OL-tråden

zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: OL-tråden

Indlægaf zembra1986 » 4. feb 2022, 12:01

HeldigeHelge skrev:
zembra1986 skrev:Hvornår starter åbningsceremonien? Tv2 siger her 12.55 og DR kl. 15.45 :gruble:

Jeg skal se kunstskøjteløb i hvert fald :love2: Bliver sikkert også grebet af andet. Det plejer jeg......nok noget ski.

EDIT: Nå, det går vist i gang på Tv2 nu. Mærkeligt DR først viser det 15.45. Så er det jo ikke live. :gruble:



Mon ikke det er fordi der er TV2 der har rettighederne til åbningsceremonien.


Jo, det må det være. Det undre mig bare. Det plejer da altid at være DR der sender live.....så vidt jeg da husker.
0
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: OL-tråden

Indlægaf Petrix » 4. feb 2022, 12:04

Jeg kommer ikke til at se et minut af dette Vinter OL.
0
27102021
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: OL-tråden

Indlægaf Antand » 4. feb 2022, 13:33

LaMariposa skrev:Jeg glæder mig til OL, for jeg har for en gangs skyld masser af tid til at se det. Men det irriterer mig, at det er på TV2, fordi de lægger meget af det på deres betalingskanaler. Det er bare noget andet med DR, fordi det kommer på DR2 eller på dk.dk, Derudover synes jeg, at kommentatorerne på DR generelt bare er bedre.

DR og TV2 deler det mellem sig. Jeg er rigtig glad for, at det er TV2 i stedet for Discovery der havde sommer OL. Jeg købte deres pakke, da der var OL, men brugte det stort set ikke, da det var så elendigt.
0
Brugeravatar
Antand
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. feb 2019, 23:20
Kort karma: 9
Likede indlæg: 421

Re: OL-tråden

Indlægaf Antand » 4. feb 2022, 13:35

Jeg har opgraderet min TV2 PLAY pakke, og håber jeg får set en masse. :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: OL-tråden

Indlægaf LaMariposa » 4. feb 2022, 13:39

Antand skrev:
LaMariposa skrev:Jeg glæder mig til OL, for jeg har for en gangs skyld masser af tid til at se det. Men det irriterer mig, at det er på TV2, fordi de lægger meget af det på deres betalingskanaler. Det er bare noget andet med DR, fordi det kommer på DR2 eller på dk.dk, Derudover synes jeg, at kommentatorerne på DR generelt bare er bedre.

DR og TV2 deler det mellem sig. Jeg er rigtig glad for, at det er TV2 i stedet for Discovery der havde sommer OL. Jeg købte deres pakke, da der var OL, men brugte det stort set ikke, da det var så elendigt.


Okay, det er meget rart at vide, må lige kigge på det igen :) Har også opgraderet mit abonnement ved TV2 Play bare for en måned, så jeg håber det er det værd.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11418
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23715

Re: OL-tråden

Indlægaf Mani » 4. feb 2022, 13:40

Petrix skrev:Jeg kommer ikke til at se et minut af dette Vinter OL.

Jeg skal heller ikke se det. Jeg kan ellers godt lide en del af ski-diciplinerne, men jeg kan slet ikke ha' at det er i Beijing. Jeg så heller ikke med fra Rusland.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: OL-tråden

Indlægaf Kerrigan » 4. feb 2022, 15:43

Jeg svor til mig selv at jeg ikke skulle se det (hej Kina!), men jeg havde ikke mulighed for at se OL i Tokyo :whine:, så nu vil jeg altså give den gas med åbningsceremoni og kunstskøjteløb.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: OL-tråden

Indlægaf LaMariposa » 5. feb 2022, 07:28

Kerrigan skrev:Jeg svor til mig selv at jeg ikke skulle se det (hej Kina!), men jeg havde ikke mulighed for at se OL i Tokyo :whine:, så nu vil jeg altså give den gas med åbningsceremoni og kunstskøjteløb.


Har også haft moralske kvaler. Men jeg elsker virkelig OL, så den følelse vandt altså :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: OL-tråden

Indlægaf Kerrigan » 5. feb 2022, 11:59

LaMariposa skrev:
Kerrigan skrev:Jeg svor til mig selv at jeg ikke skulle se det (hej Kina!), men jeg havde ikke mulighed for at se OL i Tokyo :whine:, så nu vil jeg altså give den gas med åbningsceremoni og kunstskøjteløb.


Har også haft moralske kvaler. Men jeg elsker virkelig OL, så den følelse vandt altså :genert:

Jeg tror til gengæld at jeg godt kan holde mig til kunstskøjteløb, der er intet andet jeg gider se. :D
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: OL-tråden

Indlægaf landsbytossen » 7. feb 2022, 10:42

3-2 mod Tjekkiet :banan2:
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: OL-tråden

Indlægaf icelady » 8. feb 2022, 07:33

Det virker lidt underligt at hele 5 bliver diskvalificeret. En af dem havde endda samme dragt på i en anden konkurrence, hvor hun ikke blev diskvalificeret.


https://www.dr.dk/sporten/vinter-ol/en- ... gfZoHqc#!/
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: OL-tråden

Indlægaf LaMariposa » 8. feb 2022, 07:33

landsbytossen skrev:3-2 mod Tjekkiet :banan2:


Mega cool af de danske kvinder. Bliver spændende at se, om de kan stille noget op mod Sverige i dag.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: OL-tråden

Indlægaf Kerrigan » 8. feb 2022, 09:28

icelady skrev:Det virker lidt underligt at hele 5 bliver diskvalificeret. En af dem havde endda samme dragt på i en anden konkurrence, hvor hun ikke blev diskvalificeret.


https://www.dr.dk/sporten/vinter-ol/en- ... gfZoHqc#!/

Jeg havde det kun kørende i baggrunden, men lagde også mærke til det store antal diskvalifikationer.

Der står i artiklen:

"Hun mener, at gennemgangen af atleternes udstyr blev gjort i henhold til FIS-reglerne.

- Der er en række ting, vi kan kontrollere. Vi kontrollerer ikke alle i hver konkurrence. Vi vælger nogen punkter, som vi koncentrerer os om på de enkelte dage, så kontrollerne kan variere fra dag til dag, siger skihopkontrolløren."
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: OL-tråden

Indlægaf icelady » 8. feb 2022, 11:21

Kerrigan skrev:
icelady skrev:Det virker lidt underligt at hele 5 bliver diskvalificeret. En af dem havde endda samme dragt på i en anden konkurrence, hvor hun ikke blev diskvalificeret.


https://www.dr.dk/sporten/vinter-ol/en- ... gfZoHqc#!/

Jeg havde det kun kørende i baggrunden, men lagde også mærke til det store antal diskvalifikationer.

Der står i artiklen:

"Hun mener, at gennemgangen af atleternes udstyr blev gjort i henhold til FIS-reglerne.

- Der er en række ting, vi kan kontrollere. Vi kontrollerer ikke alle i hver konkurrence. Vi vælger nogen punkter, som vi koncentrerer os om på de enkelte dage, så kontrollerne kan variere fra dag til dag, siger skihopkontrolløren."

Præcis.


Det virker tilfældigt: "Nu fokuserer vi lige på een ting i denne konkurrence og noget andet i den næste." :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
libertá
Indlæg: 884
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: OL-tråden

Indlægaf libertá » 16. feb 2022, 22:19

Jeg får da set en del Vinter-OL. Helt så spændende som Sommer-OL er det jo ikke, da kun få vintersportsgrene har min interesse. Jeg ser stort set kun alpint skiløb, en smule langrend, en del ishockey og også lidt curling (kun fordi Danmark er med). De øvrige sportsgrene siger mig ikke rigtigt noget. Kunstskøjteløb er kedeligt. Bobslæde ensformigt. Skiskydning fjollet - fordi man kan være hurtigst i sporet og så blive nr. 27, fordi man lige skyder 2 millimeter forbi på et par skud. Eller som grønlænderen være bedst til at at skyde, men så blive nr. 50-60, fordi man er en af de langsommeste i sporet. Det er en lidt underlig ting at kombinere skydning og skisport, synes jeg. Altså, man kunne lige så godt kombinere Tour de France med skydning. - Og så er der alle de nyere sportsgrene, som jeg slet ikke gider se. Jeg er nok lidt gammeldags, da jeg er vokset op i en tid, hvor der var ikke alt det ski-akrobatik, som der er nu. Pukkelpist, snowboard og hvad hulen de nu hedder de der ski-akrobatiske sportsgrene. Snowboard er meget poppet. Mest for teenagere og drengerøve, der ikke er blevet voksne.

Højdepunktet har helt klart været ishockeydrengene, der har gjort det fantastisk. Virkeligt flot 7. plads med sejre over Tjekkiet, Schweiz og Letland og to knebne nederlag til russerne. Kvinderne gjorde det også okay med en sejr over tjekkerne og et to knebne nederlag til Kina og Sverige samt et stort nederlag til Japan. De var godt med i deres kampe. Fint nok af debutanter at være, selvom de blev nr. 10 og sidst.

Curling har været en stor fiasko. Herrerne spillede ad h. til og blev nr. sidst. Kvinderne spillede momentvist fint, men fejlede konstant i de afgørende øjeblikke. Jeg synes, at Dupont-søstrene er dygtige spillere. Men de er dumme taktisk. Tager konstant forkerte beslutninger i de afgørende situationer. Spiller de forkerte sten. De savner noget overblik. Måske har de brug for en (bedre) træner til at lægge taktikken for dem. F. eks i dagens nederlag til Sydkorea, har Danmark jo alle fordelene til sidst. Men de smider det væk, fordi de vælger at placere deres tredje sten i huset lige op ad de to andre sten, som de havde i huset i forvejen - med det resultat, at koreanerne så laver Triple take out og vinder kampen! Altså, hvis nu Dupont erne havde været lidt kvikkere i pæren, havde de vidst, at de skulle have spredt de tre sten mere ud, så man ikke kunne slå dem alle tre ud på én gang. Men så langt tænker Dupont-søstrene ikke - da de er taktisk dårlige og savner overblik. Der har været mange lignende eksempler på åbenlyse fejlbeslutninger under OL, som har kostet i hvert fald 2-3 sejre. Og det er netop de 2-3 manglende sejre, der gør forskellen mellem succes og fiasko.

I skisport er Danmark chanceløse. Men de par stykker, der har været med, har gjort det fint nok. Ham Dyrbye-et-eller-andet (husker ikke hans navn præcist) blev en fin nr. 30 i slalom. Pænt af en dansker. Og hende den unge grønlandske skiskytte fik også pæne placeringer. Jeg gider ikke skiskydning, men gjorde en undtagelse i de to løb, hun var med. Med tiden kan hun sikkert forbedre sig og måske venter der bedre placeringer til hende i fremtiden.

Så er der hurtigløb på skøjter. Det siger mig ikke så meget. Men jeg skal sikkert se, når ham der danskeren, som blev nr. 5 ved sidste OL, skal løbe på sin favoritdistance lørdag, er det vist. Hvad er det nu han hedder? Thorup eller Thorbye eller hvad?

Nå, det er også godt, det snart er slut med OL. Fordi jeg får sovet for lidt i disse dage, da jeg nu to dage i træk er stået op ved 5-6 tiden for at se ishockey. Jeg er ikke vant til at stå så tidligt op ;)
0

Tilbage til "Sport"