underholdning til kollegialt internat

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2024, 20:02

Det er ikke fest.... men jeg skal bruge noget sådan forholdsvis lowkey underholdning, som de fleste kan have lyst til at deltage i, og der må godt være lidt element af konkurrence, men ikke sådan crazy agtigt.
Vi er afsted på tværs af arbejdspladser, så de fleste kender kun hinanden mere perifært, vi mødes ca. 6-7 gange årligt i forbindelse med møder.

Vi skal være på et vandrehjem, og har et "undervisningslokale" til rådighed, jeg formoder at der er noget projektor og lærred til rådighed.

Mine tanker ind til nu er

- musikquiz, at dele alle op i x antal hold, og starte et musik nummer fra f.x. youtube, - det hold der gætter først får point, har man gættet det inden for f.x. 2 sec. så er det dobbelt point. Jeg har kun lavet denne leg med disney musik tidligere, - man skulle gætte filmen musikken var fra, det var mega sjovt. Jeg kan være lidt bekymret for om disney ikke helt rammer gruppen denne gang, men det kunne udvides med f.x. marvel

hvis der er whiteboard til rådighed, tegn og gæt på hold basis

kahoot, - jeg har ikke tid og overskud til at lave en, så det skal være en der er off. tilgængelig og som igen dækker forholdsvist bredt inden for sådan almen paratviden


Jeg tager imod gode, og nemt udførte ideer, med kyshånd!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Hattie
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 519

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Hattie » 22. apr 2024, 20:23

Hvis I har Spotify så kan man lave en playliste til musikquiz, så musikken glider lettere.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2024, 20:52

Hattie skrev:Hvis I har Spotify så kan man lave en playliste til musikquiz, så musikken glider lettere.


Jeg har Spotify, og ja selvfølgelig, det er jo 100 gange nemmere og uden dumme reklamer :lol: :fløjt:
Så langt tænkte jeg slet ikke
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9872
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Spjaerten » 22. apr 2024, 20:55

Mht musik så musik bingo

Skruopfor . Dk er det super godt spil og man kan sagtens mikse exvis 2 årtier ind i samme spil
0
Tryk på * :slem:
Hattie
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 34
Likede indlæg: 519

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Hattie » 22. apr 2024, 20:57

Madam Pomfrey skrev:
Hattie skrev:Hvis I har Spotify så kan man lave en playliste til musikquiz, så musikken glider lettere.


Jeg har Spotify, og ja selvfølgelig, det er jo 100 gange nemmere og uden dumme reklamer :lol: :fløjt:
Så langt tænkte jeg slet ikke



Jeg har bare oplevet lidt for mange gange youtube quiz, hvor reklamen er flankeret af en kendt sang, der også er med i quizzen. :D
1
Lys
Indlæg: 5952
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10739

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Lys » 22. apr 2024, 21:15

“Hvad koster det?”-quiz, hvor man skal gætte hvad diverse genstande på dba og lignende er sat til salg for. Det kræver lidt forberedelse med at finde annoncerne, men det er ret sjovt, hvis quizmaster har fundet nogle skøre ting til salg.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. apr 2024, 21:40

Lys skrev:“Hvad koster det?”-quiz, hvor man skal gætte hvad diverse genstande på dba og lignende er sat til salg for. Det kræver lidt forberedelse med at finde annoncerne, men det er ret sjovt, hvis quizmaster har fundet nogle skøre ting til salg.


Sjov ide, men det kræver nok lidt mere tid og overskud end jeg pt har at gøre godt med :).

Men den skal næsten bruges når nin mor fylder rundt.
Hun er en stor Genbrugs-haj :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 204
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 60
Likede indlæg: 457

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 23. apr 2024, 05:31

Man kan også lave en musikquiz, hvor man skal svare på, hvilket dyr/by/land/beklædningsgenstand/drikkevare etc. de synger om. Hvis du søger på ‘Musikquiz’ på Spotify er der allerede quizzer af denne type, der har lavet nogle du kan bruge eller tage udgangspunkt i alt efter overskud :)
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 641
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1291

Re: underholdning til kollegialt internat

Indlægaf LittleLemon » 23. apr 2024, 05:32

Jeg har prøvet musikquiz ala Jeopardy. Det var virkelig sjovt.

Man deler op i hold. På whitebord/flipover er der katagorier feks
FARVER GEOGRAFI GRUNDSTOFFER
100
200
300
500
1000

Osv.
Hold 1 vælger en kategori og musikken spiller. Det hold som først tænker “vi har den” rejser sig alle mand. Svaret gives som et spørgsmål og altid på dansk, selvom sangen er engelsk.

Eks.
FARVER til 300kr

Musikken spiller “Purple Rain” med Prince.
Svaret er “Hvad er lilla”


Jeg har en liste med sange til sådan en quiz, sig til hvis du vil ha’ den.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"