Min kat savler pludselig helt vildt

fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 05:01

Han har aldrig savlet før på den måde. Det er startet i nat. Han sover hos mig oven på min dyne og jeg opdagede det ved, at min dyne og lagen var helt gennemblødt. Det er fortsat her til morgen.
Bortset fra savl er hans almen tilstand fuldstændig som normalt. Han har spist sin normale morgenmad, der er tykke piller så jeg tror ikke det er mundproblemer, for han skal tygge pillerne, de kan ikke bare sluges. Han har været ude på sin sædvanlige morgentur, han har været på sin kasse og lavet afføring og det var også helt normalt. Han vil også gerne snakke og nusse og trækker sig ikke væk eller gemmer sig.

Han drak lidt mere end han plejer da han stod op, men har ikke drukket siden.

Jeg ringer til dyrlægen når de åbner om en time, men jeg er simpelthen så bange for, hvad der er galt. Så er der nogen der har prøvet noget lignende?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
loular
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 457

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf loular » 14. sep 2023, 05:04

Vores kat savler helt vanvittigt, når han er kælen, det hænger ud af munden på ham. Det startede efter den fik hevet nogle tænder ud.... jeg ved ikke om din kat mangler nogle tænder, men jeg ville bare fortælle at vores meget savlende kat lever i bedste velgående på 8. år.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9624
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26957

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf Santa » 14. sep 2023, 05:05

Måske en allergisk reaktion? Men ellers ville jeg tænke tandproblemer.
Men ja, hurtigt afsted til dyrlægen, det ville jeg også gøre.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 05:10

Santa skrev:Måske en allergisk reaktion? Men ellers ville jeg tænke tandproblemer.
Men ja, hurtigt afsted til dyrlægen, det ville jeg også gøre.


Det er kun fire måneder siden han var til tandtjek og tandrensning, hvor alt så helt perfekt ud. Men de kan selvfølgelig hurtigt knække en tand f.eks.

Jeg tror nok mere på en allergisk reaktion, jeg har også googlet lidt om det og der er flere, der nævner det som en mulig årsag.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 05:11

loular skrev:Vores kat savler helt vanvittigt, når han er kælen, det hænger ud af munden på ham. Det startede efter den fik hevet nogle tænder ud.... jeg ved ikke om din kat mangler nogle tænder, men jeg ville bare fortælle at vores meget savlende kat lever i bedste velgående på 8. år.


Det er bare ikke kun når vi nusser ham. Det er konstant. Det drypper helt bogstaveligt fra munden, det er helt vildt. Jeg er godt nok noget bekymret :(
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21845

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf Pandesteg » 14. sep 2023, 05:27

Vores hunkat gjorde også det en dag. Hun savlede helt vildt om hun så lå eller var aktiv. Men hun virkede også helt frisk ellers, så jeg så an (det var i en weekend, ellers havde jeg nok også ringet til dyrlægen med det samme). Næste dag var hun fin igen. Dengang tænkte jeg også hun havde spist noget hun ikke kunne tåle, men fandt aldrig ud af det. Spurgte dyrlægen næste gang vi var dernede og hun sagde det var et meget godt bud.

Kan godt forstå du er nervøs. Jeg håber det er harmløst :ae:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 05:33

Pandesteg skrev:Vores hunkat gjorde også det en dag. Hun savlede helt vildt om hun så lå eller var aktiv. Men hun virkede også helt frisk ellers, så jeg så an (det var i en weekend, ellers havde jeg nok også ringet til dyrlægen med det samme). Næste dag var hun fin igen. Dengang tænkte jeg også hun havde spist noget hun ikke kunne tåle, men fandt aldrig ud af det. Spurgte dyrlægen næste gang vi var dernede og hun sagde det var et meget godt bud.

Kan godt forstå du er nervøs. Jeg håber det er harmløst :ae:


Det lyder fuldkommen som vores. Og faktisk er det som om det er taget en lille smule af nu (jeg har lagt køkkenrulle under hans mund så jeg kan holde øje). Der kommer stadig savl, men det virker ikke til at være i helt så store mængder mere.

Men dyrlægen får under alle omstændigheder et opkald om lidt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21845

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf Pandesteg » 14. sep 2023, 05:48

fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:Vores hunkat gjorde også det en dag. Hun savlede helt vildt om hun så lå eller var aktiv. Men hun virkede også helt frisk ellers, så jeg så an (det var i en weekend, ellers havde jeg nok også ringet til dyrlægen med det samme). Næste dag var hun fin igen. Dengang tænkte jeg også hun havde spist noget hun ikke kunne tåle, men fandt aldrig ud af det. Spurgte dyrlægen næste gang vi var dernede og hun sagde det var et meget godt bud.

Kan godt forstå du er nervøs. Jeg håber det er harmløst :ae:


Det lyder fuldkommen som vores. Og faktisk er det som om det er taget en lille smule af nu (jeg har lagt køkkenrulle under hans mund så jeg kan holde øje). Der kommer stadig savl, men det virker ikke til at være i helt så store mængder mere.

Men dyrlægen får under alle omstændigheder et opkald om lidt.


Når jeg husker godt efter (det er nogle år siden) synes jeg måske, det var mest markant, når hun var inaktiv eller lå og sov. Når hun var oppe og bevægede sig, så aftog det lidt. Så hvis han er oppe og har været aktiv nu lyder det ligesom hos min hunkat.

Men ja, god ide at ringe. Jeg krydser for ham!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 05:51

Pandesteg skrev:
fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:Vores hunkat gjorde også det en dag. Hun savlede helt vildt om hun så lå eller var aktiv. Men hun virkede også helt frisk ellers, så jeg så an (det var i en weekend, ellers havde jeg nok også ringet til dyrlægen med det samme). Næste dag var hun fin igen. Dengang tænkte jeg også hun havde spist noget hun ikke kunne tåle, men fandt aldrig ud af det. Spurgte dyrlægen næste gang vi var dernede og hun sagde det var et meget godt bud.

Kan godt forstå du er nervøs. Jeg håber det er harmløst :ae:


Det lyder fuldkommen som vores. Og faktisk er det som om det er taget en lille smule af nu (jeg har lagt køkkenrulle under hans mund så jeg kan holde øje). Der kommer stadig savl, men det virker ikke til at være i helt så store mængder mere.

Men dyrlægen får under alle omstændigheder et opkald om lidt.


Når jeg husker godt efter (det er nogle år siden) synes jeg måske, det var mest markant, når hun var inaktiv eller lå og sov. Når hun var oppe og bevægede sig, så aftog det lidt. Så hvis han er oppe og har været aktiv nu lyder det ligesom hos min hunkat.

Men ja, god ide at ringe. Jeg krydser for ham!


Det er fuldkommen billedet her. Han har lige tullet rundt og siddet lidt på gulvet ved siden af min arbejdsplads. Der kom ingenting. Nu har han lagt sig hen og nu savler han igen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13057
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21845

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf Pandesteg » 14. sep 2023, 06:31

Håber du vil opdatere hvordan det går med ham og hvad dyrlægen siger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 06:58

Pandesteg skrev:Håber du vil opdatere hvordan det går med ham og hvad dyrlægen siger.


Jeg har fået en tid klokken 14 og skal selvfølgelig nok opdatere jer.

Lige nu har jeg været nødt til at køre på arbejde, og jeg hader at lade ham være alene. Men altså - da jeg kørte havde han lagt sig til at sove på sin faste plads og mit gæt er, at der ligger han også om små fire timer når jeg kommer hjem igen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16467
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30754

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf TinaW » 14. sep 2023, 12:43

fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:Håber du vil opdatere hvordan det går med ham og hvad dyrlægen siger.


Jeg har fået en tid klokken 14 og skal selvfølgelig nok opdatere jer.

Lige nu har jeg været nødt til at køre på arbejde, og jeg hader at lade ham være alene. Men altså - da jeg kørte havde han lagt sig til at sove på sin faste plads og mit gæt er, at der ligger han også om små fire timer når jeg kommer hjem igen.


Håber din kat har det bedre.
0
fisken80
Indlæg: 22579
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53126

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf fisken80 » 14. sep 2023, 14:19

Dyrlægen mente helt sikkert, at han havde slikket på et eller andet udenfor. En frø eller en bille eller noget lignende. Hun var meget grundig i sit tjek af ham, og tjekkede munden, tænderne, hjertet, lymfekirtler osv. og der var intet unormalt. Og når han spiser som han plejer var hun ikke bekymret.

Så nu er vi hjemme igen og han opfører sig helt som normalt bortset fra, at han stadig savler en del. Men hun mente det ville forsvinde i løbet af weekenden.
14
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf MrsHyacinth » 14. sep 2023, 15:27

Det lyder som en slags (ikke superalvorlig) forgiftning. Enten har har slikket på en tudse eller taget en bid af en plante, han ikke kunne tåle.

Jeg er konstant på vagt ift om min udekat får gjort noget dumt, når hun er ude i verden. Hun er forsigtig, men der skal bare ikke meget til.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16467
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30754

Re: Min kat savler pludselig helt vildt

Indlægaf TinaW » 14. sep 2023, 15:53

MrsHyacinth skrev:Det lyder som en slags (ikke superalvorlig) forgiftning. Enten har har slikket på en tudse eller taget en bid af en plante, han ikke kunne tåle.

Jeg er konstant på vagt ift om min udekat får gjort noget dumt, når hun er ude i verden. Hun er forsigtig, men der skal bare ikke meget til.


Man kan jo ikke overvåge dem konstant, hvis de er udekatte?

Fisken, godt dyrlægen ikke mente at det var noget slemt. En tudse er nok et godt bud.
Har heldigvis ikke oplevet at en af mine, har haft slikket på eller indtaget noget, der gav den reaktion.
0

Tilbage til "Kæledyr"