Vi er nogle stykker som overvejer Gøteborg og ser på hvad der er at kigge på osv.
Vi har også fundet nogle forholdsmæssige billige hoteller.
Så er der transporten derop. DSB's udlandsside går ned og kan ikke finde en pris
SJ's siden siger omkring 1500 kroner for 3 personer
Flixbus siger under 200 kroner pr. person
En af mine venner har adgang til en lille bil og hotellet lover gratis parkering, men bilen som er af ældre årgang skal over Hallandsåsen.
Hvorfor er det så svært at finde billige togbilletter, som ligger i nærheden af priserne for en fjernbus? Komforten er bedre og vi ville ganske givet vælge toget hvis det var en mulighed. Hvad gør I når I søger togbilletter til udlandet?
Billigt til Gøteborg i foråret
- Fru Himmelblå
- Kort karma: 283
- Likede indlæg: 8717
Re: Billigt til Gøteborg i foråret
Bruger DSB Udland når det virker. Men tog er jo bare dyrere end bus og bil. Man betaler for komfort (og for, at der ikke investeres ordentligt i tognettet).
Vi har selv taget toget til Gøteborg. Tror vi gav i omegnen af 1500 tur/retur for to personer med skift uden for Malmø. Dyrt? Ja. Men også lækkert, at man bare kan slappe af. Og skifter man undervejs i Sverige er der en god sandsynlighed for, at man havner i et svensk tog der er væsentligt bedre end de danske Øresundstog.
Og Gøteborg er en dejlig by! Håber i får en god tur!
Vi har selv taget toget til Gøteborg. Tror vi gav i omegnen af 1500 tur/retur for to personer med skift uden for Malmø. Dyrt? Ja. Men også lækkert, at man bare kan slappe af. Og skifter man undervejs i Sverige er der en god sandsynlighed for, at man havner i et svensk tog der er væsentligt bedre end de danske Øresundstog.
Og Gøteborg er en dejlig by! Håber i får en god tur!
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Vi har lige været i Göteborg med tog fra Kbh. Jeg kan se, at vi gav SEK 550 pr. person (én vej - vi måtte med bus hjem). Dvs. ca. 350 kr. pr. mand. Det synes jeg ikke er specielt dyrt for en direkte forbindelse med fine sæder, gode pladsforhold osv.
Jeg købte på sj.se., da DSB simpelthen ikke ville fungere for mig og jeg blev hidsig til sidst .
Busbilletten hjem kostede 200 pr. mand i runde tal. For 150 kr mere ville jeg have været med tog, hvis det havde kunnet lade sig gøre. Men bortset fra det var bussen behagelig og med fine sæder, toilet osv.
Edit: du har fundet billigere togbilletter, lader det til? Hvis jeg forstår det ret, at det er 500 kr. tur/retur pr. mand?
Jeg købte på sj.se., da DSB simpelthen ikke ville fungere for mig og jeg blev hidsig til sidst .
Busbilletten hjem kostede 200 pr. mand i runde tal. For 150 kr mere ville jeg have været med tog, hvis det havde kunnet lade sig gøre. Men bortset fra det var bussen behagelig og med fine sæder, toilet osv.
Edit: du har fundet billigere togbilletter, lader det til? Hvis jeg forstår det ret, at det er 500 kr. tur/retur pr. mand?
1
- PaleSeptember
- Kort karma: 967
- Likede indlæg: 19969
Vi søgte på togbilletter til Stockholm i sommerferien, der fik vi en pris på 4.000 kr for to retur. Vi syntes simpelthen, at det var for dyrt, så vi endte med at tage bilen derop.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
- EmoJanice
- Kort karma: 14
- Geografisk sted: Rødovre
- Likede indlæg: 389
- Kontakt:
DSB's hjemmeside er stadig i kaos, men man kan bruge rejsekortet til Malmø og skifte der. SJ's hjemmeside virker. Af uvisse grunde er X2000/X3000 tog billigere end Øresundstog på samme strækning. Det giver ingen mening, men jeg kan komme ned på 215 kroner pr. person på visse afgange. Resten ligger på 410 pr. person.
Jeg kan at der findes nogle hjemmesider lignende sider for fly-billeter. Har nogen prøvet dem?
Nu vil vi lave en liste over ting vi kunne finde på at se i byen og omegn, så må vi søge igen når vi kommer tættere på afrejsedatoen.
Jeg kan at der findes nogle hjemmesider lignende sider for fly-billeter. Har nogen prøvet dem?
Nu vil vi lave en liste over ting vi kunne finde på at se i byen og omegn, så må vi søge igen når vi kommer tættere på afrejsedatoen.
0
- EmoJanice
- Kort karma: 14
- Geografisk sted: Rødovre
- Likede indlæg: 389
- Kontakt:
Vi var der i pinsen. Det endte med at vi fik en chauffør på og venter nu på om vi bliver ramt af trængselsafgiften eller ej, men det er småpenge. Vi tog færgen istedet for broen. Det var billigere og i forhold til destinationen var der også nogle kilometre at spare.
Bilen blev stående i garagen under opholdet for byen er ikke til biler. Der var sporvogne her, der og alle vegne. Haga-kvarteret blev besøgt og primært centrum. Ôlstugan Tullen Lejonet kan virkelig anbefales, Saluhallen var flot at se, men vi spiste hos Cafe Du Nord som dog virkede mere som et cafeteria. Vi fandt et konditori - Ahlstrøm som var virkelig hyggelig. Nordstan fik vi set, men bortset fra størrelsen er det et indkøbscenter som mange andre. Faktisk fandt jeg Vala, som vi stoppede ved på hjemvejen mere interessant og så lå der en Coop lige overfor, hvor en Laktose intolerant med-rejsende fik set et udvalg af varer som man ikke typisk ser i Danmark.
Eneste minus var Google Maps. Vi kørte til Godisflyet på hjemvejen og vi endte med at køre på grusveje. Hvad sker der for Google? Vi kom dog frem, omend at chaufføren måtte have bilen til vask.
Gøteborg kan varmt anbefales. Den danske krone rækker langt. Chaufføren havde indstillet sig på et alkoholfrit ophold hvilket er vigtigt når deres alkoholgrænse er så lav at selv kærnemælk kan øge risikoen for tiltale. I Sverige betragter politiet dem som taler usammenhængende som danskere eller folk, der har drukket.
Bilförare var full – inte dansk (VK)
Bilen blev stående i garagen under opholdet for byen er ikke til biler. Der var sporvogne her, der og alle vegne. Haga-kvarteret blev besøgt og primært centrum. Ôlstugan Tullen Lejonet kan virkelig anbefales, Saluhallen var flot at se, men vi spiste hos Cafe Du Nord som dog virkede mere som et cafeteria. Vi fandt et konditori - Ahlstrøm som var virkelig hyggelig. Nordstan fik vi set, men bortset fra størrelsen er det et indkøbscenter som mange andre. Faktisk fandt jeg Vala, som vi stoppede ved på hjemvejen mere interessant og så lå der en Coop lige overfor, hvor en Laktose intolerant med-rejsende fik set et udvalg af varer som man ikke typisk ser i Danmark.
Eneste minus var Google Maps. Vi kørte til Godisflyet på hjemvejen og vi endte med at køre på grusveje. Hvad sker der for Google? Vi kom dog frem, omend at chaufføren måtte have bilen til vask.
Gøteborg kan varmt anbefales. Den danske krone rækker langt. Chaufføren havde indstillet sig på et alkoholfrit ophold hvilket er vigtigt når deres alkoholgrænse er så lav at selv kærnemælk kan øge risikoen for tiltale. I Sverige betragter politiet dem som taler usammenhængende som danskere eller folk, der har drukket.
Bilförare var full – inte dansk (VK)
0