Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59803

Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2020, 09:18

Ingen jul uden - som Jesper Fårekylling så rigtigt siger :jule:

Billede
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59803

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2020, 09:21

Jeg synes, den største udfordring i år (ok, 1. world challenge...) er, at jeg ikke synes, at jeg kan give oplevelser i julegave.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16552
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1427
Likede indlæg: 30966

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf TinaW » 28. sep 2020, 09:26

Jeg skal heldigvis ikke give ret mange gaver. Til min søn og til min mand, samt mine to niecer. Niecerne sørger min lillebror for, da vi nok ikke ses inden jul og så overfører jeg et beløb fratrukket gaven til min søn fra dem.
Jeg overvejer en flaske whisky fra den lokale producent til min mand. Jeg rider sammen med konen, så håber på lidt venne rabat :fløjt:
Derudover skal han have noget duft og måske et kroophold.
Min søn sparer sammen til en gamer computer, så han ønsker sig ikke rigtigt noget. Må se om vi kan få lavet en gave ud af et pengebidrag.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7692
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 768
Likede indlæg: 21536

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Nesnay » 28. sep 2020, 09:29

Jeg skal give til mor, far, søster, bror, niece, farmor og mormor.

Indtil videre har jeg købt følgende:
Niece: bog om vilde dyr, bog: "Nisse-Ole på farten" (den får hun nok tidligere, hvis vi ses i løbet af december).
Mor: billet til koncert med Sebastian (siddende koncert, så jeg håber, den kan gennemføres - billetten er købt for længe siden).

Idéer:
Niece: bog om havdyr/krybdyr.

Der er lang vej igen :)
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2902
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5679

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Luffegås » 28. sep 2020, 10:26

Vi skal købe en milliard gaver i år, min mand har sat 5000 af til at dække alt udover fast forbrug i december, dvs. gaver, juletræ og hygge, men jeg synes nu stadig det er bedst at holde det så lavt som muligt fordi januar er en snedig en..

Jeg har overvejet lidt at købe tøj til alle, fra nemme butikker hvis folk vil bytte, og så bare på en gang.
Men, jeg tænker vi nok skal på strøgtur til nærmeste by, og støtte lokalt.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf musling » 28. sep 2020, 11:10

Nesnay skrev:Jeg skal give til mor, far, søster, bror, niece, farmor og mormor.

Indtil videre har jeg købt følgende:
Niece: bog om vilde dyr, bog: "Nisse-Ole på farten" (den får hun nok tidligere, hvis vi ses i løbet af december).
Mor: billet til koncert med Sebastian (siddende koncert, så jeg håber, den kan gennemføres - billetten er købt for længe siden).

Idéer:
Niece: bog om havdyr/krybdyr.

Der er lang vej igen :)


:lun: Jeg havde Nisse-Ole på farten da jeg var barn og jeg bliver så varm om hjertet, når jeg læser, at den ikke er glemt. Det var en skøn bog :lun:
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7692
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 768
Likede indlæg: 21536

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Nesnay » 28. sep 2020, 11:12

musling skrev:
Nesnay skrev:Jeg skal give til mor, far, søster, bror, niece, farmor og mormor.

Indtil videre har jeg købt følgende:
Niece: bog om vilde dyr, bog: "Nisse-Ole på farten" (den får hun nok tidligere, hvis vi ses i løbet af december).
Mor: billet til koncert med Sebastian (siddende koncert, så jeg håber, den kan gennemføres - billetten er købt for længe siden).

Idéer:
Niece: bog om havdyr/krybdyr.

Der er lang vej igen :)


:lun: Jeg havde Nisse-Ole på farten da jeg var barn og jeg bliver så varm om hjertet, når jeg læser, at den ikke er glemt. Det var en skøn bog :lun:

I mit barndomshjem havde vi et højtelsket julepuslespil med Carla og Vilhelm Hansens nisser, så jeg kunne ikke stå for den, da jeg fandt den billigt :)
1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf musling » 28. sep 2020, 11:14

Indtil videre er jeg blank - og så alligevel ikke.

En niece fik en elkedel til fødselsdag og ønsker sig en matchende amerikansk brødrister, hvilket er planen hun skal have.
En anden niece har på de sidste par ønskesedler haft ønsket en dagbog, hvilket vi har haft lidt kig på. En med lås og navn ♥
En nevø har nået den magiske grænse for, hvor længe vi giver gaver, men.. jeg kan ikke lade være! Og eftersom han er ved at kigge efter lejlighed og snart flytter hjemmefra, har jeg en ide om, at han skal have en sandwichtoaster.

Øvrige gaver har jeg ikke overblik over.

Købte for nylig nogle billetter til stand-up i marts - ikke tænkt som en julegave, men fordi jeg købte dem mens Hr M ikke var hjemme og han derfor intet ved, har jeg indtil videre gemt dem og tænker, at de kan udgøre en fin ekstra gave under træet.
Vi bliver ikke så mange juleaften, så det er fint med lidt ekstra hygge. :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24653
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36865

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Daine » 28. sep 2020, 12:15

Jeg har absolut ingen ide :mellow:

Jeg skal købe julegaver til mine forældre og mine 2 brødre + fødselsdagsgave til min mor (hun har fødselsdag den 24/12). Jeg håber SÅ meget at blive inspireret herinde, for ingen af dem jeg skal give er normalt gode til at ønske sig noget.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf computermus » 28. sep 2020, 14:01

Vi ( min mor og jeg ) giver som sædvanligt gaver til Moster,Tante og Kusine med familie .
Mors veninde : 3 flasker god vin,med broderet flaskeforklæder,og nissehue på proppen. Muligvis endnu en lille gave .
Tante : Broderet gæstehåndklæde med motiver af julestjerne ( blomsten ) samt endnu en lille gave .
Kusine +familie : Ved ikke helt endnu . Men et nyt år uden sygdom ville være det jeg gerne ville give hende ,hvis jeg kunne .
Mor : Ikke rigtig nogen ideer endnu. Men de plejer som regel at dukke op. Så mon ikke de også dukker op i år .
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7692
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 768
Likede indlæg: 21536

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Nesnay » 28. sep 2020, 14:03

Nesnay skrev:Jeg skal give til mor, far, søster, bror, niece, farmor og mormor.

Indtil videre har jeg købt følgende:
Niece: bog om vilde dyr, bog: "Nisse-Ole på farten" (den får hun nok tidligere, hvis vi ses i løbet af december).
Mor: billet til koncert med Sebastian (siddende koncert, så jeg håber, den kan gennemføres - billetten er købt for længe siden).

Idéer:
Niece: bog om havdyr/krybdyr.

Der er lang vej igen :)

Denne tråd fik skubbet mig i gang :jule:

Mor: billet til koncert med Sebastian (siddende koncert, så jeg håber, den kan gennemføres - billetten er købt for længe siden)+Codenames (spil, fælles med mor)
Far: "Tyskland - erindringer om en nation" (bog)+"Modne mænd" (bog)+Codenames (spil, fælles med mor)
Søster: Hay Mono Blanket (gult)+keramikkop
Bror: "Flash crash" (bog), "Making your case: the art of persuading judges" (bog)
Niece: "Fokus på vilde dyr" (bog), "Alt om krybdyr" (bog), "Nisse-Ole på farten" (bog)
Mormor: "54 fortællinger, dejlige steder og gratis glæder" (bog om Fredericia)+"Alt det lys vi ikke ser" (bog)
Farmor: "Fyns natur" (bog), julekarameller fra Karamelkompagniet, marcipanhjerter fra Elmelund (sammen med bror).

Jeg kom til at købe "Rasmus Klump redder julen" også. Det er en julebog i 24 kapitler, så nu bliver det den, niecen får inden jul i stedet :)
Senest rettet af Nesnay 22. nov 2020, 18:59, rettet i alt 6 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59803

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2020, 15:50

Status herfra:

Min far:
- Fagbogen "Deutschstunde - 34 introduktioner til tysk kulturhistorie" BESTILT
- Kuponhæfte med forskellige deals til lækker take away
+ noget mere

Veninde 1: Julekugle med navn + moomin-lysestage
Hendes mand: Fagbogen "Deutschstunde - 34 introduktioner til tysk kulturhistorie" BESTILT

Veninde 2: 2 x te, teæg formet som en kat, dagbog til fem år og romanen "Soning". KØBT
Hendes datter: DIY-scrapbog-sæt KØBT + EOS julelæbepomade BESTILT + julekugle med navn
Hendes søn: Detektivspil KØBT + julekugle med navn

Ældste onkel og tante: fagbogen "Tyskland" + en flaske dansk vin (sammen med min far)

Yngste onkel: dansk vin (sammen med min far) KØBT + chokolakrids (sammen med min far) KØBT
Tante: Gavepose fra Urtekram + te (sammen med min far) BESTILT

Små opmærksomheder:

Veninde 2s mand: Chokolakrids KØBT

Vennepar af mine forældre: Engle i træ i gavepose + matchende julekugle (hun) KØBT + julebryg-sortiment (han)

MIn mors kusine: Håndcreme fra Urtekram BESTILT + chokolakrids KØBT

Der kommer muligvis flere modtagere til, afhængig af hvem jeg overhovedet kommer til at se i julen.
Senest rettet af DetSorteCirkus 30. sep 2020, 10:10, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21517

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf catnip » 28. sep 2020, 16:07

Min mand skal have en Leatherman lommekniv/multitool. Igen. Han mistede den sidste i security i en lufthavn....selvom jeg havde fået den ingraveret med "Always check me in" :rulle:
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59803

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2020, 16:10

Jeg kunne godt finde på at bestille sådan en spand her og pakke 5 x 100 g. i cellofanposer til værtsgaver og små opmærksomheder. Spanden koster 59- hos Luxplus. Det bliver også der, jeg bestiller Urtekram og te til min ene tante.

Billede

Billede
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegavetråd 2020 - hvad skal du give?

Indlægaf Persnikedy » 28. sep 2020, 17:59

Min mor ønsker sig et sæt bluetooth høretelefoner som mine, så hun får et par af dem.
Min bror + kone.... nok noget oplevelse/noget der leveres hjemme. Hun har termin i start marts
Min søster: ingen anelse
Min stedfar: han er glad for lune ting, og er generelt en der intet ønsker sig, men bliver glad for ting han ved viser man kender ham... så jeg må igang med at lege sherlock
Min ven: Han får som regl biletter eller bøger
Min ven2: han får allerede adventskalender så knap så stor gave. Nok noget der handler om mad

Små gaver som ikek er julegaver som sådan men mere en erkendelighed:
Veninde1: Har haft et lorteår med retsager mm, hun skal forkæles lidt. Jeg tænker småkage rog hyggesokker
Veninde2: Hun får en "lortepakke" som hun har fået før. Ideen med "Lortepakken" er at den kan åbnes når man lige har brug for lidt kærlighed fordi det hele er lort, vupti så åbnes pakken og man får lodt at smile af.

Også skal der laves hjemmelavede julekort
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"