Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 26. feb 2023, 16:11

Fruity skrev:Jeg er ved at være gennem Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee.

Jeg hører den med 1,2 gange hastighed. Og det ok hastifhedamæssigt. Men jeg synes det er sværere at følge med i en lydbog end når jeg læser.

Nu skriver jeg f.eks. her også.

Hvad laver I andre, når I hører lydbog, for at holde koncentrationen?

Ligger i sengen, gør mig klar efter et bad, nusser med noget hobby halløj, lægger puslespil, kører bil, benytter offentlig transport, gør rent
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15727
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21142

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2023, 15:25

Jeg er i gang med Den, der lever stille af Leonora Christine Skov. Hold. Da. Helt. Kæft… :nerve: Jeg er målløs
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Pandesteg » 16. mar 2023, 15:30

Fruity skrev:Jeg er ved at være gennem Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee.

Jeg hører den med 1,2 gange hastighed. Og det ok hastifhedamæssigt. Men jeg synes det er sværere at følge med i en lydbog end når jeg læser.

Nu skriver jeg f.eks. her også.

Hvad laver I andre, når I hører lydbog, for at holde koncentrationen?


Jeg hører primært lydbog når jeg kører bil eller er med offentlig transport. Derhjemme er det når jeg strikker, laver mad, er i haven og sådan.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20619
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 44211

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf paint » 18. mar 2023, 17:26

Er i gang med denne:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Boevsedragen
Indlæg: 548
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1946

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Boevsedragen » 15. apr 2023, 12:16

Ondemand skrev:Tækkemanden: Afsløringen af Peter Frederiksen

Jeg kendte kun sagen i overskriftsform fra de danske medier, men den var langt værre end jeg havde forestillet mig. Hold da kæft en psykopat :nerve:


På DR er der en dokumentar om ham. Den hedder Hvid mands dagbog, hvis det har interesse :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 15. apr 2023, 13:29

Jeg er i gang med Anne fra Grønnebakken serien, jeg er nået til bog 3.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6066

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ondemand » 15. apr 2023, 15:36

Boevsedragen skrev:
Ondemand skrev:Tækkemanden: Afsløringen af Peter Frederiksen

Jeg kendte kun sagen i overskriftsform fra de danske medier, men den var langt værre end jeg havde forestillet mig. Hold da kæft en psykopat :nerve:


På DR er der en dokumentar om ham. Den hedder Hvid mands dagbog, hvis det har interesse :)


Det opdagede jeg for nyligt og fik set noget af første afsnit, men bogen er meget mere detaljeret så der var ikke rigtig nogen grund til at se den helt færdig. Det er en helt vanvittig sag, og det er især alt det han er sluppet af sted med i Danmark uden at være blevet stoppet der undrer mig mest.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Boevsedragen
Indlæg: 548
Tilmeldt: 3. sep 2015, 21:05
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1946

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Boevsedragen » 15. apr 2023, 16:14

Ondemand skrev:
Boevsedragen skrev:
Ondemand skrev:Tækkemanden: Afsløringen af Peter Frederiksen

Jeg kendte kun sagen i overskriftsform fra de danske medier, men den var langt værre end jeg havde forestillet mig. Hold da kæft en psykopat :nerve:


På DR er der en dokumentar om ham. Den hedder Hvid mands dagbog, hvis det har interesse :)


Det opdagede jeg for nyligt og fik set noget af første afsnit, men bogen er meget mere detaljeret så der var ikke rigtig nogen grund til at se den helt færdig. Det er en helt vanvittig sag, og det er især alt det han er sluppet af sted med i Danmark uden at være blevet stoppet der undrer mig mest.


Det er på det nærmeste ubegribeligt, at det er foregået i virkeligheden. Han er godt nok grænseløs i ordets egentlige forstand. Jeg har selv bogen i fysisk form, og er helt enig ift. detaljegraden.
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 335
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 778

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ekliptika » 15. apr 2023, 20:12

“Jorden under mig” af Helle Vincentz.
Det er forfatteren selv, som læser op, hvilket fungerer rigtig godt med en erindringsroman.
Tankevækkende bog, som er ret nem at relatere til, når man selv er vokset op i “fattigfirserne”, hvor ord som “kartoffelkur” og “tvangsauktioner” var skræmmende omend man ikke helt forstod, hvad de egentlig betød.

Helle er vokset op på en gård på Sydsjælland i 1980’erne. Moren er skolelærer, faren er landmand. Helle er på sin fars hold, hendes søster på mors hold. Helle forstår ikke alt hvad der sker omkring hende. Men hun ved i hvert fald at statsministeren er ond. Det er ham som er skyld i kartoffelkuren, som gør livet svært for landmændene. Far og mor skændes oftere og oftere, far bliver mere og mere underlig. Og en dag skyder han sig i sine forældres kælder. En dag får Helles mor cancer og dør. Er hendes slægt mon fordømt? Helle begynder at konfrontere barndommens spøgelser. Hvad skete der egentlig? Hun kommer på sporet af familiens dybeste hemmeligheder og finder en uventet sandhed om sig selv. Jorden under mig, er en smuk roman om skyld og skam – og om modet til at møde de mørkeste og fineste dyb i en familie.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf LaMariposa » 18. apr 2023, 16:13

Madro af Anne Gaardmand og Morten Elsø. Jeg er fan.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf AFK » 18. apr 2023, 17:02

Er i gang med "Profetien" af Dean Koontz. Jeg kan godt lide humoren i bogen, og så er det Thomas Gulstad, der er oplæser. Han er en af mine favoritoplæsere!
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
FionaTheFerry
Indlæg: 142
Tilmeldt: 3. apr 2023, 16:02
Kort karma: 13
Likede indlæg: 199

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf FionaTheFerry » 3. maj 2023, 07:42

Daine skrev:Jeg er i gang med Anne fra Grønnebakken serien, jeg er nået til bog 3.


Ej, hvor hyggeligt. :lun: Den serie og De 5-serien var en fast del af min barndom. Har du også læst dem tidligere?
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24648
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36859

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 3. maj 2023, 07:44

FionaTheFerry skrev:
Daine skrev:Jeg er i gang med Anne fra Grønnebakken serien, jeg er nået til bog 3.


Ej, hvor hyggeligt. :lun: Den serie og De 5-serien var en fast del af min barndom. Har du også læst dem tidligere?

Ja, jeg har læst (og hørt) dem flere gange siden min ungdom. Derudover også Emily fra Månegården (også LM Montgomery), som i flere år var en favorit. De Fem har fulgt mig siden jeg kunne stave mig igennem min første ‘rigtige’ bog efter pixibøgerne :lol:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Pandesteg » 19. maj 2023, 22:56

Hvor flodkrebsene synger af Delia Owens. Sådan ca. 100 år efter alle andre :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf AFK » 20. maj 2023, 02:36

Har lige taget hul på Arnulf-sagaen af Susanne Clod Pedersen.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Bøger"