Oplevelsesgave til 3 generationer

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25757

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. dec 2023, 20:18

Danseprinsesse skrev:
girl_beat skrev:Adventure Camp - eller hvad det nu hedder - i Haslev? Der kan man både komme op i det store trætårn, eller klatre og rutsche rundt i trætoppene :)


Tak for forslaget, det vil jeg lige læse mere om :)



Hvis i alle bor vest for storebælt, så tjek evt sørup Herregaard, de har en samarbejdsaftale og sælger kombi billetter med ophold og Skovtårn.

Det kan også kombineres med en dag i bonbonland, eller en tur forbi møn, Møns klint, og museet dernede, eller Faxe kalkbrud, Faxe geo museum, Stevns geomuseum, Stevns fortet. Det burde også fungere for familiens yngste :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Indlæg: 11208
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13074

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2023, 21:35

1234 skrev:
Stars skrev:
1234 skrev:
D.itsen skrev:Brovandring på lillebæltsbroen?

Dette gav min mand og hans søskende til deres morfar, da han blev 90 år. Der var virkelig en succes. Små børn kan ikke komme men, men der er jo ikke meget de reelt kan være med til.


Skovtur, forlystelsesparker, zoologiske haver, havnerundfart, museer, badeland …

Som er lidt udover hvad man plejer at lave og som alle får ligemeget ud af :) Jeg ville nok selv prioriterer noget, der var virkelig fedt for det voksne.


Men nogle gange er det fede for den voksne netop noget børnebørnene kan være med til. Jeg ville også have foreslået skovtårnet som er forslået herinde, det er sjovt og fedt for alle aldre og i hvert fald ikke noget vi plejer at gøre hver dag. Man kunne evt lade nogle klatre derude efterfølgende hvor skovtårnet nok er rigeligt for de mindste.

Man kunne også tage på fisketur sammen, der er flere både der sejler ud med ekkolod og fisketure, eller anden udflugt som ikke er en hverdags ting men stadig fedt for alle.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17440
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42586

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf LaMariposa » 18. dec 2023, 04:52

Umulius skrev:En overnatning eller to i Knuthenborg safaripark.


Det har jeg også hørt godt om :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2631
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3954

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf Anlewi » 18. dec 2023, 05:32

Det kunne også være

Middelalderscentret eller Lejre forsøgscenter
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf Danseprinsesse » 18. dec 2023, 13:50

Ej, men virkelig tak for alle de gode forslag - dem giver jeg videre til mine søskende - der er flere af de ting, I nævner, som vil kunne blive en skøn gave :)

Det er vigtigt, at det er noget, alle kan være med til - det er jeg sikker på, min far ville foretrække.

De fleste af os bor i Trekantområdet, den sidste familie i Nordsjælland. Men tænker egentlig, det kan være hvor som helst i landet - hvis vi skal køre langt kan det jo kombineres med overnatning (jeg tror dog ikke, vi er ude i at skulle holde en uges ferie sammen).

Har selv kigget på overnatning i Zoo eller dyrepark, det ville ungerne helt sikkert elske, men min far er nok mere til en 'autentisk' naturoplevelse.

Jeg havde også overvejet Koldkrigsmuseet REGAN Vest, men vi er for stor en gruppe og børnene er for små.

En rundvisning på Fængslet i Horsens har jeg også overvejet, i kombination med at spise ude et lækkert sted bagefter.
0
Hattie
Indlæg: 443
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 518

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf Hattie » 18. dec 2023, 13:53

Der er oplevelsescenter Nyvang ved Holbæk.
De har et stort arrangement i starten af maj, hvor de bliver besat af tyskerne og gennemgår de 5 krigsår med fx østfrontslag, arbejde for tyskerne, sabotage osv.
1
DannyZuko
Indlæg: 430
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 746

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf DannyZuko » 18. dec 2023, 15:10

En tur til Hven på en sommerdag er skønt. https://bornibyen.dk/articles/besoeg-sk ... familiedag
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2631
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3954

Re: Oplevelsesgave til 3 generationer

Indlægaf Anlewi » 18. dec 2023, 16:07

Flakfortet kan også være en oplagt destination

https://flakfortet.com/
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:

Tilbage til "Fest og bryllup"