Stars skrev:Bergen skrev:Lander skrev:Kan ikke helt gennemskue om det bare er et markedsføringsstunt eller de reelt forsøger at sætte fokus på den høje moms på frugt og grønt. Men hvis det kan sætte gang i diskussionen om differenceret moms, så vil det være en god ting.
Bilka har for øvrigt øko dag den anden søndag i hver måneden, hvor de giver 25% på de fleste øko varer (og det bliver bare markedsført som en almindelig rabat)
Selvfølgelig er det et stunt.
Og hylderne er var tomme, så kan det jo være det samne.
Hylderne var ikke tomme i min 365.
Men med de 20 % rabat kom priserne bare ned på tilbudspris … agurk, courgette og aubergine lå +/- 50 øre i forhold til Lidl (som ikke kører med “momsrabat” endnu)
Der var også massere på hylderne i vores 365.
Har hørt flere beklage sig over det ikke var billigt, men 20% er nu engang 20%. Jeg får lidt det indtryk at mange så forventede at alting pludselig kun kostede 2-3 kr eller noget i den stil. Det er rigtigt at når ting er på tilbud, så er tilbudet ofte bedre end 20%, men så er det jo også kun udvalgte varer.
På den anden side giver det et godt argument næste gange nogen beklager sig over den høje danske moms - den er åbenbart ikke så høj alligevel når det kommer til stykket