Følger i med når det handler om nye film?

Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8798
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7241

Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Artem » 13. mar 2023, 12:12

I forhold til Oscar tråden, og de film som vinder. Der siger de mig intet, og har ikke set nogle af dem. Da jeg åbenbart ikke følger med mere.

Det fik mig til at tænke på om i følger med?
Eller hvornår i stoppede med det?

For jeg kan stadig huske da jeg var ung og var opdaterede på alle de nye film, mens mine forældre intet vidste.
Nu er jeg åbenbart selv blevet sådan en gammel en der ikke længere følger med. Tror faktisk det skete da jeg var i slut 30'erne.
Hvad med jeg andre?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13048
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28104

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. mar 2023, 12:26

Ja jeg følger med og er også med i Biografklub Danmark og får på den måde set en masse film og også film jeg ellers aldrig ville se.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9884
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9605

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Spjaerten » 13. mar 2023, 12:31

Vil sige 50/50 Im jeg følger med.

Har set nogle få af dem på listen

Har planlagt at se vinder filmen i aften den ligger på Viaplay og min adgang dertil udløber imorgen (jeg fik 2 mdr på point optjent hos just eat)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf TinaW » 13. mar 2023, 12:39

Følger sådan nogenlunde med og vi går da også jævnligt i biografen.
0
Lykke
Indlæg: 6955
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6484

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Lykke » 13. mar 2023, 12:41

Ja fordi jeg synes det er hyggeligt at gå i biografen. Så følger jeg på den måde med i hvad der kommer af nye film. Og ellers ender de jo tit på diverse streamingtjenester - og så ser jeg dem måske der.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59806

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. mar 2023, 15:09

Jeg følger med i, hvad der går i min stambiograf. Det er ikke alt, jeg behøver se, men deres repertoire passer ret godt til min smag, og meget af det, de viser, finder man kun få andre steder i København.
Blockbusters følger jeg ikke med i, da det er sjældent, at film, der bliver set af mange, siger mig noget.
0
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf abcd » 13. mar 2023, 15:21

Det har aldrig sagt mig så meget at se film, så jeg er aldrig rigtigt begyndt. Og nu er det endnu mindre fordi jeg har rigeligt at fylde min tid med. Ser måske 2-3 film om året.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7695
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 770
Likede indlæg: 21542

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Nesnay » 13. mar 2023, 15:34

Jeg ser gerne Oscaruddelingen sammen med venner og prøver at få set de relevante film op til. Jeg ser de nominerede film i kategorierne for skuespillere, instruktør, manuskripter og bedste film. Nogle år også cinematography. Jeg ser også gerne kortfilmene, men i år måtte jeg desværre gå efter første del af arrangementet pga. migræne, så jeg nåede kun de animerede. En enkelt live action kunne jeg se hjemme, resten mangler jeg.

Generelt går jeg en del i biografen. Jeg ser nogle mainstreamfilm, men jeg er ikke til Marvelfilm, buddy comedies og den slags. Jeg ser en del i vores lokale kunstbiograf, Øst for Paradis. Tidligere har jeg været medlem af Biografklub Danmark og Filmporten. Sidstnævnte kan jeg varmt anbefale; eneste årsag til, at jeg ikke længere er medlem, er, at min faste biografbuddy pga. senfølger ikke kan holde til så mange biografture som tidligere.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5368

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf AFK » 13. mar 2023, 15:43

Artem skrev:I forhold til Oscar tråden, og de film som vinder. Der siger de mig intet, og har ikke set nogle af dem. Da jeg åbenbart ikke følger med mere.

Det fik mig til at tænke på om i følger med?
Eller hvornår i stoppede med det?

For jeg kan stadig huske da jeg var ung og var opdaterede på alle de nye film, mens mine forældre intet vidste.
Nu er jeg åbenbart selv blevet sådan en gammel en der ikke længere følger med. Tror faktisk det skete da jeg var i slut 30'erne.
Hvad med jeg andre?


Lad mig sige det sådan: Sidste gang jeg var i biffen, så jeg Hobbitten: Femhæreslaget. Har ikke slået en film op siden.

Bevares, jeg har da streamet/downloadet film siden, men så er det fordi jeg er faldet over noget omtale, meme eller trailer på nettet, og ikke fordi jeg har holdt mig ajour. Jeg har måske set 5-10 film i 2020'erne, ellers har det mest været serier.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf zembra1986 » 13. mar 2023, 18:14

Jeg ser minimum 2 nye film om ugen. Altid i weekenden og altid hjemme i sofaen (jeg kan desværre ikke gå i biografen længere, pga min lydfølsomhed). Jeg elsker film og er til mange genrer, selvom horror nok er favoritten, men er også meget glad for f.eks drama, thriller og science fiction. Har efterhånden opbygget mig en stor filmviden og elsker at snakke om film......det er nok mit favoritemne.

Jeg fulgte også med i Oscars og det gør jeg nærmest hver år, men jeg har ofte kun set et enkelte par af de film der er nomineret, men mange af dem kommer på min "must-see" liste efter showet.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5803

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Tux » 13. mar 2023, 18:33

Spjaerten skrev:Vil sige 50/50 Im jeg følger med.

Har set nogle få af dem på listen

Har planlagt at se vinder filmen i aften den ligger på Viaplay og min adgang dertil udløber imorgen (jeg fik 2 mdr på point optjent hos just eat)

Den ligger også gratis på Filmstriben (bibliotekernes streaming service)
https://fjernleje.filmstriben.dk/film/9 ... ll-at-once
2
Selma156
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6898

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Selma156 » 13. mar 2023, 19:01

Jeg synes awardshows som Oscar-uddelingen er røvsyge. Der blev snakket om det i hele frokostpausen i dag, og jeg kendte ingen af filmene og nærmest ingen skuespillere :lol:

Jeg går nok i biffen hver tredje måned eller sådan noget. Kan godt lide film, men er mere til at læse.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3077
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 197
Likede indlæg: 5540

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Pølsemix » 13. mar 2023, 20:21

Ja, men jeg er ligeglad med prisuddelinger. Og hvis det ikke er finkulturelt og er i kategorierne action-, science fiction-, thriller og gyser, så er det nok noget for mig.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8798
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7241

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf Artem » 13. mar 2023, 21:52

AFK skrev:
Artem skrev:I forhold til Oscar tråden, og de film som vinder. Der siger de mig intet, og har ikke set nogle af dem. Da jeg åbenbart ikke følger med mere.

Det fik mig til at tænke på om i følger med?
Eller hvornår i stoppede med det?

For jeg kan stadig huske da jeg var ung og var opdaterede på alle de nye film, mens mine forældre intet vidste.
Nu er jeg åbenbart selv blevet sådan en gammel en der ikke længere følger med. Tror faktisk det skete da jeg var i slut 30'erne.
Hvad med jeg andre?


Lad mig sige det sådan: Sidste gang jeg var i biffen, så jeg Hobbitten: Femhæreslaget. Har ikke slået en film op siden.

Bevares, jeg har da streamet/downloadet film siden, men så er det fordi jeg er faldet over noget omtale, meme eller trailer på nettet, og ikke fordi jeg har holdt mig ajour. Jeg har måske set 5-10 film i 2020'erne, ellers har det mest været serier.

Jeg kommer også alt for lidt i biffen. Før i tiden var det måske 1-2 gange om året. Efter corona er det kun blevet til en enkelt gang sidste år.

Nu prøvede jeg lige at se hvad der går af film i den lokale biograf på lørdag.
Den eneste film jeg har hørt om er "Meter i sekundet" og synes generelt det virker som en kedelig omgang film.
Men har også det samme problem på streamning tjenester. Er faktisk ofte begyndt med mere at vælge gamle klassikere som feks. Pulp fiction da jeg ikke kan finde noget nyt jeg gider at se.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Følger i med når det handler om nye film?

Indlægaf K.toldam » 14. mar 2023, 17:14

jeg følger ikk med da jeg primært streamer serier.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR

Tilbage til "Film og TV"