Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17069
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Misantropen » 10. maj 2024, 10:18

Santa skrev:
Misantropen skrev:
Santa skrev:
Misantropen skrev:
Animi skrev:
Santa skrev:Vi bor meget centralt (København) men får næsten aldrig leveret. Tror at vi har brugt det 3-4 gange på 20+ år.
Fordi der ligger SÅ mange takeawaysteder inden for 500 meter af alverdens slags, det tager meget længere tid end at hente selv, plus maden når at blive lunken og kedelig. De gange vi har fået leveret, er jeg blevet slemt skuffet. Forstår ikke helt hvorfor folk bruger det så meget.
Maden er jo i forvejen oftest af lav kvalitet, og når den så er lunken eller kold….?
Nej tak.
Det eneste, som fungerer ret godt med levering er sushi (de kolde retter), men det er jo forvejen så skidedyrt, så med levering fra et sted, som ligger 5 minutter væk fra min hoveddør, er bare dumt.

Det er faktisk ret sjældent, at vi oplever, at maden er kold eller lunken, når vi får leveret udefra. Vi bestiller også fra de samme steder, som vi har god erfaring med og hvor kvaliteten af maden er god. Når vi en gang i mellem prøver noget nyt, kan vi godt være uheldige, at det er dårlig kvalitet. Men langt de fleste gange oplever vi det heldigvis ikke

Samme her. Mit foretrukne sted benytter sine egne bude og der er stort set aldrig noget at sætte en finger på, men hvis kvaliteten af maden er dårlig er leveringen af maden da det mindste problem. Den bliver jo ikke bedre af at maden er varm når den kommer?

Når jeg skriver lav kvalitet, så tænker jeg på rigtig slum-takeaway som MacD, alm pizza osv.
Det lyder mere som I bestiller fra bedre steder, og de findes bestemt også hvor jeg bor. Men dem har jeg aldrig fået leveret fra - de få gange jeg har benyttet levering, har vi haft en fysisk grund (sygdom og lign) til at bestille og der har vi bare gået efter hurtige kalorier.
En enkelt gang bestilte jeg pasta fra et ret godt sted, hvor jeg har spist i restauranten. Men det var en meget skuffende omgang, netop lunken og kedelig.

Men hvis en restaurant har egne bude, går det nok hurtigere :gruble:
Det har jeg ikke sat mig ind.

Slum-takeaway :lol:

Jeg har faktisk fået leveret fra McDonald's eller Burger King et par gange og hver gang har maden været kold og pomfritterne helt slatne. Drikkevarerne (dåsesodavand) var pakket sammen med maden, og så kunne jeg i øvrigt følge leveringen af maden rundt i byen. Det vil ikke undre mig hvis maden slet ikke har været pakket i en termotaske, men bare ligget i en pose på bagsædet af bilen. Der blev klaget til Just-eat, eller hvor der var blevet bestilt fra, men i stedet for at refundere pengene for maden fik vi bare en rabatkode som vi kunne bruge ved næste bestilling :)

Nøj, jeg var rasende på dem!

Nemlig det jeg osse oplevede med MacD den ene (eneste!) gang vi bestilte derfra.
Koldt og slatten.

Vi henter sgu bare selv, der ligger så mange gode steder hvor vi bor, mad fra hele verden i rimelig kvalitet.

Det ville jeg helt klart også foretrække, hvis jeg havde muligheden.
0
pinkmoon
Indlæg: 1734
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6920

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf pinkmoon » 10. maj 2024, 11:33

Et par gange om måneden pt.

Det har tidligere været mere, men vi køber aftensmad 5 dage om ugen gennem mit arbejde og så det begrænser det en del.

Madlavning er det jeg aller mindst gider at forholde mig til. Det skal være lækkert og sundt (ish) men jeg springer over hvor gærdet er aller lavest.
Senest rettet af pinkmoon 10. maj 2024, 15:02, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14798
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19240

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Flora » 10. maj 2024, 11:47

Santa skrev:
Misantropen skrev:
Santa skrev:
Misantropen skrev:
Animi skrev:
Santa skrev:Vi bor meget centralt (København) men får næsten aldrig leveret. Tror at vi har brugt det 3-4 gange på 20+ år.
Fordi der ligger SÅ mange takeawaysteder inden for 500 meter af alverdens slags, det tager meget længere tid end at hente selv, plus maden når at blive lunken og kedelig. De gange vi har fået leveret, er jeg blevet slemt skuffet. Forstår ikke helt hvorfor folk bruger det så meget.
Maden er jo i forvejen oftest af lav kvalitet, og når den så er lunken eller kold….?
Nej tak.
Det eneste, som fungerer ret godt med levering er sushi (de kolde retter), men det er jo forvejen så skidedyrt, så med levering fra et sted, som ligger 5 minutter væk fra min hoveddør, er bare dumt.

Det er faktisk ret sjældent, at vi oplever, at maden er kold eller lunken, når vi får leveret udefra. Vi bestiller også fra de samme steder, som vi har god erfaring med og hvor kvaliteten af maden er god. Når vi en gang i mellem prøver noget nyt, kan vi godt være uheldige, at det er dårlig kvalitet. Men langt de fleste gange oplever vi det heldigvis ikke

Samme her. Mit foretrukne sted benytter sine egne bude og der er stort set aldrig noget at sætte en finger på, men hvis kvaliteten af maden er dårlig er leveringen af maden da det mindste problem. Den bliver jo ikke bedre af at maden er varm når den kommer?

Når jeg skriver lav kvalitet, så tænker jeg på rigtig slum-takeaway som MacD, alm pizza osv.
Det lyder mere som I bestiller fra bedre steder, og de findes bestemt også hvor jeg bor. Men dem har jeg aldrig fået leveret fra - de få gange jeg har benyttet levering, har vi haft en fysisk grund (sygdom og lign) til at bestille og der har vi bare gået efter hurtige kalorier.
En enkelt gang bestilte jeg pasta fra et ret godt sted, hvor jeg har spist i restauranten. Men det var en meget skuffende omgang, netop lunken og kedelig.

Men hvis en restaurant har egne bude, går det nok hurtigere :gruble:
Det har jeg ikke sat mig ind.

Slum-takeaway :lol:

Jeg har faktisk fået leveret fra McDonald's eller Burger King et par gange og hver gang har maden været kold og pomfritterne helt slatne. Drikkevarerne (dåsesodavand) var pakket sammen med maden, og så kunne jeg i øvrigt følge leveringen af maden rundt i byen. Det vil ikke undre mig hvis maden slet ikke har været pakket i en termotaske, men bare ligget i en pose på bagsædet af bilen. Der blev klaget til Just-eat, eller hvor der var blevet bestilt fra, men i stedet for at refundere pengene for maden fik vi bare en rabatkode som vi kunne bruge ved næste bestilling :)

Nøj, jeg var rasende på dem!

Nemlig det jeg osse oplevede med MacD den ene (eneste!) gang vi bestilte derfra.
Koldt og slatten.

Vi henter sgu bare selv, der ligger så mange gode steder hvor vi bor, mad fra hele verden i rimelig kvalitet.


Lige McD bliver også virkelig hurtigt koldt og slattent. Det kan dårligt klare turen fra kassen til et bord i restauranten, hvis man spiser der :D Pizza, burger, fritter mv. fra et pizzaria synes jeg godt kan holde sig varmt og sprødt under leveringen. De steder, jeg bestiller, bringer selv ud. Der går ikke så lang tid fra maden er færdig, til man har den, og de opbevarer den i en termopose undervejs. Så er den stadig varm, sprød og lækker :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Panton » 10. maj 2024, 12:14

nu får jeg lyst til take away ved at læse den her tråd!!
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3787
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8242

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Anilara » 10. maj 2024, 13:29

Hver anden uge ca.
1
Masser af.
Ikke "massere af"... Ffs.
Cosi
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2259

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Cosi » 10. maj 2024, 14:42

Faktisk aldrig. Det eneste vi fik førhen var pizza. Men så flyttede vi, og de leverede ikke til det nye sted. Så vi fandt et andet pizzaria, hvor vi selv henter det.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 897
Likede indlæg: 7692

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Ally » 10. maj 2024, 14:46

Én gang har jeg fået leveret pizza - og jeg har efterhånden boet på samme adresse i 7 år. Bevares, det er også kun byens pizzeriaer, der leverer, men alligevel...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10264
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1228
Likede indlæg: 18519

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf .Magic. » 10. maj 2024, 17:30

Jeg laver sjældent varm mad fordi jeg ikke gider. Vi har JustEat i byen men udvalget er så dårligt og kvaliteten af maden er pivringe. Kunne jeg få lækkert kinesermad så blev det leveret 1 gang om måneden, tror jeg - Måske mere.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25764

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. maj 2024, 18:02

Vi har kun et enkelt pizzeria der kan levere, de kører selv.
Det benytter vi os af indimellem, måske en 5-6 gange årligt. Alternativt henter vi selv på det lokale pizzeria, som ikke bringer ud.

Ellers er snask noget vi spiser ude :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 974
Likede indlæg: 12537

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf IrmaPigen » 10. maj 2024, 19:11

Aldrig. Jeg ved faktisk ikke om det er muligt her i området.

Det eneste vi får af takeaway er thai fra Chilis thai food i Havdrup. Og det henter vi altid selv.

Vi he aldrig undersøgt udbringningsmuligheder, af den simple årsag, at vi nok er for nærige til at betale for det.
0
Cbas
Indlæg: 542
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 224

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Cbas » 10. maj 2024, 19:13

Aldrig.

Vi får sjældent take -away, og når vi gør, henter vi selv
0
Sorenspige
Indlæg: 7155
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9552

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Sorenspige » 10. maj 2024, 19:42

Aldrig, vi henter altid selv.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32559

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf icelady » 10. maj 2024, 19:48

Ca hver anden måned.

Hvis det er pizza bruger jeg helst deres egen hjemmeside, fremfor via Just-eat, Wolt eller Foodora.

Jeg bruger dog en af de 2 sidste, hvis jeg får lyst til mad fra Burger King. Og fordi jeg så sjældent bruger de 2, får jeg jævnligt sendt tilbud med 2 for en, eller fri levering.



Her hvor jeg bor kan man godt se det er socialklasse 47. Sidste bankdag i måneden, og så de første 8-10 dage i måneden er der en jævn strøm af pizza-biler og taxa-kørsel, og så falder det ellers drastisk omkring d. 10. i måneden. :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3508

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf Torn » 10. maj 2024, 21:02

Aldrig
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23839
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22092

Re: Hvor tit får du mad leveret udefra (Wolt,justeat mm)? Til dem som bor i en by hvor det er muligt .

Indlægaf dgd2007 » 11. maj 2024, 09:47

En gang hver 2.-3. måned er vist hvad det kan blive til her.

Men det er rigtigt, især Wolt-budene fistrer rundt overalt.
0

Tilbage til "Mad og drikke"