Billigere frugt og grønt i februar

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lander
Indlæg: 169
Tilmeldt: 17. mar 2021, 08:42
Kort karma: 2
Likede indlæg: 250

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Lander » 29. jan 2024, 06:46

Stars skrev:
Bergen skrev:
Lander skrev:Kan ikke helt gennemskue om det bare er et markedsføringsstunt eller de reelt forsøger at sætte fokus på den høje moms på frugt og grønt. Men hvis det kan sætte gang i diskussionen om differenceret moms, så vil det være en god ting.

Bilka har for øvrigt øko dag den anden søndag i hver måneden, hvor de giver 25% på de fleste øko varer (og det bliver bare markedsført som en almindelig rabat)


Selvfølgelig er det et stunt.
Og hylderne er var tomme, så kan det jo være det samne.


Hylderne var ikke tomme i min 365.
Men med de 20 % rabat kom priserne bare ned på tilbudspris … agurk, courgette og aubergine lå +/- 50 øre i forhold til Lidl (som ikke kører med “momsrabat” endnu)


Der var også massere på hylderne i vores 365.

Har hørt flere beklage sig over det ikke var billigt, men 20% er nu engang 20%. Jeg får lidt det indtryk at mange så forventede at alting pludselig kun kostede 2-3 kr eller noget i den stil. Det er rigtigt at når ting er på tilbud, så er tilbudet ofte bedre end 20%, men så er det jo også kun udvalgte varer.

På den anden side giver det et godt argument næste gange nogen beklager sig over den høje danske moms - den er åbenbart ikke så høj alligevel når det kommer til stykket ;)
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4918
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6534

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Stars » 29. jan 2024, 07:09

Lander skrev:
Stars skrev:Der var også massere på hylderne i vores 365.

Har hørt flere beklage sig over det ikke var billigt, men 20% er nu engang 20%. Jeg får lidt det indtryk at mange så forventede at alting pludselig kun kostede 2-3 kr eller noget i den stil. Det er rigtigt at når ting er på tilbud, så er tilbudet ofte bedre end 20%, men så er det jo også kun udvalgte varer.

På den anden side giver det et godt argument næste gange nogen beklager sig over den høje danske moms - den er åbenbart ikke så høj alligevel når det kommer til stykket ;)


Ja. Om man finder det billigt, afhænger jo af ens normale indkøbsmønster.

Jeg køber primært tilbudsvarer (og har et STORT udvalg af butikker at vælge imellem), så jeg er egentlig kun blevet fristet af blomkål og snackpeber.
Men lægger man alle sine indkøb i en butik, er der klart penge at spare.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Smiling_Goat » 29. jan 2024, 08:09

Jeg havde planer at lægge alle mine penge i 365, da jeg handlede i weekenden, fordi jeg godt vil støtte op om differentieret moms. Det har jeg drømt om længe.

Den plan holdt lige indtil jeg kom ind i butikken og opdagede, at de hverken havde økologi eller grønt dyrket i Danmark.

Så tog jeg mine penge og gik alligevel i Rema, overrasket over at opdage, hvor idealistisk jeg åbenbart er.
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11715
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf PaleSeptember » 26. mar 2024, 09:18

Jeg kan se, at jeg i februar + marts, hvor Lidl har kørt med 20 % på frugt og grønt har sparet 75 kr på det i Lidl. Jeg har også sørget for primært at vælge Lidl, når jeg skulle handle frugt eller grønt. Enkelte gange har jeg måttet handle andre steder også.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3733
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11286

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Danseprinsesse » 26. mar 2024, 19:01

Vi har sparet 300 kr. på frugt/grønt i februar og indtil videre 250 kr. i marts. Har ikke udeluklende handlet i Lidl, men prioriteret det de fleste gange, når der skulle fyldes op på grønt.

Så her har deres kampagne virket efter hensigten - og også givet os en pæn besparelse.
1
Sorenspige
Indlæg: 7152
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9548

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2024, 20:07

Jeg vidste slet ikke, at Lidl har kørt sådan en kampagne :genert:, men vi har fået en ny Lidl tæt på, så jeg skal vist til at holde bedre øje med deres tilbud.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11613

Re: Billigere frugt og grønt i februar

Indlægaf Kerrigan » 30. mar 2024, 19:40

Sorenspige skrev:Jeg vidste slet ikke, at Lidl har kørt sådan en kampagne :genert:, men vi har fået en ny Lidl tæt på, så jeg skal vist til at holde bedre øje med deres tilbud.

Sidste dag er i morgen. :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Mad og drikke"