Mobilepay

Nigleb
Indlæg: 711
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1803

Re: Mobilepay

Indlægaf Nigleb » 12. mar 2024, 15:41

Misantropen skrev:Er der tilfældigvis en af jer der ved hvor de får oplysningerne om ens navn fra? Det navn der står hos mig stemmer ikke overens med med mit navn i CPR-registret eller det der hører til det tilknyttede betalingskort.

Det er mange år siden navnet blev ændret, så det virker ret mærkeligt.

Min datters navn er hendes gamle efternavn. Jeg ringede derind, og de forklarede det med at det var fordi min datter havde navne- og adressebeskyttelse og havde fået det efter at de havde trukket oplysningerne i sin tid. Der er to muligheder for at få det opdateret til det nye: Slette profilen og lave en ny, med foto af pas med det nye navn eller at slette navne- og adressebeskyttelse i nogle dage, så de kan trække de opdaterede oplysninger.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46516

Re: Mobilepay

Indlægaf LadyFox » 12. mar 2024, 17:02

Nigleb skrev:
Misantropen skrev:Er der tilfældigvis en af jer der ved hvor de får oplysningerne om ens navn fra? Det navn der står hos mig stemmer ikke overens med med mit navn i CPR-registret eller det der hører til det tilknyttede betalingskort.

Det er mange år siden navnet blev ændret, så det virker ret mærkeligt.

Min datters navn er hendes gamle efternavn. Jeg ringede derind, og de forklarede det med at det var fordi min datter havde navne- og adressebeskyttelse og havde fået det efter at de havde trukket oplysningerne i sin tid. Der er to muligheder for at få det opdateret til det nye: Slette profilen og lave en ny, med foto af pas med det nye navn eller at slette navne- og adressebeskyttelse i nogle dage, så de kan trække de opdaterede oplysninger.

Jeg har også navne og adresse beskyttelse, og har skiftet navn efterfølgende - så jeg hedder også mit gamle navn i MobilePay. Det er positivt for mig, da jeg ikke ønsker at mit nye navn blive tilgængeligt for folk der har mit telefonnummer.
Jeg havde egentlig troet at jeg derfor ville være nødt til at slette MP, så jeg er glædeligt overrasket :pompom:
2
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17065
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21306

Re: Mobilepay

Indlægaf Misantropen » 12. mar 2024, 17:16

Nigleb skrev:
Misantropen skrev:Er der tilfældigvis en af jer der ved hvor de får oplysningerne om ens navn fra? Det navn der står hos mig stemmer ikke overens med med mit navn i CPR-registret eller det der hører til det tilknyttede betalingskort.

Det er mange år siden navnet blev ændret, så det virker ret mærkeligt.

Min datters navn er hendes gamle efternavn. Jeg ringede derind, og de forklarede det med at det var fordi min datter havde navne- og adressebeskyttelse og havde fået det efter at de havde trukket oplysningerne i sin tid. Der er to muligheder for at få det opdateret til det nye: Slette profilen og lave en ny, med foto af pas med det nye navn eller at slette navne- og adressebeskyttelse i nogle dage, så de kan trække de opdaterede oplysninger.

Tusind tak for hjælpen. Jeg havde haft ringet til deres support, men det var umuligt at komme igennem.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: Mobilepay

Indlægaf icelady » 12. mar 2024, 17:59

De 2 bokse øverst og seneste aktivitet som forside synes jeg er træls at se på.


At man nu skal både swipe og bruge biometri/kode for at godkende er fint.


Til gengæld irriterer det mig, at når jeg skal finde afsender får jeg diverse virksomhedsforslag op, på butikker som ligger langt væk. Jeg har slået lokation fra i app, men den gør det stadig.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17065
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21306

Re: Mobilepay

Indlægaf Misantropen » 12. mar 2024, 18:23

Kesha skrev:Jeg bryder mig ikke om, at ens historik står på forsiden når man logger ind.

Ikke fordi jeg har noget, at skjule. Men nok mere princippet i, at jeg ikke synes alle og enhver skal kunne se det når man åbner appen :)

Det synes jeg også er irriterende og uoverskueligt i forhold til før. Jeg prøvede lige at se hvad der skete hvis man sletter en aktivitet fra oversigten. Aktiviteten bliver slettet fra oversigten, ikke bare arkiveret. Åndssvagt!
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7533
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23760

Re: Mobilepay

Indlægaf Aragorn » 12. mar 2024, 18:47

Man kan kun søge kontakter med to eller flere tegn i navnet frem. En kontakt der hedder A kan altså ikke søges frem.

Udviklerens mangel på forestillingsevne.

Derudover - hvorfor siger de man skal sende en ven penge til en is som første handling. Det er pisse koldt udenfor. Hvad med at foreslå at sende penge til et påskeæg?

Men derudover så er det svært at finde en grund til at jeg er ringere stillet end før.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22606
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53161

Re: Mobilepay

Indlægaf fisken80 » 12. mar 2024, 18:52

Det er grimt og dumt.
Hvorfor skal ting ændres når det virker?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16297
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32556

Re: Mobilepay

Indlægaf icelady » 13. mar 2024, 01:04

Søgefunktionen under Aktivitet er væk hos mig. :(

Dét synes jeg godt nok er træls.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13061
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 21853

Re: Mobilepay

Indlægaf Pandesteg » 13. mar 2024, 08:11

Jeg kikkede lidt på det i går og det er umiddelbart helt fint for mig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Undtagelsen
Indlæg: 2253
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4614

Re: Mobilepay

Indlægaf Undtagelsen » 13. mar 2024, 10:11

Jeg prøvede både at sende og modtage penge igår.
Under aktiviteter kan jeg kun se dem jeg har modtaget.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4918
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6532

Re: Mobilepay

Indlægaf Stars » 13. mar 2024, 10:26

Undtagelsen skrev:Jeg prøvede både at sende og modtage penge igår.
Under aktiviteter kan jeg kun se dem jeg har modtaget.


Den kan jeg slå:

Jeg kan ikke se hverken sendte eller modtagne penge fra i går og i dag - Kun en anmodning sendt i går og 1 besked (ud af 2) modtaget i dag.

:wacko:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4918
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6532

Re: Mobilepay

Indlægaf Stars » 13. mar 2024, 11:26

Stars skrev:
Jeg kan ikke se hverken sendte eller modtagne penge fra i går og i dag - Kun en anmodning sendt i går og 1 besked (ud af 2) modtaget i dag.

:wacko:


Nå - det ligger åbenbart som "tråde" ligesom SMS'er.
Så når jeg trykker på beskeden fra datteren, kan jeg se alle beskeder og overførsler :cool:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18479

Re: Mobilepay

Indlægaf .Magic. » 13. mar 2024, 17:30

Det har jeg vist ikke noget forhold til. Bare det virker.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Mobilepay

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2024, 10:59

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1924

Re: Mobilepay

Indlægaf Skvatman » 15. mar 2024, 12:14

Udover den er for "poppet" i sit udtryk, så synes jeg den faktisk er helt ok, efter at have brugt den et par gange.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"