Prostitution - et erhverv eller et socialt problem?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Thomas31
Indlæg: 2587
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 88
Likede indlæg: 2447

Re: Prostitution - et erhverv eller et socialt problem?

Indlægaf Thomas31 » 9. nov 2019, 14:19

fisken80 skrev:
Petrix skrev:
fisken80 skrev:
Petrix skrev:
abcd skrev:
Petrix skrev:
annellaII skrev:
Petrix skrev:
abcd skrev:
Pax Romana skrev:Jeg har det rigtigt svært med prostitution.

Han køber retten til hendes krop, inklusive hendes vagina, rektum, mund og bryster. Dette er kernen i prostitution. Dette er ikke en tjeneste: Han lejer snarere brugen af hendes krop.

Mens han bruger hende, er hun nødt til at foregive, at hun nyder det, og hun er nødt til at udføre hans fantasi, og hun må foregive, at hun synes, han er stor. Uanset hvad hun faktisk tænker eller føler, er hun nødt til at opretholde denne facade. Dette er en del af aftalen. En del af det, han køber.




Hun er ikke nødt til noget, hun kan bare lade være at prostituere sig. Hvorfor skal vi blande os i en voksen kvindes valg om at sælge sex? Er det ikke en umyndiggørelse af hende at antage at hendes valg er udtryk for at hun ikke kan styre sit liv?



Og derfor mener jeg, at hvis det skal lovliggøres, så bør personen gennemgå/bestå nogle psykologiske tests før vedkommende kan blive sexarbejder.


hvofor dog det? hvem skal afgøre om en kvinde er egnet eller uegnet til at arbejde som prostitueret?


Nu kan en sexarbejder altså også godt være en mand.

Hvis man vil gøre sexarbejde til et erhverv, så må der også være en eller anden uddannelse og som nævnt også en psykologisk test/udredelse eller hvad sådan noget kaldes. Og for at svare på dit spørgsmål, så skal en psykolog selvfølgelig afgøre om man er mentalt egnet til st være sexarbejder.

Hvis det skal være et erhverv, så må der også være nogle krav.


De fleste erhverv har ikke krav. Man må gerne være frisør uden uddannelsen f.eks.

Jeg synes det hører under disposition af egen krop til seksuelle formål. Og det skal staten blande sig langt udenom, det rager ikke staten, og det er ikke politikernes plads at sidde og offergøre prostituerede. Hvis en prostitueret har brug for hjælp, er hun selvfølgelig velkommen til at henvende sig til det offentlige sundhedsvæsen som alle andre, men derudover rager det ikke nogen hvem hun har sex med og under hvilke aftaler.


Jeg forstår hvad du mener, men jeg mener jo netop det vil mindske offergørelsen af sexarbejdere, hvis “erhvervet” bliver underlagt nogle regler. Fx. burde man ikke kunne være sexarbejder, hvis man er narkoman.
Ved at være underlagt krav og regler vil Sexarbejdere kunne blive blåstemplet.


Men hvordan i al verden vil du dog håndhæve det? Skal en narkoman, der sælger sex så anholdes og stilles for retten? Og hvad skal straffen være?

Og ærlig talt - certificeret luder... nej vel.


Næææ, men kunden kunne jo blive anholdt.

Vi må jo erkende at prostitution er kommet for at blive, så hvorfor ikke anerkende det?


Man kan godt anerkende erhvervet uden at certificere det.
I øvrigt er jeg af den klare overbevisning, at ingen kvinder vil kunne være prostituerede uden på en eller anden måde at tage psykisk skade, i mindre eller større grad. Og jeg tror simpelthen ikke på, at nogen psykolog eller psykiater på forhånd vil kunne finde frem til om man bliver det i større eller mindre grad og vurdere om man bør certificeres.
Enten forbyder man det helt eller også tillader man det helt, den mellemvej du er ude i er dødfødt.


I Rusland fordømmes homoseksuelle, fordi det er en "klar overbevisning" at de er pædofile eller seksuelt misbrugte.
Donald Trump har en " klar overbevisning" om, at global opvarmning er fake.

At understrege, hvor klar ens overbevisning er, virker mere som mangel på argumenter. I virkeligheden er prostitution undersøgt bl.a ifm ønsket om forbud for nogle år siden, og ingen fordomme kan dokumenteres. Der er ingen dokumentation for, at prostituerede skulle være eller blive mere ulykkelige, deprimerede eller alt myligt andet. Derfor burde forbud mod noget så personligt som at bestemme over egen krop være utænkeligt.

Jeg kan sagtens forstå, at man kan være negativ overfor konkrete måder hvorpå prostitution foregår, men det er noget helt andet end prostitution som sådan. Fordommene er massive. Så vidt jeg husker, har en gennemsnitlig prostitueret 1-2 arbejdsdage pr uge med hver 3-4 kunder. Altså maksimalt et samleje pr døgn, reelt mindre, fordi mange kunder ikke ønsker det. Herudover findes der givetvis et stort mørketal af kvinder, der i et eller andet omfang får penge af en eller få mænd for samvær under helt private former og hvor aktiviteten er langt mindre.

Det samlede billede af, hvordan livet er for en kvinde, der får penge for sex er givetvis fjernt fra de fordomme, der mere eller mindre bevidst dyrkes.
1
Brugeravatar
Rudo
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. feb 2020, 12:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Prostitution - et erhverv eller et socialt problem?

Indlægaf Rudo » 6. feb 2020, 09:01

Jeg tror, at selve spørgsmålet fører samtalen sidelæns. Hvorfor betragte det som et problem til at begynde med? Det er en servicevirksomhed, der påvirkes på samme måde af supply og demand. Folk vender ikke blot prostituerede ved at se eller være omkring andre prostituerede.
Men ikke sugardating. sugardating er helt smitsom... især for vores unge
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 14
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 635

Re: Prostitution - et erhverv eller et socialt problem?

Indlægaf deliciouscookie » 6. feb 2020, 18:10

abcd skrev:Jeg synes det skal anerkendes som et erhverv. Jeg ved godt prostitution tiltrækker kvinder der ikke har andre muligheder, men det ændrer ikke på at udgangspunktet "kvinde sælger sex på sine egne præmisser" bør være lovligt, det er kvindens krop og kvindens valg, og staten bør respektere at hun er et voksent menneske som kan træffe valg på egne vegne.


Ja hvis ikke så bør abort jo også være ulovligt fordi det udføres med de forkerte motiver. Så enten har kvinder ret til at bestemme over egen krop ellers har de ikke.
0
make cookies not war

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"