Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22018
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2522
Likede indlæg: 59791

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2023, 17:11

Jeg er i gang med en serie fra BBC om de syv attentatforsøg, der nåede at være på dronning Victoria. Ligesom værten er det aldrig noget, jeg har hørt om før, hvilket i sig selv er interessant. Man skulle tro, at den slags ville være blevet slået stort op, hvilket det nærmest kun lader til at være blevet i samtidens sensationspresse.
Jeg er kun i gang med første afsnit, men det virker lovende, og jeg sætter generelt pris på podcasts med britisk fremfor amerikansk accent.

"During the 63-year-long reign of Queen Victoria, seven men took the fateful decision to try to kill her. The seven men were within seconds of changing history - each could have brought the Victorian era to a premature end, yet each has been forgotten to history. This new podcast series narrated by Dr Bob Nicholson will look to answer the question of what led these men to try to kill the most famous and influential woman on the planet."

https://www.bbc.co.uk/programmes/p0dtcd ... des/player
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12897
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12795

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2023, 18:34

DetSorteCirkus skrev:Jeg er i gang med en serie fra BBC om de syv attentatforsøg, der nåede at være på dronning Victoria. Ligesom værten er det aldrig noget, jeg har hørt om før, hvilket i sig selv er interessant. Man skulle tro, at den slags ville være blevet slået stort op, hvilket det nærmest kun lader til at være blevet i samtidens sensationspresse.
Jeg er kun i gang med første afsnit, men det virker lovende, og jeg sætter generelt pris på podcasts med britisk fremfor amerikansk accent.

"During the 63-year-long reign of Queen Victoria, seven men took the fateful decision to try to kill her. The seven men were within seconds of changing history - each could have brought the Victorian era to a premature end, yet each has been forgotten to history. This new podcast series narrated by Dr Bob Nicholson will look to answer the question of what led these men to try to kill the most famous and influential woman on the planet."

https://www.bbc.co.uk/programmes/p0dtcd ... des/player


Den er nemlig rigtig god.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 28. sep 2023, 14:05

Jeg er i gang med Real Hauntings (det er vel snart spooky season :D ). Jeg er positivt overrasket for jeg frygtede noget lidt drengerøvs agtigt noget, men det er faktisk ganske udemærket. Jeg er ikke kommet så langt endnu men det er 3 fyre som er skeptiske overfor det overnaturlige, som taler med folk der har oplevelser med noget overnaturligt. Jeg synes det er lavet rigtig fint og der er nogle gode historier imellem
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2346

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Elverpigen » 3. okt 2023, 18:58

Afsnittet "Gør sundhedssystemet raske mennesker syge?" i serien 24 spørgsmål til professoren https://www.weekendavisen.dk/podcast/24sporgsmaal

Edit: Konklusionen fra en læge er, at en del af pengene til sundhedsvæsnet er bedre brugt på socialvæsnet, hvis man vil forbedre danskernes sundhed.


Den indeholder bl.a. en databaseret kritik af de generelle screeningsprogrammer for brystkræft og til dels livmoderhalskræft/celleforandringer. For mammografiscreeningen lød det decideret uhyggeligt :shock: (det har været oppe at vende nogle gange på forskellige medier de seneste 10+ år)

Jeg synes, at den tilføjer nogle rigtigt gode nuancer og den slags er med til at give os et mere oplyst valg, om vi ønsker at deltage i diverse screeningsprogrammer. På andre områder mistænker jeg, at der tilsvarende kunne mangle nogle nuancer.



Som refleksion tænker jeg igen på de "bonus" røntgenbilleder, jeg i sidste uge uden varsel blev hevet ind til på klinikken, da jeg egentligt kun var henvist til en ultralydsscanning - jeg er faktisk i tvivl om evidensen for den røntgendosis i mit specifikke tilfælde, og jeg havde ikke selv efterspurgt røntgenbilleder. Det kunne være lidt interessant at vende den specifikke case med en velfunderet fagperson :gruble: Mest princippet, for stråledosis svarede kun til i størrelsesorden 1 uges baggrundsstråling.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 7. okt 2023, 13:49

Jeg er faldet over Jeg plejede at tro på for evigt. Puha… det er stærke sager men også meget… smukt på sin vis. Den handler om folk der har mistet en person de elsker, hvor de fortæller historien om hvad der skete men også om sorgen og ritualer. Kan varmt anbefales
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Lykke
Indlæg: 6953
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6483

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Lykke » 8. okt 2023, 14:21

Believe in magic

Jamie Bartlett, host of the hit podcast The Missing Crypto queen, is back with another gripping, investigative serial.

In his new series, Jamie tells the story of Megan Bhari, an inspirational 16 year old girl who in 2012 launches a charity to grant wishes to seriously ill children. The charity is called Believe in Magic and it attracts the support of the biggest boy band in the world: One Direction. Believe in Magic soon becomes a household name in the child cancer community, putting on parties, sending thoughtful gifts and organizing trips to Disney. Megan is adored by all those she helps and is given an award by the then Prime Minister David Cameron.

What’s even more remarkable is that Megan is herself extremely unwell. She announces that she has been diagnosed with a brain tumour. She raises money online for life saving treatment in the United States.

But a group of internet sleuths start to suspect that Meg isn’t ill at all. When they discover Megan is in a Disney resort rather than a US hospital, they decide to hire a private detective to prove Megan is faking her illness–and expose the truth to the world. But events take an unexpected turn. And the internet sleuths-who are all parents of seriously ill children themselves-begin to wonder if they've got it all wrong. "It wasn't meant to end like this," says one.

Author Jamie Bartlett and producer Ruth Mayer investigate the truth about Megan Bhari, tracing back over the sleuths’ incredible discoveries, meeting Megan’s old friends and supporters, and exploring the medical profession’s most mysterious condition. After months of investigation, Jamie and Ruth discover a secretive investigation into the truth about Megan’s medical condition. The conclusion is shocking–and will have far-reaching consequences for everyone involved.

Believe in Magic is a BBC Studios production.
2
Lykke
Indlæg: 6953
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6483

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Lykke » 8. okt 2023, 14:23

0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 13. okt 2023, 13:55

LaScrooge skrev:Jeg hører The Parkdale Haunt - en ret nice gyserpodcast/radiospilsproduktion. Med radiospil mener jeg, at podcasten er formatet for historien selv og det øger indlevelsespotentialet. Historien er god, effekterne vellykkede og den godt spillet. En ung kvinde arver et hus fra ukendte familiemedlemmer og whaddo you know - it's haunted! :shock:

Jeg hører den på spotify og der er ingen reklamer overhovedet. Producenten er Frequency.

Jeg gav den en chance gennem hele 1. sæson men må desværre erkende at den slet ikke fanger mig :(
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13104
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3552
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56311
Kontakt:

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Ado » 13. okt 2023, 17:14

Jeg har slugt samtlige afsnit af "Billet til døden".
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7588
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaScrooge » 13. okt 2023, 18:20

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Jeg hører The Parkdale Haunt - en ret nice gyserpodcast/radiospilsproduktion. Med radiospil mener jeg, at podcasten er formatet for historien selv og det øger indlevelsespotentialet. Historien er god, effekterne vellykkede og den godt spillet. En ung kvinde arver et hus fra ukendte familiemedlemmer og whaddo you know - it's haunted! :shock:

Jeg hører den på spotify og der er ingen reklamer overhovedet. Producenten er Frequency.

Jeg gav den en chance gennem hele 1. sæson men må desværre erkende at den slet ikke fanger mig :(


Jeg endte med at blive ret træt af den kvindelige hovedperson, så jeg hører den heller ikke færdig.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 13. okt 2023, 19:20

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Jeg hører The Parkdale Haunt - en ret nice gyserpodcast/radiospilsproduktion. Med radiospil mener jeg, at podcasten er formatet for historien selv og det øger indlevelsespotentialet. Historien er god, effekterne vellykkede og den godt spillet. En ung kvinde arver et hus fra ukendte familiemedlemmer og whaddo you know - it's haunted! :shock:

Jeg hører den på spotify og der er ingen reklamer overhovedet. Producenten er Frequency.

Jeg gav den en chance gennem hele 1. sæson men må desværre erkende at den slet ikke fanger mig :(


Jeg endte med at blive ret træt af den kvindelige hovedperson, så jeg hører den heller ikke færdig.

Hende havde jeg det også ret anstrengt med. Og så var der flere ting der ikke virkede troværdige f.eks. at de får det der ouijaboard til at virke og bare lader den stave løs. Jeg havde nok selv været noget forundret eller skræmt over det
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2023, 13:55

Jeg er blevet ret glad for Nighty Night. Det er en antologi med en ny historie pr. afsnit. De er gerne inspireret af enten virkelige eller fiktive historier, som kort forklares til sidst. Det virker ret godt og historierne er velskrevet. Perfekt til spooky season :lun: Jeg så et sted at der er fornyet kontrakt, så på et tidspunkt kommer der flere afsnit :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2346

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf Elverpigen » 22. okt 2023, 22:02

Afsnittet med Ida Rud i Detox din hjerne, der sætter tidens modstand mod at fokusere på børns vægt i et konstruktivt perspektiv - det hjælper absolut ikke de stakkels unger, at de voksne fortæller dem, at de er for tykke!
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15731
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21149

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2023, 19:52

Jeg er ikke engang 10 minutter inde i det første afsnit og jeg har allerede haft det første WTF moment :nerve: Jeg fornemmer der kommer flere af dem
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22018
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2522
Likede indlæg: 59791

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2023, 20:10

Jeg kan anbefale dagens afsnit af "The Daily", som handler om masseskyderiet i Maine. Rystende.

"The Many Missed Warnings Before Maine’s Mass Shooting

The mass shooting in Maine last week, which killed 18 people, was the country’s deadliest of the year. It may have also been one of the most avoidable.

More than five months earlier, the Army Reserve and a Maine sheriff’s department had been made aware of a reservist’s deteriorating mental health. Just six weeks before the killings, he had punched a friend and said he was going to carry out a shooting spree.

Nicholas Bogel-Boroughs, a national reporter for The Times, explains why so many warnings failed to stop the shooting."

https://www.nytimes.com/2023/11/02/podc ... ooter.html
1

Tilbage til "Film og TV"