Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2023, 18:43

06.01.223

JEG HAR ADOPTERET KAT :love2: :love2: :love2:

Se sidste side for billede af cutie<3
------
Efter flere års kamp fik jeg *endelig* stemt igennem i min andelsforening, at vi må have kat. Så det skal jeg have og jeg kan slet ikke vente! Jeg svømmer helt væk i fantasien om en varm, blød, spindende, snakkende kattemis i mine arme :dåne: Jeg går i gang med søge her til september og håber at møde én, hvor det bare føles helt rigtigt mellem os.

Det behøver ikke vær en killing - en ung kat eller ung voksen, som er renlig, kan være enekat (i udgangspunktet), vil være perfekt.

Jeg bor i lejlighed midt i København og det skal umiddelbart være en indekat. Vi har en rigtig god, lukket gård omgivet af andre gårde på alle pånær 1 side, og hvor der pt ikke huserer andre katte, med træer og buske og gode katteovervågningssteder (altså, hvor katten kan overvåge sit rige) og den kunne formentlig sagtens gå med mig ud om morgenen og ind igen når jeg kom hjem, men jeg har en semipsykotisk nabo, som jeg frygter kunne finde på at skræmme den eller jage den væk, og selvom min gade ikke er tæt befærdet, kører der stadig biler, så jeg er klart tryggest ved at have den som indekat. Når vi er blevet pot og pande, kan det være, vi kan tage på små ekskursioner ned i gården sammen (eller også skal vi gøre det fra starten), men jeg ved ikke, om det ikke vil forvirre den mere, at den ikke vil have fri adgang til verden udenfor...

Jeg har haft kat før; faktisk 2 med min ekskæreste og det var virkelig det bedste. 3,5 år med de 2 vidunderlige dyr, som min eks desværre måtte få da vi skiltes :( Har savnet at have min egen kat lige siden.

Men hvad har I af tips? Hvad tænker I er vigtigt? Kradsesteder, kattemad, forsikringer, kattetoilet, transportkasse, aktiviteter/legetøj, ingen giftige planter, luksusliggesteder (mine forrige katte fik hjemmesyet fløjelspude med flæse :-D), måske nogle høje steder den kan komme op (jeg kan lave et hyldesystem) etc, har jeg styr på fra dengang, men hvis der er noget nyt/smart alle kattesamlevere bør høre om, hører jeg gerne om det.

Egentlig kan jeg bare mærke det nærme sig, så yay!
Senest rettet af LaScrooge 6. jan 2024, 11:22, rettet i alt 1 gang.
19
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 703
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3245

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf Dansemesteren » 24. aug 2023, 18:49

Jeg vil bare godt slå et slag for at adoptere en voksen kat fra et internat, og især en senior, hvis du kan acceptere at du ikke får lige så mange år med den som du formentlig får med en killing.

Åååh, de er de bedste katte! De er så søde og elskelige og gennemgående taknemmelige over at have fået en chance mere i livet. Du ved også med større sikkerhed hvad for en slags kat du får, når du vælger en voksen.

Jeg har haft killing før, og de er også vildt søde og sjove, men jeg går aldrig tilbage. Det er kun voksne katte fra internat for mig herfra, og de må gerne være elderly babies <3

Men livet som kattejer er bare great, glæd dig!
9
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
fisken80
Indlæg: 22607
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2023, 19:01

Jeg slår også et slag for en voksen kat. De bliver tit overset på internaterne og det er virkelig synd for de er tit så søde og gode katte.
Vores var godt to da vi fik ham og det betød, at internatet kendte hans personlighed og kunne matche ham med os. Og hvilket match det var.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2023, 19:11

Dansemesteren skrev:Jeg vil bare godt slå et slag for at adoptere en voksen kat fra et internat, og især en senior, hvis du kan acceptere at du ikke får lige så mange år med den som du formentlig får med en killing.

Åååh, de er de bedste katte! De er så søde og elskelige og gennemgående taknemmelige over at have fået en chance mere i livet. Du ved også med større sikkerhed hvad for en slags kat du får, når du vælger en voksen.

Jeg har haft killing før, og de er også vildt søde og sjove, men jeg går aldrig tilbage. Det er kun voksne katte fra internat for mig herfra, og de må gerne være elderly babies <3

Men livet som kattejer er bare great, glæd dig!


Jeg vil faktisk rigtig gerne have en voksen kat, men jeg ved ikke helt med seniorkatten lige nu - jeg tror ikke jeg er klar til udsigt til at skulle miste den indenfor en mere overskuelig årrække. Men jeg har det som målsætning, fordi jeg bare har et kæmpe bankende hjerte for de dejlige dyr der sent i livet skal skifte hjem. Jeg vil rigtig gerne på et tidspunkt kunne tage imod en eller flere seniorer <3

God pointe med den færdigudviklede personlighed, kendskab til temperament etc.

Jaaaa :love2:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2023, 19:12

fisken80 skrev:Jeg slår også et slag for en voksen kat. De bliver tit overset på internaterne og det er virkelig synd for de er tit så søde og gode katte.
Vores var godt to da vi fik ham og det betød, at internatet kendte hans personlighed og kunne matche ham med os. Og hvilket match det var.


To lyder klart godt - det er også indbefattet af hvad jeg tænke som en ung voksen. Nåååhhrrrrrr, dejligt at I fandt hinanden :blush2:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf Aragorn » 24. aug 2023, 19:16

Dansemesteren skrev:Jeg vil bare godt slå et slag for at adoptere en voksen kat fra et internat, og især en senior, hvis du kan acceptere at du ikke får lige så mange år med den som du formentlig får med en killing.

Åååh, de er de bedste katte! De er så søde og elskelige og gennemgående taknemmelige over at have fået en chance mere i livet. Du ved også med større sikkerhed hvad for en slags kat du får, når du vælger en voksen.

Jeg har haft killing før, og de er også vildt søde og sjove, men jeg går aldrig tilbage. Det er kun voksne katte fra internat for mig herfra, og de må gerne være elderly babies <3

Men livet som kattejer er bare great, glæd dig!


Åh du fik mig til at savne min gamle dreng. Han var min. Og jeg var hans. Helt op at ligge med hovedet boret ind under min hage og han søgte mig altid. Jeg havde brugt alle mine penge på at købe ham et liv mere uden at blinke.
21

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf LaScrooge » 24. aug 2023, 19:19

Jeg havde i udgangspunktet planlagt at opsøge internaterne, med mindre en kat kommer til mig (ikke at forstå som at jeg stjæler en kat på gaden :-D). Jeg er meget åben for at møde den helt rigtige <3
2
And we both know: I will be delicious
D.itsen
Indlæg: 3352
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9047

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf D.itsen » 24. aug 2023, 19:27

Vores ene kat var fint tilfreds med at være ude i sele. Det levede han glimrende med indtil vi flyttede på landet. Også de dage hvor han ikke kom ud. Den anden kom også med ud men havde ikke rigtig behovet og elskede ikke selen. Men hun er da glad for at kunne komme frit ud nu, men ikke den store udlængsel.
Vores to originale var omkring 2 da vi hentede dem på internat. Den nye er også hentet på internat, hun var dog killing, da vi håbede en gamle så bedre kunne acceptere hende.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
superboa
Indlæg: 1434
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1022

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf superboa » 24. aug 2023, 20:00

Åh det lyder dejligt med kommende kat! Et hjem uden en kat er bare et hus :dåne:

Jeg vil bare slå et slag for en kattebakke med "indstigning" fra toppen - det er genialt at katten kan mosle og skrabe i kassen uden at vælte grus ud på gulvet, og når den hopper op på låget for at stige ud, får den rystet det meste at gruset fra poterne. Eneste minus er, at den type bakke fylder en del mere end en almindelig bakke, men vi er virkeligt glad for vores :)

Og når nu det skal være en indekat, vil jeg lige gøre opmærksom på racen Ragdoll, hvis ikke du kender den - kærlige kæmper, der trives godt som indekatte - dog kræver de, at de ikke er for meget alene hjemme, da de knytter sig meget til deres menneske :lun:
2
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34132

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf JoyNips » 24. aug 2023, 20:04

Jeg vil slå et slag for en racekat. Jeg ved godt at “adopt, don’t shop” er vældig moderne, men problemet er, at det godt kan være lidt et gamble ifht kattens behov for/trang til at være ude. Især når du påtænker at introducere den for at være lidt ude, men kun i sele.

Køber man en racekat ved man lidt mere hvad man får i forhold til mentalitet, aktivitetsniveau osv, selvom der selvfølgelig er individuelle forskelle.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf Fruity » 24. aug 2023, 23:12

JoyNips skrev:Jeg vil slå et slag for en racekat. Jeg ved godt at “adopt, don’t shop” er vældig moderne, men problemet er, at det godt kan være lidt et gamble ifht kattens behov for/trang til at være ude. Især når du påtænker at introducere den for at være lidt ude, men kun i sele.

Køber man en racekat ved man lidt mere hvad man får i forhold til mentalitet, aktivitetsniveau osv, selvom der selvfølgelig er individuelle forskelle.


Jeg elsker vores rescue - men måtte også sande at jeg ikke kunne være bekendt at holde hende inde. Hun led simpelthen.

Modsat de to racekatte, jeg har haft. Den ene nød at være ude. Den anden vil kun, hvis det ikke er for farligt og grisset :lol: Begge racer er nogen, der åbenbart typisk fungerer godt som indekatte - selvom vi ikke bevidst gik efter det
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf Kilix » 25. aug 2023, 16:42

Jeg læser også lige med her, da vi også er ved at være klar til at invitere to nye hjertesorger ind i vores liv. Vi sagde farvel til gamle missen lige før jul, og det har bare været SÅ tomt siden.
Vi vil gerne have killinger, så vi selv kan præge og opdrage dem. Jeg er bestemt også åben for et par voksne/senior katte, det er mere kæresten der gerne vil have killinger.
Vores bliver indekatte som kun kommer ud i haven når vi også er der.

Skal vi have racekatte, bliver det Ragdolls, ellers er jeg egentligt ganske tilfreds med almindelige huskatte.

De ting vi har på listen som vi SKAL have (igen) er:
Automatisk kattebakke! Gerne en Litter Robot Open Air igen. Måske version fire. Killinger kan ikke gå i sådan een fra de er små, så vi er nødt til at vente til de bliver store nok. Men hjem det kommer den!
Forsikring! Vi havde ikke forsikring på de gamle misser, og det kunne skisme godt mærkes...

Ellers overvejer vi vandfontæne igen, det kunne gamle misserne godt lide.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf Filipai » 25. aug 2023, 16:50

Ih hvor skønt med katte. Det er det bedste. Er syg lige nu, og mine to har smidt sig ved mine fødder og passer på mig.

Vores er racekatte og også som udgangspunktet indekatte. De vil gerne ud, men kun hvis det ikke regner, osv osv. birmaer er generelt bare skide gode lejlighedskatte.

Jeg vil anbefale en automatisk kattebakke, vi har en petsnowy, lidt af et monstrum, men har aldrig haft en bakke der har været så effektiv i forhold til lugt.
Vandfontæne til indekatte er også virkeligt godt, så man får dem stimuleret til at drikke, det kan de ellers godt være dårlige til.

Er meget enig med Kilix i alt kan jeg se. Vi har haft dem
I 10 måneder, og katteforsikringen som koster 1200 årligt har allerede tjent sig ind for de næste 5 år på den ene, da den havde fået spist noget stof og var blevet dårlig.
2
superboa
Indlæg: 1434
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1022

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf superboa » 25. aug 2023, 19:40

Enig i at både forsikring og vandfontæne er guld værd - vi sætter stor pris på begge dele her hjemme!
0
D.itsen
Indlæg: 3352
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9047

Re: Jeg skal have KAT! *omg omg omg omg*

Indlægaf D.itsen » 25. aug 2023, 23:16

Vores vandfontæne var spild. Der var sjovt 5 min og så var de ligeglade. Regnvand med mudder tilgengæld...... :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Kæledyr"