Madpakker - inspirationstråd

bibbs
Indlæg: 999
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1391

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf bibbs » 9. feb 2023, 15:40

Fuck man får præstationsangst når man ser jeres overskudsmadpakker
4
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34130

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf JoyNips » 9. feb 2023, 18:31

Kerrigan skrev:
JoyNips skrev:Dagens nemme eftermiddags-løsning til stor og lille. Regnbuevafler, pizzasnegl (tip: vi raider Nettos bakeoff indimellem efter kl 20 og så fryser vi rovet ned), ostehaps til den store, romkugle på sorte bønner/dadler, æbler til den store (kendere vil straks spotte at de er fra et Happy Meal), hindbær til den lille og 2 slags kiks.

Sådan lidt et sidespor, hvad er det for nogle madpakkekasser? Og er I glade for dem?


De er fra yumbox og købt hos Danseprinsesse ( https://www.dengulehylde.dk/soeg?contro ... it_search=)og de er rigtig gode. Vi har to kasser og så en håndfuld forskellige indsatser til dem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2023, 19:19

Pudsigt. Jeg tænkte lige på denne tråd i går og fik lyst til at genoplive den.

Vi har kørt i samme rille i lang tid, men de sidste par uger er der kommet mere overskud både hos mig og barn til lidt nyt i madpakken.

Bland-selv-pastasalat med ristede pølser:
A9B6D505-B160-4277-9CEE-4D132D44CD01.jpeg


1/2 avocado med citronlåg:
22AF96FD-FAEC-429F-BEFC-CE1E191D8E9D.jpeg


Små toasts med peanutbutter, nøddecreme og mørk pålægschokolade:
C91B8926-3C49-4DBC-B2FA-67764B334913.jpeg


Tomatsalat med vinaigrette ved siden af:
C5EC65A9-5C67-40FF-AD22-1F518D1EF821.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2023, 20:37

Er det rigtig forstået at hvis man køber en panino indsats så passer den i den originale madkasse fra yumbox? Så man bare kan have ét cover og så indsats efter hvad madpakken står på? Jeg har et skolebarn lige om snart og skal i gang med madpakker på daglig basis for første gang siden jeg selv gik i skole. Så skal til at have styr på madkasse situationen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2023, 20:55

godtnavn skrev:Er det rigtig forstået at hvis man køber en panino indsats så passer den i den originale madkasse fra yumbox? Så man bare kan have ét cover og så indsats efter hvad madpakken står på? Jeg har et skolebarn lige om snart og skal i gang med madpakker på daglig basis for første gang siden jeg selv gik i skole. Så skal til at have styr på madkasse situationen.


Panino og Original passer ikke sammen. Altså størrelsen er jo den samme på omslag og indsatsbakke - men silikonefugerne i låget er ikke ens.

Med Tapas-modellen kan man skifte mellem de to indsatsbakker.
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2023, 20:59

Danseprinsesse skrev:
godtnavn skrev:Er det rigtig forstået at hvis man køber en panino indsats så passer den i den originale madkasse fra yumbox? Så man bare kan have ét cover og så indsats efter hvad madpakken står på? Jeg har et skolebarn lige om snart og skal i gang med madpakker på daglig basis for første gang siden jeg selv gik i skole. Så skal til at have styr på madkasse situationen.


Panino og Original kan ikke blandes. Altså størrelsen er jo den samme på omslag og indsatsbakke - men silikonefugerne i låget er ikke ens.

Med Tapas-modellen kan man skifte mellem de to indsatsbakker.


Øv, troede det var hele ideen med at bakkerne kunne købes løst, men så er det vel mest til hvis man får ødelagt dem eller? Tapas bliver for stor, hun kan ikke spise op når vi laver madpakke i originalen, så tapas er nok først til om nogle år eller mig selv.

Har I slet ikke snackboxene? Eller er jeg bare dårlig til at lede på hjemmesiden?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2023, 21:06

godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:
godtnavn skrev:Er det rigtig forstået at hvis man køber en panino indsats så passer den i den originale madkasse fra yumbox? Så man bare kan have ét cover og så indsats efter hvad madpakken står på? Jeg har et skolebarn lige om snart og skal i gang med madpakker på daglig basis for første gang siden jeg selv gik i skole. Så skal til at have styr på madkasse situationen.


Panino og Original kan ikke blandes. Altså størrelsen er jo den samme på omslag og indsatsbakke - men silikonefugerne i låget er ikke ens.

Med Tapas-modellen kan man skifte mellem de to indsatsbakker.


Øv, troede det var hele ideen med at bakkerne kunne købes løst, men så er det vel mest til hvis man får ødelagt dem eller? Tapas bliver for stor, hun kan ikke spise op når vi laver madpakke i originalen, så tapas er nok først til om nogle år eller mig selv.


Jeg tror, det er fordi Original var… ja, den originale - så kom Panino pga. behov for et større rum. Og så er det med løse bakker/omslag igen kommet senere. I hvert fald er de tre mindste rum til højre i begge typer ikke samme størrelse.

Mit indtryk er, at folk køber de løse for at kunne lave en anden kombination end de færdige og så, som du nævner, for at kunne nøjes med at udskifte den ene, hvis den går i stykker.
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2023, 21:10

Danseprinsesse skrev:
godtnavn skrev:
Danseprinsesse skrev:
godtnavn skrev:Er det rigtig forstået at hvis man køber en panino indsats så passer den i den originale madkasse fra yumbox? Så man bare kan have ét cover og så indsats efter hvad madpakken står på? Jeg har et skolebarn lige om snart og skal i gang med madpakker på daglig basis for første gang siden jeg selv gik i skole. Så skal til at have styr på madkasse situationen.


Panino og Original kan ikke blandes. Altså størrelsen er jo den samme på omslag og indsatsbakke - men silikonefugerne i låget er ikke ens.

Med Tapas-modellen kan man skifte mellem de to indsatsbakker.


Øv, troede det var hele ideen med at bakkerne kunne købes løst, men så er det vel mest til hvis man får ødelagt dem eller? Tapas bliver for stor, hun kan ikke spise op når vi laver madpakke i originalen, så tapas er nok først til om nogle år eller mig selv.


Jeg tror, det er fordi Original var… ja, den originale - så kom Panino pga. behov for et større rum. Og så er det med løse bakker/omslag igen kommet senere. I hvert fald er de tre mindste rum til højre i begge typer ikke samme størrelse.

Mit indtryk er, at folk køber de løse for at kunne lave en anden kombination end de færdige og så, som du nævner, for at kunne nøjes med at udskifte den ene, hvis den går i stykker.


Det giver mening når de ikke havde de løse bakker i starten, synes ellers det var så smart med en 2i1 madkasse, men må så få købt 1-2 panino også, udover en ekstra snackbox. Venter dog lige til marts, hun har ønsket sig både en panino og en snackbox til sin fødselsdag så måske får hun dem i gave så vi ikke bliver helt madkasse ruineret :kryds:
0
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34130

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf JoyNips » 9. feb 2023, 21:22

Vi bruger også bare panino-indsats i vores original. Synes ikke det er et problem at silikonefugerne ikke passer, vi har alligevel ikke så fugtige ting i at det er et problem.

Tror vi bruger panino mest lige for tiden.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2023, 22:20

Jeg kommer ofte fugtige ting i madkassen, som f.eks. hummus, så jeg tænker det er bedst den lukker rigitg tæt :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8991
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18399

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Mi55y » 10. feb 2023, 06:41

6 madpakker til hhv. en knap 2-årig og en 4-årig.

20230207_181353.jpg


20230207_181345.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2023, 16:09

Nogen med små skolebørn herinde? Hvad giver I med til 10-er mad?
Min store starter i skole nu her og jeg er virkelig i tvivl om hvor meget man skal give med der, har aldrig lavet formiddagsmadpakke, der er madmor i børnehaven og en sjælden gang i mellem når de har skulle have madpakker med har der stadig været formiddag og eftermiddagsmad i børnehaven.

Derudover har I gode idéer til lækre madpakketing man kan lave og have i fryseren?
Det skal være vegetarisk og pt kan jeg kun komme på minitærter og pizzasnegle.
0
MellowGorilla
Indlæg: 437
Tilmeldt: 4. apr 2023, 10:46
Kort karma: 17
Likede indlæg: 791

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf MellowGorilla » 30. apr 2023, 17:16

godtnavn skrev:Nogen med små skolebørn herinde? Hvad giver I med til 10-er mad?
Min store starter i skole nu her og jeg er virkelig i tvivl om hvor meget man skal give med der, har aldrig lavet formiddagsmadpakke, der er madmor i børnehaven og en sjælden gang i mellem når de har skulle have madpakker med har der stadig været formiddag og eftermiddagsmad i børnehaven.

Derudover har I gode idéer til lækre madpakketing man kan lave og have i fryseren?
Det skal være vegetarisk og pt kan jeg kun komme på minitærter og pizzasnegle.


Nu er det meget forskelligt om mine vælger at spise den store madpakke til 10'er mad eller til frokost. Men udover den store madpakke, kan de få forskellige snacks med, frugtstænger o.lign, grønt, frugt, rosiner, minipizzasnegl, nachos, muslibar, osv. Og hvis de skal i SFO, plejer de også at få en snack med dertil.
Jeg sørgede for at give dem ekstra med i starten for at være på den sikre side (vi havde også madordning i børnehaven), og justerede ind da jeg havde en føling med hvor meget de spiste.
0
Bergen
Indlæg: 7359
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 471
Likede indlæg: 12001

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Bergen » 30. apr 2023, 18:00

Kl 10 mad foretrækker min 1 æble 1 gulerod 1 figenstang. Det fungerer for hende.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Madpakker - inspirationstråd

Indlægaf Kerrigan » 30. apr 2023, 18:04

godtnavn skrev:Nogen med små skolebørn herinde? Hvad giver I med til 10-er mad?
Min store starter i skole nu her og jeg er virkelig i tvivl om hvor meget man skal give med der, har aldrig lavet formiddagsmadpakke, der er madmor i børnehaven og en sjælden gang i mellem når de har skulle have madpakker med har der stadig været formiddag og eftermiddagsmad i børnehaven.

Derudover har I gode idéer til lækre madpakketing man kan lave og have i fryseren?
Det skal være vegetarisk og pt kan jeg kun komme på minitærter og pizzasnegle.

Pølsehorn er også et hit her, og nu er vi endelig tilbage i sæsonen hvor man altid kan finde de gode grillpølser (veganske) fra Peas of Heaven som bliver solgt under mærket Spir i Netto.
Rema1000 har også nogle gode vegetariske pølser af mærket Vevia. Nogle butikker har dem fast, mens andre kun har dem periodevist.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Børn"