Generel job snik-snak og spørgsmål
Re: Generel job snik-snak og spørgsmål
TACOM - måske skulle du dyrke lidt self compassion. Det lyder til at der er risiko for at du brænder ud inden du fylder 40 år hvis du ikke tager tingene lidt mere afslappet.
10
-
- Kort karma: 1005
- Likede indlæg: 10218
TACOM- set udefra er det ikke en stor eller fatal fejl, du har begået. Det med lørdag må din chef tage på sin kappe. Hvordan skulle du vide det, hvis det ikke var aftalt. At du glemmer at spørge til det med søndag er menneskeligt. Mennesker glemmer og begår fejl hver dag, men i det lange løb har det ofte kun stor betydning inde i vores hoveder.
Jeg forsøger ikke at negligere dine følelser, men som Tomkah er inde på, ender du med at slide dig selv op.
Jeg forsøger ikke at negligere dine følelser, men som Tomkah er inde på, ender du med at slide dig selv op.
8
- TakeAChanceOnMe
- Kort karma: 858
- Geografisk sted: United Kingdom
- Likede indlæg: 15359
Sorenspige skrev:TACOM- set udefra er det ikke en stor eller fatal fejl, du har begået. Det med lørdag må din chef tage på sin kappe. Hvordan skulle du vide det, hvis det ikke var aftalt. At du glemmer at spørge til det med søndag er menneskeligt. Mennesker glemmer og begår fejl hver dag, men i det lange løb har det ofte kun stor betydning inde i vores hoveder.
Jeg føler bare det er kæmpe stort, for jeg har reelt sagt til en at hun har fået et job, som så måske ikke er en mulighed medmindre hun KAN arbejde hver søndag. Og hun havde allerede nået at sige det til hendes nuværende job inden jeg fik rettet det, selvom der gik mindre end 2 minutter.
Det er mere det at det ser uprofessionelt ud og jeg har gjort det til en anden person. Det har jeg ondt i maven over.
Jeg kan godt selv se at det kan ske for alle at man laver en fejl. Jeg kan også godt objektivt se at jeg har en helvedes masse om ørene lige nu - og jeg har sagt til min chef i går at jeg var overvældet, stresset og følte jeg ikke kunne holde styr på tingene. Men jeg føler mig stadigvæk så dårligt tilpas over at jeg har lavet den fejl.
0
TakeAChanceOnMe skrev:Sorenspige skrev:TACOM- set udefra er det ikke en stor eller fatal fejl, du har begået. Det med lørdag må din chef tage på sin kappe. Hvordan skulle du vide det, hvis det ikke var aftalt. At du glemmer at spørge til det med søndag er menneskeligt. Mennesker glemmer og begår fejl hver dag, men i det lange løb har det ofte kun stor betydning inde i vores hoveder.
Jeg føler bare det er kæmpe stort, for jeg har reelt sagt til en at hun har fået et job, som så måske ikke er en mulighed medmindre hun KAN arbejde hver søndag. Og hun havde allerede nået at sige det til hendes nuværende job inden jeg fik rettet det, selvom der gik mindre end 2 minutter.
Det er mere det at det ser uprofessionelt ud og jeg har gjort det til en anden person. Det har jeg ondt i maven over.
Jeg kan godt selv se at det kan ske for alle at man laver en fejl. Jeg kan også godt objektivt se at jeg har en helvedes masse om ørene lige nu - og jeg har sagt til min chef i går at jeg var overvældet, stresset og følte jeg ikke kunne holde styr på tingene. Men jeg føler mig stadigvæk så dårligt tilpas over at jeg har lavet den fejl.
Der er ingen, som reelt har fået et job, før alle aftaler og underskrevne kontrakter er på plads. Det bør alle voksne på arbejdsmarkedet vide.
Og at hun siger det så sindssygt hurtigt til sit nuværende job, er på hendes egen kappe. Ikke på din.
Du lavede en fejl, det er ærgerligt. Men så er det heller ikke værre, ingen er kommet til skade ingen er døde.
Prøv at tilgive dig selv for den fejl, du får ikke noget ud af skælde dig selv ud.
11
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget.
TakeAChanceOnMe skrev:Sorenspige skrev:TACOM- set udefra er det ikke en stor eller fatal fejl, du har begået. Det med lørdag må din chef tage på sin kappe. Hvordan skulle du vide det, hvis det ikke var aftalt. At du glemmer at spørge til det med søndag er menneskeligt. Mennesker glemmer og begår fejl hver dag, men i det lange løb har det ofte kun stor betydning inde i vores hoveder.
Altså, ro på. Alle laver fejl, og som regel betyder de ikke det store efter 14 dage.
Jeg laver selv masser af fejl og kender godt følelsen af, at ‘det her er MONUMENTALT’ - men indtil videre (og jeg har stået i det mange gange!) har intet af det reelt haft store konsekvenser. Det betyder mest i mit eget hoved.
For mig er roen kommet med erfaringen - jeg kan i dag bedre stoppe mig selv, når jeg får de der panik-tanker, fordi jeg jo har stået der 117 gange før. Men jeg tror, man uanset er nødt til at fortælle sig selv, at fejl sker, og at det med al sandsynlighed er noget, de fleste har glemt om et par uger.
Selvfølgelig skal man selv lære af sine fejl, men du slår mig ikke som typen, der ikke reflekterer, så jeg er slet ikke bekymret for, at du ikke gør dit bedste for at undgå, at det samme gentager sig. Prøv at slappe af, tage en dyb indånding og fortæl dig selv, at du er god nok - også selvom du laver fejl, ligesom alle andre. <3
8
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Og så er fejlen ikke større. Hvis damen ikke kan om søndagen, så bliver hun ikke ansat. Din arbejdsgiver har ingen problemer med det.
Det er træls for damen - men sådan er det, når man skifter job. Så lærer hun, at man venter til der er en underskrift på en kontrakt, før man er sikker på, man har et job.
Det er træls for damen - men sådan er det, når man skifter job. Så lærer hun, at man venter til der er en underskrift på en kontrakt, før man er sikker på, man har et job.
7
Santa skrev:TakeAChanceOnMe skrev:Sorenspige skrev:TACOM- set udefra er det ikke en stor eller fatal fejl, du har begået. Det med lørdag må din chef tage på sin kappe. Hvordan skulle du vide det, hvis det ikke var aftalt. At du glemmer at spørge til det med søndag er menneskeligt. Mennesker glemmer og begår fejl hver dag, men i det lange løb har det ofte kun stor betydning inde i vores hoveder.
Der er ingen, som reelt har fået et job, før alle aftaler og underskrevne kontrakter er på plads. Det bør alle voksne på arbejdsmarkedet vide.
Og at hun siger det så sindssygt hurtigt til sit nuværende job, er på hendes egen kappe. Ikke på din.
Du lavede en fejl, det er ærgerligt. Men så er det heller ikke værre, ingen er kommet til skade ingen er døde.
Prøv at tilgive dig selv for den fejl, du får ikke noget ud af skælde dig selv ud.
Jeg studsede også over, at 5 minutter efter jobtilbud i telefonen har man sagt det til sin nuværende arbejdsgiver?! Altså hvem gør dog det? Netop fordi man ikke har forhandlet vilkår, kontrakt, løn og hvad der ellers kan være, før man kan være sikker på, at det bliver til noget. Vanvittigt.
11
Don’t drink the Kool-Aid!
Jeg har sagt ja til en kop kaffe med en anden arbejdsplads. Jeg har sindssygt dårlig samvittighed. Og egentlig også over for mig selv - fordi jeg får stress over alt det, jeg skal nå, hvis jeg forlader min nuværende arbejdsplads. Og det er jo latterligt. Og en af grundende til, jeg overvejer at skifte arbejde. Jeg har simpelthen ikke de egenskaber, der skal til at være ligeglad med, at opgaver ikke bliver løst
1
- TakeAChanceOnMe
Det er faste satser i denne form for rolle - så der er intet at forhandle om. Men jeg tænkte også at det var hurtigt at have meldt ud der var et andet job, specielt fordi det spørgsmål der skulle svares på var “hvornår er din sidste arbejdsdag i denne sæson?”
Så vedkommende kunne bare have sagt til sin chef “Jeg ved kontrakten løber til d. 29, men skemaet stopper d. 17. Betyder det at jeg kan tage på ferie efter d. 17 eller skal jeg stadigvæk være til rådighed?”
Anyway. Tak alle sammen for at være så flinke. Jeg tænkte helt vildt meget over det stadigvæk i løbet af morgenen og på køreturen til arbejdet og har da hundrede procent lært af det. Vedkommende skrev her til formiddag at hun ikke kunne arbejde søndage fast, så tak for interessen men nej tak.
Intet om at jeg havde fucked up eller lignende. Så no harm done.
Så vedkommende kunne bare have sagt til sin chef “Jeg ved kontrakten løber til d. 29, men skemaet stopper d. 17. Betyder det at jeg kan tage på ferie efter d. 17 eller skal jeg stadigvæk være til rådighed?”
Anyway. Tak alle sammen for at være så flinke. Jeg tænkte helt vildt meget over det stadigvæk i løbet af morgenen og på køreturen til arbejdet og har da hundrede procent lært af det. Vedkommende skrev her til formiddag at hun ikke kunne arbejde søndage fast, så tak for interessen men nej tak.
Intet om at jeg havde fucked up eller lignende. Så no harm done.
7
- TakeAChanceOnMe
Nå, men vi kan fortsætte. Vi rejser til Tyskland i dag og sports science havde bedt mig om at tage GPS veste med, men de skulle tørres først fordi de var drivvåde. Så havde hængt nogle af dem på min stol fordi jeg alligevel bare skulle tage dem med om morgenen.
Jeg spurgte en af trænerne hvad tid vi skulle køre fra træningspladsen og han sagde vi skulle mødes med knægtene 9.30, så bare før da. Så jeg kørte så ETA var kl. 8.55
8.50 bliver jeg ringet op om jeg er på vej, for vi skulle være kørt for 5 minutter siden.
Så jeg racede ind, tog GPS’erne, lade stationen og den store medical bag.
Vi kommer til lufthavnen og som jeg står med hånden på GPS’erne, går det op for mig at jeg ikke har taget vestene med. Et minut efter tikker der en besked ind i vores gruppechat fra min chef om at de ikke skal hænge og tørre på en stol …
Så jeg klarer det virkelig fucking godt i denne uge… just shoot me now.
(GPS er normalt IKKE mit omsvarsområde, så de der veste var helt ude af mit hoved da jeg stressede rundt.)
Jeg spurgte en af trænerne hvad tid vi skulle køre fra træningspladsen og han sagde vi skulle mødes med knægtene 9.30, så bare før da. Så jeg kørte så ETA var kl. 8.55
8.50 bliver jeg ringet op om jeg er på vej, for vi skulle være kørt for 5 minutter siden.
Vi kommer til lufthavnen og som jeg står med hånden på GPS’erne, går det op for mig at jeg ikke har taget vestene med. Et minut efter tikker der en besked ind i vores gruppechat fra min chef om at de ikke skal hænge og tørre på en stol …
(GPS er normalt IKKE mit omsvarsområde, så de der veste var helt ude af mit hoved da jeg stressede rundt.)
0
TakeAChanceOnMe skrev:Nå, men vi kan fortsætte. Vi rejser til Tyskland i dag og sports science havde bedt mig om at tage GPS veste med, men de skulle tørres først fordi de var drivvåde. Så havde hængt nogle af dem på min stol fordi jeg alligevel bare skulle tage dem med om morgenen.
Først og fremmest så tænker jeg, at denne episode hører med under de ting, der er glemt om to uger! Øv dig på at sige 'pyt med det'.
Men derudover skal din chef da lukke r*ven over, hvor de veste tørrer. Du påtager dig en opgave, og du forsøger at løse den efter bedste evne. Han burde sætte pris på, at du gider, i stedet for at brokke sig over, om der hænger en vest på en stol.
Og så ville jeg overveje, om I måske skal have en lidt mere fast procedure for kommunikationen forud for rejser. Det lyder usikkert, at du dagen forinden ikke er klar over, hvornår I skal mødes - og hvis du er usikker, er der nok også andre, der er det (eksempelvis den træner, du spurgte). Jeg tænker, I måske kunne have gavn af mere tydelig kommunikation - ikke mindst, når I rejser mange sammen, og mange er børn? En fælles mail med mødetidspunkt og flyafgang burde have løst dit problem, så du ikke ender med at spørge en tilfældig træner, der åbenlyst ikke havde styr på det.
11
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
- TakeAChanceOnMe
Normalt har vi al den information sendt ud - sammen med oversigt over hotel, flyafgange og tidsplan. Det hele har været sendt ud ad flere omgange på de andre to tours jeg har været på - intet problem. Denne gang har jeg modtaget intet udover minutes fra et møde, hvor mødetider ikke var diskuteret. Vi har snakket mødetider før på et møde, men der er ikke blevet noget sendt ud som sådan. Normalt dobbelt checker og tripple checker jeg, men jeg har følt jeg har været bagud fra ugens start fordi alt er gået galt på én gang.
Jeg sagde til min chef i tirsdags at jeg var stresset, ikke havde sovet ordentligt og følte at jeg blev ved med at glemme ting.
At jeg bestemt ikke kører på fuld kapacitet lige nu.
Alle trænerne vi skal afsted med har været helt chilled og prøvet at få mig til at føle mig bedre tilpas over at have glemt vestene. Vitterligt - så søde omkring det og forståelse for misforståelsen omkring tiderne.
Min chef ringede til mig mens vi ventede på at checke tasker ind. Først nævnte han at jeg havde glemt GPS-vestene, at jeg var sent på den til morgen og at jeg ikke havde sendt deltidspersonalets paysheets ind. Han spurgte om jeg var okay og sagde at nej, det er jeg ikke. Denne uge kicked my arse og jeg har haft svært ved at nå alle ting jeg skal nå.
Han sagde at det ikke er okay at jeg kommer for sent og hvis jeg nogensinde vil arbejde i PDP (U18+), så må jeg simpelthen ikke glemme GPS vestene. Jeg har arbejdet i PDP i 5 år og lige meget hvor lille en klub det har været, så har GPS aldrig været mit ansvarsområde. Aldrig.
Han sagde også at jeg havde haft admin tid til at ordne ting i går - hvortil jeg svarede at det havde det bare ikke været i praksis. Han sagde at han havde set mig sidde alene med min computer, så at det var en løgn. Da jeg sad med min computer arbejdede jeg på tingene til vores audit + planlagde programmer til mine spilleres sessioner, så det var ikke fordi jeg bare tulrede rundt. Han sagde også at jeg skulle have brugt min kollega, fordi hun var fri. Sagde til ham at jeg havde bedt hende om hjælp til en session, så jeg var fri til admin men at hun havde sagt nej til en start fordi hun havde admin.
Han sagde også at det var meget ulig mig at glemme ting og ikke få det gjort til tiden. Jeg sagde igen at som jeg havde sagt til ham tirsdag, så havde jeg det virkelig svært denne uge og samtidig er jeg startet i terapi. Han sagde jeg skulle have sagt noget - sagde at det gjorde jeg i tirsdags. Han mente så at jeg skulle have sagt noget til de andre fysioer også.
1. Jeg sagde til ham at jeg havde det svært, følte at jeg kører på halv kapacitet og glemmer ting.
2. Ingen fucking chance at jeg fortæller min kollega at jeg har det svært. Det ville blive brugt i mod mig.
3. Det er svært at sige mere end “jeg har det svært” efter kommentareren tidligere om at folk bare venter på at jeg laver fejl. At jeg skal være perfekt, så ingen har noget at sætte en finger på.
Jeg blev virkelig ked af det. For jeg ved godt at jeg har klokket i det og jeg tager det meget tungt når det det sker. Jeg behøver ikke at få udpenslet at det kommer til at stoppe mig i min karriere eller at det ikke er godt nok. Det ved jeg udemærket godt selv.
En af trænerne spurgte ind til det fordi jeg græd og var lidt væk fra gruppen - sagde nogle af de ting der var blevet sagt og han var chokeret. Sagde at det var simpelthen ikke måden at gøre det på. Specielt det der med at folk bare venter på at jeg laver fejl.
Der er også kommet en email om at det her med ikke at møde deadlines nu bliver taget op i mit appraisal. Så nu er jeg on/off ked af det mens vi er i lufthavnen. Fed start på turen.
Og har så lige fået en besked fra min chef om at han håber jeg er ok. Trænerne har været fantastiske though.
Jeg sagde til min chef i tirsdags at jeg var stresset, ikke havde sovet ordentligt og følte at jeg blev ved med at glemme ting.
At jeg bestemt ikke kører på fuld kapacitet lige nu.
Alle trænerne vi skal afsted med har været helt chilled og prøvet at få mig til at føle mig bedre tilpas over at have glemt vestene. Vitterligt - så søde omkring det og forståelse for misforståelsen omkring tiderne.
Min chef ringede til mig mens vi ventede på at checke tasker ind. Først nævnte han at jeg havde glemt GPS-vestene, at jeg var sent på den til morgen og at jeg ikke havde sendt deltidspersonalets paysheets ind. Han spurgte om jeg var okay og sagde at nej, det er jeg ikke. Denne uge kicked my arse og jeg har haft svært ved at nå alle ting jeg skal nå.
Han sagde at det ikke er okay at jeg kommer for sent og hvis jeg nogensinde vil arbejde i PDP (U18+), så må jeg simpelthen ikke glemme GPS vestene. Jeg har arbejdet i PDP i 5 år og lige meget hvor lille en klub det har været, så har GPS aldrig været mit ansvarsområde. Aldrig.
Han sagde også at jeg havde haft admin tid til at ordne ting i går - hvortil jeg svarede at det havde det bare ikke været i praksis. Han sagde at han havde set mig sidde alene med min computer, så at det var en løgn. Da jeg sad med min computer arbejdede jeg på tingene til vores audit + planlagde programmer til mine spilleres sessioner, så det var ikke fordi jeg bare tulrede rundt. Han sagde også at jeg skulle have brugt min kollega, fordi hun var fri. Sagde til ham at jeg havde bedt hende om hjælp til en session, så jeg var fri til admin men at hun havde sagt nej til en start fordi hun havde admin.
Han sagde også at det var meget ulig mig at glemme ting og ikke få det gjort til tiden. Jeg sagde igen at som jeg havde sagt til ham tirsdag, så havde jeg det virkelig svært denne uge og samtidig er jeg startet i terapi. Han sagde jeg skulle have sagt noget - sagde at det gjorde jeg i tirsdags. Han mente så at jeg skulle have sagt noget til de andre fysioer også.
1. Jeg sagde til ham at jeg havde det svært, følte at jeg kører på halv kapacitet og glemmer ting.
2. Ingen fucking chance at jeg fortæller min kollega at jeg har det svært. Det ville blive brugt i mod mig.
3. Det er svært at sige mere end “jeg har det svært” efter kommentareren tidligere om at folk bare venter på at jeg laver fejl. At jeg skal være perfekt, så ingen har noget at sætte en finger på.
Jeg blev virkelig ked af det. For jeg ved godt at jeg har klokket i det og jeg tager det meget tungt når det det sker. Jeg behøver ikke at få udpenslet at det kommer til at stoppe mig i min karriere eller at det ikke er godt nok. Det ved jeg udemærket godt selv.
En af trænerne spurgte ind til det fordi jeg græd og var lidt væk fra gruppen - sagde nogle af de ting der var blevet sagt og han var chokeret. Sagde at det var simpelthen ikke måden at gøre det på. Specielt det der med at folk bare venter på at jeg laver fejl.
Der er også kommet en email om at det her med ikke at møde deadlines nu bliver taget op i mit appraisal. Så nu er jeg on/off ked af det mens vi er i lufthavnen. Fed start på turen.
Og har så lige fået en besked fra min chef om at han håber jeg er ok. Trænerne har været fantastiske though.
0
Jeg gentager mig selv, men: din chef lyder simpelthen som en der aldrig skulle have haft personaleledelse.
En ting er, hvis en person konstant kommer for sent, glemmer ting eller er bagud med opgaver. Men når det ikke er normen (hvilket han ovenikøbet selv påpeger), hvad er så formålet med at blive ved med at vade i, at man en enkelt gang har misset noget, mens man truer med alverdens konsekvenser?
En ting er, hvis en person konstant kommer for sent, glemmer ting eller er bagud med opgaver. Men når det ikke er normen (hvilket han ovenikøbet selv påpeger), hvad er så formålet med at blive ved med at vade i, at man en enkelt gang har misset noget, mens man truer med alverdens konsekvenser?
14
TACOM jeg synes altså også, din chef virker meget utilregnelig og irrationel i sin interageren med dig. Bag lukkede døre støtter han dig tilsyneladende (også i sagen med kollega), men alligevel siger han, at du skal være på vagt overfor at dumme dig. Og så kører han rundt i noget, der ude fra set er små petitesser og truer dig med dårlige performance rapporter (eller noget andet teknisk inden for din terminologi) for 2 minutter senere at spørge, om du er OK. Det er ikke dig, der er noget galt med i det setup!
10
You can't spell awesome without me.
- englishchannel
- Kort karma: 676
- Likede indlæg: 9530
TACOM, som leder er din chefs ansvar at du lykkes, og han har ikke gjort andet end at give dig dårlige betingelser at arbejde under. Det kan godt være, at han er en kompetent fysioterapeut som du kan lære noget af fagligt, men en elendig leder kan knække selv den dygtigste og mest dedikerede medarbejder.
Jeg har sagt det før, men det her bliver ikke bedre - faktisk lader det til at være blevet betydeligt værre, fordi det nu ikke længere "kun" påvirker dit mentale helbred, men også din fysik og kognitive formåen. Gør dig selv en tjeneste og kom væk inden du ender med en - potentielt langvarig - stresssygemelding.
Jeg har sagt det før, men det her bliver ikke bedre - faktisk lader det til at være blevet betydeligt værre, fordi det nu ikke længere "kun" påvirker dit mentale helbred, men også din fysik og kognitive formåen. Gør dig selv en tjeneste og kom væk inden du ender med en - potentielt langvarig - stresssygemelding.
15