tidligere kollega :gogo:
Tak for tip.

Og ja præcis :tie: det dræber altså meget hvis man ikke naturligt knalder hele tiden. Vi har ikke sjældent sex men vi har kendt hinanden i 10 år og hver dag er sgu ikke lige standard.
Og så kombineret med et hårdt år

Hvis du har en lang cyklus (min er 30-31 dage, det var nok) så skal du vist bruge 20 tests i første måned du måler. Alle tests skal være fra samme pakke.


Nå så må jeg hellere købe en fuld pakke også :lol:
Min cyklus er lidt kortere men ja.

Der ser kun ud til at være 50 kr at spare på eBay ift eBay og så er fragten oveni :lol:
Tror sgu jeg går med den danske side. Ser lige om mens kommer på torsdag - hvis den gør kan jeg købe en pakke tests på billigtesteder leverer hurtigt og så kan jeg researche evt billigere steder hvis det trækker ud

Det er amazon der er billigt :-D
0
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf JoyNips » 20. nov 2021, 19:36

Jeg kan huske at Emma Martiny har anbefalet en fertilitets monitor. Fandt lige podcast fra hende hvor hun nævner det: https://martinys.dk/martiny-podcast-s4e4-qa/

Lady comp og Daysy.

https://www.miracare.com/blog/daysy-vs-lady-comp/
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7507
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24614

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2021, 19:53

Er det ikke noget med at der er en debat-monitor med ekstremt meget held i? :slem:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 20. nov 2021, 20:01

Moxy-lady skrev:Er det ikke noget med at der er en debat-monitor med ekstremt meget held i? :slem:

Jeg tror der har været et par stykker :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2021, 00:13

Moxy-lady skrev:Er det ikke noget med at der er en debat-monitor med ekstremt meget held i? :slem:


Jeg købte en fra ny, den har i hvert fald bidraget til en baby både hos mig og Ina. :-D Om hun solgte den til en debatdame husker jeg ikke. Faktisk blev jeg gravid med den to gange (dog kun en baby).

Man skal være obs at den i første cyklus ikke slår ud på ægløsning. Den bruger den på at ‘lære en at kende’.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 12. jan 2022, 06:12

kartoffelpizza skrev:Jeg er i gang med monitoren på 2. cyklus og har et spørgsmål/undren I måske kan opklare:
Sidste måned/cyklus havde jeg én høj dag, så de to Max/peak-dage og så en høj dag and that’s it.

Denne måned er jeg nu på “høj dag” nr 4. Uden Max/peak endnu.

Er det ok? Kan det godt svinge uden der er noget galt?

(Jeg har en meget stabil cyklus og er før blevet tjekket for div underlivssygdomme af andre årsager så tænker alt er ok men ved ikke om den godt kan svinge sådan)

Jeg mener at det står i brugsanvisningen hvad det kan betyde. Jeg kan desværre ikke huske det.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 12. jan 2022, 07:06

kartoffelpizza skrev:
Neenah skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg er i gang med monitoren på 2. cyklus og har et spørgsmål/undren I måske kan opklare:
Sidste måned/cyklus havde jeg én høj dag, så de to Max/peak-dage og så en høj dag and that’s it.

Denne måned er jeg nu på “høj dag” nr 4. Uden Max/peak endnu.

Er det ok? Kan det godt svinge uden der er noget galt?

(Jeg har en meget stabil cyklus og er før blevet tjekket for div underlivssygdomme af andre årsager så tænker alt er ok men ved ikke om den godt kan svinge sådan)

Jeg mener at det står i brugsanvisningen hvad det kan betyde. Jeg kan desværre ikke huske det.


Der står nemlig ikke noget i den brugsanvisning jeg har. Men tak for tip ellers :kys:

Men jeg mener at kunne huske at jeg også havde en underlig måned med lang tid uden peak. Den kom til sidst.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Fertilitetsmonitor

Indlægaf Neenah » 30. jan 2022, 21:55

kartoffelpizza skrev:Okay jeg føler mig virkelig dum, men nu hvor jeg så har fået “GRAVID” på monitoren (og besluttet mig for at stoppe med at teste og vente på en tidlig scanning :lol: ) skal jeg så stadig åbne monitoren dagligt eller er det bare at lade den være til den skal i brug igen - forhåbentlig først ved barn nr 2.

Du lader den bare være. Du kan nulstille den når den skal bruges igen
0

Tilbage til "Graviditet"