Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13109
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3552
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56345
Kontakt:

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Ado » 11. sep 2019, 14:09

fisken80 skrev:
Ado skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.

JA! Det er så elendigt skrevet. Som en 16 års piges dagbog.


De er frygtelige de bøger.

Jeg tager dit ord for det. Jeg nåede kun få sider ind i den første, og så opgav jeg. Grufuldt og tåkrummende.
0
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22745
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53416

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2019, 14:25

Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.

JA! Det er så elendigt skrevet. Som en 16 års piges dagbog.


De er frygtelige de bøger.

Jeg tager dit ord for det. Jeg nåede kun få sider ind i den første, og så opgav jeg. Grufuldt og tåkrummende.


Øehe, jeg nåede heller ikke længere :blush:
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2019, 14:39

fisken80 skrev:
Ado skrev:
fisken80 skrev:
Ado skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.

JA! Det er så elendigt skrevet. Som en 16 års piges dagbog.


De er frygtelige de bøger.

Jeg tager dit ord for det. Jeg nåede kun få sider ind i den første, og så opgav jeg. Grufuldt og tåkrummende.


Øehe, jeg nåede heller ikke længere :blush:


Jeg læste alle tre fordi min daværende kæreste købte dem til mig i fødselsdagsgave. Det bedste der kom ud af det var det review jeg fandt på Goodreads (mener jeg). Det var hysterisk morsomt!
1
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 14
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 635

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf deliciouscookie » 11. sep 2019, 15:03

Alle de forfatter som skrev biblen, jeg fatter bare ikke det fede ved det de skrev.
Senest rettet af deliciouscookie 11. sep 2019, 16:41, rettet i alt 1 gang.
1
make cookies not war
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6416
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14826

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Pjeps » 11. sep 2019, 16:35

Mange af de nævnte og så Dan Brown, sjældent har jeg kedet mig så meget.
2
:ninja:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4661
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 249
Likede indlæg: 8436

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Tibbler » 11. sep 2019, 17:13

Jeg er helt med på den med Peter Høeg. Alle de laaaange beskrivelser om f.eks ure eller skibe osv. Jeg kedede mig gevaldigt, og tabte fuldstændig tråden, i forhold til bogens plot.
1
fisken80
Indlæg: 22745
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53416

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2019, 17:17

Klaus Rifbjerg. Bortset fra Den kroniske uskyld, der er fantastisk, så synes jeg hans forfatterskab er overtænkt og kedeligt...

Hvis jeg bestemte så røg han ud af gymnasiets kanon til fordel for.... sorry... Helle Helle
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2019, 18:14

Animi skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.


Det værste er jo, at Fifty Shades jo bogstaveligt talt startede som en fanfiction af Twilight :rulle:


Jeg kan faktisk forholdsvis godt lide at læse fanfics hvis det er skrevet ordentligt. Det gør mig ikke så meget at det er lidt et rip-off af noget andet, der er nogle virkelig gode historier i fanfic genren derude.
Men når det er skrevet elendigt og har et ordforråd på cirka 10 ord, så står jeg af. Derudover synes jeg selve historien i 50 Shades er ringe og personerne er sådan nogle jeg går langt uden om i virkeligheden.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7565
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 836
Likede indlæg: 19888

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Animi » 11. sep 2019, 18:34

TakeAChanceOnMe skrev:
Animi skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.


Det værste er jo, at Fifty Shades jo bogstaveligt talt startede som en fanfiction af Twilight :rulle:


Jeg kan faktisk forholdsvis godt lide at læse fanfics hvis det er skrevet ordentligt. Det gør mig ikke så meget at det er lidt et rip-off af noget andet, der er nogle virkelig gode historier i fanfic genren derude.
Men når det er skrevet elendigt og har et ordforråd på cirka 10 ord, så står jeg af. Derudover synes jeg selve historien i 50 Shades er ringe og personerne er sådan nogle jeg går langt uden om i virkeligheden.


Dét kan jeg også godt selv lidt - det er mere fordi, at Twilight i sig selv også er ret rådden (synes jeg personligt) - så en bog, der er en facfiction af noget ret råddent, var dømt til at blive endnu dårligere :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2019, 18:43

Animi skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Animi skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.


Det værste er jo, at Fifty Shades jo bogstaveligt talt startede som en fanfiction af Twilight :rulle:


Jeg kan faktisk forholdsvis godt lide at læse fanfics hvis det er skrevet ordentligt. Det gør mig ikke så meget at det er lidt et rip-off af noget andet, der er nogle virkelig gode historier i fanfic genren derude.
Men når det er skrevet elendigt og har et ordforråd på cirka 10 ord, så står jeg af. Derudover synes jeg selve historien i 50 Shades er ringe og personerne er sådan nogle jeg går langt uden om i virkeligheden.


Dét kan jeg også godt selv lidt - det er mere fordi, at Twilight i sig selv også er ret rådden (synes jeg personligt) - så en bog, der er en facfiction af noget ret råddent, var dømt til at blive endnu dårligere :-D


Jeg synes faktisk at Twilight var fornuftigt skrevet, men historien? Nej tak. Men okay, 50 Shades har så taget originalen og gjort hele lortet værre :lol:

Som sagt, det bedste ved 50 Shades var reviewet på goodreads. Jeg grinte til jeg græd da jeg læste det.

Edit: https://www.goodreads.com/review/show/340987215
Hvis nogle mangler at få en positiv association til 50 Shades
2
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 689
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 772

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Kruspersille » 11. sep 2019, 19:10

Jens Christian Grøndahl - nøj, jeg synes han skriver kedeligt.
Enig i Peter Høegh! Ham bliver jeg heller aldrig venner med.
Stieg Larsson - jeg synes egentlig etteren i Millennium-trilogien var ok med sit 'who-did-it-lukkede-rum'-plot, men toeren og treeren var bare alt for overdrevne og så synes jeg, de var dårligt skrevet.

Elsker tilgengæld Helle Helle :)
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7844
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11620

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Kerrigan » 11. sep 2019, 19:21

Stieg Larsson - jeg fik at vide at jeg "bare skulle læse de første 50-100 sider, så blev det godt". Ehm nej, hvis den ikke fanger mig inden for relativt få sider, er mit liv for kort til at læse bogen.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf hotlips » 11. sep 2019, 22:26

Jeg ved godt man i princippet er forfatter hvis man har fået udgivet en tekst men jeg regner ikke en der kun har fået udgivet en samlet historie med erotisk fanfiction som forfatter, det er lidt i kategori med en der har udgivet en fagbog eller en selvbiografi.. Det er meningsløst at vurdere dem efter samme målestok for de der har skrevet som man måler Herman bang eller sågar strunge efter, der er nogle parametre som jeg ihvertfald tager med når jeg læser noget.

Det er fint nok andre gør det og at de er med her, de er bare ikke med blandt dem jeg selv normalt regner for forfattere i en kontekst som her, så det er lidt kommet bag på mig.. Men fint nok, det er ikke fordi det gør noget,og der er jo tydeligvis mange der har læst det.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf hotlips » 11. sep 2019, 22:31

Tibbler skrev:Jeg er helt med på den med Peter Høeg. Alle de laaaange beskrivelser om f.eks ure eller skibe osv. Jeg kedede mig gevaldigt, og tabte fuldstændig tråden, i forhold til bogens plot.


Jeg synes det værste er at der så står en halv historie om det ur eller den kasse hvor det er sådan noget med "kassen havde tidligere stået et andet sted, vidnet en vildt spændende begivenhed der snart skulle komme for en dag", og så læser man den lortebog færdig fordi man er nysgerrig og vil vide hvad det var, men resten af historien kommer aldrig og så sidder man med 15 halve historier når man er færdig.. Det gider jeg ikke, og jeg bliver virkelig irriteret over sådan noget pjat.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2260
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 222
Likede indlæg: 4630

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Undtagelsen » 12. sep 2019, 07:26

Thomas Korsgaard har jeg endnu ikke set fidusen i.
Har besluttet at give ham en chance mere, men så er det vist også slut.
0

Tilbage til "Bøger"