Den store juletråd 2023

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Sorenspige
Indlæg: 7152
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9548

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Sorenspige » 30. dec 2023, 08:24

LaMariposa skrev:Jeg kom aldrig rigtigt i julestemning i år. Der har været nogle fine øjeblikke i løbet af december, men træthed og ikke mindst sygdom op til, under og efter juleaften gjorde, at det bare aldrig blev rigtig godt, selvom det var hyggeligt med besøg af familien. Så nu har vi pakket julepynten sammen og plyndret juletræet.


Sådan har jeg desværre haft det de sidste mange år som voksen. Synes, der er så mange ting, der skal ordnes og fås styr på i december, så julestemningen er svær at få frem. Vi havde en dejlig juleaften, men jeg var alligevel ikke i julestemning.
Det kan komme i glimt, men jeg er bange for, at følelsen aldrig bliver helt den samme som tidligere.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 834
Likede indlæg: 19828

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Animi » 30. dec 2023, 08:38

Regner med at jeg begynder at tage julepynten ned i dag. Lyskæden i vinduet får dog lov til at blive indtil marts.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42594

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf LaMariposa » 30. dec 2023, 10:56

Sorenspige skrev:
LaMariposa skrev:Jeg kom aldrig rigtigt i julestemning i år. Der har været nogle fine øjeblikke i løbet af december, men træthed og ikke mindst sygdom op til, under og efter juleaften gjorde, at det bare aldrig blev rigtig godt, selvom det var hyggeligt med besøg af familien. Så nu har vi pakket julepynten sammen og plyndret juletræet.


Sådan har jeg desværre haft det de sidste mange år som voksen. Synes, der er så mange ting, der skal ordnes og fås styr på i december, så julestemningen er svær at få frem. Vi havde en dejlig juleaften, men jeg var alligevel ikke i julestemning.
Det kan komme i glimt, men jeg er bange for, at følelsen aldrig bliver helt den samme som tidligere.


Det har jeg også tænkt på, og det er jeg også okay med. Men jeg kunne dog godt have brugt lidt mere julefred end i år - vi kom ikke en gang i kirke, fordi det hele gik op i sygdom.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12883
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12761

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2023, 11:14

Jeg skal også have pakket nisser og diverse dims væk i dag. Jeg plejer at tage det ned nogle dage før nytår, men alt er ligesom bare on hold i år.
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13075

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf godtnavn » 31. dec 2023, 13:42

Vi har stadig det meste julepynt fremme, plejer også at tage det ned før nytår, men her har bare været sygdom siden, alle dagene én af os voksne og de fleste dage også et barn, så den raske voksne har aktiveret børn, ryddet op og sørget for mad og der har ikke rigtig været tid til noget ekstra. Håber at få det hele ned i morgen, og få det i kælderen samt styr på hjemmet ovenpå jul og nytår på torsdag hvor jeg er alene hjemme mens børn og mand er i børnehave/skole/arbejde.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf .Magic. » 1. jan 2024, 08:44

Jeg nåede aldrig at få et juletræ fordi jeg var væk i 11 dage og da vi kom hjem føltes det bare for sent.
Jeg har pyntet meget lidt i år ift hvad jeg plejer så det får stadig lov til at stå lidt endnu - Det er bare hyggeligt :banan-jul:
0
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13075

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf godtnavn » 25. jan 2024, 08:20

Jeg har først lige taget min julelyskæde ned i haven, de der store sukkerstokke. Jeg gik ind for at skylle jord af spydene og ser så at der er kravlet snegle op i sukkerstokkerørene!? Jeg anede ikke at snegle kravlede rundt i december/januar, og så op et sted hvor der ikke er varmt. Jeg kan ikke helt overskue hvordan jeg får sneglene ud så nu ligger de ude i haven og så må manden klare det når han kommer hjem :genert:

Så en advarsel hvis andre også har sådanne lyskæder, tjek dem lige for snegle.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Danseprinsesse » 25. jan 2024, 20:06

Bliver hvert år overrasket over, hvor mange der køber julekugler i januar måned.
Vi sætter dem ikke ned, så det er ikke derfor. Måske folk bare ikke syntes, der var nok på træet :-D
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf .Magic. » 26. jan 2024, 06:15

Jeg har stadig ikke taget julepynt ned - Jeg var jo på ferie i dec. så jeg er jo bagud med juleriet :D
1
poulsenerik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. jan 2024, 13:36
Kort karma: 0

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf poulsenerik » 30. jan 2024, 13:38

godtnavn skrev:Jeg har først lige taget min julelyskæde ned i haven, de der store sukkerstokke. Jeg gik ind for at skylle jord af spydene og ser så at der er kravlet snegle op i sukkerstokkerørene!? Jeg anede ikke at snegle kravlede rundt i december/januar, og så op et sted hvor der ikke er varmt. Jeg kan ikke helt overskue hvordan jeg får sneglene ud så nu ligger de ude i haven og så må manden klare det når han kommer hjem :genert:

Så en advarsel hvis andre også har sådanne lyskæder, tjek dem lige for snegle.

Hej!

Det lyder virkelig som en overraskelse med de snegle! Jeg må indrømme, at jeg også ville være forbløffet over at finde snegle kravlende op i mine julelys i denne kolde tid. Du har ret, man forventer ikke at se dem aktive i december/januar, især ikke på steder, der ikke er varme.

Det minder mig om en sjov oplevelse, jeg havde sidste vinter. Jeg skulle til en fest og havde fundet den perfekte reklame-link fjernet af moderator, men da jeg skulle tage den på, fandt jeg en lille snegl på den! Jeg havde hængt kjolen tæt på min udendørs terrasse, og åbenbart havde en snegl fundet vejen derop. Det var lige så uventet som dine sukkerstokke!

Tak for advarslen om lyskæderne. Jeg vil helt sikkert tjekke mine for uventede gæster. Og jeg håber, at din mand kan hjælpe med at fjerne de uønskede snegle fra jeres lyskæder. Held og lykke med det og pas på sneglene, selv i de kjoler, der hænger udendørs!
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4919
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6534

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf Stars » 30. jan 2024, 13:49

poulsenerik skrev:Hej!

Det lyder virkelig som en overraskelse med de snegle! Jeg må indrømme, at jeg også ville være forbløffet over at finde snegle kravlende op i mine julelys i denne kolde tid. Du har ret, man forventer ikke at se dem aktive i december/januar, især ikke på steder, der ikke er varme.

Det minder mig om en sjov oplevelse, jeg havde sidste vinter. Jeg skulle til en fest og havde fundet den perfekte fest kjole, men da jeg skulle tage den på, fandt jeg en lille snegl på den! Jeg havde hængt kjolen tæt på min udendørs terrasse, og åbenbart havde en snegl fundet vejen derop. Det var lige så uventet som dine sukkerstokke!

Tak for advarslen om lyskæderne. Jeg vil helt sikkert tjekke mine for uventede gæster. Og jeg håber, at din mand kan hjælpe med at fjerne de uønskede snegle fra jeres lyskæder. Held og lykke med det og pas på sneglene, selv i de kjoler, der hænger udendørs!


Et nyt ansigt?

Velkommen til :wave:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
poulsenerik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. jan 2024, 13:36
Kort karma: 0

Re: Den store juletråd 2023

Indlægaf poulsenerik » 30. jan 2024, 14:14

Mange tak skal du have!
0

Tilbage til "Fest og bryllup"