Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
HerErJeg
Indlæg: 4266
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5079

Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf HerErJeg » 24. feb 2020, 05:36

Nu lukker Norditalien ned. Venedigs karneval er aflyst.
Jeg kan da godt frygte at turistmål, fodbold EM, Formel 1, alle mulige steder hvor rigtigt mange samles på lidt plads, kommer under pres for afvikling eller aflysning.
Vi har købt og betalt alt, den ene tur er til Le Mans, den kan jeg godt frygte for. Den anden er hotelferie i Østrig, det er nok knapt så sandsynligt.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3549
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56272
Kontakt:

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Ado » 24. feb 2020, 05:51

Ja, jeg er lidt bekymret. Vi skal til Pisa i påskeferien.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9624
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26955

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Santa » 24. feb 2020, 06:01

For mig er det, at rejse på ferie alligevel ret langt nede på 'need too' listen, så hvis jeg havde planlagt en rejse og jeg var meget bekymret, så ville jeg aflyse rejsen.
En ferierejse skal jo skabe glæde og overskud, ikke bekymring og angst.

Men det er hypotetisk for mig, eftersom jeg stadig er så vild med mit sommerhus, at jeg helst vil være der. Og kommer der Coronavirus der, så er vi alle doomed.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59704

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2020, 06:03

Ikke rigtig, sådan generelt, men når nu tilfældet vil, at jeg, som ellers kun har været i Italien én gang tidligere, pt. overvejer at give min far en rejse til Toscana i fødselsdagsgave, præcis samtidig med at det her sker, er det meget muligt, at jeg finder på noget andet.
Vi skal godt nok ikke afsted før efteråret, men det tager sgu lidt af glæden at skulle komme anstigende med en så uvis gave om tre uger.
Mon ikke jeg ender med en anden destination? Vi skal jo under alle omstændigheder bestille inden længe, og min far er i højrisikogruppen for smitte med alvorlige konsekvenser, da han både er ældre og har en kronisk sygdom, som sænker immunforsvaret.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. feb 2020, 07:25

Mon man behøver bekymre sig om rejser?
Der er jo allerede danskere i området og i de byer i Italien, så der er jo teoretiske chancer for at ferie gæster flyver hjem og der ikke checkes noget fra de destinationer, og så er Europa jo godt igang.

Så enten rejser man og håber på det bedste, eller så gør man præcis det samme hjemmeblivende, når ferie sæsonen starter op.

Er en god pegepind ikke at , er mand ved godt helbred, yngre person, så skal man bare melde det ud og hjælpes igennem, og ikke gemme sin sygdom væk for andre. Så kan man sikkert rejse så meget man vil. Derimod ældre mennesker synes at tage det hårdest, så skal man nok være ekstra opmærksom der.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16466
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1420
Likede indlæg: 30748

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf TinaW » 24. feb 2020, 07:41

Vi har ikke andet end 5 overnatninger i Lübeck i uge 28 planlagt. Og der kan vi afbestille gratis til og med dagen før ankomst.
Så det er ikke noget der bekymrer mig.
Vi har ingen planer om, at rejse steder hen, hvor der er mange smittede.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf billiebean » 24. feb 2020, 07:47

Vi rejser til Marokko på lørdag over Charles de Gaulle i Paris. Der kan jeg da godt lige tænke en smule over det. Men jeg er efterhånden hyper obs på håndhygiejne i lufthavne, så mon ikke det går.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Kattefjæs » 24. feb 2020, 07:56

Bor i London så løbet er lissom kørt hvis man er bange for den slags. Men jeg tager det ikke så tungt.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Planten » 24. feb 2020, 08:22

Min næste ferie går til Malmø - jeg er mere bekymret for at blive skudt...
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. feb 2020, 08:29

Vi bor i Asien så vi er jo tæt på mange smittede. Om 14 dage tager vi til Bangkok og i april har vi en uges ferie som endnu er uplanlagt. Vi overvejer Borneo, men har ikke booket endnu. Vi tager det som det kommer
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17421
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3600
Likede indlæg: 42522

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf LaMariposa » 24. feb 2020, 08:48

Lidt... Ville nok ikke tage til Norditalien lige nu i hvert fald. Synes det er lidt skræmmende, at det bare sådan pludselig kan sprede sig, uden at man rigtigt ved, hvordan det er sket.

Må indrømme, at jeg også tænkte over det for 14 dage siden, da jeg sad ved siden af en kinesisk familie, hvor mor og søn var iført masker, i et fly. Men jeg ved jo slet ikke, om de overhovedet bor i Kina og om de havde været i nærheden af nogle smittede.
0
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14239
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41083

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Akehurst2 » 24. feb 2020, 09:09

Santa skrev:For mig er det, at rejse på ferie alligevel ret langt nede på 'need too' listen, så hvis jeg havde planlagt en rejse og jeg var meget bekymret, så ville jeg aflyse rejsen.
En ferierejse skal jo skabe glæde og overskud, ikke bekymring og angst.

Men det er hypotetisk for mig, eftersom jeg stadig er så vild med mit sommerhus, at jeg helst vil være der. Og kommer der Coronavirus der, så er vi alle doomed.


Jeg er ikke bekymret et sekund for at få Coronavirus - vi skal jo alle dø af et eller andet. Bekymringen går højst på det rent praktiske: Bliver flyafgange aflyst, er der udgangsforbud, er alt lukket ned?
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20607
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44171

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf paint » 24. feb 2020, 09:14

Det værste ved den virus er, at det som de frygtede i WHO, allerede er sket. Man frygtede at virussen ville sprede sig til lande uden noget særligt organiseret sundhedsvæsen. Og det er netop det, der er sket. Hverken Iran eller Libanon, som nu også er ramt, er specielt organiserede på det felt. Og herfra kan smitten nu brede sig ret uhæmmet.

Professor Kåre Mølbak fra Statens Seruminstitut, mener nu at muligheden for at inddæmme virussen og forhindre spredning i hele Europa, er stærkt udfordret og muligvis umulig.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Petrix
Indlæg: 3770
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3658

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf Petrix » 24. feb 2020, 09:25

Jeg skal på skiferie i Østrig i næste uge, men regner ikke med at der er massivt udbrud på det tidspunkt.
Jeg vil afholde mig fra at bestille andre ferier, da jeg tror det snart udvikler sig til en pandemi.
0
27102021
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20607
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44171

Re: Frygter du for Coronavirus i forhold til kommende ferier?

Indlægaf paint » 24. feb 2020, 09:39

Petrix skrev:Jeg skal på skiferie i Østrig i næste uge, men regner ikke med at der er massivt udbrud på det tidspunkt.
Jeg vil afholde mig fra at bestille andre ferier, da jeg tror det snart udvikler sig til en pandemi.


Det tror jeg desværre, at der er en meget stor risiko for. Lige nu er der også konstateret tilfælde i Emiraterne, Egypten, Israel og som nævnt Iran og Libanon. Alene i Cairo, bor der 20 mio mennesker stuvet utroligt tæt sammen, og de er ikke ligefrem kendt for deres organiserede håndtering af noget som helst. Herfra vil folk nu kunne flyve rundt i hele Europa (med min 14 dages inkubationstid, hvor de tilsyneladende er raske, men smitter)

"In the Middle East, two elderly men in Iran were the first confirmed deaths from the virus, which has also spread to the UAE, Egypt, Israel and Lebanon."
Kilde: Arab News
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"