Jeg har lige haft besøg af min nabo, der var i Holland.
Tilsyneladende kan man kun anvende VISA- og Mastercard få steder, da de foretrækker VIA og Maestro-kort. Af supermarkeder er det kun det cykling-kendte Jumbo, som tager imod først-nævnte kreditkort.
Mange butikker vil ikke tage imod kontanter, hvis vi taler 200 Euro-sedler. Det er max. 100 euro-sedler, der accepteres, selv på togstationerne. Jeg havde overvejet Holland, da det virker cykelferie-venligt, men tænker nu at det vil blive lidt besværligt. Kontanter, telt-overnatning og cykel virker ikke som den bedste kombination.
Er der nogle andre lande, hvor man skal være opmærksom på at de ikke er glade for gængse kreditkort?
Kreditkort på rejser
Re: Kreditkort på rejser
EmoJanice skrev:Jeg har lige haft besøg af min nabo, der var i Holland.
Tilsyneladende kan man kun anvende VISA- og Mastercard få steder, da de foretrækker VIA og Maestro-kort. Af supermarkeder er det kun det cykling-kendte Jumbo, som tager imod først-nævnte kreditkort.
Mange butikker vil ikke tage imod kontanter, hvis vi taler 200 Euro-sedler. Det er max. 100 euro-sedler, der accepteres, selv på togstationerne. Jeg havde overvejet Holland, da det virker cykelferie-venligt, men tænker nu at det vil blive lidt besværligt. Kontanter, telt-overnatning og cykel virker ikke som den bedste kombination.
Er der nogle andre lande, hvor man skal være opmærksom på at de ikke er glade for gængse kreditkort?
Tyskland er meget det samme, selvom Covid perioden gjorde dem mere elektroniske, så er der stadig mange steder og kæder der ikke tager andet end de lokale kort.
0
Do as I say!
Wizzze skrev:EmoJanice skrev:Jeg har lige haft besøg af min nabo, der var i Holland.
Tyskland er meget det samme, selvom Covid perioden gjorde dem mere elektroniske, så er der stadig mange steder og kæder der ikke tager andet end de lokale kort.
Det må være andre steder end i Berlin. For der oplevede jeg ingen steder, der ikke tog VISA (okay det er løgn, det gjorde den lille kiosk der solgte souvenirs ikke, men derudover).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Vi var i Holland i Påsken 2022. Oplevede ikke problemer. Vi har kun visa og Mastercard.
Den største seddel jeg har set var en 50 Euro. Tror ikke ATM giver 100 og slet ikke 200 euro sedler.
Den største seddel jeg har set var en 50 Euro. Tror ikke ATM giver 100 og slet ikke 200 euro sedler.
1
Jeg har vist aldrig været ude for, at der ikke var en ATM i nærheden, hvor man kunne hæve penge, hvis man et sted ikke modtog Visa.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
Det sted du søger, er det sted du søger fra
Det sted du søger, er det sted du søger fra
- Ado
- Kort karma: 3607
- Geografisk sted: Korsbæk
- Likede indlæg: 57633
- Kontakt:
I det sydlige Tyskland har vi oplevet flere gange, at de ikke tog imod kort, og at vi derfor måtte hæve kontanter.
Visse steder sydpå bliver Visa ikke altid accepteret, når der skal lejes bil. Derfr har vi altid både Visa og Mastercard med.
Visse steder sydpå bliver Visa ikke altid accepteret, når der skal lejes bil. Derfr har vi altid både Visa og Mastercard med.
0
I 2021 oplevede vi en del steder i Berlin som kun tog maestro og har lige oplevet det i Hamborg også. Der måtte jeg downloade PayPal appen og betale den vej
1
Tryk på *