Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:20

eks-Maupassant skrev:Har du nu glemt igen at sygdomme smitter?

Hvis nu du smitter en anden person med en sygdom, se så er sygdommen ovre i den andens krop nu.

Og det er lidt derfor vi gerne vil af med de her sygdomme, som du gerne vil bevare.


Jeg vil ikke bevare sygdomme, og jeg forstår godt hvordan vacciner virker. Jeg så gerne at 95+% af befolkningen var vaccineret Jeg vil bare ikke sælge ud af retten til selv at bestemme hvad man putter i sin raske krop for at nå det mål. Det er sådan set rimelig simpelt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:25

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Har du nu glemt igen at sygdomme smitter?

Hvis nu du smitter en anden person med en sygdom, se så er sygdommen ovre i den andens krop nu.

Og det er lidt derfor vi gerne vil af med de her sygdomme, som du gerne vil bevare.


Jeg vil ikke bevare sygdomme, og jeg forstår godt hvordan vacciner virker. Jeg så gerne at 95+% af befolkningen var vaccineret Jeg vil bare ikke sælge ud af retten til selv at bestemme hvad man putter i sin raske krop for at nå det mål. Det er sådan set rimelig simpelt.


Ja og så kan du lige få at vide igen at man kommer vacciner i raske kroppe, det er hele ideen med dem :) Det er nemlig rart at gøre det før man bliver syg, fordi så slipper man får at blive syg.

På samme måde som man desinficerer et sår før det bliver inficeret med bakterier.

Hvorfor bliver du ved med at gentage "raske kroppe" når du godt ved at det er hele ideen med det?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:29

eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Har du nu glemt igen at sygdomme smitter?

Hvis nu du smitter en anden person med en sygdom, se så er sygdommen ovre i den andens krop nu.

Og det er lidt derfor vi gerne vil af med de her sygdomme, som du gerne vil bevare.


Jeg vil ikke bevare sygdomme, og jeg forstår godt hvordan vacciner virker. Jeg så gerne at 95+% af befolkningen var vaccineret Jeg vil bare ikke sælge ud af retten til selv at bestemme hvad man putter i sin raske krop for at nå det mål. Det er sådan set rimelig simpelt.


Ja og så kan du lige få at vide igen at man kommer vacciner i raske kroppe, det er hele ideen med dem :) Det er nemlig rart at gøre det før man bliver syg, fordi så slipper man får at blive syg.

På samme måde som man desinficerer et sår før det bliver inficeret med bakterier.

Hvorfor bliver du ved med at gentage "raske kroppe" når du godt ved at det er hele ideen med det?


Fordi nogen (ikke dig) tidligere i tråden brugte blodtransfusion til børn af Jehovas Vidner som argument for at det skal være o.k. at tvinge lægemidler i kroppen på folk. Akut livsreddende behandling imod forældrenes vilje støtter jeg. Men at tvinge noget i kroppen på forældres raske børn imod forældrenes vilje, kan jeg ikke støtte.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:30

Og retten til at bestemme over sig selv er jo begrænset af

a) Har man åndsevnerne, der gør at man er i stand til det.
b) Skader man andre ved sine gerninger, f.eks. at man udsætter dem for smitsomme sygdomme.

Man kan sige det nye er at folks fatteevne er faldet så meget, at de ikke mere forstår det er en god ide at blive vaccineret. Og det er ærgeligt de er røget helt derned, og vi burde gøre noget for at få dem tilbage ind i kampen igen.

Men indtil det sker, bliver vi nødt til at sørge for at de ikke introducerer en masse nye sygdomme.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:32

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Har du nu glemt igen at sygdomme smitter?

Hvis nu du smitter en anden person med en sygdom, se så er sygdommen ovre i den andens krop nu.

Og det er lidt derfor vi gerne vil af med de her sygdomme, som du gerne vil bevare.


Jeg vil ikke bevare sygdomme, og jeg forstår godt hvordan vacciner virker. Jeg så gerne at 95+% af befolkningen var vaccineret Jeg vil bare ikke sælge ud af retten til selv at bestemme hvad man putter i sin raske krop for at nå det mål. Det er sådan set rimelig simpelt.


Ja og så kan du lige få at vide igen at man kommer vacciner i raske kroppe, det er hele ideen med dem :) Det er nemlig rart at gøre det før man bliver syg, fordi så slipper man får at blive syg.

På samme måde som man desinficerer et sår før det bliver inficeret med bakterier.

Hvorfor bliver du ved med at gentage "raske kroppe" når du godt ved at det er hele ideen med det?


Fordi nogen (ikke dig) tidligere i tråden brugte blodtransfusion til børn af Jehovas Vidner som argument for at det skal være o.k. at tvinge lægemidler i kroppen på folk. Akut livsreddende behandling imod forældrenes vilje støtter jeg. Men at tvinge noget i kroppen på forældres raske børn imod forældrenes vilje, kan jeg ikke støtte.


Det er jo bare fordi du lever i en fantasiverden hvor smitsomme sygdomme ikke findes. Det gør vi andre ikke, vi lever i den virkelige verden.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 16:35

eks-Maupassant skrev:Og retten til at bestemme over sig selv er jo begrænset af

a) Har man åndsevnerne, der gør at man er i stand til det.
b) Skader man andre ved sine gerninger, f.eks. at man udsætter dem for smitsomme sygdomme.

Man kan sige det nye er at folks fatteevne er faldet så meget, at de ikke mere forstår det er en god ide at blive vaccineret. Og det er ærgeligt de er røget helt derned, og vi burde gøre noget for at få dem tilbage ind i kampen igen.

Men indtil det sker, bliver vi nødt til at sørge for at de ikke introducerer en masse nye sygdomme.


Generelt er det sådan at folk der aktivt afviger fra masserne, har højere IQ end gennemsnittet. F.eks. har vegetarer højere IQ end gennemsnittet. Ikke på grund af deres kost, men simpelthen fordi alle lav-IQ-menneskene bare følger strømmen uden at tænke nærmere over det. Så jeg vil tro at folk der fravælger vaccine, har en bedre fatteevne end gennemsnittet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 18:40

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Og retten til at bestemme over sig selv er jo begrænset af

a) Har man åndsevnerne, der gør at man er i stand til det.
b) Skader man andre ved sine gerninger, f.eks. at man udsætter dem for smitsomme sygdomme.

Man kan sige det nye er at folks fatteevne er faldet så meget, at de ikke mere forstår det er en god ide at blive vaccineret. Og det er ærgeligt de er røget helt derned, og vi burde gøre noget for at få dem tilbage ind i kampen igen.

Men indtil det sker, bliver vi nødt til at sørge for at de ikke introducerer en masse nye sygdomme.


Generelt er det sådan at folk der aktivt afviger fra masserne, har højere IQ end gennemsnittet. F.eks. har vegetarer højere IQ end gennemsnittet. Ikke på grund af deres kost, men simpelthen fordi alle lav-IQ-menneskene bare følger strømmen uden at tænke nærmere over det. Så jeg vil tro at folk der fravælger vaccine, har en bedre fatteevne end gennemsnittet.


Jeg tænker det er symptomatisk du begynder at snakke om vegetarer, fordi du tror det bare er et livsstilsvalg som alle andre.

Jeg kendte et par der var imod vaccine. Det var helt tilbage i start 0'erne, så de har virkeligt været hurtigt ude med anti-vax tingen.

Deres barn blev så prompte sygt og permanent hjerneskadet som 2 årig.

Så hørte jeg også om en der var udsendt i Afrika, og ikke gad tage sine malariapiller og tage alle vaccinationerne man skal når man skal til Afrika.

Han døde så indenfor nogen måneder, hvor alle andre klarer det fint.

Begge ting fuldkommen unødvendigt, det er fordi de ikke gider sætte sig ind i det og bare går ud fra at de er meget klogere end de dumme læger.

Det er jo ikke bare et livsstilsvalg, som hvad frisure man vil have eller hvordan man indretter sit hjem med de her ting. Man bliver syg af sygdomme, og de er ret ligeglad med om du går imod strømmen osv.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 19:18

eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Og retten til at bestemme over sig selv er jo begrænset af

a) Har man åndsevnerne, der gør at man er i stand til det.
b) Skader man andre ved sine gerninger, f.eks. at man udsætter dem for smitsomme sygdomme.

Man kan sige det nye er at folks fatteevne er faldet så meget, at de ikke mere forstår det er en god ide at blive vaccineret. Og det er ærgeligt de er røget helt derned, og vi burde gøre noget for at få dem tilbage ind i kampen igen.

Men indtil det sker, bliver vi nødt til at sørge for at de ikke introducerer en masse nye sygdomme.


Generelt er det sådan at folk der aktivt afviger fra masserne, har højere IQ end gennemsnittet. F.eks. har vegetarer højere IQ end gennemsnittet. Ikke på grund af deres kost, men simpelthen fordi alle lav-IQ-menneskene bare følger strømmen uden at tænke nærmere over det. Så jeg vil tro at folk der fravælger vaccine, har en bedre fatteevne end gennemsnittet.


Jeg tænker det er symptomatisk du begynder at snakke om vegetarer, fordi du tror det bare er et livsstilsvalg som alle andre.

Jeg kendte et par der var imod vaccine. Det var helt tilbage i start 0'erne, så de har virkeligt været hurtigt ude med anti-vax tingen.

Deres barn blev så prompte sygt og permanent hjerneskadet som 2 årig.

Så hørte jeg også om en der var udsendt i Afrika, og ikke gad tage sine malariapiller og tage alle vaccinationerne man skal når man skal til Afrika.

Han døde så indenfor nogen måneder, hvor alle andre klarer det fint.

Begge ting fuldkommen unødvendigt, det er fordi de ikke gider sætte sig ind i det og bare går ud fra at de er meget klogere end de dumme læger.

Det er jo ikke bare et livsstilsvalg, som hvad frisure man vil have eller hvordan man indretter sit hjem med de her ting. Man bliver syg af sygdomme, og de er ret ligeglad med om du går imod strømmen osv.


Og jeg har hørt om en masse kvinder der har fået skader af HPV-vaccinen og at Sundhedsstyrelsen har misinformeret på det groveste om de gavnlige virkninger af den vaccine. Den slags skulle de nok droppe hvis de gerne vil forbedre opbakningen til andre vacciner.

Alle over 50 er fra en tid hvor man ikke brugte MFR-vaccine, og de er ikke ligefrem alle sammen permanent hjerneskadede. Farligere er det altså heller ikke at undlade MFR-vaccinen - du får det til at lyde som om det er den sikre vej til sygdom og død.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 19:51

Falstria skrev:Sikke noget vrøvl, folk over 50 tilhører netop en generation der er vaccineret.

Jeg nærmer mig snart 40 og er en af de sidste i DK der fik Calmette vaccinen... Folk yngre end mig der har delt en vandpibe, risikere tuberkulose.


Vaccination af børn med MFR-vaccine begyndte i 1987. Folk på 50 var 20 dengang. Det betyder vel at de har levet mindst 20 år uden MFR-vaccine?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 19:58

abcd skrev:
Falstria skrev:Sikke noget vrøvl, folk over 50 tilhører netop en generation der er vaccineret.

Jeg nærmer mig snart 40 og er en af de sidste i DK der fik Calmette vaccinen... Folk yngre end mig der har delt en vandpibe, risikere tuberkulose.


Vaccination af børn med MFR-vaccine begyndte i 1987. Folk på 50 var 20 dengang. Det betyder vel at de har levet mindst 20 år uden MFR-vaccine?


Selvfølgelig kan man "overleve" uden at være vaccineret. Det er slet ikke det der diskuteres.

Der var jo også mennesker der levede før vaccine blev opfundet - der var bare en hel del mere der døde af sygdomme, der er tæt på at være udryddede idag pga vaccine.

De eksemplet jeg gav før betyder selvfølgeligt ikke at man dør indenfor 5 minutter hvis man ikke bliver vaccineret.

Det betyder at der er nogen der vil dø, og for dem er det rigtigt ubehageligt. Og det er synd og skam at blive hjerneskadet eller dø uden at der er nogen som helst grund til det.

Man kan jo beregne hvor mange det drejer sig om sådan ca. F.eks. for HPV vaccinen, der ikke er skadelig, burde nogen beregne hvor mange kvinder der før for no reason af livmoderhalskræft, fordi fupinternetsider har kørt kampagne på vaccinen.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 31. mar 2017, 20:09

Falstria skrev:
abcd skrev:
Falstria skrev:Sikke noget vrøvl, folk over 50 tilhører netop en generation der er vaccineret.

Jeg nærmer mig snart 40 og er en af de sidste i DK der fik Calmette vaccinen... Folk yngre end mig der har delt en vandpibe, risikere tuberkulose.


Vaccination af børn med MFR-vaccine begyndte i 1987. Folk på 50 var 20 dengang. Det betyder vel at de har levet mindst 20 år uden MFR-vaccine?


Uden vaccine imod mæslinger, fåresyge og røde hunde, håber forældre på at møde en der har sygdommen, så deres barn bliver smittet. For det er jo ikke farligt at have de sygdomme som barn, der bliver man derimod bare immuniseret.


Hvis det ikke er farligt at have de sygdomme som barn, er den her tråd jo komplet ligegyldig - den handler om hvorvidt man skal forbyde uvaccinerede børn i børenhaverne, men det giver ikke så meget mening hvis det ikke er farligt for børnene.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Bimmerdyret » 31. mar 2017, 21:18

Falstria skrev:Folk med kontorjobs behøver dog ikke stivkrampe vaccine.


Stivkrampebakterier findes i jord og gadesnavs.
Selv hvis man ikke bevægede sig udenfor en dør, er der risiko for at få stivkrampe af beskidte gulerødder...
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 1. apr 2017, 05:23

Mistermor skrev:
abcd skrev:
Hvis det ikke er farligt at have de sygdomme som barn, er den her tråd jo komplet ligegyldig - den handler om hvorvidt man skal forbyde uvaccinerede børn i børenhaverne, men det giver ikke så meget mening hvis det ikke er farligt for børnene.


Det er også farligt for børn.
Jeg linker til en tabel, der viser dødsfald i Danmark som følge af mæslinger - f.eks. døde 11 børn i 1965, så vidt jeg kan se. Der kan forekomme komplikationer i forbindelse med mæslinger, som det også fremgår af artiklen.

For mig handler det om, at nogle menneskers "frihed" kan dræbe nogle andre menneskers barn, - hvis uheldet er ude. Og statistisk set er sygdommen farligere end bivirkningerne.http://altomboern.dk/artikel/14-sporgsm ... r-vaccinen


Sådan er det jo med meget frihed. Hvorfor må jeg køre en søndagstur i min bil uden noget formål? Forureningen slår mange mennesker ihjel før tid, og der er risikoen for at et barn løber ud foran bilen og dør med det samme. Bare fordi jeg ville køre lidt rundt på må og få i min bil.

Det er ikke nogens pligt at optimere deres liv til at mindske risikoen for andres. Hvis det var, ville den bedste strategi være at blive hjemme altid. Man har kun pligt til ikke aktivt at forsøge at skade andre. At fravælge vaccine er ikke at forsøge at skade andre.
0
HerErJeg
Indlæg: 4287
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5113

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2017, 05:27

Nu trues der med oprettelsen af private børnehaver for ikke - vaccinerede børn.
http://politiken.dk/indland/art5894116/ ... ig-vaccine
Jeg tvivler ikke på at de er vanvittige nok til at gøre det, men tænk lige det koncentrerede sygdomstryk sådan en forsamling kan generere.
Det næste bliver vel at børnene skal sendes i børnehave selv om de er blevet syge?? Sygdom er godt, meget sygdom er meget godt, præcis som MORAL!!!
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 1. apr 2017, 07:07

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev:Folk med kontorjobs behøver dog ikke stivkrampe vaccine.


Stivkrampebakterier findes i jord og gadesnavs.
Selv hvis man ikke bevægede sig udenfor en dør, er der risiko for at få stivkrampe af beskidte gulerødder...


Du risikere jo ikke mange daglige brud på huden, som kontoransat...

Det er der så andre der derimod gør, risikere mange daglige brud, rifter, sår osv.. Men de bliver færrer og færrer.
De bør naturligvis stadig vaccineres.

Men at være kontoransat er jo ikke -livet-! ;) De fleste (har jeg hørt :genert: ) laver jo også andre ting udenfor arbejdspladsen... Det er nok begrænset, hvor mange rustne søm jeg kan rive mig på som engelsklærer, men mens jeg stadig red var der god grund til at vaccinere mod stivkrampe... måske ikke grundet rustne søm, men jeg har da engang fået en pind i øjet...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"