Husleje for din hjemmearbejdsplads

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Husleje for din hjemmearbejdsplads

Indlægaf EmoJanice » 7. apr 2024, 06:52

Nu er det svært for en first impression officer (Receptionist) som mig at arbejde hjemmefra, men for andre er hjemmearbejdet blevet svært. Hvor mange firmaer i kontorfælledskabet hvor jeg har lov til at tjene, har skruet op for fredagsbaren for at lokke folk tilbage på kontoret, er der også de firmaer som helst ikke vil have folk tilbage fordi de på en side gerne vil være placeret i centrum af hensyn til de ansatte der skal smøre kunder og andre i lokale cafeer og dem finder man ikke ude i Ballerup som jævnfør nogle IT-firmaer kaldes for en ødemark. (World Trade Center har ellers en dansk afdeling derude).

De firmaer tvinger ansatte hjem eller gør det besværligt for dem at komme ind på kontoret ved at give dem de dårligste kontorer. En psykolog beskriver en sådan situation i sin linkedin post (Linket kræver password) Hjemmearbejde ude…

I den tilknyttede debat oplyses det at en række cafeer i centrum er begyndt at henvise kunder, der i virkeligheden arbejder "hjemmefra" til bestemte pladser, da de gerne vil holde de bedste pladser til rigtige kunder. Jeg kan godt forstå cafeerne.

Nu er der mange tomme butikslokaler. Kunne der være et markedet for et ny slags kontorfælledsskab på gadeniveau, hvor folk på "hjemmearbejde" kunne dumpe ind, hvor servicen alene kunne bestå af skriveborde og en livseliksir maskine?

Ville I i længden ikke finde et andet arbejde?
0
Aurora
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2721

Re: Husleje for din hjemmearbejdsplads

Indlægaf Aurora » 7. apr 2024, 07:54

Jeg kan godt se problemet, og synes det er det samme som hvis WFH ikke er ok. Jeg vil selv bestemme hvor jeg opholder mig når jeg abejder. Det er mit absolut væsentligste kriterie for valg af arbejdsplads.

Min svoger er ved at skifte job til Køge til en virksomhed med Office First politik, og i sidste weekend faldt snakken på det kontra min situation, hvor vi kalder vores politik “Work from anywhere”. Min søster spurgte hvad jeg skulle have mere i løn for at møde ind på kontoret 5 dage om ugen og det har jeg tænkt lidt over siden. Det ligger nok på 25%.

Andre har det modsat og har brug for det sociale for at trives eller synes opgaverne løses bedre på kontoret. Jeg kan godt forstå man skifter job, hvis work location politikken ikke passer til ens personlighed.
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8012

Re: Husleje for din hjemmearbejdsplads

Indlægaf Nicolait » 9. apr 2024, 18:56

Jeg er en af dem, som ikke kan arbejde hjemmefra. Der er for distraherende ting, og jeg ved fra erfaring, at jeg har virkelig svært ved at møde til tiden, hvis jeg arbejder hjemme.
Jeg har derimod ikke et problem med, at andre arbejder hjemmefra. Corona har på mange måder vist, at man kan være effektiv og tale sager mm., også selvom man ikke sidder sammen.

Min arbejdsplads har valgt, efter en periode med fri leg, at sige, at medarbejderne skal være mere på kontoret end hjemme.

Jeg tror, hvis jeg blev påtvunget at være mere hjemme end på kontoret, og arbejdsgiver følte sig tvunget til at betale ekstra for det, så ville jeg skulle have meget ekstra for det i løn.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Job"