Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Sofakartoflen
Indlæg: 3950
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 439
Likede indlæg: 9423

Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Sofakartoflen » 23. okt 2022, 21:00

Vi var for nylig på Bones med mine børnebørn (Jeg havde aldrig været på Bones før.)

Det fik mig til at tænke på, hvor folk går ud og spiser hele familien, mens børnene er små.

Tænker i, at der skal være et legeområde? Har prisen betydning ? (jeg synes ikke, Bones er billigt!) Tager i legetøj med?

Jeg behøver selvfølgelig ikke have navnet på et specifikt spisested, men jeg er nysgerrig på type, hvordan i gør det, og eventuelt også fra hvilken alder og hvor tit.... Så nærmest alt muligt om emnet. :)
Senest rettet af Sofakartoflen 5. jan 2023, 04:51, rettet i alt 1 gang.
0
TomKah
Indlæg: 4224
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4366

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf TomKah » 23. okt 2022, 21:23

Vi har altid bedst kunne lide thai eller mexikansk. Generelt er vi gået efter maden. Vi har dog en overgang været en del på Jensens Bøfhus. Bones har vi kun prøvet en enkelt gang - det var ikke os.

Vi har rejst meget altid, så vi har ikke så ofte spist ude her i DK. Men som sagt hvis vi har - primært thai mad. Det elsker vi alle 5.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9033
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1532
Likede indlæg: 25829

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. okt 2022, 22:06

Jeg tænker også legerum er ligegyldigt for relativt små børn. Med små børn var det vigtige, for mig, at det var forholdsvis hurtigt og effektiv, og at der var mad de kunne li, ikke nødvendigvis den klassiske børne menu dog, der har de faktisk aldrig været specielt interesseret i, ud over Happy meals og lign.

Mine børn har vel kendt til bones fra den yngste var en 6 år, og de ELSKER Bones. Vi vælger typisk at komme der til frokost, der er priserne ok, eller hvis de har et særligt godt tilbud i en periode, fx har de tit salatbar og softice incl.
Der er fedt med de lidt større børn, for de synes maden er lækker, de elsker at blande en skål salat med det de bedst kan li, og softice er altid er hit.
Og så er det hurtigt og effektivt.

Ellers har vi brugt buffet restauranter, ilden, flammen, kinesisk.
Så er der ikke en masse ventetid, og igen så kan de vælge det se godt kan li, eller tænker de kan li.

Og cafe restauranter, som servere de klassiske burgers med fritter til, nachos, pasta retter og andet l den stil. Der er igen noget de, og vi voksne kan li, alle er tilfredse, det er ok hurtigt og effektivt.
Senest rettet af Madam Pomfrey 24. okt 2022, 04:19, rettet i alt 1 gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7267

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Fruity » 24. okt 2022, 03:26

De børn, vi har i familen, har altid bare været med ved bordet, hvor vi andre har spist. Ingen legerum eller børneleg ved bordet. Det har aldrig været et problem.

Eller… vi har en pige i familen, der som 3-årig havde svært ved at sidde stille alt for længe, så der skiftedes vi en kort periode til at gå en tur med hende udenfor et par minutter, når hun ikke kune sidde stille. Det var hyggeligt nok og fint, da alle bare skiftedes og hun lærte hurtigt bare at sidde med ved bordet.
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 9004
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1059
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18457

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Mi55y » 24. okt 2022, 03:42

Vi spiser ude med børnene ifm. ture ud af huset eller ferie - og når vi er inviteret. Vi vælger gerne en form for buffet, hvis muligt, da den store er meget selektiv.
Legerum giver kun mening, hvis vi kan sidde lige ved siden af, men så er det skønt, og vi får tid til at spise færdig i nogenlunde fred og ro.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5326
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6702

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf 1234 » 24. okt 2022, 05:11

Ja det er vi hele tiden. Jeg tror vores datter på 2 år har været ude og spise mindst 50 gange. Bare den sidste uges ferie har vi været afsted mindst 10 gange.

Vi spiser, hvad vi har lyst til. Vores datter er en madøre og bruger længere tid på at spise end os. Vi har nogle gange bøger med til ventetiden,men som regel snakker vi bare. Legeområde har vi aldrig rigtig brugt udover motorvejsstops. Vores regel er egentlig bare, at de skal have en børnestol, hvilket nærmest alle steder har.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3356

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Minionine » 24. okt 2022, 05:35

Da min eks og jeg stadig var sammen var vi tit på Dalle Valle til buffet. Det fungerede rigtig godt med vores datter, der har været sådan 1-3 år. Altid noget fra buffeten hun kunne lide og så fik hun lidt tegnegrej af tjenerne.

Hendes favorit i dag er running sushi. Hun elsker at selv kunne tage tallerkenerne og kan lide mange af tingene. Hun er rigtig god til at sidde stille og sådan, men vi har alligevel haft tegnebøger med som back up. Det er også ret hyggeligt.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2637
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 180
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3961

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Anlewi » 24. okt 2022, 05:46

Da mine drenge var små havde de hverken telefonerer er iPads. Når vi tog ud og spise hyggede vi os sammen ved bordet, måske havde drengene en farverig og nogle farver med.
Vi har altid valgt familierestaurant for ikke at forstyrrer mindst.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15467

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf HappyPaww » 24. okt 2022, 20:01

Vi er iPad-forældrene :lol:
5
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf DenSkarpeLaks » 24. okt 2022, 20:02

Både børn og voksne i vores familie er glade for Pincho Nation. Meget børnevenligt, maden kommer hurtigt, og der er mange små retter, så der er noget alle kan lide. Og flotte, farverige børnedrinks har alle dage været et hit.
2
Mette
Indlæg: 1299
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1868

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf Mette » 24. okt 2022, 20:23

Running sushi eller robot-sushi er et hit her og har været det nogle år. De er 6 og 9 år.
Og vi spiser helst et sted, hvor de enten kan tegne, gå ud (fx i et center), legerum eller andet. Og ellers får de vores telefoner til at spille på. De bliver dog mere og mere mad-interesserede, så det er rigtig dejligt.

Hvis vi spiser sushi er der ikke behov for andet end at glo på båndet der kører :lol:

Vi vælger steder, hvor der er andre børn. Mine børn er mildest talt, ikke skide gode til at være stille, så vi holder os fra de finere steder.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4384

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf billiebean » 24. okt 2022, 20:27

Vi har et barn der ikke kan finde ud af at sidde stille på voksenrestaurant (medmindre vi bestikker hende med en telefonk), så vi tager i Ikea, Streetfood, McD, FoodClub og den slags steder hvor der ikke er nogen, der bliver generet og hvor vi ikke skal sidde og stresse over et aktivt barn.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf TinaW » 25. okt 2022, 10:35

Da min søn var lille, var det mest de klassiske børne venlige steder vi kom.
McD, kinesiske restauranter med buffet, jensens bøfhus og lign.
Nu er han heldigvis så stor, at vi kan spise hvor som helst.
1
ajnaM
Indlæg: 10114
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27697

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf ajnaM » 25. okt 2022, 11:24

Nu er mine børn efterhånden store - 6 og 10, men den ældste har adhd og ikke altid supernemt ved at sidde pænt (for at sige det mildt), så det er stadig noget, vi tænker over.

Vi vælger steder, hvor det ikke er alt for fancy - burgerrestauranter, mellemklasserestauranter o.lign, og går uden om meget dyre og formelle steder. Kunne aldrig finde på at tage mine børn med på michelinrestaurant, men tager dem gerne med på Halifax, fx.

Derudover tænker vi over, hvornår på dagen vi har dem med. Vi spiser tit på brunchrestauranter, da de er friske på det tidspunkt (især da de var mindre, var det vigtigt), og spiser vi aftensmad, ankommer vi typisk 17.30. På den måde generer vi ikke så meget, da de fleste voksne efter min erfaring spiser ude efter 18.30 - der er vi som regel færdige og på vej hjem igen.

Derudover kan vi godt tage et eller andet med - en blok og blyant, et spil kort eller lignende, en jumbobog hvis det virkelig er nødvendigt - hvis vi fx er ude at rejse og er nødt til at spise ude, selvom dagsformen måske ikke er helt optimal. Til daglig i Kbh gør vi det ikke, da vi så bare lader være med at spise ude. Vi har aldrig iPads med ved bordet, da jeg er modstander af den form for børnepassificering. :engel:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
abcd
Indlæg: 6447
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10547

Re: Hvor spiser i ude med små børn og hvordan?

Indlægaf abcd » 29. okt 2022, 20:34

Jeg spiser stort set ikke ude med dem. Vi får jævnligt takeout, sushi, indisk, pizza eller McD, men jeg ser ingen værdi i at sidde på en restaurant med dem, det har de ingen tålmodighed med, og det havde jeg heller ikke da jeg var barn. Så går jeg hellere ud at spise alene, så jeg kan nyde min mad i fred med mine tanker.
1

Tilbage til "Børn"