Høns

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13044
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2022, 06:04

Æv hvor træls. Hvor mange har hun ligget på?

Man kan bestille daggamle kyllinger der hvor vi køber høns. Hvis nu at du ikke finder andre :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2022, 06:16

FormerlyKnownAs skrev:Æv hvor træls. Hvor mange har hun ligget på?

Man kan bestille daggamle kyllinger der hvor vi køber høns. Hvis nu at du ikke finder andre :)


Hun startede på 10, nu er der 6 tilbage.. Hun må jo have smadret dem og ryddet op efter sig :gruble: Der lå et tomt, mast æg under hende her til morgen.

Hvor købte du høns? Jeg vil helst ikke købe hos hønserier da de første høns jeg købte derfra har været nogle svage skravl, så derfor kikker jeg hos private. Også fordi jeg gerne vil have racehøns. Men skal bruge dem i løbet af denne uge, for ellers vil jeg hellere afskrukke hende. Hun virker ret mat i det efterhånden, hun plejer at være skide hidsig, men i går og i dag har jeg haft mokket rundt under hende for at tjekke efter kyllinger/æg og hun brokker sig næsten ikke. Så hun er ved at være godt mør.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13044
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2022, 06:21

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Æv hvor træls. Hvor mange har hun ligget på?

Man kan bestille daggamle kyllinger der hvor vi køber høns. Hvis nu at du ikke finder andre :)


Hun startede på 10, nu er der 6 tilbage.. Hun må jo have smadret dem og ryddet op efter sig :gruble: Der lå et tomt, mast æg under hende her til morgen.

Hvor købte du høns? Jeg vil helst ikke købe hos hønserier da de første høns jeg købte derfra har været nogle svage skravl, så derfor kikker jeg hos private. Også fordi jeg gerne vil have racehøns. Men skal bruge dem i løbet af denne uge, for ellers vil jeg hellere afskrukke hende. Hun virker ret mat i det efterhånden, hun plejer at være skide hidsig, men i går og i dag har jeg haft mokket rundt under hende for at tjekke efter kyllinger/æg og hun brokker sig næsten ikke. Så hun er ved at være godt mør.


Det var da også mange hvis de alle er gået til. Hun lyder da også noget træt efterhånden.

Altså jeg kender ikke kvaliteten af vores høns ift skravl. Aner intet om det. Men de fejler ikke noget og er ganske produktive :lol: Det hold vi har nu er SÅ søde og kommer rendende så snart de hører os og nusser hoveder op af os og vil gerne ae :D.

Vi har fra Hvidtvedgård. Hun har vist 5-6 racer
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2022, 06:26

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Æv hvor træls. Hvor mange har hun ligget på?

Man kan bestille daggamle kyllinger der hvor vi køber høns. Hvis nu at du ikke finder andre :)


Hun startede på 10, nu er der 6 tilbage.. Hun må jo have smadret dem og ryddet op efter sig :gruble: Der lå et tomt, mast æg under hende her til morgen.

Hvor købte du høns? Jeg vil helst ikke købe hos hønserier da de første høns jeg købte derfra har været nogle svage skravl, så derfor kikker jeg hos private. Også fordi jeg gerne vil have racehøns. Men skal bruge dem i løbet af denne uge, for ellers vil jeg hellere afskrukke hende. Hun virker ret mat i det efterhånden, hun plejer at være skide hidsig, men i går og i dag har jeg haft mokket rundt under hende for at tjekke efter kyllinger/æg og hun brokker sig næsten ikke. Så hun er ved at være godt mør.


Det var da også mange hvis de alle er gået til. Hun lyder da også noget træt efterhånden.

Altså jeg kender ikke kvaliteten af vores høns ift skravl. Aner intet om det. Men de fejler ikke noget og er ganske produktive :lol: Det hold vi har nu er SÅ søde og kommer rendende så snart de hører os og nusser hoveder op af os og vil gerne ae :D.

Vi har fra Hvidtvedgård. Hun har vist 5-6 racer


Alle vores første høns var fra hønserier og de er alle døde af hvad jeg tror var æggelederbetændelse (det så i hvert fald sådan ud da jeg åbnede en af dem). De var alle under 2 år og det synes jeg er for tidligt. Plus flere af dem var for dårligt byggede, så de kunne ikke holde til hanen osv. Ej det var virkelig et mas med dem. Siden har jeg kun købt fra private eller ruget ud selv.

Kan se dem du nævner primært har hybridhøns, det er dem jeg ikke gider, ikke at der nødvendigvis er noget galt med dem, men brændt barn og alt det der.. Jeg håber jeg måske kan få fat i nogle maraner eller wyandotter :kryds:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13044
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Høns

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jul 2022, 06:29

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Æv hvor træls. Hvor mange har hun ligget på?

Man kan bestille daggamle kyllinger der hvor vi køber høns. Hvis nu at du ikke finder andre :)


Hun startede på 10, nu er der 6 tilbage.. Hun må jo have smadret dem og ryddet op efter sig :gruble: Der lå et tomt, mast æg under hende her til morgen.

Hvor købte du høns? Jeg vil helst ikke købe hos hønserier da de første høns jeg købte derfra har været nogle svage skravl, så derfor kikker jeg hos private. Også fordi jeg gerne vil have racehøns. Men skal bruge dem i løbet af denne uge, for ellers vil jeg hellere afskrukke hende. Hun virker ret mat i det efterhånden, hun plejer at være skide hidsig, men i går og i dag har jeg haft mokket rundt under hende for at tjekke efter kyllinger/æg og hun brokker sig næsten ikke. Så hun er ved at være godt mør.


Det var da også mange hvis de alle er gået til. Hun lyder da også noget træt efterhånden.

Altså jeg kender ikke kvaliteten af vores høns ift skravl. Aner intet om det. Men de fejler ikke noget og er ganske produktive :lol: Det hold vi har nu er SÅ søde og kommer rendende så snart de hører os og nusser hoveder op af os og vil gerne ae :D.

Vi har fra Hvidtvedgård. Hun har vist 5-6 racer


Alle vores første høns var fra hønserier og de er alle døde af hvad jeg tror var æggelederbetændelse (det så i hvert fald sådan ud da jeg åbnede en af dem). De var alle under 2 år og det synes jeg er for tidligt. Plus flere af dem var for dårligt byggede, så de kunne ikke holde til hanen osv. Ej det var virkelig et mas med dem. Siden har jeg kun købt fra private eller ruget ud selv.

Kan se dem du nævner primært har hybridhøns, det er dem jeg ikke gider, ikke at der nødvendigvis er noget galt med dem, men brændt barn og alt det der.. Jeg håber jeg måske kan få fat i nogle maraner eller wyandotter :kryds:


Ja det lyder da noget træls. Håber at du finder nogle gode kyllinger
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 13. jul 2022, 13:50

Nu har jeg været ude og hente 6 kyllinger, de er ikke helt daggamle, men håber det går. De er fra i søndags. 2 wyandotter, 2 orpington, 1 new hampshire og en han ikke kunne udtale navnet på, men en tysker der blev flot :D
Prøvede lige at snige dem under hende nu her, men det gik ikke. Hun er oppe på dupperne, fordi vi havde hende ude tidligere og skifte redebunden, for den var pænt klam efter alle de æg der er gået til. Nu har jeg lukket lågen ind til hende så hun ligger i mørke uden stimuli (da vi havde hende ude spiste og drak hun, så hun kan godt ligge uden adgang ud resten af dagen) og så håber jeg vi kan snige kyllingerne ind under hende sent i aften. Selvom de er pissesøde, så orker jeg sgu ikke rigtig at passe dem selv... Men gør det selvfølgelig hvis det bliver nødvendigt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 14. jul 2022, 06:33

Og ville hun tage imod dem? Nej :rulle: Hun var totalt frisk og hakkede efter de små, selvom vi var ude efter mørkets frembrud. Vi prøvede flere gange, men det var det samme.

Nu har jeg opgivet og har lavet kyllingebo i mit potteskur, suk. Så blev jeg det klogere til en anden gang...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 27. jul 2022, 12:30

Pandesteg skrev:Og ville hun tage imod dem? Nej :rulle: Hun var totalt frisk og hakkede efter de små, selvom vi var ude efter mørkets frembrud. Vi prøvede flere gange, men det var det samme.

Nu har jeg opgivet og har lavet kyllingebo i mit potteskur, suk. Så blev jeg det klogere til en anden gang...


Der er så sket det lidt sjove, at hun nu har taget hende høneravnemors 6 uger gamle kyllinger til sig :lol: I starten, efter jeg lossede hende ud af skrukhuset uden kyllinger var hun ellers vældig sur på de store kyllinger og jagtede dem helt vildt, så de var skræmt fra vid og sans og hun måtte have time out i en af gårdene, så de kunne få fred og ro.

For et par dage siden så jeg hende så ligge med den hvide kylling ved siden af sig, jeg troede fanme hun hakkede i den, så jeg hamrede løs på vinduet, for at få hende til at stoppe. Men de lå så og slappede af sammen og pussede fjerene :lun:

Nu går hun med dem hele dagen og finder mad til dem og lægger sig for at varme dem, hvilket de absolut ikke har brug for :lol: Men hold kæft det er sødt, og jeg har tilgivet hende at hun ikke ville ha' de 6 små, når hun nu passer så godt på storekyllerne. Det er da bare bonus for dem at få nogle ekstra uger med reservemor :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16193

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 26. sep 2022, 19:00

Jeg tror vi har fået Mareks.
Torsdag lå en hønekylling fra foråret død i hønsehuset.
I går gik en hanekylling fra samme kuld (og race, Creme Legbar) med underligt stive ben og let hængende vinge.
Her til morgen var han død.

Jeg frygter at de sidste 20 dør også. Krydser virkeligt fingre for at de voksne er immune.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 28. sep 2022, 14:16

Hvordan er det gået de sidste par dage, Urte?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16193

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 28. sep 2022, 14:46

Ingen døde endnu. Jeg krydser for de sidste 20.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16193

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 28. sep 2022, 15:23

Øv, min gamle hane begynder at vise tegn. Han er sådan en god og flot hane, det er jeg meget ked af
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 29. sep 2022, 09:50

:( Fuck det er træls!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16193

Re: Høns

Indlægaf Urtekussen » 5. okt 2022, 08:09

De sidste 20 stadig i live. Hanen også, og forhåbentlig var det ikke noget, bare en kold og våd hane, som så slatten ud
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13059
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Høns

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2022, 08:12

Urtekussen skrev:De sidste 20 stadig i live. Hanen også, og forhåbentlig var det ikke noget, bare en kold og våd hane, som så slatten ud


Jeg krydser for, at det var gjort med de 2 du mistede.

Min hane ligner også noget der er løgn lige nu, men han er også i gang med skifte fjer. Han ligner noget der har været halvvejs igennem en plukkemaskine. Og han galer næsten heller ikke. Utroligt at det påvirker dem så meget.

Mine høns har fået orm, og man er jo lidt på røven, nu hvor man skal have kursus for at give dem medicin.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Kæledyr"