MCU tråden

Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 3. maj 2021, 17:21

Jeg aner ikke om der er nok interesse i MCU herinde til at, lave en tråd, men nu prøver jeg og håber andre fans vil joine mig!




Marvel har udgivet denne, og åh den rørte mug lige i hjertekulen! Reaktionen i biografen under Endgame gav mig gåsehud. Den gav også premieredatoer og titler på filmene frem til 2023, samt små teasers fra Black widow, Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings og the Eternals.

Hvad glæder I jer mest til? Jeg må indrømme at jeg ikke sådan er helt solgt på nøjagtig de 3 film, men indtil videre har jeg, været vild med stort set alt de har lavet (Thor 1 og 2 undtaget - jeg er virkelig ikke vild med Natalie Portman. Er spændt på om Taiki Waitiki (sp?) kan ændre på det. Mit gæt er ja :lol: absolut elskede Thor Ragnarok.)

Til gengæld glæder jeg mig til Loke. Jeg var ikke solgt på ideen om en serie. Jeg har aldrig set de hidtidige serier fra Marvel (Luke Cage, Daredevil, agents of shield etc), men jeg elskerelskerelsker Loke :love: så jeg tænker at det bliver fedt. Ligeledes har Wandavision absolut knaldet fødderne væk under mig. De to var aldrig rigtig i min interessesfære, men det lavede WV om på. Det var så unikt et koncept og selvom de første 3 afsnit var et, stort WTF så var jeg alligevel virkelig godt underhold. Og så var det en kæmpe fornøjelse at sidde og genkende stilarterne og tropes fra de serier de var inspireret af.

Min kæreste og jeg er efter WV begyndt at se alle filmene forfra. Vi tog dem i rækkefølge ift udgivelse, men jeg fortryder at vi ikke tog dem kronologisk. Det startede egentlig fordi jeg aldrig havde set captain america filmene. Har af en eller anden årsag altid troet at de var mere selvhøjtidelige og så brød jeg mig ikke om Bucky Barnes. Og Cpt America var jeg heller ikke helt solgt på. Men fuck... Civil War er en af mine absolutte yndlingsfilm nu, og jeg har fået et kæmpe KÆMPE crush på Mr Rogers (Well, Chris Evans :genert:) jeg tager det som et sundhedstegn at jeg er stoppet med at være mest tiltrukket af Iron man-typen og er blevet solgt i Peter Parker og captain America :lol:

Jeg må sige at jeg er imponeret over marvels castere. Jeg har sjældent oplevet så skarp casting hele vejen rundt. Tom Holland som spiderman er bare... :chef's kiss:
Iron man kan ikke være andre end Robert Downey Jr., Luke Hemsworth er fantastisk som Thor. Oh well, Chris Evans, ing? :blush:

Det eneste der generer mig hver gang jeg ser det, det er måden de ikke rigtig kan finde ud af hvad de skal gøre med Black widow. De roder rundt i hendes relationer og gør hende til potentiel love interest til bruce banner, men samtidig er hendes relation til Hawkeye også lidt... Mere end bror og søster. Feks det at hun er det han elsker mest, da de skal have sjælestenen (the soul stone, lyder åndssvagt oversat). Det virker så latterligt at de ikke kan have en kvindelig hovedperson der kan være alene og glad for det. Captain marvel giver mig lidt håb der.

Det blev et halv-langt indlæg, men jeg havde meget på hjerte, og kunne snildt have skrevet mere :lol: vi har ikke set falcon and the winter soldier endnu, fordi vi vil se alle filmene først. Men Sebastian Stan er i dén grad vokset på mig, og han har et godt samspil med Anthony mackie (hvilket alle der har set interviews med de to sammen vil vide :lol:)

Last, in no particular order. Min top 5:

Thor Ragnarok
Avengers Civil war
Avengers endgame
Wandavision.
Captain marvel

Hvad er jeres top 3/5/10?
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

Re: MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 3. maj 2021, 17:24

Ej, det passer ikke helt at jeg ikke er solgt på back widow filmen, for den glæder jeg mig faktisk ret meget til. Hendes historie har altid været meget mystisk og hemmelighedsfuld.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8611

Re: MCU tråden

Indlægaf Raenil » 3. maj 2021, 17:39

Top 5:
Iron Man - fordi den ramte så rent. Ikke nødvendigvis den bedste MCU film, men den første, og gav en god følelse for fremtiden.
Avengers (1) - den første store megaevent.
Captain America - Chris Evans er bare fantastisk som spejderdreng.
Dr Strange - magi er godt.
Guardian of the Galaxy - er først opstået efter jeg holdte med at læse tegneserier. Jeg blev positivt overrasket.

For mig er det bedste ved MCU at se mine drengede nørdede tegneserier, blive virkeliggjort på en måde der virker "realistisk" - altså forstået som at de har virkeligjort universet på en troværdig måde.

Og ja, de har været ufattelig gode til casting, bare det i sig selv burde udlæse en Special Arcivement Oscar.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

Re: MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 3. maj 2021, 18:00

Det er rigtigt. Iron man kunne noget, man kunne ligesom se potentialet for hvad det ville blive til! Sådan havde jeg ikke tænkt på det.
VI så infinity war sidste gang og der gik det op for mig hvor dygtige manuskriptforfattere de har også. Det er altså vildt at køre så mange story lines, med karakterer der har hver deres prioriteringer og forhistorie og man følger med hos næsten alle, uden at føle at man misser en hel masse det ene og det andet sted.

Det er sjovt, for kan ikke lade være med at sammenligne med DCU, for de kunne jo potentielt have opnået det samme, hvis ikke endnu mere succes end marvel, fordi jeg har en fornemmelse af at den almindelige biografgænger som ikke har læst tegneserierne har haft større kendskab til superhelte som superman og batman og skurke som jokeren, I hvert fald uden for USA. Men de har bare slet ikke haft held med hverken timing, casting eller storytelling. Jeg er ret begejstret for Jason Momoa som aquaman, ja, faktisk vil jeg påstå at den rolle er skrevet til ham, og Margot Robbie er eminent som Harley Quinn, men både justice league og Suicide squad forsøgte bare at springe 15 trin frem uden at introducere karaktererne ordentligt i deres egne film. Og så synes jeg vitterligt ikke at plotte giver specielt meget mening. Jeg gad virkelig godt at elske suicide squad men den er så rodet og fuld af plothuller. Og så er speciel effects feks I film som aquaman virkelig niveauer under marvels. Jeg er spændt på hvad de får ud af Robert Pattinson i de nye batman film. Og så glæder jeg mig til James Gunns version af suicide squad!

Jeg kan også godt lide guardians filmene, men jeg er blevet lidt træt af Chris Pratt, og det tror jeg at jeg har svært ved at slippe. Men jeg elsker resten af gruppen (Drax :love:) og baby groot er så åndssvagt nuttet og teenage groot er virkelig sjov. Og så bløder mit hjerte for Nebula. Jeg græder I øvrigt som pisket da Yondu dør.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16467
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30748

Re: MCU tråden

Indlægaf TinaW » 5. maj 2021, 11:08

Jeg elsker MCU. Jeg tror ikke jeg kan lave en top 5, for for hver gang jeg ser filmene igen ændrer det sig.
Men Captain America - civil war, Avengers - infinity war, Avengers - Endgame, Thor - Ragnarok er nok mine umiddelbare yndlings.
Elskede WandaVision og synes også at The Falcon & the winter soldier var ret god.
Der er så mange fede karakterer og jeg er enig i, at castingen er sublim.
Vi har lige set Captain America civil war og det er faktisk første gang jeg sådan rigtigt bryder mig om Captain America.
Ps. er det ikke Chris Hemsworth, der spiller Thor?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9142
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22071

Re: MCU tråden

Indlægaf Purple Haze » 5. maj 2021, 14:09

Jeg er bare træt af at jeg skal have Disney for at se det hele (og HBO?).

En af mine yndlings i andre ikke har nævnt er Jessica Jones, især sæson 1.
Får stadig myrekryb af at tænke på David Tennant som the bad guy.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

Re: MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 5. maj 2021, 15:41

TinaW skrev:.
Ps. er det ikke Chris Hemsworth, der spiller Thor?


:genert: jo. Jeg prøvede virkelig at holde tungen lige i munden med alle de navne og alle de Chris'ere og så gik det galt alligevel :lol:
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

Re: MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 19. maj 2021, 07:28



Så er der kommet et sneak peak på serien "Loki" - den ser :love: ud. Måske en lidt mere traditionel heist-serie
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24607

Re: MCU tråden

Indlægaf Moxy-lady » 17. jan 2022, 07:17

Vi så eternals i går - og igen fik de bevist at deres special effects afdeling er lysår foran DCs. Fuck, den er smuk rent visuelt. Historien var også rigtig fin, jeg glæder mig i hvert fald til forsættelsen. Det er rigtig interessant at finde ud af mere om celestials, og igen - hånden og hovedet der kommer op af havet da den fødes, var bare helt vildt flot lavet. Jeg grinede lidt af at Arishem åbenbart har haft en ret stor fascination af græsk mytologi :lol:

Ift 2021 releases så må rækkefølgen være (har stadig ikke set No way home, men jeg er en sucker for Tom Holland, og regner med at blive blown away)

Wandavision - nyskabende og helt unik i hvert fald ift hvad jeg tidligere har set.
Loki - mere traditionel men stadig et fascinerende indblik og god introduktion til multiverset. Og så var Loke og Mobius bare fab sammen :love: kunne også godt lide Sylvia.
Shang chi - fedt med en asiatisk superhelt og igen, virkelig flot lavet.
Black widow - historien var fin nok, men det absolut bedste ved den var Yelena. Hun er klart mit nye girl crush - en meget mere interessant black widow.
Hawkeye - kunne virkelig godt lide historien, men igen var det fede ved det Kate Bishop og jeg håber virkelig på en black widow - young hawkeye team up film :dåne:
Eternals. Visuelt stunning. Mange nye karakterer, som jeg ikke helt kan forholde mig til, men igen, et virkelig interessant nyt aspekt af MCU, og glæder mig til at se fortsættelsen.
Falcon and the winter soldier var jeg ret undervældet af. Havde nogle fede temaer, og det var rart at se de to mænd komme videre fra tabet af cpt America og bonde med hinanden, men jeg er sgu nok bare ikke særlig meget til Anthony Mackie, jeg kunne bedre lide at følge Winter Soldier og hans redemption.
What if... Så jeg slet ikke. Min kæreste så dem og jeg så lidt her og der. Tegnefilm af den slags siger mig bare slet ikke noget.

Af 2022 udgivelser glæder jeg mig nok mest til she hulk og Thor. Selvom Natalie Portman er tilbage, suk. Men det hjælper måske med noget Waikiki sindssyge i manuskriptet. Og så den nye Dr Strange film. Han er ikke min favoritkarakter, men hele multiverset er virkelig interessant, og der er ingen tvivl om at filmen er central ift hvad der sker og videre vil ske i MCU.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6540
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14605

Re: MCU tråden

Indlægaf Mangoness » 17. jan 2022, 09:40

Jeg vil bare sige, at jeg elsker Tom Hollands spiderman :love: :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9142
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22071

Re: MCU tråden

Indlægaf Purple Haze » 17. jan 2022, 09:42

Purple Haze skrev:Jeg er bare træt af at jeg skal have Disney for at se det hele (og HBO?).

En af mine yndlings i andre ikke har nævnt er Jessica Jones, især sæson 1.
Får stadig myrekryb af at tænke på David Tennant som the bad guy.



Har (selvfølgelig) fået Disney +, og er (næsten) up to speed.
Mangler nu the Eternals og nogle af de “gamle” serier.

Var inde og se Spiderman i går og :love:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: MCU tråden

Indlægaf Daine » 17. jan 2022, 11:25

Jeg så Spiderman i går i bio og hold da kæft! Jeg var blæst bagover, den var visuelt superflot - især de ting Dr. Strange lavede - den var sjov og den var rørende af flere omgange.

Min mening om handlingen sat som spoiler, for dem der ikke har set filmen endnu :)
Jeg har aldrig set andre af de ‘helt gamle’ Spiderman film, men jeg fik en klump i halsen da de to gamle Spiderman dukkede op, deres fælles interaktion var rigtig god - og sjov - og især Tobey Maguire var stærk i rollen. Og at May døde gav ikke rigtig mening for mig, indtil de to andre fortalte om deres tab. Og så var slutning simpelthen fantastisk! Det kunne SÅ nemt være blevet en ‘jeg-har-så-ondt-af-mig-selv slutning, især efter scenen på cafeen, men jeg elsker at det endte med at blive en ny begyndelse for Peter/Spiderman. Det er ret godt lavet!

Er der en MCU fan der kan fortælle mig hvilken film/serie som det lille sneakpeak efter filmen referer til?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6540
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14605

Re: MCU tråden

Indlægaf Mangoness » 17. jan 2022, 11:47

Daine skrev:[...]

Er der en MCU fan der kan fortælle mig hvilken film/serie som det lille sneakpeak efter filmen referer til?


Der er to:
Den med fyren i baren henviser til venom.

Den anden henviser til den nye Doctor Strange film :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: MCU tråden

Indlægaf Daine » 17. jan 2022, 12:16

Mangoness skrev:
Daine skrev:[...]

Er der en MCU fan der kan fortælle mig hvilken film/serie som det lille sneakpeak efter filmen referer til?


Der er to:
Den med fyren i baren henviser til venom.

Den anden henviser til den nye Doctor Strange film :)

Tak :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Nomnom
Indlæg: 842
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1380

Re: MCU tråden

Indlægaf Nomnom » 17. jan 2022, 14:12

Jeg har kun set nogle af filmene - slet ikke alle og har nok synes det virkede uoverskueligt at gå igang med.
Hvor kan jeg finde en liste med hvilken rækkefølge det giver mening at se diverse film og serier? Findes sådan en liste?
0

Tilbage til "Film og TV"