Generel job snik-snak og spørgsmål

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Zonta » 4. maj 2022, 17:51

Jeg synes der mangler sådan en tråd her - til hvis der er et spørgsmål til ens arbejdsforhold, en kollega der er irriterende, en problemstilling man gerne vil lufte, en forfremmelse der er landet eller andet på jobfronten :-D

Hvis den bliver en total fiasko kan den jo altid slettes :lol:
10
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3428
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10779

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Little_Woman » 5. maj 2022, 04:05

Jeg har tidligere lavet en tråd om det samme - at sige op uden at have et job på hånden.

Jeg tror jeg gør det. Jeg er så træt af min elendige leder, den stadigt stigende arbejdsbyrde og det faktum at jeg kun har nedsat tid til 1.7. og ikke, grundet mængde af opgaver og besvær med rekruttering, har udsigt til at dét forlænges.

Desuden har jeg søgt job i provinsen og er hooked på et hus i et område der ville være perfekt for min familie. Og de huse sælges hurtigt - for det er billigt ifht. København.

Så jeg har spekuleret hele natten, om jeg bare skal råbe røv og sige op, flytte til provinsen og få det søgte eller et andet job. Overleve gør jeg jo; dagpenge er også penge, og jeg kan lidt af hvert.
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Neenah » 5. maj 2022, 04:49

Little_Woman skrev:Jeg har tidligere lavet en tråd om det samme - at sige op uden at have et job på hånden.

Jeg tror jeg gør det. Jeg er så træt af min elendige leder, den stadigt stigende arbejdsbyrde og det faktum at jeg kun har nedsat tid til 1.7. og ikke, grundet mængde af opgaver og besvær med rekruttering, har udsigt til at dét forlænges.

Desuden har jeg søgt job i provinsen og er hooked på et hus i et område der ville være perfekt for min familie. Og de huse sælges hurtigt - for det er billigt ifht. København.

Så jeg har spekuleret hele natten, om jeg bare skal råbe røv og sige op, flytte til provinsen og få det søgte eller et andet job. Overleve gør jeg jo; dagpenge er også penge, og jeg kan lidt af hvert.

Jeg gjorde det. Ikke fordi jobbet var dårligt, men fordi vi ville købe hus i en anden landsdel (samme som dig :-D ). Jeg var ledig i tre måneder, fik et vikariat og dernæst et fast fuldtidsjob et års tid efter vi var flyttet. Det var lidt nervepirrende, men det er jobsøgers marked og det var egentlig rart at have noget tid til at få styr på det nye hus.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6768
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1211
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9776

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf FrøkenM » 5. maj 2022, 04:57

Jeg accepterede løntilbud gennem TR sidste torsdag eftermiddag (28. april) og har intet hørt fra HR siden. Hvornår villle I rykke for kontrakt?
Det er det offentlige og jeg ved de sikkert har 1000 ting. En aftale er vel en aftale men jeg vil bare virkelig gerne have underskrevet, så jeg kan slappe mere af i det :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Zonta » 5. maj 2022, 05:51

Little_Woman skrev:Jeg har tidligere lavet en tråd om det samme - at sige op uden at have et job på hånden.

Jeg tror jeg gør det. Jeg er så træt af min elendige leder, den stadigt stigende arbejdsbyrde og det faktum at jeg kun har nedsat tid til 1.7. og ikke, grundet mængde af opgaver og besvær med rekruttering, har udsigt til at dét forlænges.

Desuden har jeg søgt job i provinsen og er hooked på et hus i et område der ville være perfekt for min familie. Og de huse sælges hurtigt - for det er billigt ifht. København.

Så jeg har spekuleret hele natten, om jeg bare skal råbe røv og sige op, flytte til provinsen og få det søgte eller et andet job. Overleve gør jeg jo; dagpenge er også penge, og jeg kan lidt af hvert.

Hvis du har mulighed for at klare økonomien på dagpenge, så ville jeg gøre det. Huse hænger ikke på træerne for tiden - jobs er "nemmere" IMO. Altså det er nemmere at få et eller andet job mens man så kan søge "det rigtige" fremfor at købe et eller andet hus mens man venter på det rigtige.

Og som Neenah siger, så er det da ikke det værste at have et par måneder efter en flytning til at falde på plads og lære nærområdet at kende :-D
Senest rettet af Zonta 5. maj 2022, 05:53, rettet i alt 1 gang.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Zonta » 5. maj 2022, 05:52

FrøkenM skrev:Jeg accepterede løntilbud gennem TR sidste torsdag eftermiddag (28. april) og har intet hørt fra HR siden. Hvornår villle I rykke for kontrakt?
Det er det offentlige og jeg ved de sikkert har 1000 ting. En aftale er vel en aftale men jeg vil bare virkelig gerne have underskrevet, så jeg kan slappe mere af i det :genert:

Jeg synes sagtens du kan rykke i dag. En uge er længe til at udfærdige en kontrakt. Ville da bare lige sende en mail og høre hvad status på kontrakt var og at du glæder dig til at modtage den eller noget i den dur.
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6768
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1211
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9776

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf FrøkenM » 5. maj 2022, 07:44

Zonta skrev:
FrøkenM skrev:Jeg accepterede løntilbud gennem TR sidste torsdag eftermiddag (28. april) og har intet hørt fra HR siden. Hvornår villle I rykke for kontrakt?
Det er det offentlige og jeg ved de sikkert har 1000 ting. En aftale er vel en aftale men jeg vil bare virkelig gerne have underskrevet, så jeg kan slappe mere af i det :genert:

Jeg synes sagtens du kan rykke i dag. En uge er længe til at udfærdige en kontrakt. Ville da bare lige sende en mail og høre hvad status på kontrakt var og at du glæder dig til at modtage den eller noget i den dur.

Endte med en SMS til nærmeste leder (fordi hun er nemmest at få fat på den vej, åbenbart)
Hun skriver, at når løntilbud er accepteret går alt godt derfra. Issuet er bare at HR åbenbart er pressede, så hvis jeg ikke har hørt mere om en uge, så skal jeg kontakte hende igen.

Synes bare en uge virker af lang tid, men jeg prøver ihærdigt at tøjle min utålmodighed :lol:
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3428
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10779

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Little_Woman » 5. maj 2022, 08:38

Jeg har et netmøde med banken senere og i morgen drager jeg ud og ser på hus :genert:
24
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14598

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Mangoness » 5. maj 2022, 15:46

Under jobsamtaler:

Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6768
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1211
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9776

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf FrøkenM » 5. maj 2022, 15:53

Mangoness skrev:Under jobsamtaler:

Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger? :gruble:

De samtaler jeg har været til (første samtaler) har de selv i mange tilfælde kommet ind på det. Ved min sidste samtale blev jeg direkte spurgt om vi kunne mødes på xxx løn hvis de gik videre med mig for ellers spildte vi hinandens tid :)
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6768
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1211
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9776

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf FrøkenM » 5. maj 2022, 15:55

Jeg har fået - og skriftligt accepteret min ansættelseskontrakt så NU har jeg officielt et voksenjob fra 1. juni :panik: :banan: :love: :whine:
42
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14598

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Mangoness » 5. maj 2022, 16:00

FrøkenM skrev:Jeg har fået - og skriftligt accepteret min ansættelseskontrakt så NU har jeg officielt et voksenjob fra 1. juni :panik: :banan: :love: :whine:


Tillykke! :banan:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 4011
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5259

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf girl_beat » 5. maj 2022, 17:08

Mangoness skrev:Under jobsamtaler:

Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger? :gruble:

Hvis virksomheden ikke selv har nævnt noget, spørger jeg ved 2. samtale. Aldrig til første, dér er jeg mere interesseret i at høre om opgaverne, teamet, arbejdspladsen osv.

Men nu jeg tænker over det, er jeg de sidste mange gange ‘bare’ blevet spurgt til mit forventede lønniveau, og så har vi taget snakken der fra.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Kanga » 5. maj 2022, 17:18

girl_beat skrev:
Mangoness skrev:Under jobsamtaler:

Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger? :gruble:

Hvis virksomheden ikke selv har nævnt noget, spørger jeg ved 2. samtale. Aldrig til første, dér er jeg mere interesseret i at høre om opgaverne, teamet, arbejdspladsen osv.

Men nu jeg tænker over det, er jeg de sidste mange gange ‘bare’ blevet spurgt til mit forventede lønniveau, og så har vi taget snakken der fra.

Hvad så, hvis der ikke er en 2. samtale? Det har der ikke været i mine sidste to jobs. Vi er heldigvis blevet enige, men ellers kan da være lidt presset.

Kanga
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46500

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 5. maj 2022, 17:49

Min leder sagde op helt i starten af min barsel, det er så en 6-7 måneder siden han stoppede. Jeg er ret sikker på at der er kommet en ny leder på min afdeling siden hen, men jeg har intet hørt, og det synes jeg faktisk er skide dårlig stil. Ikke fordi en ny leder i mine øjne burde gøre det helt store i forhold til mig, men altså bare en mail i stil med "Hej LadyFox. Jeg er startet som afdelingsleder på xxx, mit telefonnummer og mail er yyy, jeg ser frem til at møde dig når du kommer tilbage. Kh".
Eller noget i den stil. Sådan som mit liv er blevet så vil det kræve en hel del af få mit arbejdsliv og privatliv til at hænge sammen, og det var egentlig planen jeg ville have en snak med en kommende leder om vi kunne forhandle lidt med hinanden i forhold til om vi kunne finde en løsning der både kunne fungere for mig og dem. Men ærlig talt så jo længere tid der går jo mere mister jeg lysten.

Da jeg i sin tid søgte jobbet var flere andre arbejdspladser der havde tilbudt mig et job, og det der endte med at jeg valgte det fremfor andre var klart lederen og en samtale om netop ledelse til ansættelsessamtalen - og som er et punkt der fylder rigtig meget for mig i forhold til mit arbejde.
3
...

Tilbage til "Job"