Krydstogt

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Fledermäuslein
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6938

Krydstogt

Indlægaf Fledermäuslein » 16. maj 2024, 07:55

Min svigerinde har inviteret min familie (mig, mand og to børn) på krydstogt. Hun har været på krydstogter flere gange og kan rigtig godt lide det.

Bortset fra busrejser for seniorer er det nok den rejseform, der tiltaler mig mindst. Jeg er ret bange for dybt hav og kan f.eks. ikke lide at sejle med færger (men gør det alligevel). Jeg har nok altid opfattet krydstogtskibe som kunstige flydende byer fulde af overflod og dårlig underholdning og/eller downright dødsfælder.

Men mine betænkeligheder og fordomme skal selvfølgelig ikke stå i vejen for, at hun ønsker at glæde os og få mere tid med sin niece og nevø, så nu ville jeg høre, om nogen herinde har været på krydstogt? Har jeg ret i mine fordomme eller vil jeg blive omvendt og fremover kun ønske at tage på cruise i enhver ferie? Hvad er godt/dårligt og er der noget, man gerne vil vide inden?
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1531
Likede indlæg: 25801

Re: Krydstogt

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. maj 2024, 08:21

Jeg har været på krydstogt 3 gange, med arbejde (voksne udviklingshæmmede)

Og jeg var vild med det :D
Jeg er ikke bange for at sejle på store skibe/færger, men jeg har også et (mindre issue) med større dybder osv. Men på færger rører det mig ikke.

For mig er cruise lidt som en flydende all inclusive charterrejse.
Underholdningen var dog niveauer over, efter min mening, jeg syntes virkelig det var en oplevelse, på niveau med at gå i teater eller intim koncerter.
Og der var massere af vælge imellem, så man kunne lave noget nyt hver dag.

Maden var virkelig lækker, og veltilberedt.
Personalet enormt søde, imødekommende og hjælpsomme.

Jeg vil gerne på cruise igen, privat, men har ikke ville det med yngre børn, gr. Sprogbarrierer, forståelse for og evne til at kunne nyde oplevelser m.v.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Fledermäuslein
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6938

Re: Krydstogt

Indlægaf Fledermäuslein » 16. maj 2024, 08:40

Madam Pomfrey skrev:Jeg har været på krydstogt 3 gange, med arbejde (voksne udviklingshæmmede)

Og jeg var vild med det :D
Jeg er ikke bange for at sejle på store skibe/færger, men jeg har også et (mindre issue) med større dybder osv. Men på færger rører det mig ikke.

For mig er cruise lidt som en flydende all inclusive charterrejse.
Underholdningen var dog niveauer over, efter min mening, jeg syntes virkelig det var en oplevelse, på niveau med at gå i teater eller intim koncerter.
Og der var massere af vælge imellem, så man kunne lave noget nyt hver dag.

Maden var virkelig lækker, og veltilberedt.
Personalet enormt søde, imødekommende og hjælpsomme.

Jeg vil gerne på cruise igen, privat, men har ikke ville det med yngre børn, gr. Sprogbarrierer, forståelse for og evne til at kunne nyde oplevelser m.v.


Hvem rejste I med og hvorhenne?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1531
Likede indlæg: 25801

Re: Krydstogt

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. maj 2024, 09:10

Fledermäuslein skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har været på krydstogt 3 gange, med arbejde (voksne udviklingshæmmede)

Og jeg var vild med det :D
Jeg er ikke bange for at sejle på store skibe/færger, men jeg har også et (mindre issue) med større dybder osv. Men på færger rører det mig ikke.

For mig er cruise lidt som en flydende all inclusive charterrejse.
Underholdningen var dog niveauer over, efter min mening, jeg syntes virkelig det var en oplevelse, på niveau med at gå i teater eller intim koncerter.
Og der var massere af vælge imellem, så man kunne lave noget nyt hver dag.

Maden var virkelig lækker, og veltilberedt.
Personalet enormt søde, imødekommende og hjælpsomme.

Jeg vil gerne på cruise igen, privat, men har ikke ville det med yngre børn, gr. Sprogbarrierer, forståelse for og evne til at kunne nyde oplevelser m.v.


Hvem rejste I med og hvorhenne?


Vi har sejlet med 3
forskellige

1. et britisk skib, husker ikke navnet, i Middelhavet, Frankrig,Italien, korsika, mallorca. Det var i slutningen af 0'erne

2. Royal Caribbean, tur op langs Norge, fantastisk skib, fantastisk tur og natur.

3. MSC, sejltur fra Kbh og rundt i Østersøen, Sverige, Polen, Kiel, og retur til Kbh, 5 dages tur.

Turene man kan købe var vel tilrettelagte. Vi havde kørestolsbrugere med, og der skortede absolut ikke på servicen ifht at komme ombord og af borde.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Fledermäuslein
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6938

Re: Krydstogt

Indlægaf Fledermäuslein » 16. maj 2024, 09:22

Madam Pomfrey skrev:
Fledermäuslein skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg har været på krydstogt 3 gange, med arbejde (voksne udviklingshæmmede)

Og jeg var vild med det :D
Jeg er ikke bange for at sejle på store skibe/færger, men jeg har også et (mindre issue) med større dybder osv. Men på færger rører det mig ikke.

For mig er cruise lidt som en flydende all inclusive charterrejse.
Underholdningen var dog niveauer over, efter min mening, jeg syntes virkelig det var en oplevelse, på niveau med at gå i teater eller intim koncerter.
Og der var massere af vælge imellem, så man kunne lave noget nyt hver dag.

Maden var virkelig lækker, og veltilberedt.
Personalet enormt søde, imødekommende og hjælpsomme.

Jeg vil gerne på cruise igen, privat, men har ikke ville det med yngre børn, gr. Sprogbarrierer, forståelse for og evne til at kunne nyde oplevelser m.v.


Hvem rejste I med og hvorhenne?


Vi har sejlet med 3
forskellige

1. et britisk skib, husker ikke navnet, i Middelhavet, Frankrig,Italien, korsika, mallorca. Det var i slutningen af 0'erne

2. Royal Caribbean, tur op langs Norge, fantastisk skib, fantastisk tur og natur.

3. MSC, sejltur fra Kbh og rundt i Østersøen, Sverige, Polen, Kiel, og retur til Kbh, 5 dages tur.

Turene man kan købe var vel tilrettelagte. Vi havde kørestolsbrugere med, og der skortede absolut ikke på servicen ifht at komme ombord og af borde.


Det lyder jo egentlig meget lovende, især delen med at underholdningen ikke er så tåkrummende, som jeg forestiller mig. Mine børn vil nok være 12 og 8 og vil ikke have sprogproblemer, så lige den del er jeg ikke så betænkelig ved.

Umiddelbart er det også sådan en tur op langs Norge, der interesserer mig mest, men dels er den dyrere end f.eks. Middelhavet, dels er vejret selvfølgelig også lidt mere utilregneligt, så det bliver desværre nok ikke den tur.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3518

Re: Krydstogt

Indlægaf Torn » 16. maj 2024, 10:01

Jeg ville på forhånd undersøge, hvordan det specifikke skib/rederi forholder sig til at sejle i lovløst farvand. Se nærmere her: https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-lovloest-farvand
3
Fledermäuslein
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6938

Re: Krydstogt

Indlægaf Fledermäuslein » 16. maj 2024, 11:03

Torn skrev:Jeg ville på forhånd undersøge, hvordan det specifikke skib/rederi forholder sig til at sejle i lovløst farvand. Se nærmere her: https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-lovloest-farvand


Godt tip. Begge de rederier, vi overvejer, sejler under europæiske flag og har sikkerhedsafdelinger om bord samt procedurer for håndtering af eventuelle lovovertrædelser. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det virker upåklageligt, men den risiko tør jeg godt at tage.
1
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 622
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 67
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 608

Re: Krydstogt

Indlægaf Jungletiger » 19. maj 2024, 09:45

Vi har været afsted 3 gange - alle gange med MSC Cruises udfra Miami.

1. gang var i 2019 (Med MSC Seaside) og det var en test for at se, om det var noget for os - om vi kunne trives ombord eller om vi ville kede os for meget. Og jeg må sige, vi blev positivt overrasket. Vi havde også lidt den med, at det primært er for pensionister, men det er det langt fra.

De efterfølgende 2 gange har været med MSC Seascape - og cruise nr. 4 blev booket på det seneste cruise for en måneds tid siden.

Vi var meget positive omkring underholdningen ombord - vi har set nogle rigtig gode shows med fed musik samt hørt nogle dygtige bands/sangere på diverse barer ombord.

Vi døde på ingen måde af hverken sult eller tørst. Maden var lækker og der var rigeligt at vælge imellem.

På alle 3 cruises har vi mødt nogle søde mennesker - nogle af dem har vi stadig kontakt med i dag.

Mit bedste råd: Gå ind i det med et åbent sind - glem alt om fordommene. Og så ikke mindst - udforsk skibet, brug det.
1
Fledermäuslein
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 189
Likede indlæg: 6938

Re: Krydstogt

Indlægaf Fledermäuslein » 19. maj 2024, 11:14

Jungletiger skrev:Vi har været afsted 3 gange - alle gange med MSC Cruises udfra Miami.

1. gang var i 2019 (Med MSC Seaside) og det var en test for at se, om det var noget for os - om vi kunne trives ombord eller om vi ville kede os for meget. Og jeg må sige, vi blev positivt overrasket. Vi havde også lidt den med, at det primært er for pensionister, men det er det langt fra.

De efterfølgende 2 gange har været med MSC Seascape - og cruise nr. 4 blev booket på det seneste cruise for en måneds tid siden.

Vi var meget positive omkring underholdningen ombord - vi har set nogle rigtig gode shows med fed musik samt hørt nogle dygtige bands/sangere på diverse barer ombord.

Vi døde på ingen måde af hverken sult eller tørst. Maden var lækker og der var rigeligt at vælge imellem.

På alle 3 cruises har vi mødt nogle søde mennesker - nogle af dem har vi stadig kontakt med i dag.

Mit bedste råd: Gå ind i det med et åbent sind - glem alt om fordommene. Og så ikke mindst - udforsk skibet, brug det.


Tak, det lyder jo rigtig lovende, det var lige sådan et indlæg, jeg havde håbet på :D
0

Tilbage til "Rejser"