Når du spiser alene...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Når du spiser alene...

Indlægaf Persnikedy » 7. aug 2019, 09:38

Hver aften spiser 1,1million mennesker alene i Danmark (Ifølge Samvirke https://samvirke.dk/artikler/hver-aften ... UQ#slide-4) , det de spiser mest er:

1) Rugbrød med pålæg
2) Kylling med kartofler og/eller grønt
3) Pizza
4) Bøf med tilbehør
5) brød med pålæg, sandwich
6) Burger eller bøfsandwich
7) Koteletter og schnitzler
8) Frikadeller
9) Gryderet
10) Pastaret

Er det også de ting du griber efter når du spiser alene?

Nu bor jeg alene men da jeg boede med den daværende kæreste blev det tit en rest gryderet fra fryseren eller en pastaret til aftensmad hvis jeg var alene så helt ude af top 10en er jeg ikke.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Stitch » 7. aug 2019, 09:41

Jeg føler mig genkendt :lol:. Det er ikke lige i den rækkefølge og da heller ikke alle tingene, men det er ret meget spot on.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Misantropen » 7. aug 2019, 09:43

Nej, bortset fra købepizza er de retter nok nogle af de retter på mit repertoire jeg laver mindst :lol:

Hvis lasagne går ind under pastaret så er det nok nr. 1.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf zembra1986 » 7. aug 2019, 09:49

Altså jeg spiser alene eftersom jeg er single og har været det i lang tid, men fandme nej, om jeg vil spise ringere af den grund. Jeg elsker at lave mad og spise det :love:

Jeg synes det er trist hvis man ikke gider spise noget ordentligt, bare fordi man spiser alene - er man ikke det værd?

Med det sagt, så kan flere af tingene på overstående liste sagtens være lækkert, hvis det er lavet ordentligt og med gode råvarer.
Senest rettet af zembra1986 7. aug 2019, 09:50, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2216
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3252

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf flicka » 7. aug 2019, 09:50

Når manden ikke er hjemme spiser jeg typisk de retter, han ikke kan lide.

Så det bliver ofte daal, kikærtegryde, retter med kokosmælk, sushi og spareribs fra Bones :genert:
Eller rester.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Wizzze » 7. aug 2019, 09:50

Når jeg spiser alene, så er det typisk det "klamme og forbudte" som kommer på bordet, det jeg enten ikke vil have hun ved jeg spiser, det som er pinligt at spise, eller det som hun ABSOLUT ikke spiser. Omkring jul kan det være sådan noget som blodpølse, sylte eller fed ribbenssteg. Andre gange kan det være "tilbagefald" til min single / kollegie dage, sådan noget som røget medister på panden, udhulet franskbrød eller flutes med millionbøf i, og nogen gange er det bare den klammo makrelsalat på rugbrød.

Er det bare en enkelt aften, hvor den anden er ude, så har vi "færdigretter" som f.eks. suppe, et stykke lasagne, kødboller osv. som en nemme lige at smide i mikroen, og så er der nem mad til indtagelse foran computerspillet, tv-serien, eller hvad man nu har gang i.

De 10 ting på listen er alle nogen vi spiser nogenlunde regelmæssigt i hverdagen, så ret almindelige retter :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 690
Likede indlæg: 19276

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Flora » 7. aug 2019, 10:00

Jeg bor alene og spiser alt, hvad jeg ville spise, hvis jeg spiste sammen med nogen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Misantropen » 7. aug 2019, 10:00

zembra1986 skrev:Altså jeg spiser alene eftersom jeg er single og har været det i lang tid, men fandme nej, om jeg vil spise ringere af den grund. Jeg elsker at lave mad og spise det :love:

Jeg synes det er trist hvis man ikke gider spise noget ordentligt, bare fordi man spiser alene - er man ikke det værd?

Med det sagt, så kan flere af tingene på overstående liste sagtens være lækkert, hvis det er lavet ordentligt og med gode råvarer.

Jeg kom også til at tænke på at jeg altid har prøvet at prioritere at få lavet mad. Det er en pligt, men ikke en sur pligt for mig.

Jeg kunne sagtens spise mere ude, men jeg kan godt lide at lave mad og jeg synes der går en masse sanseindtryk tabt ved det :genert:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 1001
Likede indlæg: 7916

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Filipai » 7. aug 2019, 10:10

zembra1986 skrev:Altså jeg spiser alene eftersom jeg er single og har været det i lang tid, men fandme nej, om jeg vil spise ringere af den grund. Jeg elsker at lave mad og spise det :love:

Jeg synes det er trist hvis man ikke gider spise noget ordentligt, bare fordi man spiser alene - er man ikke det værd?

Med det sagt, så kan flere af tingene på overstående liste sagtens være lækkert, hvis det er lavet ordentligt og med gode råvarer.


Altså da jeg var single lavede jeg god mad til mig selv, men nu hvor vi plejer at være to til måltiderne, så griber jeg som regel ud efter noget nemt når jeg skal spise alene :genert:
1
Lulu
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 137
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2770

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Lulu » 7. aug 2019, 10:12

Når jeg endelig er alene til aftensmad, så spiser jeg bland selv slik og chips :genert:

Så listen passer ikke på mig.
10
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf zembra1986 » 7. aug 2019, 10:38

Filipai skrev:
zembra1986 skrev:Altså jeg spiser alene eftersom jeg er single og har været det i lang tid, men fandme nej, om jeg vil spise ringere af den grund. Jeg elsker at lave mad og spise det :love:

Jeg synes det er trist hvis man ikke gider spise noget ordentligt, bare fordi man spiser alene - er man ikke det værd?

Med det sagt, så kan flere af tingene på overstående liste sagtens være lækkert, hvis det er lavet ordentligt og med gode råvarer.


Altså da jeg var single lavede jeg god mad til mig selv, men nu hvor vi plejer at være to til måltiderne, så griber jeg som regel ud efter noget nemt når jeg skal spise alene :genert:


Det kan jeg godt forstå :) Det er mere dem som er langtidssingle som mig selv jeg tænkte på......og som spiser rugbrødder, pasta m. ketchup, havregryn og lignende, selvom de faktisk godt kan lide god mad, men bare ikke kun vil lave det til sig selv. Dét synes jeg er trist.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8800
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7247

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Artem » 7. aug 2019, 10:43

Jeg steger oftest noget kød, oksekød eller kylling, hvor jeg får pasta eller pomfritter til.
Det kan også blive til frostpizza, lasagne, eller tortillas.
Er rimelig meget det jeg kører i, men kan da også blive til suppe, eller noget ude fra som pizza, men er sjældent.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Pax Romana » 7. aug 2019, 11:09

Jeg plejer bare at blive på arbejde og så spise i cafeteriaet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6544
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14627

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Mangoness » 7. aug 2019, 11:25

Jeg bor alene, men jeg spiser stort set hver aften sammen med min kæreste. Så der spiser vi mange af tingene på listen: Kød med kartofler og grønt, hjemmelavet pizza, hjemmelavet burger, koteletter, frikadeller og gryderetter.

Da jeg ikke spiste med ham hver aften, lavede jeg tit store portioner, som jeg frøs ned og spiste flere dage i træk. Der gik det meget på gryderetter eller kartofler i ovnen med kød til.

Nu spiser jeg sjældent alene, så når det sker, bliver det tit hurtigt og nemt take away (burger), eller hvad der nu engang er i fryseren (f.eks. kartofler i ovnen med noget kød til). Jeg spiser også flere chips, når jeg er alene. :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24655
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3203
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36880

Re: Når du spiser alene...

Indlægaf Daine » 7. aug 2019, 11:36

Jeg bor alene og har ikke den største interesse i madlavning, så det er rigtig meget kylling med tilbehør, pastaretter incl lasagne og gryderetter jeg spiser. Suppe gør jeg også en del i i perioder.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Mad og drikke"