Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9872
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9593

Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Spjaerten » 10. maj 2024, 22:36

Hvornår har du sidst stået i en situation hvor det ikke var muligt at skille dig af med affald på anden måde end at lægge / smide det fra dig på gaden etc.

Underforstået at du ikke kunne finde en skraldespand eller havde mulighed for at tage affaldet med dig?

Som TS burde jeg starte, men kan faktisk ikke komme i tanke om noget, altså en årsag hvor jeg ikke kunne tage det med med videre.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8776
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Artem » 10. maj 2024, 23:00

Aldrig men tager nogle gange andres skral med mig hvis jeg feks finder det i naturen på en løbetur
Dog kun hvis det er tæt på enden af min tur
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 944
Likede indlæg: 4735

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Panton » 11. maj 2024, 03:40

Det kan jeg ikke huske faktisk, det må være mange år siden, for alt den tid min søn har været her, har jeg lært ham at skrald ikke er noget man smider på gaden eller i naturen. Så jeg skulle være det gode forbillede :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4167
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7886

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Filipai » 11. maj 2024, 03:54

Jeg tror sidst det er sket at jeg har smidt affald, har været som teenager på Roskilde i 2010.

Ellers kan jeg ikke komme på situationer hvor at jeg ikke kan komme af med. Altså hvis jeg har kunne have det med der generede affald, så kan jeg også sørge for at fjerne der igen.
Apropos gik jeg forbi dette igår. Der var ikke slået hul i bunden på spanden, så muligvis har den været fyldt. Folk er bare nice.
IMG_6365.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22082

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2024, 05:04

Filipai skrev:Apropos gik jeg forbi dette igår. Der var ikke slået hul i bunden på spanden, så muligvis har den været fyldt. Folk er bare nice.
IMG_6365.jpeg


Det er sandsynligvis gjort af fugle.
De hiver affaldet op for at finde noget spiseligt.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22082

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2024, 05:13

Har ikke smidt ikke-organisk affald fra mig med vilje, men forestiller mig jeg godt kunne finde på fx at smide æbleskog (ikke bananskræller) i “upasset” krat eller ligende.
Kam dog ikke huske hvornår det er sket, er bare rimelig sikker på at det er.

Hvis jeg taber små stykker affald, så samler jeg dem ikke op - oftest vil det ikke være muligt uden en større eftersøgning og ellers er jeg ligeglad. Her tænker jeg på ting der er på størrelse med en fingernegl - fx hvis der går en flig af et papirslommetørklæde der blæser væk, man taber en lakrids ud af slikposen eller ligende.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4167
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7886

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Filipai » 11. maj 2024, 06:27

Purple Haze skrev:
Filipai skrev:Apropos gik jeg forbi dette igår. Der var ikke slået hul i bunden på spanden, så muligvis har den været fyldt. Folk er bare nice.
IMG_6365.jpeg


Det er sandsynligvis gjort af fugle.
De hiver affaldet op for at finde noget spiseligt.


Hov man kan ikke se toppen af spanden. De er fuglesikret med en tungt metal låg man skal skubbe ned og holde for at smide affald ud. Vi havde nemlig problemer med fugle tidligere da vi havde en åben løsning :)
2
fisken80
Indlæg: 22617
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53177

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf fisken80 » 11. maj 2024, 07:32

Aldrig. Hvis man kan producere affald kan man også tage det med sig, hvis der ikke er andre muligheder.

Jeg tror vitterligt aldrig jeg har efterladt affald. Eller jo, muligvis på den ene festival jeg har været til. Jeg mindes at jeg efterlod mit telt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9009
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25763

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. maj 2024, 07:50

Aldrig...

Men det er sket at jeg har tabt noget ud af en lomme uden at opdage det, eller at ting er faldet ud af bilen og er blæst væk for mig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Marengs
Indlæg: 234
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 16
Likede indlæg: 339

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Marengs » 11. maj 2024, 07:59

Det er man vel aldrig nødt til? Hvornår i alverden skulle man være det? Det kan jeg slet ikke se for mig.

Jeg kan se for mig, man vælger det, fordi man ikke gider bære skrald. Men ikke, man er nødt til det
8
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15022
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25294

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf sigge » 11. maj 2024, 08:09

Jeg har her i vinter engang tabt et plastlåg, da jeg var ved at hælde plastaffald ned i affaldsmolokken foran min bygning. Vinden tog det, og jeg satte ikke i en sprint tværs over p-pladsen for at fange det.

Men jeg kan ikke huske, at jeg bevidst har smidt affald fra mig. Men det er faktisk også relativt sjældent, jeg generer affald i det offentlige rum. Jeg bruger meget sjældent det med at spise/drikke på farten eller købe noget take away og tage med i en park. Jeg er nok skyldig i at spytte et stykke tyggegummi i en kloakrist et par gange.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10264
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1228
Likede indlæg: 18519

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf .Magic. » 11. maj 2024, 08:14

I går.
Der føj et lille stykke pap ud af ladet på min cykel og jeg gad ikke vende om for at samle op. Det sker dog virkelig sjældent at jeg ikke samler om. Cigaretskod putter jeg i mit lommeaskebæger, hømhømposer tager jeg altid med hjem hvis der ikke er en skraldespand og taber jeg noget plejer jeg at samle op - men i går gad jeg ikke.
0
Aurora
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2735

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Aurora » 11. maj 2024, 08:31

Der kunne godt være nogle skraldespande i Dyrehaven på ruten fra Bakken til Eremitageslottet. Vi købte, som mange andre, kaffe i to go kopper på Bakken inden vi begav os mod slottet, og jeg var overrasket over at der ikke lå kopper og flød, for der var ingen skraldespande overhovedet.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2346

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Elverpigen » 11. maj 2024, 16:15

Tæller det, hvis man har skrabet et lille hul i en skov til et stort "toilet"besøg og sparket lidt jord hen over det efterladte incl. papir?

Et æbleskrog er nok røget ind i et buskads på et tidspunkt langt fra skraldespande, men ellers mener jeg ikke, at jeg har efterladt affald.
0
Sorenspige
Indlæg: 7155
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9552

Re: Hvornår har du sidst været nødt til at smide skrald på gaden etc.

Indlægaf Sorenspige » 11. maj 2024, 21:55

Er man nogensinde virkelig nødt til det?

Jeg har smidt et æbleskrog i naturen engang, men det er mange år siden.
1

Tilbage til "Mad og drikke"