Den store juletråd 2023

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3214
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37032

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Daine » 23. dec 2023, 20:04

Her har julefreden så småt sænket sig. Jeg har haft fri i dag - for første gang i mit arbejdsliv. Den 23. er jo normalt den helt store indkøbsdag i detail, men i år faldt den på en frilørdag og min chef har haft vagten på job. SÅ skønt! Jeg har tullet rundt, besøgt min mor, taget en lur og generelt bare været totalt uproduktiv :D Jeg skal holde juleaften hos min mor, sammen med mine søskende, så det bliver helt afslappet og jeg regner også med at komme tidligt hjem. Min mor kan ikke holde til helt så meget mere, men det passer os alle fint at det ikke bliver sent.

Kopi af IMG_20231223_170051572.jpeg

IMG_20231217_173826551_Original.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1576
Likede indlæg: 26949

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. dec 2023, 20:45

Lille juleaften har været skøn, bare mig og kæresten hjemme.

Rolig morgen i mit tempo, en god morgentur med hunden.
Indkøb af det sidste til julemiddagen og juledagene, uden kæmpe kø. Fandt lækre æko flæskestege til en god pris, så den konventionelle blev i fryseren.
Fik starte op oprydning og rengøring.
1.5 times tur med hunden, i solskin, 3.5 km i benene, mødtes med en anden i hundeskoven til lidt hundeleg og aktivering.
Fik ordnet resten af oprydning og rengøring, vasket gulv.
Så nu ser her helt hæderligt ud (vores hjem har båret præg af stor hundehvalp, kattekillinger, sygdom og manglende overskud)

Kæresten har nusset rundt i køkkenet - jeg kan godt li at lave mad og er hæderlig til det, min kæreste elsker det, og han vil gerne ordne hele middagen selv, og det får han lov til.
Det er skønt at se ham stå der og hygge sig
Han har kogt risengrød til risalamanden, ordnet de små kartofler til brunede, og laver høns i asparges og tarteletter til aften.

Efter mad fik jeg ordnet en konfekt roulade, -.gider ikke lave mere end det i år, der er alligevel så rigeligt af julesnold og småkager.

Og så fik jeg dækket julebordet, som blev grønt i år.
Ganske tilfreds med resultatet egentligt

Så nu kan jeg med ro i sindet drage på morgenvagt på jobbet imorgen, fra 7-15, vel vidende at der er totalt styr på alt hjemme, og at kæresten tryller en vidunderlig julemiddag frem.
Jeg skal bare lande hjemme i ro og fred, familien er nok kommet, til kaffe og hygge.

Ud over at jeg skal undvære mindstebørnene, og mine søstree deres piger, så bliver det en skøn juleaften :lun:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3682
Likede indlæg: 30118

Indlægaf Wizzze » 24. dec 2023, 05:00

God jul, allesammen
:santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul: :santa2: :jule: :deer: :banan-jul:

jeg håber I får lige den jul i ønsker jer, med de gaver i har ønsket
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3214
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37032

Indlægaf Daine » 24. dec 2023, 05:11

Glædelig jul :jule:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3876
Likede indlæg: 46396

Indlægaf LaMariposa » 24. dec 2023, 05:17

Glædelig jul :jule:

Håber I alle får en skøn dag og aften.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3621
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 57845
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. dec 2023, 06:28

Glædelig jul. :jule: Jeg håber, at I der er syge, har det bedre i dag.
Jeg henter min datter og svigersøn kl. 10. Og bagefter suser jeg til Aarhus og henter min søn, der kommer med bus fra sjælland fra sin kæreste.
Glæder mig til hygge og til at give gaver.

Billede

Pixi så Alene Hjemme 2 med os i aftes. :D

Billede

Billede
7
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3876
Likede indlæg: 46396

Indlægaf LaMariposa » 24. dec 2023, 06:37

Her sner det. Det er godt nok tøsne, men det var godt nok fint at komme ud af huset og så se alle de store, fine fnug.
0
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1507
Likede indlæg: 33615

Indlægaf TinaW » 24. dec 2023, 06:51

Glædelig jul til alle.
Håber jeres dag og aften bliver, lige som I ønsker det :jule:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 959
Likede indlæg: 13498

Indlægaf Guilded_Lily » 24. dec 2023, 10:23

Glædelig jul :santa2:

Jeg er endelig færdig med at pakke gaver ind. Fem blev til ni, da manden liiiige havde et par stykker også. Han havde været i gang, men så havde hunden lige fundet et hul i hegnet i den hæk, vores nye nabo har skambeskåret, så han kom rendende og brokkede sig :rulle:

Nu mangler jeg bare at klippe noget buskbom og kristtjørn til den granbuket, der skal lægges på min mors grav. Enkelt og simpelt, som hun foretrak det.
1
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 42
Likede indlæg: 1283

Indlægaf Brutus » 24. dec 2023, 10:38

Glædelig jul til alle fra mig også. Jeg er næsten klar til i aften, ænderne er stegt, kartoflerne pillede og skrællede, jeg mangler kun at stege en ribbensted, men det må jo blive til sidst.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 623
Likede indlæg: 12302

Indlægaf Kerrigan » 24. dec 2023, 10:45

Risalamande. :jule:
Glædelig jul!

Vi så Alene Hjemme i morges, og nu har vi sat Alene Hjemme 2 på.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Kanga
Kort karma: 200
Likede indlæg: 4032

Indlægaf Kanga » 24. dec 2023, 13:45

Glædelig jul!

Vi er alle tre i sommerhuset nu. Har sovet længe, gået en lang tur i formiddag, nu tuller vi lidt rundt hver især.

Det er egentlig rart, ikke at have svigerfamilien med. Vi er bare alle tre mere afslappede, end vi plejer, og stemningen er bare helt rolig og dejlig. Tager tingene lidt som de kommer og der er ingen stress.
11
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 959
Likede indlæg: 13498

Indlægaf Guilded_Lily » 25. dec 2023, 00:03

Jeg håber, I har haft en dejlig aften - også jer, der har været/er sygdomsramte.

Vores aften gik okay. Svigerne var i lidt blandet humør gennem forløbet, men det var dog til at leve med. Manden sørgede for at sovsen spillede, selvom det stadig var glaskartofler til de brune og halvpillede aspargeskartofler til de hvide. Anden var perfekt og sovsen hjalp gevaldigt (aka ikke ren fløde, der skal skæres i skiver...)

Der var ikke så mange gaver, som der plejer, til gengæld var alle glade for det, de fik - især min søn, der gav os bamsekrammere for sin nye telefon :lun:

Der er dog gået et eller andet galt i kommunikationen omkring nogle af gaverne - min datter fik tre af den samme parfume, og min søn fik også to parfumer af samme mærke, dog forskellige varianter, selvom jeg havde spurgt min bror, om han havde købt den - det benægtede han....

Vi var lidt spændte på, hvordan det ville gå med to unghunde, der normalt begge er ret territoriale, men det gik fint - indtil svigerfar gav dem hver deres ben. Det kunne min ikke finde ud af, så vi måtte skille dem ad den sidste time, ellers var juletræ og sofabord fløjet sig en tur... :genert:

Lidt over to timers transport og nu er jeg vist klar til at sige godnat... I morgen ( eller senere) venter engelsk jul.
2
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 623
Likede indlæg: 12302

Indlægaf Kerrigan » 25. dec 2023, 05:01

Kanga skrev:Glædelig jul!

Vi er alle tre i sommerhuset nu. Har sovet længe, gået en lang tur i formiddag, nu tuller vi lidt rundt hver især.

Det er egentlig rart, ikke at have svigerfamilien med. Vi er bare alle tre mere afslappede, end vi plejer, og stemningen er bare helt rolig og dejlig. Tager tingene lidt som de kommer og der er ingen stress.

Lyder som en skøn jul, og lidt mere min stil end den nuværende. :lol2:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 1017
Likede indlæg: 27946

Indlægaf Santa » 25. dec 2023, 07:33

Vores aften gik rigtig godt. Vi var seks; min mor og søster, svigerforældrene og os to. Plus to hunde, der dog kender hinanden rigtig godt.

Jeg havde bestilt al maden fra Meyers, og det kan jeg godt give en varm anbefaling! Anden var confitterede andelår (og dem var folk ret vilde med) og sousvide tilberedte brystykker, som så skulle steges sprøde inden servering. Dertil alt det klassiske. Sovsen var måske ikke så fantastisk, hvis jeg skal skal sige noget. Risalamanden var lidt til den tynde side, så jeg tilføjede ekstra grød og flere mandler, men så var den osse perfekt.

Jeg stegte en flæskesteg ved siden af, men det kunne fåes som tilkøb.
Der var virkelig meget mad, jeg bestilt til 6, men kunne nemt have nøjes med 4 kuverter.
Så svigerfar fik en del and med hjem!

Udover maden, så var selskabet perfekt; min svigermor kan være en anelse irriterende (hun snakker, meget og højt, og lytter til gengæld meget mindre!) men sammen med min søster (som er lidt socialt off) fyldte hun ikke for meget. Svigerfar var bare hyggelig.
Mor og jeg styrede køkkenet, og kæresten ryddede op og vaskede op kontinuerligt, så det lille sommerhuskøkken hele tiden var til at navigere i.

Alle fik gode gaver, og hundene hygge sig - lige indtil de pludselig blev uvenner!! Har aldrig set dem aggressive overfor hinanden før! Vi måtte gribe ind, men de faldt hurtigt til ro og der var intet resten af aftenen. Jeg tror at der lige var lidt for meget pres på, med seks mennesker, gaver overalt osv.
Svigerne kørte hjem og de andre to overnatter.

Men nu sidder jeg stille med en kop te mens resten af flokken sover.
I dag venter blot en brunch og måske en gåtur.
I morgen skal kæresten og jeg skyde til måls med den compoundbue vi har fået (mit store ønske), det glæder jeg mig til!
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Fest og bryllup"