Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?

Indlægaf LaScrooge » 2. nov 2023, 21:26

2SHY skrev:Jeg er blevet ret glad for Nighty Night. Det er en antologi med en ny historie pr. afsnit. De er gerne inspireret af enten virkelige eller fiktive historier, som kort forklares til sidst. Det virker ret godt og historierne er velskrevet. Perfekt til spooky season :lun: Jeg så et sted at der er fornyet kontrakt, så på et tidspunkt kommer der flere afsnit :)

Den har jeg også hørt, og jeg synes virkelig, at den er god, så tak for anbefalingen!
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2023, 21:36

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:Jeg er blevet ret glad for Nighty Night. Det er en antologi med en ny historie pr. afsnit. De er gerne inspireret af enten virkelige eller fiktive historier, som kort forklares til sidst. Det virker ret godt og historierne er velskrevet. Perfekt til spooky season :lun: Jeg så et sted at der er fornyet kontrakt, så på et tidspunkt kommer der flere afsnit :)

Den har jeg også hørt, og jeg synes virkelig, at den er god, så tak for anbefalingen!

Velbekomme :D Jeg er virkelig glad for at der kommer nye afsnit. Jeg bingede den og løb alt for hurtigt tør for afsnit :(
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Indlægaf Kommodedyret » 2. nov 2023, 22:53

The Why Files. Elsker det!
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59732

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2023, 11:12

Ghost Story fra Wondery.

I forhold til monteringen (klipning, baggrunsmusik, osv.) synes jeg, at dramaet til tider bliver bøjet lidt for meget i neon, men sådan har jeg det jo for det meste. Historien fejler til gengæld ikke noget, og mysteriet viser sig at ligge mere i virkelighedens verden end i den paranormale. Så har jeg vist ikke sagt for meget...

"Host Tristan Redman is a seasoned journalist who doesn’t believe in ghosts. But weird things happened in the bedroom he lived in as a teenager. When he discovers years later that subsequent occupants of the same house have been visited by the ghost of a faceless woman, he’s curious. Because it just so happens that Tristan’s childhood home is right next door to the house where his wife’s great grandmother, Naomi Dancy, was murdered in 1937 – killed by two gunshots to the face. Could there be a connection between the ghost and the murder? Tristan decides to investigate and soon finds himself going where no son-in-law should go, deep into his wife’s family history, asking questions no one wants answered."
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 10. nov 2023, 20:44

Jeg er gået i gang med True Story, der handler om forskellige kriminalsager. Den er rigtig fint fortalt og uden at der svælges i udpenslede detaljer (i hvert fald i det jeg har hørt indtil videre)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24682

Indlægaf LaScrooge » 9. dec 2023, 08:45

Jeg har hørt nogle afsnit af Nationens Mareridt, som er en podcast der for hvert afsnit gennemgår horrible sager fra forskellige lande. Den er godt fortalt, ca 30 minutter lange afsnit og sagerne er primært "almindelige" menneskers banale og nedrige grusomhed, hvorfor jeg også har fået dårlige nerver af at blive konfronteret med så meget dagligdags ondskab.
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 16. dec 2023, 09:58

Jeg er faldet over Body to Burial, som er en interviewbaseret podcast med personer, der arbejder indenfor fag relateret til død. På en eller anden måde er det kommet bag på mig hvor mange fagprofessioner der faktisk ligger indenfor det felt, så det er ret interessant at få indblik i en verden jeg ikke skænket mange tanker ift hvor meget jeg interesserer mig for horror og true crime :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Indlægaf Pandesteg » 18. dec 2023, 10:50

Jeg har lige hørt Believe in Magic.

Jamie Bartlett, host of the hit podcast The Missing Crypto queen, is back with another gripping, investigative serial.

In his new series, Jamie tells the story of Megan Bhari, an inspirational 16 year old girl who in 2012 launches a charity to grant wishes to seriously ill children. The charity is called Believe in Magic and it attracts the support of the biggest boy band in the world: One Direction. Believe in Magic soon becomes a household name in the child cancer community, putting on parties, sending thoughtful gifts and organizing trips to Disney. Megan is adored by all those she helps and is given an award by the then Prime Minister David Cameron.

What’s even more remarkable is that Megan is herself extremely unwell. She announces that she has been diagnosed with a brain tumour. She raises money online for life saving treatment in the United States.

But a group of internet sleuths start to suspect that Meg isn’t ill at all. When they discover Megan is in a Disney resort rather than a US hospital, they decide to hire a private detective to prove Megan is faking her illness–and expose the truth to the world. But events take an unexpected turn. And the internet sleuths-who are all parents of seriously ill children themselves-begin to wonder if they've got it all wrong. "It wasn't meant to end like this," says one.

Author Jamie Bartlett and producer Ruth Mayer investigate the truth about Megan Bhari, tracing back over the sleuths’ incredible discoveries, meeting Megan’s old friends and supporters, and exploring the medical profession’s most mysterious condition. After months of investigation, Jamie and Ruth discover a secretive investigation into the truth about Megan’s medical condition. The conclusion is shocking–and will have far-reaching consequences for everyone involved.
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 18. dec 2023, 11:28

Pandesteg skrev:Jeg har lige hørt Believe in Magic.

Jamie Bartlett, host of the hit podcast The Missing Crypto queen, is back with another gripping, investigative serial.

In his new series, Jamie tells the story of Megan Bhari, an inspirational 16 year old girl who in 2012 launches a charity to grant wishes to seriously ill children. The charity is called Believe in Magic and it attracts the support of the biggest boy band in the world: One Direction. Believe in Magic soon becomes a household name in the child cancer community, putting on parties, sending thoughtful gifts and organizing trips to Disney. Megan is adored by all those she helps and is given an award by the then Prime Minister David Cameron.

What’s even more remarkable is that Megan is herself extremely unwell. She announces that she has been diagnosed with a brain tumour. She raises money online for life saving treatment in the United States.

But a group of internet sleuths start to suspect that Meg isn’t ill at all. When they discover Megan is in a Disney resort rather than a US hospital, they decide to hire a private detective to prove Megan is faking her illness–and expose the truth to the world. But events take an unexpected turn. And the internet sleuths-who are all parents of seriously ill children themselves-begin to wonder if they've got it all wrong. "It wasn't meant to end like this," says one.

Author Jamie Bartlett and producer Ruth Mayer investigate the truth about Megan Bhari, tracing back over the sleuths’ incredible discoveries, meeting Megan’s old friends and supporters, and exploring the medical profession’s most mysterious condition. After months of investigation, Jamie and Ruth discover a secretive investigation into the truth about Megan’s medical condition. The conclusion is shocking–and will have far-reaching consequences for everyone involved.

Den har jeg også på min playliste :)

Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 18. dec 2023, 11:34

Nu hører jeg The Girlfriends.

10 episodes

It’s 1995 and Carole Fisher is a high-flying divorcee looking for love in Las Vegas. It’s slim pickings in the medical community she works in. But then Bob comes to town. Bob Bierenbaum is a plastic surgeon who flies planes and speaks several languages. Her mom loves that he’s Jewish - but there’s something off about him. He’s perfect on paper but he’s quick to anger and he never talks about his ex-wife. Who, it turns out, is missing and presumed dead.

After Carole and Bob break up she tells her friend Mindy all about Bob’s wife and his bizarre behavior. You see, Mindy dated Bob too, in fact a lot of women in Vegas dated Bob and they all have their own strange stories to tell. Before too long they form a club dedicated to bitching about Bob, eating noodles and figuring out what happened to his wife, Gail.

In this riveting nine part series, Carole Fisher uncovers the truth of Gail Katz’s death, the systems that failed her and all the girlfriends that brought her justice.
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 19. dec 2023, 07:47

Pandesteg skrev:Nu hører jeg The Girlfriends.

Og har lige hørt den færdig. Hold kæft, den var god!
Sir Pimp Daddy Maximus
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 19. dec 2023, 10:53

Jeg har hørt en om Dahlgårds Tivoli, det var nu meget sjovt.
fisken80
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53163

Indlægaf fisken80 » 19. dec 2023, 16:13

Sir Pimp Daddy Maximus skrev:Jeg har hørt en om Dahlgårds Tivoli, det var nu meget sjovt.

Den er sindssygt skægt. Jeg hulkede af grin da jeg hørte den i sin tid.

Fanme tak skal du ha…
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Sir Pimp Daddy Maximus
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 19. dec 2023, 16:19

fisken80 skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:Jeg har hørt en om Dahlgårds Tivoli, det var nu meget sjovt.

Den er sindssygt skægt. Jeg hulkede af grin da jeg hørte den i sin tid.

Fanme tak skal du ha…

Ja, der er mange gode citater. Jeg så udsendelserne, da de blev sendt for 25 år siden. Hvem skulle have troet, folk ville huske det så mange år efter? Jeg havde skudt ham til at være et røvhul :D
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2024, 06:38

Jeg hører S1 af “Stolen”. Den er lavet af samme kvindelige journalist, som også lavede “Missing & murdered”.

In 2018, a young Indigenous mother left a bar in downtown Missoula, Montana, and was never seen again. After two years and thousands of hours of investigative work, the case remains open, and police believe they are close to solving the mystery of what happened to Jermain Charlo. On this season of Stolen, we go inside the investigation, tracking down leads and joining search parties for Jermain through the dense mountains of the Flathead Reservation. As we unravel this mystery, the show examines what it means to be an Indigenous person in America.

Tilbage til "Film og TV"