Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 834
Likede indlæg: 19828

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Animi » 17. jul 2021, 09:36

For nogle år siden fik jeg en tragus piercing, hvor jeg i virkelig lang tid døjede med betændelse (det var dog min egen skyld, jeg pillede alt for meget ved det :genert: ). Det der hjalp mig, var at rense med intimsæbe, hver gang jeg var i bad. Og så ellers lade den være.

Jeg skal ikke kunne sige, om det kan hjælpe dig Hunkat, men det er måske et forsøg værd? Jeg fik også selv endnu et hul i min øreflip for en måneds tid siden og der har jeg også kun renset med intimsæbe, og der har jeg ingen problemer haft overhovedet
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Silver » 17. jul 2021, 18:59

Hunkat skrev:
Silver skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der kan skære ud i pap for mig hvordan jeg får mine huller i ørene til at heale?

Det er helt almindelige huller i øreflippen, lavet hos en anerkendt peircer i KBH. Det var i november sidste år. Jeg vaskede to gange om dagen med vand og en specialsæbe til beskadet hud i flere måneder. Omkring... april gik jeg over til en gang om dagen fordi jeg tænkte det måske blev ved med at være irriteret fordi jeg overdrev.

I maj da alt åbnede igen gik jeg derind. Jeg fik besked på bare at holde det rent. Omkring to uger senere måtte jeg tage dem ud (stadig den oprindelige stik fra da det blev lavet) og det var mildest talt ikke charmerende.

Jeg tog derind igen og bad dem om at rådgive mig, jeg fik noget salt og besked om at lave et lunt saltbad en gang om dagen, 5-10 minutter, i en uge.
Som sagt så gjort. Så faldt den ene ud og jeg måtte derind igen og få sat en ny en i. Pierceren sagde rent ud at han ikke var glad for at det ikke var helet mere når det var så gammelt. Besked om at holde fast i lunt vand, rensning og en saltvandsspray til i løbet af dagen.

And it's not fucking helping. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør galt længere. Så sent som for 20 minutter siden kunne jeg se frisk blod da jeg rensede på bagsiden af øret. Nul healing, hver dag sidder der snask som skal være i blød for at jeg kan få det af. Jeg er seriøst desperat :(



Hvordan ser det ud, hvis ikke du renser en dags tid eller to?

Jeg renser aldrig dagligt mere end den første uges tid-10 dage efter jeg har fået en piercing. Så der det mest efter behov - og ofte sprøjter jeg faktisk bare med saltvandsspray :genert:


Snasket er nok det bedst ord :wacko:


Og gør det ondt? Er det rødt og hævet omkring?

Nogen er bare længere tid om at hele.

Tag for eksempel bruskpiercinger. Overfladeheling sker som regel i løbet af 6-8 uger. Fuld heling mellem 6-12 måneder.
Jeg har ALDRIG helet en bruskpiercing hurtigere end 20 måneder. Der var også daglig snask, der skulle fjernes og blod ved rengøring :wacko:

Forskellen er om det er betændelse eller bare "langsom" heling. Hvis ikke det dunker, der ikke kommer tyktflydende betændelse ud, etc. så vil mit bud bare være, at du heler langsomt. Og så ville jeg ikke være urolig, men bare se tiden an :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46519

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LadyFox » 9. dec 2022, 19:01

Jeg vil gerne have lavet et multebær inkl. Blade og stilk på ydersiden af underarmen - som en tanke til min datter da hun blandt mange kælenavne går under navnet Multebær - og det derudover er en flot plante samt passer godt ind i øvrige idéer jeg har til kommende tatoveringer.

Billede

Dog var planen egentlig at holde mig til tatoveringer i black & grey men der synes jeg lidt problemet er at det ikke er tydeligt at det er et multebær, så overvejer lidt om jeg i længden ville have det fint med farve på selve bæret- og resten i sort.

Derudover så er jeg lidt i tvivl om hvem der skal lave den, hvis jeg ender med helt uden farve og jeg har tålmodighed til at vente en del tid ved jeg godt hvor jeg vil hen, men med farve er jeg lidt på bar bund.

Men det er det projekt i mine tanker jeg er mest sikker på, og jeg glæder mig helt vildt til at få det ført ud i livet.
2
...
Brugeravatar
Sue-Ellen
Indlæg: 562
Tilmeldt: 28. dec 2015, 14:00
Kort karma: 22
Likede indlæg: 696

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Sue-Ellen » 10. dec 2022, 04:14

Jeg synes idéen om at holde blade og stilk i black/grey og kun farve multebæret lyder så fint, lidt i stil med dette eksempel (fra Pinterest)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Kropsudsmykning"