Hvilken telefon skal jeg vælge

Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf missme » 24. aug 2015, 15:47

Min datter skal have en ny telefon. Den er jo nærmest limet til hendes hånd, så den skal kunne klare at spille nogle spil, tage en masse billeder og så gør det ikke noget, hvis den kan klare nogle tæsk (hvilket de jo aldrig kan :gruble: )

Ind til videre står valget mellem en sony aqua m4 og huawei P8 lite. Det er det prisleje vi bevæger os i.

På elgiganten har jeg prøvet at sammenligne dem, men det bliver jeg jo egentlig ikke klogere af
http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/ ... gigantenDK

Sidder der nogle kloge mennesker derude, som kan hjælpe mig med at vælge mellem de to telefoner

Hun har en Iphone 4 nu, kan alle de spil hun har købt i app store ligges over på en android telefon, eller går de tabt?
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2409
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4572

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf Elvispop » 24. aug 2015, 17:48

missme skrev:Min datter skal have en ny telefon. Den er jo nærmest limet til hendes hånd, så den skal kunne klare at spille nogle spil, tage en masse billeder og så gør det ikke noget, hvis den kan klare nogle tæsk (hvilket de jo aldrig kan :gruble: )

Ind til videre står valget mellem en sony aqua m4 og huawei P8 lite. Det er det prisleje vi bevæger os i.

På elgiganten har jeg prøvet at sammenligne dem, men det bliver jeg jo egentlig ikke klogere af
http://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/ ... gigantenDK

Sidder der nogle kloge mennesker derude, som kan hjælpe mig med at vælge mellem de to telefoner

Hun har en Iphone 4 nu, kan alle de spil hun har købt i app store ligges over på en android telefon, eller går de tabt?


Som hovedregel går de tabt, Apple vil kun lege med sig selv.
Skifter du derimod fra en android til en anden, kan du for det meste gen-hente alle dine apps til din nye telefon uanset mærke.

Men jeg vil gerne slå et slag for at bruge et ordenligt cover eller bumber til telefonen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf Fru Sunshine » 25. aug 2015, 08:08

Min søn har lige fået Sony Aqua, og er svært tilfreds med den. Han har haft IPhone, og været ret træt af den.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 08:20

Jeg har Sony Z3 compact og jeg er mere end yderst tilfreds med mit skift fra Iphone til Sony.
Det er rigtigt, at det er et større arbejde og nogle ting går tabt, når man skifter, men det var det hele værd og mere til for mig :D
Så jeg siger også Sony :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 08:22

Ps jeg har panserglas på forsiden og jeg har tabt den en del gange nu uden skader. Men det kræver et ordenligt cover.
Er hun ikke interesseret i at have cover på, ja så må hun leve med, at den går i stykker.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf Whoosh » 25. aug 2015, 10:41

Jeg er enig i panzerglass. Der har allerede reddet mig.
Så jeg er på panzer nr 2.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf missme » 25. aug 2015, 11:04

Tak for hjælp.

Det er altså noget bøvl, sådan at skrifte styresystem. Eller, jeg har selv fået en android, og det gik smertefrit, men jeg har heller ikke købt noget særligt i app store. Det er lidt en anden historie med børnene ;) Åh nej, gad nok vide om de skal starte forfra i alle deres spil, og i minecraft. De slår mig ihjel så

Jeg har også panserglas på forsiden af min egen, med det var bare noget jeg havde bestilt hjem på ebay. Det virkede godt nok ikke ret tykt og panseragtigt da jeg satte det på
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 11:09

missme skrev:Tak for hjælp.

Det er altså noget bøvl, sådan at skrifte styresystem. Eller, jeg har selv fået en android, og det gik smertefrit, men jeg har heller ikke købt noget særligt i app store. Det er lidt en anden historie med børnene ;) Åh nej, gad nok vide om de skal starte forfra i alle deres spil, og i minecraft. De slår mig ihjel så

Jeg har også panserglas på forsiden af min egen, med det var bare noget jeg havde bestilt hjem på ebay. Det virkede godt nok ikke ret tykt og panseragtigt da jeg satte det på

Men det kan virkelig holde til meget. Men problemet er jo ofte, at folk ikke vil have cover på og hvis telefonen rammer med kanten først i et fald, så kan panserglas altså ikke redde den.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2409
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4572

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf Elvispop » 25. aug 2015, 11:26

Mange apps findes til både æble og android.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 11:28

Elvispop skrev:Mange apps findes til både æble og android.

Der var kun een app jeg måtte finde en ny af, da jeg skiftede. 1. Og jeg har mange. I en del apps kan man gemme sine data og så er de der, når man logger på i Android. Det kræver som regel at man har betalingsversionen dog.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2248

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf lulu-p » 3. sep 2015, 07:37

Mine børn har mobiler fra Samsung i deres miniudgave. Vi har købt siliconebumber til dem. Utroligt hvad de kan holde til..
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 364
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 426

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf Kesha » 4. sep 2015, 07:51

Jeg har en Sony Xperia M4 Aqua og er virkelig glad for den. Eneste minus er hukommelse til rådighed. Har haft min i 2 måneder og den er allerede fyldt op, selvom at jeg knap nok har taget nogen billeder, har bare apps. Min veninde har samme problem, hun har ikke så mange apps, men tager en masse billeder. Så vil råde dig til at købe et SD kort til den :)
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvilken telefon skal jeg vælge

Indlægaf missme » 4. sep 2015, 17:22

Jeg endte med at købe en huawei p8 lite. Netop fordi hukommelsen var for lille i sonys. Fandt ud af, at selvom man kommer et sd kort i telefonen, så kan man ikke overfører apps til hukommelseskortet. Købte også panserglas og cover

Nu glæder vi os bare til at modtage den, og så begynder det besværlige arbejde med at overfører musik og lign
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"