Eurovision 2024 i Malmö

Brugeravatar
momuh
Indlæg: 123
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 161

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf momuh » 11. maj 2024, 23:30

Fatter slet ikke den schweiziske sangs popularitet hos juryerne. En sang der kun er nummer 5 hos seerne må ikke vinde så suverænt hos juryerne.

The Code er i mine øjne den dårligste vindersang i Eurovision i dette årtusinde. Også dårligere end den ligyldige fra Aserbajdsjan i 2011 og hende den rædderlige fra Israel i 2018.
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6544
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14627

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Mangoness » 11. maj 2024, 23:40

Et par af kommentarerne til Kroatiens sang på YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=YIBjarAiAVc

Skærmbillede 2024-05-12 013356.png


Skærmbillede 2024-05-12 013806.png


Skærmbillede 2024-05-12 013502.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
libertá
Indlæg: 888
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 359

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf libertá » 12. maj 2024, 01:26

momuh skrev:Fatter slet ikke den schweiziske sangs popularitet hos juryerne. En sang der kun er nummer 5 hos seerne må ikke vinde så suverænt hos juryerne.

The Code er i mine øjne den dårligste vindersang i Eurovision i dette årtusinde. Også dårligere end den ligyldige fra Aserbajdsjan i 2011 og hende den rædderlige fra Israel i 2018.


Fordi LGBT-bevægelsen efterhånden har hijacket Eurovision og styrer det hele. Så juryen havde den schweiziske sang som nr. 1, fordi LGBT-bevægelsen gerne ville have en LGBT-venlig og LGBT-propagandistisk vindersang. Ligesom dengang Conchita Wurst, kvinden med fuldskægget, vandt, selvom det var en forfærdelig sang. Schweiz´sang var i mine øjne ikke blandt de fem bedste, selvom den dog var bedre end Conchita Wurst´s i sin tid. Israel´s var dog ikke så ringe endda, selvom jeg synes at en femteplads var lidt overdrevet, så de fik nok også en del politiske stemmer. Jeg havde selv Italien og Frankrig som mine to favoritter. Jeg forstår ikke Norges sidsteplads. Jeg synes den sang lød flot, selvom den bestemt var ret speciel. Danmark´s sang var ingen vinder. MEN jeg fatter ikke, at den slet ikke nåede finalen. Jeg vil mene, at mindst halvdelen af sangene i finalen var dårligere end den danske.

Jeg så kun halvdelen af det, da jeg er sikker på, at det hele er aftalt spil, fup og svindel. Så jeg kan ikke rigtigt tage det seriøst, selvom jeg egentlig godt kan lide showet på sin vis. Jeg vidste bare, at enten ville det blive en LGBT-sang, der vandt eller også ville det blive Israel (af politiske grunde).

Tiden er ovre, hvor Eurovision var en uskyldig musikkonkurrence. Nu er der gået politik og propaganda i det. Og ingen sang har en chance for at klare sig godt, uden at den er godkendt af den woke LGBT-bevægelse, som styrer Eurovision.

Har I lagt mærke til publikum under Eurovision? 90% af de tilstedeværende var homoseksuelle eller transseksuelle. Det siger alt om, at LGBT har overtaget Eurovision fuldstændigt.

Der skal OGSÅ være plads til LGBT, bøsser, lesbiske og transer. MEN det er absurd, at de efterhånden har overtaget hele showet og at kun 10 procent af de tilstedeværende ved Eurovision er heteroseksuelle.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7853
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11643

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Kerrigan » 12. maj 2024, 05:23

Aragorn skrev:
Kerrigan skrev:Finlands sang minder i starten om Günther med Ding Dong Song.


Billede

Billede

Jeg kender ikke referencen. :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15743
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21163

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf 2SHY » 12. maj 2024, 05:31

Kerrigan skrev:
Aragorn skrev:
Kerrigan skrev:Finlands sang minder i starten om Günther med Ding Dong Song.


Billede

Billede

Jeg kender ikke referencen. :genert:

Det er fra Eurovision filmen :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7853
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11643

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Kerrigan » 12. maj 2024, 05:33

2SHY skrev:
Kerrigan skrev:
Aragorn skrev:
Kerrigan skrev:Finlands sang minder i starten om Günther med Ding Dong Song.


Billede

Billede

Jeg kender ikke referencen. :genert:

Det er fra Eurovision filmen :)

Tak! Den har jeg ikke set. :lol: :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7853
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11643

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Kerrigan » 12. maj 2024, 05:37

2SHY skrev:Øv. Nå men jeg er ved at være vant til at jeg ikke bryder mig om den der vinder

Samme. Det er som om at mine favoritter altid ender på 2. pladsen pga. jurystemmer. Jeg synes f.eks. stadig at Finland blev snydt sidste år.
Jeg drømmer om at tage til Eurovision, men det skal være i et land, hvor jeg selv bryder mig om vindersangen. Det bliver så heller ikke næste år. Jeg er ret ligeglad med hvor meget talent den schweiziske sanger har, jeg synes sangen er ræddelig. Jeg slukkede simpelthen for den.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
fisken80
Indlæg: 22786
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53474

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2024, 05:48

Det er altså ret sjovt, at flere mener det er blevet for queer. For dælen da, det har ALTID været queer. Dq jeg gik på uni for 20 år siden og lærte om queer-teori spurgte min underviser efter et eksempel på queer og en af mine medstuderende svarede prompte melodi grand prix…

Må jeg f.eks. minde om Dana International i 1998, men det var måske også kuppet dengang…
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22786
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53474

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2024, 05:50

libertá skrev:
momuh skrev:Fatter slet ikke den schweiziske sangs popularitet hos juryerne. En sang der kun er nummer 5 hos seerne må ikke vinde så suverænt hos juryerne.

The Code er i mine øjne den dårligste vindersang i Eurovision i dette årtusinde. Også dårligere end den ligyldige fra Aserbajdsjan i 2011 og hende den rædderlige fra Israel i 2018.


Fordi LGBT-bevægelsen efterhånden har hijacket Eurovision og styrer det hele. Så juryen havde den schweiziske sang som nr. 1, fordi LGBT-bevægelsen gerne ville have en LGBT-venlig og LGBT-propagandistisk vindersang. Ligesom dengang Conchita Wurst, kvinden med fuldskægget, vandt, selvom det var en forfærdelig sang. Schweiz´sang var i mine øjne ikke blandt de fem bedste, selvom den dog var bedre end Conchita Wurst´s i sin tid. Israel´s var dog ikke så ringe endda, selvom jeg synes at en femteplads var lidt overdrevet, så de fik nok også en del politiske stemmer. Jeg havde selv Italien og Frankrig som mine to favoritter. Jeg forstår ikke Norges sidsteplads. Jeg synes den sang lød flot, selvom den bestemt var ret speciel. Danmark´s sang var ingen vinder. MEN jeg fatter ikke, at den slet ikke nåede finalen. Jeg vil mene, at mindst halvdelen af sangene i finalen var dårligere end den danske.

Jeg så kun halvdelen af det, da jeg er sikker på, at det hele er aftalt spil, fup og svindel. Så jeg kan ikke rigtigt tage det seriøst, selvom jeg egentlig godt kan lide showet på sin vis. Jeg vidste bare, at enten ville det blive en LGBT-sang, der vandt eller også ville det blive Israel (af politiske grunde).

Tiden er ovre, hvor Eurovision var en uskyldig musikkonkurrence. Nu er der gået politik og propaganda i det. Og ingen sang har en chance for at klare sig godt, uden at den er godkendt af den woke LGBT-bevægelse, som styrer Eurovision.

Har I lagt mærke til publikum under Eurovision? 90% af de tilstedeværende var homoseksuelle eller transseksuelle. Det siger alt om, at LGBT har overtaget Eurovision fuldstændigt.

Der skal OGSÅ være plads til LGBT, bøsser, lesbiske og transer. MEN det er absurd, at de efterhånden har overtaget hele showet og at kun 10 procent af de tilstedeværende ved Eurovision er heteroseksuelle.


Der er lige præcis INTET nyt i, at det især er lgbt der elsker melodi grand prix.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15743
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21163

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf 2SHY » 12. maj 2024, 05:57

Kerrigan skrev:
2SHY skrev:
Kerrigan skrev:
Aragorn skrev:
Kerrigan skrev:Finlands sang minder i starten om Günther med Ding Dong Song.


Billede

Billede

Jeg kender ikke referencen. :genert:

Det er fra Eurovision filmen :)

Tak! Den har jeg ikke set. :lol: :genert:

Den ligger på Netflix :) Den er lige så gakket som man kan forvente :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 123
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 161

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf momuh » 12. maj 2024, 07:35

Kerrigan skrev:
2SHY skrev:Øv. Nå men jeg er ved at være vant til at jeg ikke bryder mig om den der vinder

Samme. Det er som om at mine favoritter altid ender på 2. pladsen pga. jurystemmer. Jeg synes f.eks. stadig at Finland blev snydt sidste år.
Jeg drømmer om at tage til Eurovision, men det skal være i et land, hvor jeg selv bryder mig om vindersangen. Det bliver så heller ikke næste år. Jeg er ret ligeglad med hvor meget talent den schweiziske sanger har, jeg synes sangen er ræddelig. Jeg slukkede simpelthen for den.


Men Loreen var trods alt stadig nummer 2 i seer afstemningen.
Og Tattoo er vel den vindersang, som er blevet streamet mest og afspillet suverænt mest på de diverse radio stationer siden Loreen vandt sidst. Så det jury valg synes jeg var mere "retfærdigt".
At juryen gør nummer 5 til vinder synes jeg lidt er gøre grin med afstemningen. Man kan godt få fornemmelsen af, at nogle juryer nok også bevidst gav en en sang som den kroatiske færre point fordi de godt vidste at den ville vinde seer afstemningen.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7853
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11643

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Kerrigan » 12. maj 2024, 07:40

momuh skrev:
Kerrigan skrev:
2SHY skrev:Øv. Nå men jeg er ved at være vant til at jeg ikke bryder mig om den der vinder

Samme. Det er som om at mine favoritter altid ender på 2. pladsen pga. jurystemmer. Jeg synes f.eks. stadig at Finland blev snydt sidste år.
Jeg drømmer om at tage til Eurovision, men det skal være i et land, hvor jeg selv bryder mig om vindersangen. Det bliver så heller ikke næste år. Jeg er ret ligeglad med hvor meget talent den schweiziske sanger har, jeg synes sangen er ræddelig. Jeg slukkede simpelthen for den.


Men Loreen var trods alt stadig nummer 2 i seer afstemningen.
Og Tattoo er vel den vindersang, som er blevet streamet mest og afspillet suverænt mest på de diverse radio stationer siden Loreen vandt sidst. Så det jury valg synes jeg var mere "retfærdigt".
At juryen gør nummer 5 til vinder synes jeg lidt er gøre grin med afstemningen. Man kan godt få fornemmelsen af, at nogle juryer nok også bevidst gav en en sang som den kroatiske færre point fordi de godt vidste at den ville vinde seer afstemningen.

Det har jeg ingen ide om.
Min generelle anke er at Eurovision og resultaterne ville se markant anderledes ud hvis ikke juryerne havde så meget magt, eller overhovedet eksisterede. Hvorfor skal sangene kvalitetsbedømmes? Er det ikke nok at der rent faktisk er mennesker over hele Europa som rent faktisk kan blive enige om noget? Dét synes jeg reelt er ret interessant.
3
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14809
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 690
Likede indlæg: 19277

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Flora » 12. maj 2024, 09:01

1
Brugeravatar
ingethesweetest
Indlæg: 43
Tilmeldt: 9. apr 2016, 15:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 61

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf ingethesweetest » 12. maj 2024, 11:49

Jeg ville have foretrukket Kroatien, men Schweiz var også fin. God og sjov sang, men også fuld af mening og meget personlig. Nemo virker som en sjov person, jeg håber, at de kan holde for det pres opmærksomhed, der følger med. Jeg kunne godt lige, at Bambi gav Nemo sin krone.
Og så kan jeg godt se det sjove i, at i et år fyldt med politik i Eurovision, var der neutrale Schweiz, der vandt.

Bedømmelsessystemet i Eurovision er nu engang som EBU har besluttet det - der var meget brok (også fra mig) sidste år over at Finland ikke vandt på grund af jurystemmerne, men EBU har tilsyneladende valgt at beholde det. It's their game, they make the rules.
6
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1216

Re: Eurovision 2024 i Malmö

Indlægaf Dawwty » 12. maj 2024, 12:04

ingethesweetest skrev:Jeg ville have foretrukket Kroatien, men Schweiz var også fin. God og sjov sang, men også fuld af mening og meget personlig. Nemo virker som en sjov person, jeg håber, at de kan holde for det pres opmærksomhed, der følger med. Jeg kunne godt lige, at Bambi gav Nemo sin krone.
Og så kan jeg godt se det sjove i, at i et år fyldt med politik i Eurovision, var der neutrale Schweiz, der vandt.

Bedømmelsessystemet i Eurovision er nu engang som EBU har besluttet det - der var meget brok (også fra mig) sidste år over at Finland ikke vandt på grund af jurystemmerne, men EBU har tilsyneladende valgt at beholde det. It's their game, they make the rules.

Jo men derfor kan man jo godt mene at det er dårligt og ilitært men en jury.
0

Tilbage til "Film og TV"