Harry Potter bliver til en HBO serie

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7565
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 836
Likede indlæg: 19888

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Animi » 13. apr 2023, 07:40

fisken80 skrev:
HansPeter skrev:Jeg håber de finder Skuespiller, med mere rigtig alder for ka huske at ham der lærer med sort hår som, hader Harry Potter og er forelsket i Harry Potters mor (er ik så go til navne så ka ik rigtig huske karakters navne ud over Harry Potter og Won Wisley og Voldermort og sån) bliver spillet af ekstrem gammel skuespiller, selv om han kun er omkring 30 år eller sån i bøger. Og ka os huske at der var en anden lærer fra sjette Bog hvor der står af han er Kæmpe Stor og fed og har skæg som en hval men hans skuespiller i film er almindelig Vægt og har ik skæg. Jeg synes de film ændret alt for meget fra bøgerne som, de godt ku ha undgået at ændre.

Men jeg tror ihverfald jeg ska se Serie hvis man ka se den med dansk under tekst eller dansk Tale.


Snape er ikke kun 30 i bøgerne.


I den første bog er han 31-32 år, da han er på alder med Harry Potters forældre

Edit: Nesnay var hurtigere :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1531
Likede indlæg: 25801

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. apr 2023, 08:02

POCKETKITTEN skrev:
AFK skrev:
POCKETKITTEN skrev:Synes det er så underligt, at de kaster sig over bøgerne og ikke laver en af de oplagte spinoffs såsom The Marauders eller Hogwarts’ grundlæggere eller The Cursed Child.

Det er på en måde for tidligt med et remake med nye skuespillere for mig, og jeg er ikke spændt, selvom jeg nok skal se den.


For tidligt? Den første film er 22 år gammel. Den udkom knap 2 måneder efter 11. september-angrebene. Den sidste film er 12 år gammel.


Ja, for tidligt. Jeg synes også, det ville være for tidligt at lave et remake af Ringenes Herre, hvis det var den samme historie med andre skuespillere. Det originale holder stadig.



Jeg er helt med dig, filmene holder stadig, og da jeg så tråden her igår var jeg helt klart mere "bekymret" end begejstret, og samme reaktion fra kæresten.

Men måske også fordi det synes mærkeligt at"lave om" på noget der allerede er vildt godt :D.

Jeg vl self gerne se den, men det bliver nok ikke uden en vis ambivalens.
Jeg er også på spinoff holdet og elsker filmene fantastic beasts
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5368

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf AFK » 13. apr 2023, 09:22

Madam Pomfrey skrev:Jeg er helt med dig, filmene holder stadig, og da jeg så tråden her igår var jeg helt klart mere "bekymret" end begejstret, og samme reaktion fra kæresten.

Men måske også fordi det synes mærkeligt at"lave om" på noget der allerede er vildt godt :D.

Jeg vl self gerne se den, men det bliver nok ikke uden en vis ambivalens.
Jeg er også på spinoff holdet og elsker filmene fantastic beasts


Jeg har ingen problemer med at det er nye skuespillere, (om end jeg frygter at de går fuldstændigt woke amok i inklusionshysteri i castingen), eller at det er too soon.

Min største bekymring går på, om de ødelægger hele franchisen på samme måde som sæson 8 gjorde det med Game of Thrones.
Senest rettet af AFK 13. apr 2023, 16:01, rettet i alt 1 gang.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7565
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 836
Likede indlæg: 19888

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Animi » 13. apr 2023, 09:45

Jeg er jo langt fra tilfreds med filmene - der er simpelthen så meget materiale i de senere bøger, der ikke blev brugt i filmene. Så muligheden for at de virkelig kan udfolde bøgerne i en serie, synes jeg er fantastisk!

Og selvom det kun er 10+ år siden de sidste film udkom, så kan jeg godt forstå, at de gerne vil introducere universet til et yngre publikum - og bliver det en succes, åbner det jo uden tvivl op for spinoffs med andre historier fra universet.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7565
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 836
Likede indlæg: 19888

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Animi » 13. apr 2023, 09:46

Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1222

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Moe » 13. apr 2023, 11:39

Animi skrev:Selvom det bliver vildt mærkeligt at se andre skuespillere i rollerne, så har jeg især en drøm om Adam Driver i rollen som Snape :love:

Ja, de nye skuespillere i rollerne kræver tilvænning, men historierne er gode, så hvis de gør sig umage uden at lave GoT-fejl, så lyder det fint.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1222

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Moe » 13. apr 2023, 11:43

AFK skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg er helt med dig, filmene holder stadig, og da jeg så tråden her igår var jeg helt klart mere "bekymret" end begejstret, og samme reaktion fra kæresten.

Men måske også fordi det synes mærkeligt at"lave om" på noget der allerede er vildt godt :D.

Jeg vl self gerne se den, men det bliver nok ikke uden en vis ambivalens.
Jeg er også på spinoff holdet og elsker filmene fantastic beasts


Jeg har ingen problemer med at det er nye skuespillere, (om end jeg frygter at de går fuldstændigt woke amok i inklusionshysteri i castingen), eller at det er to soon.

Min største bekymring går på, om de ødelægger hele franchisen på samme måde som sæson 8 gjorde det med Game of Thrones.

Ja sæson 8 gjorde det med Game of Thrones, er den stor frygt. Jeg er enig med inklusionshysteriet, men ofte kan historikere dog holde til det.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10318
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1232
Likede indlæg: 18632

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf .Magic. » 14. apr 2023, 09:28

Jeg har ikke set alle filmene da det ikke har den store interesse, så jeg har ikke det samme forhold til skuespillerne som de der er vild med HP.
Jeg skal se den men jeg forstår ikke når der skal koges suppe på film og serier. Jeg tænker altid at de burde stoppe mens legen stadig er god. De fleste af den slags bliver ofte et flop.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1531
Likede indlæg: 25801

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. apr 2023, 20:49

0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7512
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24620

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Moxy-lady » 14. maj 2023, 08:19

Jeg er virkelig ikke begejstret for filmene, så jeg synes det er fint at de laver en serie.

#justiceforKreacher
0
My world 12-10-18 :lun:
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf K.toldam » 14. maj 2023, 08:57

Animi skrev:Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.



Hvis man kigger på filmen Det Gyldne Kompas, også HBOs serie lavet over samme bog, så er HBOs verden bare så meget mere dyster og kold i modsætning til den meget lyse verden i filmen.

Så jeg kunne godt forestille mig at de også ville lave en Harry Potter serie meget dystopisk og dunkel
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7844
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11620

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Kerrigan » 14. maj 2023, 10:17

K.toldam skrev:
Animi skrev:Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.



Hvis man kigger på filmen Det Gyldne Kompas, også HBOs serie lavet over samme bog, så er HBOs verden bare så meget mere dyster og kold i modsætning til den meget lyse verden i filmen.

Så jeg kunne godt forestille mig at de også ville lave en Harry Potter serie meget dystopisk og dunkel

HBOs serie er til gengæld meget mere tro mod bøgerne end filmen. Det er en lidt halvdyster fortælling.

Men jeg tror at der menes en sort skuespiller, ikke dyster eller kold, da det tidligere har været tilfældet med The Cursed Child. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf K.toldam » 14. maj 2023, 11:07

Kerrigan skrev:
K.toldam skrev:
Animi skrev:Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.



Hvis man kigger på filmen Det Gyldne Kompas, også HBOs serie lavet over samme bog, så er HBOs verden bare så meget mere dyster og kold i modsætning til den meget lyse verden i filmen.

Så jeg kunne godt forestille mig at de også ville lave en Harry Potter serie meget dystopisk og dunkel

HBOs serie er til gengæld meget mere tro mod bøgerne end filmen. Det er en lidt halvdyster fortælling.

Men jeg tror at der menes en sort skuespiller, ikke dyster eller kold, da det tidligere har været tilfældet med The Cursed Child. :)


Hvis der tales om en neger skuespiller så sig en neger skuespiller.
Jeg har hverken set eller læst The Cursed Child.

Jeg fik kun set de to første episoder så kan ikke udtale mig om hvad der er tættest på bogen
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7844
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11620

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf Kerrigan » 14. maj 2023, 20:02

K.toldam skrev:
Kerrigan skrev:
K.toldam skrev:
Animi skrev:Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.



Hvis man kigger på filmen Det Gyldne Kompas, også HBOs serie lavet over samme bog, så er HBOs verden bare så meget mere dyster og kold i modsætning til den meget lyse verden i filmen.

Så jeg kunne godt forestille mig at de også ville lave en Harry Potter serie meget dystopisk og dunkel

HBOs serie er til gengæld meget mere tro mod bøgerne end filmen. Det er en lidt halvdyster fortælling.

Men jeg tror at der menes en sort skuespiller, ikke dyster eller kold, da det tidligere har været tilfældet med The Cursed Child. :)


Hvis der tales om en neger skuespiller så sig en neger skuespiller.
Jeg har hverken set eller læst The Cursed Child.

Jeg fik kun set de to første episoder så kan ikke udtale mig om hvad der er tættest på bogen

Det får du mig aldrig til at sige.
7
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Harry Potter bliver til en HBO serie

Indlægaf K.toldam » 14. maj 2023, 20:07

Kerrigan skrev:
K.toldam skrev:
Kerrigan skrev:
K.toldam skrev:
Animi skrev:Jeg er egentlig ret spændt på, om de går med en mørk Hermione, ligesom i The Cursed Child.



Hvis man kigger på filmen Det Gyldne Kompas, også HBOs serie lavet over samme bog, så er HBOs verden bare så meget mere dyster og kold i modsætning til den meget lyse verden i filmen.

Så jeg kunne godt forestille mig at de også ville lave en Harry Potter serie meget dystopisk og dunkel

HBOs serie er til gengæld meget mere tro mod bøgerne end filmen. Det er en lidt halvdyster fortælling.

Men jeg tror at der menes en sort skuespiller, ikke dyster eller kold, da det tidligere har været tilfældet med The Cursed Child. :)


Hvis der tales om en neger skuespiller så sig en neger skuespiller.
Jeg har hverken set eller læst The Cursed Child.


Jeg fik kun set de to første episoder så kan ikke udtale mig om hvad der er tættest på bogen

Det får du mig aldrig til at sige.


Hvorfor ikke, det kunne have undgået denne misforståelse ?
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Film og TV"